تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۱۹
کد مطلب : ۴۴۶۴۹۱
تیم‌های جام جهانی حریفان خود را شناختند

گروه ایران آسان ، سخت یا عجیب؟

۰
گروه ایران آسان ، سخت یا عجیب؟
کبنا ؛گروه‌بندی جام جهانی 2022 قطر در حالی انجام شد که آلمان و اسپانیا در یک گروه قرار گرفتند.
به گزارش کبنا و به نقل از ورزش سه، قرعه کشی جام جهانی در حالی به پایان رسید ‌که طرفداران فوتبال بیش از یک ساعت برای مشخص شدن تیم‌های 8 گروه منتظر بودند. 32 تیم حاضر در این رقابت‌ها حریفان خود را شناختند.
این در حالی است که علی دایی به‌ همراه لوتار ماتئوس، ‌کافو، عادل احمد، بورا میلوتینوویچ، جی جی اوکوچا، رباح ماجر و تیم کیهیل این قرعه‌کشی را انجام دادند.
مطابق انتظار و قانون قرعه‌کشی، قطر اولین تیمی بود که از گوی بیرون آمد و سپس به‌ ترتیب انگلیس، آرژانتین، فرانسه، اسپانیا، بلژیک، برزیل و پرتغال به‌ عنوان تیم‌های سید اول، گروه‌های یک تا هشت را تشکیل دادند.
هلند دومین تیمی بود که از گوی بیرون آمد و در جایگاه آخر گروه یک قرار گرفت تا حریف قطر میزبان شود و به نوعی ساده‌ترین قرعه از بین تیم‌های سید دوم را در اختیار بگیرد. ایالات متحده نیز در کنار انگلیس جای گرفت. مکزیک تیم بعدی بود که از گوی بیرون آمد و باتوجه به اینکه با آرژانتین هم‌قاره نیست، در گروه سه کنار این تیم حضور دارد؛ علی دایی جایگاه سوم گروه را برای مکزیک تعیین کرد که این جایگاه برنامه بازی‌ها را سامان می‌دهد.
پس از هم‌گروهی دانمارک با فرانسه، لوتار ماتئوس نام آلمان را از گوی بیرون آورد تا به این‌ ترتیب شاگردان هانسی فلیک در کنار اسپانیا، از همین حالا گروهی دشوار را درست کنند. کرواسی نیز با بلژیک هم‌گروه شد اما قرعه بعدی، نام اروگوئه بود که باتوجه به اینکه برزیل و این تیم هم‌قاره هستند، اروگوئه در گروه بعدی (G) کنار پرتغال قرار گرفت. آخرین تیم نیز سوئیس بود که هم‌گروه برزیل شد تا کار به این شکل به سید سوم کشیده شود.
در سید سوم، ایران اولین تیمی بود که از گوی خارج شد و به این‌ ترتیب باتوجه به اینکه امکان هم‌گروهی ایران با قطر وجود ندارد، تیم ملی به گروه دوم رفت تا به این‌ ترتیب در کنار انگلیس و ایالات متحده، گروهی جذاب را برای طرفداران فوتبال تشکیل بدهد. این در حالی است که ژاپن با قرارگیری در کنار اسپانیا و آلمان، فعلا دشوارترین قرعه را در بین تیم‌های آسیایی داشته است.
قرعه‌کشی در ادامه با سید چهارم ادامه یافت؛ جایی که پس از اینکه عربستان، پلی‌آف آسیایی و پلی‌آف آمریکای شمالی از گوی بیرون آمد و باتوجه به حضور ایران و آمریکا در گروه دوم قرار نگرفت، پلی‌آف اروپا از گوی خارج شد تا به این‌ ترتیب ایران با تیم‌های انگلیس، آمریکا و برنده اسکاتلند - اوکراین/ ولز هم‌گروه شود.
این در حالی است که عربستان دیگر نماینده آسیا با تیم‌های آرژانتین، مکزیک و لهستان هم گروه شد و استرالیا در صورت پیروزی بر حریف خود، با فرانسه، دانمارک و تونس دیدار خواهد کرد.
نکته جالب اینکه شاید راحت‌ترین گروه برای مدعیان در اختیار هلند باشد که باید با تیم‌های قطر، اکوادور و سنگال برای صدرنشینی رقابت کند.
گروه بندی جام جهانی 2022 قطر
گروه یک: قطر، اکوادور، سنگال، هلند
گروه دو: انگلیس، ایران، ایالات متحده، برنده پلی‌آف اروپا
گروه سه: آرژانتین، عربستان، مکزیک، لهستان
گروه چهار: فرانسه، برنده پلی‌آف آسیا/پرو، دانمارک، تونس
گروه پنج: اسپانیا، برنده پلی‌آف کاستاریکا/ نیوزلند، آلمان، ژاپن
گروه شش: بلژیک، کانادا، مراکش، کرواسی
گروه هفت: برزیل، صربستان، سوئیس، کامرون
گروه هشت: پرتغال، غنا، اروگوئه، کره جنوبی

