تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۲
کد مطلب : ۴۴۸۷۳۱
توجه خاص دولت به شهرستان کهگیلویه و محرومیت زدایی؛

کهگیلویه چگونه روی خوب پیشرفت و آبادانی را می‌بیند؟ / سنگ تمام دولت را مدیران کاربلد به سرانجام می‌رسانند

۲
۱
کهگیلویه چگونه روی خوب پیشرفت و آبادانی را می‌بیند؟ / سنگ تمام دولت را مدیران کاربلد به سرانجام می‌رسانند
کبنا ؛نظام اسلامی برای توسعه شهرستان کهگیلویه برنامه دارد و ده‌ها پروژه را در این شهرستان برنامه‌ریزی، عملیاتی و اجرا کرده است. این پروژه‌ها اگر به سرانجام برسند که راه آن مسئولان با برنامه، با قدرت چانه‌زنی بالا، سخت‌کوش و پای کار است. شهرستان کهگیلویه روی آبادانی و پیشرفت را به خوبی می‌بیند. بنا براین می‌طلبد که تصمیم‌گیرندگان ارشد استان کهگیلویه و بویراحمد برای اینکه درخت انقلاب اسلامی بیشتر از هر زمان دیگر در این شهرستان شکوفاتر شود. با انتخاب مدیران کارآمد، برنامه‌ریزی و در سایه وحدت، همدلی و جدیت و جذب اعتبارات لازم و کافی این پروژه‌ها را به ثمر برسانند.
به گزارش کبنا، پروژه‌های شهرستان  ده‌ها پروژه عمرانی شامل کیلومترها راهسازی، آبرسانی، گازرسانی در کهگیلویه در دست اجراست که با تخصیص اعتبارات در چند ماه گذشته، توسعه این شهرستان را شتاب می‌بخشند.
شهرستان کهگیلویه یکی از شهرستانهای هشت گانه استان کهگیلویه و بویراحمد است که در دهه‌های گذشته با محرومیت و توسعه نیافتگی دست به گریبان بوده است از این رو دولت‌های مختلف برای کاهش محرومیت‌ها پروژه‌هایی را شروع کردند.
گازرسانی به بخش‌های دیشموک و قلعه رئیسی، پتروشیمی دهدشت، طرح آبرسانی به چهار شهر دهدشت، چرام، لنده و سوق، طرح آبرسانی به پنج هزار هکتار از اراضی حومه غربی، پروژه ملی جاده پاتاوه -دهدشت، طرح سیمان سپو، نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق کهگیلویه، سد کوهبرد و سید بندخاکی سرپری از جمله طرح‌هایی بودند که تعدادی از آنها در دولت گذشته کلنگ زنی ولی با گذشت چند ماه به دلایل مختلف از جمله کمبود اعتبار روند اجرایی آنها متوقف شد و یا به کندی پیش رفت.
دولت سیزدهم برای حل مشکلات مردم، ایجاد اشتغال، رفع بیکاری، توسعه زیرساخت‌ها، احداث راه‌ها و جاده‌ها و اتمام پروژه‌های نیمه تمام را آغاز کرد و امروز نتیجه این تلاش‌ها در شهرستان محروم کهگیلویه با فعال شدن و شتاب بخشی در اجرای طرح‌های عمرانی به خوبی خود را نشان داده و روند توسعه در این شهرستان را هموار کرده است.
۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای محرومیت زدایی از کهگیلویه

