تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۳۹
کد مطلب : ۴۴۶۹۴۱
کبنا گزارش می‌دهد؛

راه سخت غلام‌نژاد در رهایی از بدعت‌های نادرست یزدانپناه

۱۵
۰
راه سخت غلام‌نژاد در رهایی از بدعت‌های نادرست یزدانپناه
کبنا ؛
پرویز یزدانپناه رئیس پیشین دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، برای مرکز پزشکی هسته‌ای یاسوج، نام امین الله نیک‌آقبالی را در نظر گرفته بود که غلام‌نژاد رئیس جدید، نام آن را به مرکز پزشکی هسته‌ای یاسوج تغییر داد. 
به گزارش کبنا، دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در دوره ریاست پرویز یزدانپناه آنچنان غرق در حواشی بود که اغلب وظیفه سازمانی این دانشگاه به فراموشی سپرده شده بود. استخدام‌های کیلویی، عملکرد نامطلوب در کنترل کرونا، حواشی متعدد، جولان سیاسیون در  امور دانشگاه و ... در دوران یزدانپناه حتی موجب انتقاد نماینده ولی فقیه به او شده بود.
اما یکی از بدعت‌های عجیب رئیس پیشین دانشگاه علوم پزشکی قصد نامگذاری مرکز پزشکی هسته‌ای به نام برادرزن خود یعنی دکتر امین الله نیک اقبالی بود. نیک‌اقبالی متخصص چشم و استاد تمام دانشگاه و از افتخارات این استان است. اما انتخاب نام برادرزن یزدانپناه برای این مرکز، علاوه بر اینکه رگه‌های قومیتی دارد، حتی موجب دلزدگی مردم استان و افکار عمومی از چنین شخصیت‌های بزرگی می‌شود. در واقع این نام‌گذاری اگر با نیت خیر هم بوده باشد، موجب تخریب شخصیت بزرگی همچون نیک‌اقبالی و ظلم به او خواهد شد. چرا که افکار عمومی هنوز تخلفات یزدانپناه را فراموش نکرده‌اند. هنوز آن بار روانی که در دوران ریاست یزداپناه در شهروندان شکل گرفته بود از بین نرفته است. اگر کلینیک چشم‌پزشکی در شهر سیسخت افتتاح شد می‌توان نام آن را دکتر نیک‌اقبالی گذاشت. اما برای نامگذاری مرکز پزشکی هسته‌ای می‌شد از نام کسانی همچون دکتر رایگانی، دکتر بصیر هاشمی، دکترها پرهیزگار، سامان نیک‌اقبالی، دکتر مرحوم صالحی و ... برای این مرکز هسته‌ای استفاده کرد. اقدام غیراصولی یزدانپناه در انتخاب نام امین الله نیک‌اقبالی برای این مرکز یک بدعت ناصواب بود که توسط محمد غلام‌نژاد رئیس کنونی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج رفع و رجوع شد، تا در زمان و مکانی دیگر و به دور از حاشیه، از نام این پزشک متخصص چشم استفاده شود.
گفتنی است مبارزه با این بدعت و اقدامات غیراصولی و تخلفات دیگری که در دوران یزدانپناه به وجود آمده بود، از اقدامات قابل تقدیر غلام‌نژاد است. اغلب پروژه‌های بیمارستانی که خوابیده بودند، اکنون فعال شده اند و در حال رفتن به مناقصه‌اند. به استخدام‌های فله‌ای و کیلویی پایان داده شده است. انتصابات اخیر در این دانشگاه نیز بارقه‌های امیدی در دل جوانان این استان برای پایان دادن به فساد سازمانی و اداری به وجود آورده است. اکنون مطالبه عمومی جوانان و نخبگان کهگیلویه و بویراحمدی و در سطحی بالاتر سیاست اساسی دولت سیزدهم مبارزه با فساد و جلوگیری از این نوع از رفتارهای طایفه‌ای و مفسده‌آمیز است.
در زمانی که دانشگاه محلی برای جولان منافع سیاسیون شده بود، مرتب و به انحاء مختلف از طرف این دانشگاه تولید حاشیه صورت می‌گرفت. اما حال که به نظر می‌رسد آرامش در حال برگشت به دانشگاه است، باز هم عده‌ای از منفعت‌طلبان، منافعشان را در تولید دوباره حاشیه می‌بینند و در صدد هستند رفتارها و اقدامات غیراصولی را نادیده گرفته و به حاشیه ببرند.
از این رو ضروری است که نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی نیز با پایبندی به حرف مقام معظم رهبری مبنی بر عدم دخالت نمایندگان در مسائل اجرایی، حوزه مهم سلامت را بیش از این به منافع سیاسی آلوده نکنند. احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز همان‌طور که تاکنون نشان داده است، با این رویه ناصواب مبارزه نماید. عملکرد غلام‌نژاد رئیس کنونی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز زیر نظر رسانه‌ها و افکار عمومی مورد پایش قرار دارد و در صورت تخلف از قانون، نقد خواهد شد.
گفتنی است پرویز یزدانپناه رئیس پیشین دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، برای مرکز پزشکی هسته‌ای یاسوج، نام امین الله نیک‌آقبالی را در نظر گرفته بود که غلام‌نژاد رئیس جدید، نام آن را به مرکز پزشکی هسته‌ای یاسوج تغییر داد.  
نام شما

