تاریخ انتشار
جمعه ۲۶ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۰۲
کد مطلب : ۴۴۶۹۷۴
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در شهرستان مارگون:

تقویت و حمایت از فعالیت های فرهنگی سایر مناطق استان در سایه عدالت فرهنگی محقق می شود / استقرار نمایندگی فرهنگ و ارشاد اسلامی مارگون در آینده نزدیک

۰
استقرار  نمایندگی فرهنگ و ارشاد اسلامی مارگون در آینده نزدیک
کبنا ؛محفل انس با قرآن و همایش «جهاد تبیین» در مصلی امام رضا (ع) شهر مارگون برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، «امین درخشان» در محفل انس با قرآن و همایش «جهاد تبیین» که در مصلی امام رضا (ع) شهر مارگون برگزار شد، ضمن تقدیر و تشکر از از حضور قاریان بین المللی و استانی قرآن، فرهیختگان قرآنی، امام جمعه و همچنین مردم شهر مارگون در این محفل قرآنی، اظهار کرد: امام جمعه مارگون نشان داد که رسالت و ماموریت اصلی خود که در حوزه فرهنگ است را به خوبی از عهده آن برآمده و دغدغه مندانه پای مسائل فرهنگی حضور دارند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه، گفت: ما در راستای رسالت خود در حوزه فرهنگ و هنر وظیفه داریم به مناطقی که شاید تاکنون در حوزه فرهنگ در گذشته بهتر دیده نشده اند، با همکاری و همراهی سایر دستگاه ها و نهادهای فرهنگی و با تعاملی که به عنوان وظیفه و رسالت خود می‌دانیم، در تعامل با سایر دستگاه ها این وظیفه را انجام دهیم.
وی آغاز این حرکت را همین محفل انس با قرآن به عنوان یک حرکت ارزنده و ارزشمند دانست و افزود: تلاش می‌کنیم که این برنامه‌ها در آینده نیز تداوم داشته باشند.
درخشان با اشاره به اینکه شهر مارگون، روستاها و مناطق همجوار نیز از پوشش این برنامه های فرهنگی محروم نخواهند شد، ادامه داد: وقتی ما وارد این مجلس و محفل شدیم، مشخص شد که فرهنگ و مسائل فرهنگی برای این مردم حائز اهمیت است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد منش، روش مردم و نظمی که در این محفل قرآنی حاکم را ستود و خاطرنشان کرد: این حضور و نظم مردمی نشان دهنده این موضوع بوده که مردم شهر مارگون فرهنگی بوده و بدون تردید وظیفه ما را دو چندان خواهد کرد که باید همواره توجه به مسائل فرهنگی در این شهر و شهرستان را مدنظر داشته باشیم.
وی یادآور شد: به برکت همین اعتقاد و سلیقه فرهنگی مردم شهرستان مارگون تلاش می کنیم هفته آینده نمایندگی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان را راه اندازی کنیم که با استقرار این اداره، برنامه های فرهنگی و هنری بیش از پیش مورد توجه قرار می‌گیرد.
درخشان ضمن اشاره به اینکه برنامه های فرهنگی که متناسب با ذائقه این مردم باشد برگزار خواهد شد، گفت: انشاالله بعد از ماه مبارک رمضان جشنواره بزرگ فرهنگی و هنری مارگون را در همین منطقه با حضور مردم و مسئولان برگزار خواهیم کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد از مهدی روشنفکر، نماینده مردم شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی که در زمینه استقرار نمایندگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر مسائل فرهنگی این شهرستان به صورت مستمر پیگیر بودند، تقدیر و تشکر کرد.
وی گفت: با راه‌اندازی نمایندگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان مارگون تلاش می‌کنیم تا فعالیت‌های فرهنگی و هنری در این شهرستان رونق بگیرد و مثل سایر شهرستان‌های استان، برنامه های فرهنگی، هنری و قرآنی در شهرستان مارگون از سرگرفته شود.
حجت الاسلام و المسلمین «عبدالرحیم عبودی» هم در این محفل انس با قرآن از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگییلویه و بویراحمد، اداره کل تبلیغات اسلامی، معاونت فرهنگی سپاه فتح، دارالقرآن کریمف جبهه فرهنگی انقلاب و ستاد نماز جمعه شهر مارگون به جهت برگزاری این محفل و همچنین قاریان و مردم شرکت کننده در این محفل قرآنی، تقدیر و تشکر کرد.
رئیس دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تمجید از این حرکت زیبای که توسط ادارات و نهادهای استانی صورت گرفت، گفت: اگر ما زمانی انتقاد می‌کردیم، ولی اکنون تحسین، تجلیل و تقدیر می‌کنیم.
وی حضور قاریان برجسته بین المللی و استانی که از افتخارات استان هستند در این محفل نورانی را یک حرکت ارزشمند دانست و افزود: برگزاری محافل قرآنی با حضور مردم در مناطق مختلف استان تاثیر بسیاری در گسترش معارف قرآنی در جامعه دارد.
حجت الاسلام عبودی ضمن تحسین مجدد برگزاری چنین محافلی در استان کهگیلویه و بویراحمد، یادآور شد: اگر مسئولان ما برنامه ریزی درست و اصولی داشته باشند، مردم نیز به شکلی که هم اکنون با حضور گسترده خود در این محفل قرآنی دارند، استقبال خود را نشان خواهند داد.
رئیس دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد برگزاری این محافل را باعث آشنایی و مانوس شدن با کلام الهی دانست و اظهار کرد: استقبال خوب مردم از این محفل قرآنی نشان دهنده برنامه‌ریزی درست بوده و بیانگر این است که مردم عاشقانه با همه وجود به قرآن و اهل بیت (ع) معتقد هستند.
وی اظهار امیدواری کرد که این حرکت، یک حرکت پر خیر و برکتی باشد که تا پایان مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوره فعلی همچنان ادامه داشته باشد و مردم ما از این محافل بهره مندی لازم را ببرند.
حجت الاسلام عبودی همچنین از ضمن تقدیر و تشکر از امام جمعه شهرستان مارگون که این فضا را فراهم کردند، افزود: مصلی نماز جمعه هم اکنون به مکان مقدسی برای برنامه های دینی، ارزشی و قرآنی تبدیل شده و قابل ستایش و تقدیر است.
رئیس دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: پدرانی و مادرانی که فرزندان خود را به این محافل قرآنی آورده اند تا با قرآن آشنا شوند، یقیناً چنین فرزندانی عاقبت بخیر خواهند شد.