برنامه جالب بازی‌های ایران؛ ایران - آمریکا در سالگرد ایران و استرالیا!
اگر همه چیز آن‌گونه که ما می‌خواهیم پیش برود، دوباره یک حماسه دیگر در هشتم آذر شاهد خواهیم بود.
بر اساس این قرعه کشی، تیم ملی ایران باید در گروه دوم با تیم های انگلیس، آمریکا و برنده پلی‌آف اروپا دیدار کند. با در نظر گرفتن جایگاه ایران در گروه دوم، باید شاهد تقابل ملی‌پوشان فوتبال کشورمان با انگلیس، سرگروه گروه دوم در روز نخست جام باشیم. نکته جالب در مورد برنامه بازی‌های تیم ملی در دور گروهی جهانی 2022 اما چیز دیگری است. اگر به زمان تقابل با آمریکا به‌ عنوان آخرین بازی تیم ملی دقت کنید با یک تاریخ نوستالژیک روبه‌رو خواهید شد؛ هشتم آذر.
تقابل با آمریکا که تکرار دیدار جام جهانی 1998 است، در تاریخی برگزار می‌شود که یکی از ماندگارترین روزهای فوتبال ایران در آن رخ داده است؛ تاریخی که موفقیت در آن باعث صعود ایران به جام جهانی فرانسه، هم‌گروهی با آمریکا و کسب پیروزی تاریخی مقابل این تیم شد.
صعود به جام جهانی بعد از 20 سال برای فوتبال ایران به دراماتیک‌ترین شکل ممکن رقم خورد؛ این اتفاق را همه با عنوان حماسه ملبورن به یاد می‌آوریم. هشتم آذرماه سال 1377 یعنی 25 سال قبل از رویارویی دو تیم در دور پایانی مرحله گروهی جام جهانی 1998، تیم ملی ایران در استرالیا، دست به کار بزرگی زد و در حالی که با دو گل از استرالیا در پلی‌آف صعود به جام جهانی عقب افتاده بود با گل‌های دقایق پایانی کریم باقری و خداداد عزیزی، کار را به تساوی کشانده و در میان بهت حاضرین در ورزشگاه ملبورن کریکت استرالیا، جشن صعود گرفت.
هم‌زمانی بازی آخر مرحله گروهی تیم ملی در جام جهانی مقابل آمریکا (تیمی که اولین بردمان در جام جهانی را مقابلش کسب کردیم) با روز خلق حماسه ملبورن در دوره‌ای که همه با توجه به ستاره‌های تیم از صعود به دور حذفی صحبت می‌کنند، می‌تواند یک دژاووی شیرین را به‌وجود آورده و حماسه‌ای دیگر را در هشتم آذر شاهد باشیم؛ برگزاری بازی‌های این دوره در زمستان و قرعه امشب دست به دست هم دادند و چنین تاریخی را برای یک اتفاق احتمالی، سخت و هیجان انگیز رقم زدند تا اگر آن چه که ما می‌خواهیم در آن تاریخ رخ دهد، هشتم آذر را برای همیشه قاب کنیم و اعدادش را اعداد شانس فوتبالمان بنامیم.
مقایسه نسل طلایی فعلی با نسل 98 یک چالش بزرگ برای ستاره‌های فعلی تیم ملی است و اینک فرصتی جالب به دست آمده تا این ستاره‌ها در همان تاریخی که نسل 98 را وارد یک مسیر بزرگ کرد، اولین صعود تاریخ ایران در جام جهانی را به نام خود زده و برای همیشه در تاریخ ماندگار شوند.
برنامه مسابقات ایران در جام جهانی به شرح ذیل است:
انگلیس- ایران دوشنبه ۳۰ آبان ۱۶:۳۰
پلی‌آف اروپا- ایران جمعه ۴ آذر ۱۳:۳۰
ایران- آمریکا سه‌شنبه‌ ۸ آذر ۲۲:۳۰
سوالات عجیب از اسکوچیچ در میکسدزون جام جهانی
سرمربی تیم ملی ایران می‌گوید در بازی با آمریکا تنها به مسائل فوتبالی فکر می‌کند.