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: جذب اعتبارات استانی دستگاه‌های مختلف اجرایی در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال مالی گذشته آن ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصد افزایش داشته است.
علی شهابی نسب سرجمع اعتبارات کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۳۹۹ را ۴۷۷ میلیارد تومان اعلام کرد و گفته بود این رقم در سال ۱۴۰۰ به هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت.
وی اضافه کرد: علاوه بر این میزان در سفر رئیس جمهور به استان نزدیک به ۵۷۰ میلیارد تومان اعتبار به طرح‌های ملی و استانی نیز تزریق شد.
شهابی نسب تصریح کرد: اعتبارات محرومیت زدایی که برای اولین بار در قانون آمده بود از این محل نیز ۴۹۵ میلیارد تومان  هم به استان اختصاص داده شد.
وی در خصوص اعتبارات شهرستان کهگیلویه بخصوص پروژه‌های عمرانی این شهرستان گفت: در حوزه کهگیلویه ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای پروژه‌های عمرانی وارد خزانه استان شده است.
وی اضافه کرد: این میزان اعتبار در شهرستان کهگیلویه نسبت به سالهای گذشته سه برابر افزایش یافت.
شتاب بخشی پروژه‌های عمرانی کهگیلویه
شهابی تصریح کرد: پروژه‌های مهم دهدشت - چاروسا -باغملک در استان خوزستان که ماده ۲۳ ان برای اولین بار اخذ شد می‌تواند شهرستان و روستاهای زیادی را از بن بست محرومیت خارج کند.
وی اخذ مجوز اعتباری برای چهارخطه کردن دهدشت به خیرآباد برای اولین بار را بسیار مهم دانست و گفت: با اجرای این طرح جاده ارتباطی ملی پاتاوه دهدشت در آینده نیز چهارخطه و روند توسعه با ایجاد بار ترافیکی شتاب خواهد گرفت.
شهابی تخصیص ۲۰ میلیارد تومان برای بهسازی و تعریض جاده ۱۲ کیلومتری دهدشت - چرام را نیز از دیگر خدمات دولت برای محرومیت زدایی و شتاب بخشی توسعه دانست و اضافه کرد: برای بهره برداری از سد کوهبرد که ۹۵ درصد پیشرفت فیزکی دارد نیز ۱۶ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ به حساب جهادکشاورزی استان واریز شد.
وی تخصیص ۲ میلیارد تومان به ورزشگاه قلعه رئیسی، سه میلیارد تومان به ورودی‌های دهدشت، اتصال جاده دم عباس به پاتاوه دهدشت ۷ میلیارد تومان، تخصیص ۱۰۸ میلیارد تومان برای آبرسانی به حومه غربی دهدشت، تعریض و بهسازی جاده راک یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان، توسعه و تعریض جاده عشایری برفکون ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان، زیرسازی و آسفالت جاده بی بی زلیخایی برد کشکی نزدیک به ۲ میلیارد تومان و جاده لاش مهتاب، رودسمه دیشموک و تنگ چویل و سد سرپری کهگیلویه روهم رفته ۱۷ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی برای تسریع در روند اجرایی این طرح پول در نظر گرفته شد.
شهابی تخصیص اعتبار به پروژه‌های ملی را نیز یادآور شد و گفت: دولت برای تکمیل طرح ملی آبرسانی به چهار شهر دهدشت، چرام، سوق و لنده ۴۶ میلیارد، طرح آبرسانی به ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی حومه غربی دهدشت نیز ۱۰ میلیارد تومان و طرح را خدمت بزرگ دولت در راستای توسعه کهگیلویه اعلام کرد.
وی تاکید کرد: با توجه به زمان محدود برای جذب این اعتبارات نیاز است مسئولان استانی و شهرستان روند اجرایی طرح‌ها را شتاب بخشند.
شهابی اضافه کرد: اگر این اعداد برگشت داده شود نوعی خیانت و باید مدیران پاسخگو باشند.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان اضافه کرد: تمام اعداد و ارقام اعلام شده پول نقد و در خزانه استان موجود است و پروژه‌های ملی و استانی شهرستان کهگیلویه هیچ گونه مشکل اعتباری ندارند.
شهابی افزود: می‌طلبد مدیران استانی و شهرستانی طرح‌های که معارض دارند را طی یک نشست با مسئولان ذیربط برطرف کند.
وی گفت: با اجرای این طرح شعار عملی دولت در راستای محرومیت زدایی به نحو احسن عملی خواهد شد.
توسعه و بهسازی شبکه خطوط انتقال آب روستایی کهگیلویه
 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد نیز در این راستا گفت: ۶۰۸ میلیارد تومان اعتبار محرومیت زدایی برای توسعه شبکه‌های آبرسانی روستایی به این استان اختصاص داده شد.
اسفندیار برخه اظهار داشت: با این میزان اعتبار مشکل اصلاح شبکه، خط انتقال و مخازن ۲۰۳ روستای استان که دچار مشکل بودند بیشتر آنها در شهرستان کهگیلویه است برطرف خواهد شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب با اشاره به اینکه ۱۰۸ میلیارد تومان از فاز اول پروژه محرومیت زدایی به بهسازی شبکه و انتقال آب دهدشت - سوق اختصاص یافته است اضافه کرد: روستای سرچهارمه و بلوط بنگان کهگیلویه بعد از ۴ دهه در ۲ سال اخیر از نعمت آب پایدار برخوردار شدند.
برخه تصریح کرد: با تخصیص این میزان اعتبار طی یک ماه گذشته در شهرستان کهگیلویه که دچار تنش آبی بوده ۴۸ کیلومتر شبکه توزیع و خط انتقال نیز اجرا شد.
وی تاکید کرد: در فاز دوم محرومیت زدایی بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان در روستاهای محروم استان و بخصوص شهرستان کهگیلویه هزینه اصلاح و توزیع شبکه آبرسانی روستایی خواهد شد.
بهره برداری از ورودی‌های شهر دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره تعین تکلیف ورودی‌های شهر دهدشت گفت: ورودی دهدشت - چرام طی سه ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.
محمد راستا بهره برداری از جاده دهدشت سوق را یکی از اولویت‌های شهرستان کهگیلویه دانست وبیان کرد: طی سه ماه آینده این طرح بصورت کامل به بهره برداری خواهد رسید.
وی توسعه المان شهری دهدشت را از دیگر خدمات این نهاد در راستای محرومیت زدایی دانست و اضافه کرد: از محل بازآفرینی شهری سه هزار تن آسفالت در سال ۱۴۰۰ برای آن‌ها تأمین شد.