حجت‌الاسلام «رحم الله خواجه‌پور» نیز در این محفل قرآنی به مسئله جهاد تبیین اشاره و اظهار کرد: اگر ما در مسئله قرآن نتوانیم عظمت این کتاب الهی را تبیین و تفسیر کنیم، دشمن آن گونه که می خواهد قرآن را «تفسیر و تحریف» می‌کند.
امام جمعه شهر مارگون گفت: همه ما باید در مسئله جهاد تبیین تلاش کنیم، زیرا مقام معظم رهبری در ۱۳ آبان مسئله تسخیر لانه جاسوسی را انتقاد کردند و فرمودند «آن طوری که باید و شاید از لانه جاسوسی آمریکا ما بتوانیم حربه‌ آمریکا را تبیین کنیم، نتوانستیم و دشمن آن گونه که خواست، خود تفسیر و تبیین کرد».
وی با بیان این سوال که چرا در تاریخ وقتی که شبهه ای دشمنان ایجاد می کردند امیرالمومنین می فرمود «عین عمار» عمار سراسیمه می آمد و شبهه ها را جواب می داد، خاطرنشان کرد: در فتنه ۸۸ نیز مقام معظم رهبری فرمودند «عین عمار» عمار من کیست که بصیرت افزایی و شبهه ها را تبیین کند و برخی افراد را از این شبهه ها خارج کند.
حجت الاسلام خواجه پور با اشاره به اینکه این تاریخ همه چیز را به ما یاد داده، افزود: ماه مبارک رمضان، ماه نزول قرآن و ماهی است که درهای بهشت گشوده و درهای جهنم بسته است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مارگون ضمن تقدیر تشکر از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد، اداره کل تبلیغات اسلامی، جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، قاریان قرآن و افرادی که در این محفل قرآنی شرکت کردند، گفت: از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی به دلیل تلاش برای راه اندازی نمایندگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان مارگون به صورت ویژه تقدیر و تشکر می کنم.
وی با اشاره به اینکه در شهرستان مارگون قاریان بسیاری نیز به قرائت قرآن می‌پردازند، افزود: در این شهر سه نفر حافظ قرآن، (آقایان مدبر، همت فر و خانم شرفیان) حافظ کل قرآن هستند.
حجت الاسلام خواجه پور خاطرنشان کرد: این شهر دارالقرآنی دارد که نیاز است حمایت شود و ۱۰۷ نفر تاکنون در رشته‌های روخوانی، روانخوانی، حفظ، مفاهیم و ... خروجی این دارالقرآن بوده است.
امام جمعه شهر مارگون اظهار کرد: این شهرستان، شهرستان فرهنگی است، هرچند که استقرار ادارات در این شهرستان با مشکلاتی مواجه بوده، ولی افرادی دارای استعدادهای بالا نیازمند حمایت مسئولان هستند  و در صورتی که مسئولان حمایت‌های لازم را داشته باشند، می‌توان قاریان و حافظان قرآن بیشتری در این شهرستان تربیت کرد.
گفتنی است در این محفل قرآنی و همایش «جهاد تبیین» که در مصلی امام رضا (ع) مارگون برگزار شد، قاریان بین المللی و استان کهگیلویه و بویراحمد به قرائت قرآن پرداختند که مورد تحسین امام جمعه و مردم شهر مارگون قرار گرفتند.
نام شما

آدرس ايميل شما

نماینده تبریز: مردم با قاشق روغن تهیه می‌کنند و نان قسطی می‌خرند

نماینده تبریز: مردم با قاشق روغن تهیه می‌کنند و نان قسطی می‌خرند

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: فقر در حاشیه‌های تبریز بی‌داد می‌کند بطوریکه امروز برخی ...
(ویدئو) جشن ازدواج دو عضو نیروهای داوطلب اوکراینی

(ویدئو) جشن ازدواج دو عضو نیروهای داوطلب اوکراینی

آناستازیا و ویاچسلاو در یک پارک در کی‌یف اوکراین با یکدیگر ازدواج کردند. این زوج از اعضای ...
سناریوهایی مهیب برای پایان جنگ اوکراین

سناریوهایی مهیب برای پایان جنگ اوکراین

تهاجم گسترده نظامی روسیه و خسارات مادی و تلفات انسانی ناشی از آن برای بسیاری از تحلیل‌گرانی ...
1