تاریخ انتشار
شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۱۷
کد مطلب : ۴۴۷۵۰۶
گزارش کبنا از برگشت اعتبار در اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد

هزار و 50 تعاونی راکد و 300 میلیون اعتباری که برگشت خورد / استاندار کهگیلویه و بویراحمد ورود کند

۸
۰
هزار و 50 تعاونی راکد و 300 میلیون اعتباری که برگشت خورد / استاندار کهگیلویه و بویراحمد ورود کند
کبنا ؛
علیرغم دستور استاندار مبنی بر عدم برگشت اعتبارات، حدود 300 میلیون تومان از اعتبار مربوط به کمک به تعاونی‌ها به علت کم‌توجهی مسئولینِ اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد جذب نشد و به دلیل خاتمه‌ی مهلت قانونی عودت داده شد.
به گزارش کبنا، تعاونی‌ها یکی از راهکارهای توزیع و بازتوزیع عادلانه ثروت و زمینه‌های ایجاد اشتغال در هر استان هستند. از این رو، بر اساس اسناد بالادستی و سند چشم انداز برنامه توسعه، ۲۵ درصد از اقتصاد کشور بر پایه اقتصاد تعاونی تنظیم شده است.
در استان کهگیلویه و بویراحمد بالغ بر ۱۰۵۰ تعاونی راکد و  غیرفعال و یک هزار تعاونی در حال راه‌اندازی وجود دارد. تنها راه فعال‌سازی و بهره‌برداری از این تعاونی‌ها کمک مالی است؛ مساعدت مالی جهت توسعه و ترویج فرهنگ تعاونی و یا توانمندسازی و توسعه آنها در استان کهگیلویه و بویراحمد، در اواخر سال ۱۴۰۰ مبلغی بالغ بر ۴۰۰ میلیون تومان  اعتبار جهت توسعه، توانمندسازی و تقویت بخش تعاون این استان در زمینه‌هایی از جمله کمک به تعاونی‌های تولیدی، کمک به تعاونی‌های سه دهک پایین جامعه، آموزش اعضای تعاونی و ترویج فرهنگ تعاون، اختصاص داده شد. اما  متاسفانه با وجود تعاونی‌های بسیار خوبی در استان همچون تعاونی آب برف چنار با ۴ هزار عضو و یا تعاونی ایثارگران ویرا در دهستان سادات محمودی و صدها تعاونی در بخش کشاورزی و تولیدی استان، حدود 300 میلیون تومان از اعتبار مربوط به کمک به تعاونی‌ها علیرغم دستور استاندار مبنی بر عدم برگشت اعتبارات، بر اساس کم‌توجهی مسئولین اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد جذب نشد و به دلیل خاتمه‌ی مهلت قانونی عودت داده شد. متأسفانه این روزها مدیرانی که توان جذب اعتبار را ندارند، درستکاری و پرهیز از انجام کار خلاف قانون را بهانه قرار داده و منابع مالی را برگشت می‌دهند. این در حالی است که احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد بارها تأکید کرده است که هیچ دلیلی برای برگشت اعتبار از سوی مدیران استان پذیرفتنی نیست و هیچ مدیری نباید اعتبار برگشت خورده داشته باشد.
اگر برگشت اعتبار در این اداره‌کل صحت داشته باشد، لزوم ورود جدی استاندار به این موضوع احساس می‌شود تا اعتبار دیگر ادارات نیز برگشت داده نشود. چرا که ممکن است همین یک مورد تبدیل به رویه‌ای برای استان کهگیلویه و بویراحمد شود و سایر مدیران به جهت همنوایی با مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان دست به برگشت اعتبار بزنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
مرگ تعاونی ها
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه برخی مدیران به جای انجام وظایف اصلی خودشان دنبال کارهای تبلیغاتی هستند
برادر من فقر مطلق از نبودن زمینه اشتغال و تولید می اید بجای برگزای جلسات بیهوده انچه تکلیف شماست انجام شود
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر مدیر توانمند و ذیحساب اداره کار .دست مریزاد .مگه اداره کار چقدر اعتبار داشت که نتونستن جذب کنند ؟!
همکار
Iran, Islamic Republic of
همه مشکلات اداره کل تعاون زیر سر / اداره است که به بهانه های واهی داره مدیر کل تعاون را به بی راهه هدابت میکند اگه واعظی مراقبت نکند امثال چنین نیروهایی زیر پایش را خالی و از مسیر پرتش می کنند.
Iran, Islamic Republic of
دست مریزا بر مدیران انقلابی
کارمند تعاون
Iran, Islamic Republic of
مدیر نمیتونه جذب کنه اعتبار برگشت میخوره ( بیت المال است و به حساب دولت واریز می شود )نیاز به این همه سرو صدا که نیست
Iran, Islamic Republic of
میخواستن اعتبار بخورن اقای واعظی جلوش گرفت خدا خیرت بده مدیرکل انقلابی اداره کار تا حق مردم مسولین بی لیاقت نخورن ، با سند بازی و کاغذ بازی سالهای گذشته خیلی خوردین ، الان اقای واعظی حلو بی عدالتی ایستاد
کارمند
Iran, Islamic Republic of
این اعتبارات در سالهای قبل هم وجود داشت و با زد و بند و پارتی بازی در اختیار افراد خاصی قرار می گرفت . سودی به حال عموم مردم نداشت و کمکی هم به ایجاد اشتغال استان نمی کرد . اقای واعظی در جهت جلوگیری از هدر رفت این منابع که صرفا به بجیب دوستان و اطرافیان برخی از مسولین سالهای قبل واریز میشد اقدام نموده است .
اگر قرار باشد هر ساله اعتباری به استان تخصیص یابد و مشخصا در اختیار ویژه خوارها قرار بگیرد چه بهتر که برگشت بخورد
نامه‌ای خطرناک در راه است؟

نامه‌ای خطرناک در راه است؟

‌نوشتن از اوضاع پیچیده فوتبال ایران امری تکراری شده ولی اصرار بر رفتارهای عجیب‌و‌غریب ...
دولت از درگیری مردم‌ومغازه‌داران درباره گرانی استقبال می‌کند

دولت از درگیری مردم‌ومغازه‌داران درباره گرانی استقبال می‌کند

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: این روزها نوعی چالش بین مردم درباره قیمت‌ها دیده می‌شود و دولت ...
مسئولان به جای دست کردن در جیب مردم، با رانت‌خواری و ویژه‌خواری مبارزه کنند

مسئولان به جای دست کردن در جیب مردم، با رانت‌خواری و ویژه‌خواری مبارزه کنند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه بار اصلی مشکلات بر دوش مردم است، گفت: مسئولان ...
1