تأمین یکصد تن قیر برای شهرداری دهدشت در راستای عملی شدن نهضت آسفالت
راستا تصریح کرد: در سال جاری نیز یکصد تن قیر با هزینه بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به شهرداری دهدشت نیز تخصیص داده شد.
طرح‌های عمرانی روند توسعه شهرستان کهگیلویه را شتاب می‌بخشد
فرماندار کهگیلویه گفت: رود اجرایی طرح‌های عمرانی با تخصیص اعتبارات اعلام شده از سوی نهادهای مختلف شتاب بیشتری گرفته است.
سید عبدالعزیز موسوی بر همکاری همه نهادها در تکمیل طرحهای عمرانی تاکید کرد و افزود: با اجرای طرح‌های زیرساختی علاوه بر اشتغال زایی بسیاری از مشکلات شهرستان نیز برطرف خواهد شد.
وی بر تلاش جهادی مدیران در جذب اعتبارات استانی و ملی تاکید کرد و افزود: با تلاش و حمایت‌های دولت و حمایت ویژه نماینده مردم در مجلس بسیاری از مشکلات شهرستان برطرف و مسیر توسعه هموارتر شده است.
موسوی با اشاره به اینکه طرحهای عمرانی خوبی در این شهرستان در دست اجراست گفت: این شهرستان محروم نیست و با توجه دولت در تخصیص اعتبارات در مسیر توسعه قرار گرفت و برای رسیدن به این مهم باید نگاه و دیدگاه‌های محروم بودن کهگیلویه تغییر کند.
وی  با تاکید بر تقویت وحدت و همکاری ملی در منطقه، افزود: همه مسئولان باید فارغ از مسائل استانی و منطقه‌ای در مسیر کار و تلاش برای توسعه کهگیلویه گام بردارند.
فرماندار کهگیلویه اظهار داشت: باید این دیدگاه که برخی می گویند کهگیلویه نمی‌تواند پیشرفت کند از این شهرستان رخت بربندد و مدیران شهرستانی با تلاش شبانه روزی باید این نگاه را تغییر دهند.
موسوی فرایند تغییر نگاه محروم بودن از کهگیلویه را رسالت اصلی مدیران دانست و گفت: شتاب توسعه شهرستان این نگاه را تغییر خواهد داد.
توسعه کهگیلویه با نگاه محرومیت زدایی دولت شتاب می‌گیرد
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به خدمات بی سابقه دولت سیزدهم در تخصیص اعتبارات گفت: جاده چرام-دهدشت که سال‌ها معطل مانده بود ظرف سه ماه آینده تا اواخر تابستان به بهره‌برداری خواهد رسید.
کیامرث حاجی‌زاده اظهار داشت: ۴۰ میلیارد تومان برای تعریض و رفع نقاط حادثه‌خیز محور باغچه-سادات و ۱۵ میلیارد تومان برای تعریض و روشنایی جاده تنگ پیرزال اختصاص داده شده است.
وی، خواستار احیای طرح بازآفرینی دهدشت شد و افزود: شهرداری و شهرسازی پای کار بیایند و این مهم را به سرانجام برسانند.
حاجی زاده با اشاره به فعال کردن طرح‌های آبرسانی به چهار شهر، سد آبریز و جاده پاتاوه به دهدشت، عنوان کرد: در بحث جاده‌های روستایی افزون بر ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار در اختیار اداره راهداری قرار گرفته است.
 معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: طرح جامع دهدشت به زودی به امضای استاندار می‌رسد و تا آخر این هفته ابلاغ خواهد شد.
وی تصریح کرد: طی چند سال اخیر اقدامات بزرگی در استان و شهرستان‌ها انجام شده است و برخی پروژه‌هایی که غیرفعال بودند، فعال شدند و روند خوبی دارند.
حاجی‌زاده افزود: در بحث پروژه‌های فرهنگی در سال‌جاری از هر جایی بتوانیم کمک می‌کنیم.
وی، امیدآفرینی بین مردم را وظیفه همه مسئولان دانست و افزود: اگر می‌خواهیم مشکلات را بیان کنیم، خدمات نظام هم باید گفته شوند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: کسانی که یاس و ناامیدی را گسترش می‌دهند در زمین معاندین نظام هستند.
شهرستان کهگیلویه با ۱۳۲ هزار نفر جمعیت دارای چهار شهر، چهار بخش و ۱۰ دهستان است.
نام شما