دراگان اسکوچیچ پس از پایان قرعه کشی و در حالی‌که از میکسدزون محل قرعه کشی عبور می‌کرد، برای دقایقی با خبرنگاران صحبت کرد و در پاسخ به سوال خبرنگار ورزش سه گفت که تیمش «برای صعود تلاش خواهد کرد».
او همچنین انگلیس را «سرسخت‌ترین و قوی‌ترین» حریف ایران خواند و گفت که «توجهی به مسائل و حساسیت‌های بازی ایران و آمریکا» نخواهد داشت.
‌ نظرت را درباره قرعه‌کشی بگو.
من فکر می‌کنم قرعه ما می‌توانست بدتر از این هم باشد. این جام جهانی است و همه تیم‌های شرکت‌کننده خوب هستند. در گروه ما تیم ملی انگلیس یکی از مدعیان کسب جام است ولی تیم ما هم به اندازه کافی خوب هست که با دیگران قادر به رقابت باشد.
‌ برای هواداران دغدغه اصلی این است که آیا می‌توانیم به دور بعدی این رقابت‌ها صعود کنیم؟
ما تلاشمان را خواهیم کرد. من همیشه گفتم تیم خیلی خوبی داریم و شاید بتوانیم برای اولین بار این کار را انجام دهیم.
‌ آیا ترسی از جنجال‌های بازی با آمریکا نداری؟
من به این چیزها توجه نمی‌کنم، ما این مسئله را قبلا در بازی‌ای مثل دیدار باعراق نشان دادیم و توجهی به این مسائل نداریم. چیزهایی ‌بین دو کشور هست اما ما فقط به فوتبال فکر می‌کنیم.
‌ کدام یک از رقبا سرسخت‌ترین و قوی‌ترین است؟
همان‌طور که گفتم انگلیس.
‌ درباره تیم چهارم گروه چه فکر می‌کنید؟
من دقیق آنالیز نکردیم اما به نظرم می‌آید اسکاتلند و ولز هم فوتبالی شبیه به انگلیس و آمریکا داشته باشند. باید منتظر بمانیم و ببینیم چه پیش خواهد آمد.
‌ سوال بعدی یک سوال عجیب از اسکوچیچ بود که از او در مورد گل‌نزدن طارمی در بازی با پرتغال و ناراحتی مردم ایران از این اتفاق سوال شد.
الان وقت صحبت درباره گذشته نیست و ما باید خودمان را به بهترین شکل آماده این مسابقات کنیم. تنها چیزی که من برایش دعا می‌کنم این است که در زمان برگزاری جام جهانی، تمام بازیکنانمان سلامت باشند.
‌ آیا از قرعه‌ای که آوردید راضی بودید؟
قرعه می‌توانست بدتر هم باشد. مثلا هم‌گروهی با اسپانیا و آلمان. اما همچنان کار ما دشوار خواهد بود و نمی‌شود در جام جهانی انتظار گروه ساده داشت. هر مسابقه در جام جهانی، ویژه خواهد بود.
‌ نظرتان درباره بازی با آمریکا...؟
من قبلا هم گفتم که ما به چیزهای خارجی کاری نداریم و به‌عنوان سرمربی فقط باید به فوتبال فکر کنم.
‌ خبرنگاری از اسکوچیچ درباره عکس یادگاری تاریخی ایران و آمریکا قبل از بازی جام جهانی 1998 پرسید.
برای من مهم نیست آنها قبل از بازی به هم گل بدهند. هدف من این است که وارد زمین شویم و گل بزنیم. جام جهانی یک انگیزه خیلی بزرگ است و ما تیم خیلی خوبی داریم و مردم این را در ادامه خواهند دید.
‌ به نظر می‌رسد شما در قطر تماشاگران زیادی داشته باشید؟
بله، من هم این انتظار را دارم. انگار در خانه بازی می‌کنیم.
‌ آیا جو اینجا شبیه ورزشگاه آزادی خواهد بود؟
من فکر می‌کنم به اندازه یک استادیوم آزادی از ایران تماشاچی به قطر بیاید. این چیزی است که بازی انگلیس را سخت می‌کند.
‌ کدام بازی برای شما سخت‌ترین است؟
اینجا جام جهانی است و همه بازی‌ها دشوار خواهد بود.
‌ شما در دوران حضورتان در ایران نتایج بسیار خوبی گرفتید و بازی‌های قدرتمندانه‌ای داشتید.
