تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۸ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : ۴۵۰۴۹۰
در صحن علنی مجلس مطرح شد

درخواست 5 نماینده مجلس از دولت برای حل مشکلات معیشتی مردم

۰
درخواست 5 نماینده مجلس از دولت برای حل مشکلات معیشتی مردم
کبنا ؛پنج نفر از نمایندگان مجلس با اشاره به وضع بد اقتصادی کشور،از دولت خواستند برای حل مشکلات معیشتی مردم بیش از گذشته تلاش و برنامه‌ریزی کند.
در همین ارتباط، نماینده مشکین شهر در جلسه علنی مجلس گفت: آقایانی که نمی‌توانند نان خالی سفره مردم را مدیریت کنند در کشوری با این منابع، مسئولیت را واگذار کنند.
محمود عباس زاده در نطق میان دستور خود با اشاره به حدیثی از نبی مکرم اسلام (ص) یادآور شد: اگر در جامعه اسلامی کسی را در راس امر و وزارتخانه‌ای قرار دهیم که اولی‌تر و کارآمدتر از او در بین بقیه وجود داشته باشد خیانت به خدا، رسول خدا و جمیع مسلمین است.
وی افزود:امروز متاسفانه مطالبات مردم در حوزه اقتصاد از مطالبات کلان و با کرامت در شهرستان‌‌ها و استان‌های غیر تهران به تامین نان خالی نزول پیدا کرده است. این چه مدیریتی است؟ آقایانی که نمی‌توانند نان خالی سفره مردم را مدیریت کنند در کشوری با این منابع، مسئولیت را واگذار کنند.
نماینده مشکین شهر با بیان اینکه اولین قدم برای حفظ کرامت انسان‌‌ها خروج آنها از فقر و ایجاد رفاه عمومی است، گفت: اخلاق نیز در رفاه عمومی رشد می‌کند و برای نیل به این منظور باید اقتصاد را اجتماعی کرد. فعلا در قرن 21 مدیران ما در مقابل اجرای اصل 44 قانون اساسی مقاومت می‌کنند. منابع احتکار شده را نمی‌توانند یا نمی‌خواهند به مردم واگذار کنند.
عباس زاده عنوان کرد: هفته گذشته سرمایه گذار سوئیسی را به مشکین شهر دعوت کردیم که تقاضای واگذاری ساختمانی که سال هاست نیمه کاره مانده برای احداث بیمارستان را داشت که 150 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کنند و به مدیران التماس کردم که همکاری نکردند. با این وضعیت نمی‌شود کشور را اداره کرد. مجلس باید در مقابل ناکارآمدی‌‌ها ایستادگی کند. مجلس عصاره فضایل ملت است و با دولت، وزیر، رئیس‌جمهور و هیچ کسی نباید تعارف داشته باشد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه روز شنبه عمدا در جلسه کمیسیون شرکت نکرده است گفت: دو بار معاون وزیر را دعوت می‌کنند تا در مورد مذاکرات هسته‌ای به مجلس پاسخ دهد که نمی‌آیند. اگر قرار باشد دولت، وزرا و رئیس‌جمهور به عصاره فضایل ملت پاسخگو نباشند نشستن در این مجلس وقت تلف کردن است.
*نماینده مرند: آقای رئیس‌جمهور! قول دادید قیمت دارو افزایش پیدا نکند
نماینده مرند و جلفا در مجلس هم در تذکری گفت: روند صعودی قیمت دارو و تجهیزات پزشکی را شاهد هستیم؛ رئیس جمهوری شخصا به این موضوع ورود کنید و قیمت دارو را کنترل کنید.
معصومه پاشایی بهرام با انتقاد از افزایش قیمت دارو گفت: آقای رئیس‌جمهور به مردم قول دادید که قیمت دارو افزایش پیدا نکند اما در عمل روند صعودی قیمت دارو و تجهیزات پزشکی را شاهد هستیم لذا درخواست می‌کنم شخصا به این موضوع ورود کنید و قیمت دارو را کنترل کنید که وزارت بهداشت ضعیف عمل می‌کند.
*نمایندگان چابهار و ایرانشهر: دولت در برابر اجرای قانون بازنشستگان تامین اجتماعی استنکاف می‌کند
نماینده چابهار در مجلس هم تاکید کرد: از مجلس انقلابی این انتظار را داریم که ندای بازنشستگان تامین اجتماعی و سایر بازنشستگان را بشنود.
معین‌الدین سعیدی در تذکری به روسای قوای مقننه و مجریه با تاکید بر اینکه همه بالاخره روزی بازنشسته خواهیم شد، گفت: متاسفانه دولت در برابر اجرای قانون در حوزه بازنشستگان تامین اجتماعی استنکاف می‌کند.
وی با بیان اینکه «باید خودمان را جای عزیزان بازنشسته بگذاریم»، اظهارداشت: از مجلس این انتظار را داریم که ندای بازنشستگان تامین اجتماعی و سایر بازنشستگان را بشنود و ان شاءاالله در راستای رفع دغدغه‌های آنها عمل کند.
نماینده ایرانشهر در مجلس هم خواستار اجرای قانون در پرداخت حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی شد.