آدرس ايميل شما

دهدشت موسوی
Iran, Islamic Republic of
با این‌مدیران اگر بودجه های چند برابر شود نیز فایده ندارد.
باید کارها را به افراد کاردان سپرد. کجا رفت شعار دولت اتفلابی. این‌همه نیروی انفلابی، جوان و پای کار است ولی متاسفانه در پستوی زد و بندهای سیاسی مجال خدمت به مردم‌برایشان‌فراهم‌نمی شود
Iran, Islamic Republic of
جاده سوق دهدشت هم مثل خود شهر سوق مظلوم و مظلوم تر می مونه جاده سوق همین الان استاندارد کافی رو نداره
این جاده نیوجرسی لازمه پایه برق روشنایی علام اخطاری و راهنمایی ت جاده لازمه شبرنگ و شب نما لازمه
در بحث فیبرنوری هم سوق عقب تر از بقیه نقاط استان.
ماشاالله فقط خدا خودش باید این وسط داوری کنه
اگه تو کهگیلویه وبویراحمد کارش باشه من کهگیلویه وبویراحمدی مرض دارم برم استان دیگه کار کنم
عباس عبدی: از زشت‌ترین اقدامات نواصولگرایان تحریف مفهوم انقلاب است

عباس عبدی: از زشت‌ترین اقدامات نواصولگرایان تحریف مفهوم انقلاب است

بنیان انقلابی بودن، التزام به این اصل یعنی حاکمیت بدون استثنای مردم است. از این مرحله ...
اشتباه بزرگ پوتین

اشتباه بزرگ پوتین

از زمانی که روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه به اوکراین حمله کرد بی وقفه در مورد جنگ در آن کشور ...
عبدالکریمی: صداوسیما در خبر رسانی و جذب مخاطب، بسیار کم‌کاری کرده است

عبدالکریمی: صداوسیما در خبر رسانی و جذب مخاطب، بسیار کم‌کاری کرده است

بیژن عبدالکریمی باور دارد که صداوسیما به عنوان یک رسانه داخلی، در خبر رسانی و جذب مخاطب ...
1