وقتی از جام جهانی صحبت می‌کنیم با سطح متفاوتی روبه‌رو خواهیم شد. آنچه تا به حال انجام داده بودیم، در سطح آسیا انجام دادیم. بازیکنان با درک این مسئله با سایر تیم‌ها رقابت خوبی خواهند داشت.
‌ آیا گرت ساوت گیت را می‌شناسید؟
البته ولی من وقتم را صرف صحبت درباره بازیکنان و مربیان تیم‌های دیگر نخواهم کرد. ایشان سرمربی تیم ملی انگلیس است و همه می‌دانند که این تیم را به‌خوبی هدایت کرده و نتایج بهتری نسبت به سایرین گرفته است. انگلیس مدعی اصلی این گروه است اما آنها باید این را در زمین هم نشان بدهند.
‌ ظاهراً شناخت شما از آنها بیشتر از شناخت آنها از شماست؟
ظرف چند روز می‌توانیم به شناخت کافی از هم برسیم.
آغاز آنالیز ایران از سوی ساوتگیت روی استیج!
گرت ساوت گیت می‌گوید باتوجه به حضور یک سرمربی اروپایی روی نیمکت ایران، آنها روی جزئیات کار می‌کنند.
زمانی که گرت ساوت گیت سرمربی تیم ملی انگلیس در حال عبور از میکسدزون محل برگزاری قرعه کشی جام جهانی بود و خبرنگاران تلاش می‌کردند تا سوالات خود را از او بپرسند و مصاحبه خوبی با سرمربی یکی از مدعیان قهرمانی انجام دهند، خبرنگار “ورزش سه” نیز سعی کرد تا از او در مورد تیم ملی ایران، یکی از حریفان انگلیس در جام جهانی بپرسد.
ساوت‌گیت که با چهره آرام خود سعی می‌کرد تا بدون هیجان به سوالات جواب بدهد، در پاسخ به این سوال که چه بازیکنی از ایران را می‌شناسد، گفت: «بازیکنی از ایران را نمی‌شناسم چون بازی‌های این تیم را دنبال نکرده بودیم فقط می‌دانم مسابقات‌شان را با کره تمام کردند و قطعا بازیکنان بزرگی دارند.»
این در حالی است که باتوجه به حضور علیرضا جهانبخش در تیم برایتون و همچنین سامان قدوس در برنتفورد، او احتمالا بازی‌های این دو را تماشا کرده یا حداقل گل مهدی طارمی به چلسی را دیده اما در این لحظه پس از قرعه‌کشی هیجان انگیز جام جهانی، چیزی از بازیکنان ایرانی در ذهنش نداشت.
او همچنین در مورد شناختش از تیم ملی ایران عنوان کرد: «ما بازی‌های ایران در مسابقات انتخابی را ندیدیم زیرا تمرکزی رو آنها نداشتیم.»
ساوت گیت در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به کادرفنی تیم ملی اظهار کرد: «می‌دانیم سرمربی‌ای اروپایی دارد که روی جزئیات کار می‌کند. الان زمان مناسبی است تا بازی‌های آنها را ببینیم.»
نام شما

آدرس ايميل شما

فائزه هاشمی به دولت رئیسی نمره داد

فائزه هاشمی به دولت رئیسی نمره داد

سایت قرن نو نوشت: فائزه هاشمی انتقاد جدی به دولت ابراهیم رئیسی دارد و نگرانی‌اش در سال ...
از آثار حسن بهرامی نویسنده و شاعر هم‌استانی رونمایی می‌شود

از آثار حسن بهرامی نویسنده و شاعر هم‌استانی رونمایی می‌شود

از مجموعه داستان «مالاتیون» و رمان «تیراندازی طبق بخشنامه» اثر حسن بهرامی نویسنده و شاعر ...
جهان، طالبان را به‌عنوان حکومت «دوفاکتو» به رسمیت شناخته است

جهان، طالبان را به‌عنوان حکومت «دوفاکتو» به رسمیت شناخته است

سقوط کابل در 15 آگوست سال 2021 را که مهم‌ترین تحول سال رو به پایان است، نمی‌توان تنها ...
1