تاریخ انتشار
شنبه ۱۸ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۵۹
کد مطلب : ۴۵۰۱۲۱
سعید طالبی پور مدیرکل گردشگری میراث فرهنگی و صنایع دستی استان کهگیلویه و بویراحمد توضیح می‌دهد

آغاز رویداد بزرگ فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد در 19 تیر + برنامه‌ها

۳
۰
آغاز رویداد بزرگ فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد در 19 تیر +  برنامه‌ها
کبنا ؛استان کهگیلویه و بویراحمد از روز 19 تیرماه شاهد برگزار یک رویداد بزرگ فرهنگی با رنگ و بوی عشایری خواهد بود.
به گزارش کبنا، ششمین جشنواره فرهنگ عشایر ایران زمین کوچ به میزبانی استان کهگیلویه و بویراحمد و شهر یاسوج برگزار می‌شود.
 در همین خصوص سعید طالبی پور مدیرکل گردشگری میراث فرهنگی و صنایع دستی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که نزدیک به سه سال به دلیل کرونا جشنواره خاصی در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار نشده بود و نیاز به ایجاد نشاط اجتماعی در بین مردم استان وجود داشت و بعد از آن هم مصائب سنگینی بر استان وارد شد، گفت: به دنبال برگزاری جشنواره‌ای بودیم که حضور همه جانبه مردم را در آن داشته باشیم و به همین دلیل به فکر برگزاری جشنواره فرهنگ عشایر ایران زمین افتادیم که رویدادی در تقویم ملی بود و ششمین دوره جشنواره باید در کشور برگزار می‌شد.
 این مسئول گفت: به همین دلیل میزبانی این جشنواره مهم را بر عهده گرفتیم چرا که ظرفیت‌های گردشگری پرشماری در استان داشته و همچنین استان ما هنرمندان زیادی در عرصه صنایع دستی دارد و می‌توانیم با این کار علاوه بر معرفی مشاغل و صنایع دستی استان به فروش تولیدات آنها نیز کمک کنیم.
 وی با بیان اینکه در دوره کرونا بسیاری از مشاغل صنایع دستی دچار رکود شده بودند و همچنین بسیاری از تولیدات روی دست صاحبان این مشاغل مانده بود گفت: ضرورت ایجاد می‌کرد همزمان با برپایی این جشنواره نمایشگاهی به همین منظور نیز برپا شود.
 این مسئول به زمان برگزاری جشنواره اشاره کرد و گفت: بهترین زمان بعد از پشت سر گذاشتن امتحانات و همچنین کنکور بود چرا که می‌بایست جوانان و نوجوانان نیز در این جشنواره شرکت فعالی داشته باشند.
 وی افزود: این جشنواره با محوریت کوچ در استان ما برگزار می‌شود و تعداد استان‌های شرکت کننده ۱۵ استان خواهد بود که از ۱۹ تا ۲۲ و ۲۳ تیرماه جشنواره را خواهیم داشت و به دلیل حمایت از از تولیدات صنایع دستی نمایشگاه یکی دو روز بیشتر برپا خواهد بود.
 طالبی‌پور خاطرنشان کرد: از اهداف این جشنواره قبل از هر چیز معرفی ظرفیت‌های استان در حوزه عشایری و آداب و رسوم و سنن محلی بوده که در حال منسوخ شدن هستند همچنین در کنار آن پخت غذاهای محلی و عرضه آن را خواهیم داشت که در یک اکو کمپ عشایری تعریف شده است.
 وی با بیان اینکه استان خوشبختانه با همین جشنواره‌ها معرفی شده و موجب گردیده تا گردشگران بیشتری به استان ما بیایند گفت: این مهمترین رویداد فرهنگی عشایر در جنوب کشور است که در کنار آن نمایشگاهی در این سطح برگزار می‌شود.
 طالبی‌پور در پاسخ به این سؤال که ادارات چه همکاری با شما برای برگزاری بهتر جشنواره داشته‌اند، چنین گفت: ما به عنوان دبیر جشنواره از همه دستگاه‌ها و ادارات می‌خواهیم که پای کار بیایند.
 وی در پاسخ به این سؤال که دستگاههای استانی تا چه اندازه پای کار بوده‌اند گفت: بعضی از دستگاهها هستند اما انتظار از دستگاهها بیشتر بود چرا که برای معرفی استان باید همه پای کار باشند دستگاههای فرهنگی می‌توانند کارهای بسیار خوبی انجام داده و از موسیقی گرفته تا بحث پوشش‌ها اقدامات فرهنگی اثرگذار داشته باشند.
 این مسئول با بیان اینکه توقع پرداخت هزینه از سوی دستگاه‌ها را نداشتیم یادآور شد: البته کسی هم برای کمک نیامد اما باید حداقل حمایت معنوی از سوی دستگاه‌ها داشته باشیم. 

