تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۳
کد مطلب : ۴۴۶۹۳۲
نقدی بر نشست هم‌اندیشی اعضای هیئت علمی دانشگاه یاسوج و استاندار کهگیلویه و بویراحمد؛

تولید دانش‌بنیان در دستان «جلّاسان گردگو» دود می‌شود و به هوا می‌رود

۱
۰
تولید دانش‌بنیان در دستان «جلّاسان گردگو» دود می‌شود و به هوا می‌رود
کبنا ؛
از جلسه‌ای که عنوان «هم‌اندیشی» را یدک می‌کشد و در محیطی علمی مثل دانشگاه یاسوج برگزار می‌شود، انتظارها بسیار بالا است. اما در کمال تعجب، در این جلسه همان کلیات همیشگی تکرار شد. مهم‌تر از همه نشانی از هم‌اندیشی نیز در آن دیده نشد.
به گزارش کبنا، با نامگذاری سال جدید به نام سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» از سوی رهبر انقلاب، تحرکی در بین برخی از مدیران در کهگیلویه و بویراحمد برای بحث در باب تولید دانش‌بنیان شکل گرفته است. البته در این استان، این تحرک فعلاً در همین حد باقی مانده است و تاکنون اقدام قابل توجهی در این زمینه صورت نگرفته است.
دیروز (24 فروردین 1401) جلسه‌ای در دانشگاه یاسوج با محوریت این موضوع و با حضور اساتید و رؤسای دانشگاه‌های استان و استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
اغلب جلسات در استان با گفتن کلیاتی بدون نتیجه به پایان می‌رسند. اما از جلسه‌ای که عنوان «هم‌اندیشی» را یدک می‌کشد و در محیطی علمی مثل دانشگاه یاسوج برگزار می‌شود، انتظارها بسیار بیش از این است. اما در کمال تعجب، در این جلسه همان کلیات همیشگی تکرار شد. مهم‌تر از همه نشانی از هم‌اندیشی نیز در آن دیده نشد. به گفته محمد فاضلی، یکی از جامعه‌شناسان کشور، رویه کلی برگزاری جلسات در کشور، کلی‌گویی و گردگویی است؛ مفهومی که او برای این افراد که در اغلی جلسات حضور دارند و به صرف همین کلیات بسنده می‌کنند، «جلّاسان گردگو» است.
این در حالی است که در راستای شعار سال، قرار بود خروجی چنین جلساتی بنیان‌گذاشتن نوعی از تولید باشد که مبتنی بر دانش است. صحبت‌های کرمی رئیس دانشگاه یاسوج جز تعریف و تمجید و کلی‌گویی، عایدی برای تولید دانش‌بنیان در بر نداشت. البته مواردی که اکوانی رئیس بنیاد نخبگان مطرح کرد را می‌توان به عنوان اصول اساسی در نظر گرفت و اگر دستگاه‌های اجرایی همکاری کنند می‌توان از دل آنها به نتایج مقبولی رسید. جز سخنان کوتاه رئیس بنیاد نخبگان استان، دیگر خروجی ملموسی از این نتیجه مشاهده نشد.
هر چند در پایان احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد به درستی بر ضرورت تشکیل کارگروهی متشکل از دستگاه‌های اجرایی و دانشگاهیان تأکید کرد. اما آنقدر این سال‌ها در مورد ضرورت تشکیل چنین کارگروه‌های سخن گفته شده که عملاً صحبت درباره آنها را خنثی و بی‌اهمیت کرده است. اما حال مطالبه عمومی جامعه این است که حتماً چنین کارگروهی تشکیل شود. دوران گفتن و گذشتن تمام شده؛ امروز دوران مطالبه‌گری عمومی و پاسخدهی مسئولین است. اگر قرار است تولید دانش‌بنیان در این استان پایه‌گذاری شود، تشکیل چنین کارگروهی می‌تواند اولین قدم آن باشد. واضح است که اگر قدم اول به درستی برداشته نشود، امیدی به برافراشتن بنای تولید مبتنی بر دانش در کهگیلویه و بویراحمد وجود ندارد.

بیشتر بخوانید:
 
نام شما

آدرس ايميل شما

همشهری
Iran, Islamic Republic of
در این جلسات باید حداقل یکی شرکت های از دانش بنیان های استان حضور داشتند و عملا جلسه ای جهت رفع تکلیف نباشد به گفته رهبر فقط به جلسات ختم نشود.دانشگاه یاسوج که جلسهخ برگزار میکند ایا شرکت دانش بنیان یا کار دانش بنیانی دارد؟؟؟؟؟؟
نماینده تبریز: مردم با قاشق روغن تهیه می‌کنند و نان قسطی می‌خرند

نماینده تبریز: مردم با قاشق روغن تهیه می‌کنند و نان قسطی می‌خرند

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: فقر در حاشیه‌های تبریز بی‌داد می‌کند بطوریکه امروز برخی ...
(ویدئو) جشن ازدواج دو عضو نیروهای داوطلب اوکراینی

(ویدئو) جشن ازدواج دو عضو نیروهای داوطلب اوکراینی

آناستازیا و ویاچسلاو در یک پارک در کی‌یف اوکراین با یکدیگر ازدواج کردند. این زوج از اعضای ...
سناریوهایی مهیب برای پایان جنگ اوکراین

سناریوهایی مهیب برای پایان جنگ اوکراین

تهاجم گسترده نظامی روسیه و خسارات مادی و تلفات انسانی ناشی از آن برای بسیاری از تحلیل‌گرانی ...
1