کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گزارش کبنا از برگشت اعتبار در اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد

هزار و 50 تعاونی راکد و 300 میلیون اعتباری که برگشت خورد / استاندار کهگیلویه و بویراحمد ورود کند

10 ارديبهشت 1401 ساعت 20:17

علیرغم دستور استاندار مبنی بر عدم برگشت اعتبارات، حدود 300 میلیون تومان از اعتبار مربوط به کمک به تعاونی‌ها به علت کم‌توجهی مسئولینِ اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد جذب نشد و به دلیل خاتمه‌ی مهلت قانونی عودت داده شد.


علیرغم دستور استاندار مبنی بر عدم برگشت اعتبارات، حدود 300 میلیون تومان از اعتبار مربوط به کمک به تعاونی‌ها به علت کم‌توجهی مسئولینِ اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد جذب نشد و به دلیل خاتمه‌ی مهلت قانونی عودت داده شد.
به گزارش کبنا، تعاونی‌ها یکی از راهکارهای توزیع و بازتوزیع عادلانه ثروت و زمینه‌های ایجاد اشتغال در هر استان هستند. از این رو، بر اساس اسناد بالادستی و سند چشم انداز برنامه توسعه، ۲۵ درصد از اقتصاد کشور بر پایه اقتصاد تعاونی تنظیم شده است.
در استان کهگیلویه و بویراحمد بالغ بر ۱۰۵۰ تعاونی راکد و  غیرفعال و یک هزار تعاونی در حال راه‌اندازی وجود دارد. تنها راه فعال‌سازی و بهره‌برداری از این تعاونی‌ها کمک مالی است؛ مساعدت مالی جهت توسعه و ترویج فرهنگ تعاونی و یا توانمندسازی و توسعه آنها در استان کهگیلویه و بویراحمد، در اواخر سال ۱۴۰۰ مبلغی بالغ بر ۴۰۰ میلیون تومان  اعتبار جهت توسعه، توانمندسازی و تقویت بخش تعاون این استان در زمینه‌هایی از جمله کمک به تعاونی‌های تولیدی، کمک به تعاونی‌های سه دهک پایین جامعه، آموزش اعضای تعاونی و ترویج فرهنگ تعاون، اختصاص داده شد. اما  متاسفانه با وجود تعاونی‌های بسیار خوبی در استان همچون تعاونی آب برف چنار با ۴ هزار عضو و یا تعاونی ایثارگران ویرا در دهستان سادات محمودی و صدها تعاونی در بخش کشاورزی و تولیدی استان، حدود 300 میلیون تومان از اعتبار مربوط به کمک به تعاونی‌ها علیرغم دستور استاندار مبنی بر عدم برگشت اعتبارات، بر اساس کم‌توجهی مسئولین اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد جذب نشد و به دلیل خاتمه‌ی مهلت قانونی عودت داده شد. متأسفانه این روزها مدیرانی که توان جذب اعتبار را ندارند، درستکاری و پرهیز از انجام کار خلاف قانون را بهانه قرار داده و منابع مالی را برگشت می‌دهند. این در حالی است که احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد بارها تأکید کرده است که هیچ دلیلی برای برگشت اعتبار از سوی مدیران استان پذیرفتنی نیست و هیچ مدیری نباید اعتبار برگشت خورده داشته باشد.
اگر برگشت اعتبار در این اداره‌کل صحت داشته باشد، لزوم ورود جدی استاندار به این موضوع احساس می‌شود تا اعتبار دیگر ادارات نیز برگشت داده نشود. چرا که ممکن است همین یک مورد تبدیل به رویه‌ای برای استان کهگیلویه و بویراحمد شود و سایر مدیران به جهت همنوایی با مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان دست به برگشت اعتبار بزنند.


کد مطلب: 447506

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/447506/هزار-50-تعاونی-راکد-300-میلیون-اعتباری-برگشت-خورد-استاندار-کهگیلویه-بویراحمد-ورود-کند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1