طالبی پور در همین خصوص گفت: در بحث حجاب و عفاف که اکنون دغدغه مقام معظم رهبری و رئیس جمهور و مسئولان کشور و متدینین و کل مردم است می‌توانست دستگاه‌های فرهنگی حضور داشته باشند چرا که یک جمعیت بسیار خوب دو تا سه و یا چهار هزار نفری را در این نمایشگاه خواهیم داشت.
 وی با بیان اینکه برگزاری این جشنواره سختی‌های خود را دارد اما مدیریت‌ها در سختی‌ها سنجیده می‌شوند یادآور شد: با همه کمبودها و کاستی‌ها در پی برگزاری هرچه بهتر این جشنواره هستیم.
 طالبی پور همچنین با گلایه تلویحی از بخش خصوصی یادآور شد: بخش خصوصی استان می‌توانست بیشتر پای کار باشد از اتاق بازرگانی هم انتظار داشتیم تا به عنوان نماینده بخش خصوصی در این جشنواره همراهی داشته باشد بخش کشاورزی می‌توانست برای معرفی گیاهان دارویی و محصولات غرفه داشته باشد و همچنین محیط زیست استان قابلیت‌های زیادی در این زمینه‌ها دارند ما مصوبات را ارسال کرده‌ایم اما استقبال دولتی‌ها چندان خوب نبوده است.
 وی با بیان این که که نزدیک به 100 غرفه در این نمایشگاه ایجاد می‌شود گفت: در آنها فروش صنایع دستی و سوغات را هم خواهیم داشت ۱۵ استان شرکت می‌کنند و به معرفی آداب و رسوم و موسیقی خود خواهند پرداخت همچنین یکی از بخشهای دیگر رقابت استان‌ها در 10 سیاه چادر بوده تا سبک زندگی عشایری را به نمایش بگذارند در هر بخش جوایز ارزنده‌ای از ۳۰ میلیون تومان تا به پایین نیز در نظر گرفته شده است.
 این مسئول افزود: میزگردهای گردشگری و پنل های تخصصی در حوزه گردشگری نیز برپا خواهد شد.
 وی همچنین از دستگاه‌های امنیتی و انتظامی خواست تا امنیت نمایشگاه را به خوبی برقرار کرده و با پشت سر گذاشتن یک اتفاق خوب و بدون کمترین حاشیه بتوانیم استان را بیش از پیش به ایران و جهان معرفی کنیم.

بیشتر بخوانید:

جشنواره ملی فرهنگ عشایر فرصتی استثنائی است / گردشگری از محوریت شهرها خارج شده، به سمت روستاها سوق پیدا کرده / شکوفایی صنعت گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد نیازمند حمایت دستگاه ها به ویژه استانداری است / استعلامات 13 گانه موجب بی انگیزه شدن سرمایه گذاران می شود
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
عالی
دامدار
Iran, Islamic Republic of
چی میگی تو مگه عشایری هم باقی مانده با این وضعیتی که برای دامدار درست کردین اگه این کار برای خودشیرینی خودت انجام میدی بده ولی اسم عشایر و طبیعت ازروش بردار چون وضعیت دامدار و جنگل بلوط یه حالی دارن
محمدی
Iran, Islamic Republic of
به نمایشگاه های استان اعتماد نکنید
در نمایشگاه میل یاسوج، کلاهی سر من گذاشتن و یک سال و نیمه هر چه پیگیری می کنم به هیچ نتیجه ای نرسیدم
اون تولید کننده که رفته
شرکت نمایشگاه های استان هم یک سال و نیم امروز و فردا کردن الان میگن برای پرداخت خسارت کاری انجام نمیدیم
این در حالیه که در نمایشگاه قبلی، شرکت تولیدی رو گیر آوردیم و پذیرفت که خسارت بده اما آقایان شرکت نمایشگاه های استان، گفتند یکی دو روز صبر کنید خودمون خسارت رو می گیریم و بهتون پرداختش می کنیم
اما
متاسفانه دست دست کردند تا نمایشگاه تمام شد و تولیدی هم جمع کرد و برگشت، الان هم جواب سربالا میدن
پس
خواهشا به نمایشگاه های استان اعتماد نکنید
حتی حاضر نیستند از سپرده حسن انجام تعهدات اون شرکت، خسارت تایید شده من توسط کارشناس رو پرداخت کنند
سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
1