آدرس ايميل شما

شهروند
Iran, Islamic Republic of
ایول غلام
Iran, Islamic Republic of
درود بر غلام نژاد همین و بس
Iran, Islamic Republic of
گر بد کند زمانه تونیکو خصال باش
بگذشت از این بسی به سر این نیز بگذرد
ور دور روزگار نه بر وفق رای توست
اندوه مخور که بی خبر این نیز بگذرد
شهروند
Iran, Islamic Republic of
اقای کبتا اگر نمیدونی دکتر نیک اقبال اولین استاد تمام این استان هست و مفاخر کشوری هستن ولی شما با این حرفاتون میخواین به چی همه کسایی که نام بردی اونوقت که دکتر نیک اقبال استاد تمام بود رزیدنت بودن و همه مردم استان میشناسن خوب خودتو‌نشون دادی …
مسعود
Iran, Islamic Republic of
از یه اسم هم میترسید
حزب الله
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر غلام نژاد
پایان حکومت اصلاح‌طلبان و يزدان‌پناه
حزب الله
Iran, Islamic Republic of
فعلا // در حال توطئه چینی علیه غلام نژاد میباشد و هر روز سرگرمی درست می‌کند
گچساران
Iran, Islamic Republic of
زیاد حرف مفت میزنی کمایی مواظب باش
Iran, Islamic Republic of
دکتر نیک اقبال افتخار استان و نام آور استان ماست نخبه کشی نکنید از بزرگترین اقدام یزدانپناه همین نامگذاری مرکز هسته ای بهذنام دکتر نیک اقبال بود
Iran, Islamic Republic of
دکتر پرویز یزدان پناه از پاکدست ترین نه مدیر استانی بلکه مدیر کشوری است
همشهری
Iran, Islamic Republic of
سلام
این همه اظهار نظر ها فقط نشان از بیکاری مردم دارد وگر نه تعویض پست های دولتی امریست عادی و لزومی به این همه منفی بافی ها ندارد ، در این جور موارد فقط دو و سه نفری هستند که آتش بیار معرکه می‌شوند و مردم را رو در مقابل هم قرار میدن .
Iran, Islamic Republic of
کبنا باز باج خود را گرفت و ۱۸۰ درجه چرخید
Iran, Islamic Republic of
غلام نژاد ازخودش که چیزی نداره دستور ازجای دیگری می گیره ولی با این حال جوجه را آخرپاییز می شمارن عجله نکنیددوره غلام هم به پایان میرسه با چه وضعیتی آنموقع قضاوت کنید آینده همه چیزرابرملا میکند.
كارمند دانشگاه
Romania
با تشكر از سايت وزين كبنا نيوز. اگر نويسنده مقاله فوق .نام خود را مي نوشت . خوشبختانه هيچكدام از تخلفات فوق كه اين نويسنده نوشته است به يزدان پناه نمي خورد و نهادهاي نظارتي تا كنون چنين مواردي را در مديريت ايشان تاييد نكرده اند .
محمد
Iran, Islamic Republic of
غلام نژاد و کبنا نیوز مثل همن. از سر کینه و نفرت حرف میزنن
نماینده تبریز: مردم با قاشق روغن تهیه می‌کنند و نان قسطی می‌خرند

نماینده تبریز: مردم با قاشق روغن تهیه می‌کنند و نان قسطی می‌خرند

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: فقر در حاشیه‌های تبریز بی‌داد می‌کند بطوریکه امروز برخی ...
(ویدئو) جشن ازدواج دو عضو نیروهای داوطلب اوکراینی

(ویدئو) جشن ازدواج دو عضو نیروهای داوطلب اوکراینی

آناستازیا و ویاچسلاو در یک پارک در کی‌یف اوکراین با یکدیگر ازدواج کردند. این زوج از اعضای ...
سناریوهایی مهیب برای پایان جنگ اوکراین

سناریوهایی مهیب برای پایان جنگ اوکراین

تهاجم گسترده نظامی روسیه و خسارات مادی و تلفات انسانی ناشی از آن برای بسیاری از تحلیل‌گرانی ...
1