عبدالناصر درخشان در تذکری شفاهی اظهارداشت:‌ رفع دغدغه بازنشستگان تامین اجتماعی و تحقق مطالبات آن‌ها براساس مصوبات شورای عالی کار از دیگر الزامات است که انتظار می‌رود هر چه سریع‌تر رئیس‌جمهور دستور دهد تا قانون برای بازنشستگان تامین اجتماعی قانونی گردد.
*نماینده تبریز در مجلس: با مدیریت فعلی روز به روز مشکلات اقتصادی مردم بدتر خواهد شد
نماینده تبریز در مجلس هم، با اشاره به نتایج یکدستی مجلس و دولت گفت: بنده معتقد هستم که یا باید سنت پیامبر را اجرا و حرف خدا را گوش کنیم یا تجربه علمی را بپذیریم، این اقداماتی که درحال حاضر انجام می‌شود نه سنت پیامبر و گفته خدا است نه روش علمی است. اینکه تنها یک گروه و جناح تصمیم بگیرند و بقیه اَخ شوند، در اسلام و در علم جایگاهی ندارد.
دکتر مسعود پزشکیان، افزود: برتری با تقوا است که مفهوم آن هم بی‌خطا عمل کردن است. بی‌خطا، در صنعت یک معنی می‌دهد در اقتصاد معنی دیگری دارد. اینکه بنده وزیر بودم، پزشک هستم، رتبه برتر کنکور بودم و یا مواردی از این قبیل همگی درست اما ممکن است جراحی که نماز نمی‌خواند از بنده بهتر عمل کند، در این شرایط او که بهتر عمل می‌کند در کار متقی است و یا من که پدر مریض را در می‌آورم، متقی هستم؟ متقی یعنی حرکت بی‌خطا انجام دادن نه ریش گذاشتن،یقه بستن و موی سر بیرون نبودن.در حقیقت اگر توانمندی فردی،بروز وظهور اجتماعی نداشته باشد،بی معنی، تظاهر ودروغ است و واقعی نیست.
پزشکیان در پاسخ به اینکه دولت سیزدهم راهی غیر از پذیرش برجام دارد؟ تصریح کرد: شما می‌گفتید برجام بد است خب آن را پاره کنید، سفره مردم مشکل دارد، آن را رنگی کنید، دولت، مجلس و قوه قضائیه هم دست شما است، پس شرایط را درست کنید. غیرممکن است که بتوانند شرایط را درست کنند، در حقیقت با روشی که در پیش گرفتند روز به روز مشکلات اقتصادی مردم بدتر خواهد شد. شما که می‌گفتید برجام بد است، خب بفرمایید مشکل را حل کنید، چرا مشکل را حل نمی‌کنید؟ دیروز مجلس مشکل داشت، در دولت فرد دیگری بود، حالا که مجلس، دولت و قوه قضائیه در دست خودتان است، مشکل را حل کنید.
این نماینده مجلس در واکنش به استفاده برخی چهره‌ها از عبارت «بانیان وضع موجود» برای توجیه حل نشدن مشکلات، اظهار داشت: اینکه درحال حاضر دارو پیدا نمی‌شود، مشکل از دولت قبل است اما اینکه مشکل واکسن کرونا حل شده، مربوط به دولت فعلی است؟ ارز را اینها گران کردند، دارو در نتیجه اقدامات اینها کمیاب شد، این موارد مربوط به دولت قبل است؟ صادق بودن چیز دیگری است.
پزشکیان با اشاره به برخوردهای امنیتی متذکر شد: برخوردهای امنیتی فضا را بدتر خواهد کرد. عده‌ای دارند حرف می‌زنند،برخی تظاهر به بدحجابی می‌کنند،حجاب را چه کسی در این کشور به این بچه‌ها آموزش داده؟ غیر از مدرسه، صداوسیما، محله، رادیو و غیره چه کسی هر روز به مردم گفته باید به این صورت باشند؟
وی ادامه داد: آن دختر بدحجاب،در جامعه و زمانی به دنیا آمده که حکومت دست ما بوده، چرا تبلیغات ما را در زمینه حجاب قبول نکردند؟بجای اینکه به خودمان برگردیم و خود را نقد کنیم که چرا وضع جامعه به این صورت شده، درحال زدن آن دختر هستیم، او چه گناهی کرده که در این جامعه بزرگ شده و رفتارهای ما، او را اینجوری کرده است.
پزشکیان در بخش دیگری از صحبت‌های خود در ارزیابی از عملکرد تیم مذاکره‌کننده فعلی خاطرنشان کرد: دکتر ظریف آدم دوره دیده است، علم و تجربه دیپلماسی و مذاکرات را دارد، درحال حاضر افرادی که به تیم مذاکره‌کننده آوردند، کجا و کِی دوره آموزشی مذاکرات و دیپلماسی را سپری کردند؟ ظلمی بالاتر از این نمی‌شود که فردی بدون علم و تجربه در حوزه سیاست خارجی برای گفتگو و مذاکرات برود.
نماینده تبریز در مجلس در پایان یادآور شد: ظریف این کاره بود، او را برداشتید اشکال ندارد اما فردی که تجربه، علم و مهارت ظریف را داشته باشد و آن مواردی که شما می‌گویید بد است، را نداشته باشد، را جانشین ظریف کنید. کسی که فلسفه خوانده حالا می‌خواهد گفتگوی سیاسی کند و از اقتصاد بگوید، می‌تواند؟ بنابراین شرایط همین می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
1