تاریخ انتشار
شنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۰۶
کد مطلب : ۴۴۴۸۹۱
در نشست تعاملی عطاءالله دانشی عضو شورای شهر یاسوج با اصحاب رسانه مطرح شد؛

یاسوجِ شانسی!

۲۳
۲
یاسوجِ شانسی!
کبنا ؛
عطاءالله دانشی عضو شورای شهر ششم یاسوج گفت: فرودگاه یاسوج نیز که تبدیل به یک فرودگاه بین‌المللی شده است، هم باعث به وجود آمدن آلودگی صوتی شده است و هم آلودگی زیست محیطی نیز به دنبال دارد. بنابراین باید عوارضی هم به این فرودگاه در یاسوج تعلق بگیرد.
به گزارش کبنا، نشست تعاملی اصحاب رسانه با عطاء‌الله دانشی عضو شورای شهر یاسوج امروز (شنبه ۳۰ بهمن 1400) در محل ساختمان ارتباط مردمی دکتر دانشی، با حضور خبرنگاران برگزار شد.
دانشی عضور ششمین دوره شورای شهر یاسوج پیرامون مسائل و مشکلات شهریِ شهر یاسوج به بحث و گفت‌وگو با اصحاب رسانه پرداخت.
وی یکی از محورهای اساسی توسعه شهر یاسوج را گردشگری دانست و گفت: گردشگری بسیاری از آسیب‌ها را کاهش می‌دهد و زمینه برای تسهیل و آرامش مردم نیز فراهم می‌شود. امید دارم که اصحاب رسانه در این زمینه جدیت به خرج دهند.
وی افزود: در بحث تله کابین آبشار یاسوج که پیمانکار قهر کرده بود، فرماندار ایشان را خواسته بود و قرار بر این است که کار را شروع کند. اگر این تلکه کابین قرار داده شود، یک راه مواصلاتی زمینی از آبشار تا پارک جنگلی ایجاد می‌شود. چهار تپه در آنجا هست که با امکانات بسیار حساب شده‌ای می‌توانند طراحی و اجرا شوند.
وی گفت: ورودی آبشار به شهر از طرف پارک جنگلی و شرکت نفت صورت گیرد. مردم از مواهب پارک جنگلی برخوردار شوند و حتی در این گذرِ آنها، عوارضی هم می‌تواند به شهرداری تعلق گیرد.
وی وی گفت: این قبلا به شرکت نفت داده شده بود. لذا با این کار مخالفت شد و الأن در اختیار شهرداری است و با سرمایه‌گذار می‌شود طراحی خوبی در آنجا داشته باشیم و می‌تواند به یک جایگاه مفرح و لذت‌بخش برای مردم تبدیل شود. این امر می‌تواند برای یاسوج یک سرمایه‌گذاری پایدار باشد.
دانشی درباره کارخانه تولید شن و ماسه گفت: ما در کاخانه تولید شن و ماسه و آسفالت یاسوج ایراد داریم. می‌توانیم با سرمایه‌گذار صحبت کنیم و هم می‌توانیم تولید بیشتری داشته باشیم تا منافعی برای مردم و شهرداری داشته باشیم.
عضور شورای شهر یاسوج افزود: یکی از اساسی‌ترین مشکلات شهر یاسوج این است که این شهر، درآمد پایدار ندارد.
وی با اشاره به کارخانه بازیافت گفت: 200 تن پسماند در طول روز در شهر یاسوج داریم. این کارخانه بازیافت می‌تواند در روز 450 تن خوراکش باشد.
دانشی یکی دیگر از مشکلات این شهر را ورودی‌های آن دانست و گفت: در ورودی‌های شهر یاسوج همیشه بحث بوده است. الأن، هم استاندار بسیار نگران شده است که اگر شهرداری نمی‌تواند، تا آن را به راه و شهرسازی منتقل کتنیم. وی گفت: خواهشم از شورای شهر و شهرداری این است که به فرمایشات استاندار در این زمینه توجه کنند.  
دانشی اضافه کرد: میدان انقلاب یا عدل به عنوان مرکز شهر شناخته شده است. این مسیر وقتی به عنوان یک مسیر پرتردد شناخته می‌شود باید معضلات اطراف آن هم حل شود.
وی افزود: متأسفانه نسبت به صنایع آلاینده نیز در دوره‌های قبل توجه جدی نشده بود. در این خصوص هم باید جلسات مشترکی برگزار شود.
عضو شورای شهر یاسوج گفت: در بحث گمرک یاسوج هم مواردی قابل طرح است؛ گمرک یاسوج به عنوان گمرک مرکزی، بسیاری از کالاهای قاچاق در اختیارش است. اما عوارضی به آن تعلق نگرفته است و باید عوارض به این کالاها تعلق بگیرد.
وی اضافه کرد: فرودگاه یاسوج نیز که تبدیل به یک فرودگاه بین‌المللی شده است، هم باعث به وجود آمدن آلودگی صوتی شده است و هم آلودگی زیست محیطی نیز به دنبال دارد. بنابراین باید عوارضی هم به این فرودگاه در یاسوج تعلق بگیرد.
یکی دیگر از مواردی که دانشی تأکید جدی بر آن داشت، این بود که زمین‌های اطراف شهر یاسوج که خیلی اوقات توسط سازمان‌ها و ادارت دولتی مورد تعرض قرار می‌گیرند، منابع طبیعی باید ورود کند و با دیوارکشی، آن‌ها را از زمین‌های مسکونی، تجاری و اداری مجزا کند.
دانشی یکی دیگر از مسائل شهر یاسوج را عدم وجود سرانه‌های لازم در هر بخش دانست و درباره آن گفت: در بسیاری از مناطق شهر یاسوج، فضای سبز و آموزشی به طور لازم در نظر گرفته نشده است.
وی گفت: تلاش ما باید در این راستا باشد که این وضعیت موجود را تبدیل به یک وضعیت بهتر کنیم. امیدواریم کاری کنیم که آینده یاسوج از این بدتر نشود.
دانشی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران گفت: یکی از مشکلات عمده در یاسوج این است که از قبل تعریف کرده‌اند هفت تیر مرکز شهر باشد. وی گفت: همه هفت تیر را شهر تعریف می‌کنند و این یک ایراد جدی است. دانشی گفت: در به شهرک‌ها باید تسهیلاتی در اختیار صنوف مختلف قرار بگیرد تا تعدادی از صنوف در این مناطق اسکان پیدا کنند. اگر این اصناف در جاهای دیگر پخش شوند، ترافیک نیز کمتر می‌شود.
وی گفت: نگاه محله‌محوری اگر به یاسوج صورت بگیرد، قطعاً بخش زیادی از این مشکلات این شهر نیز حل می‌شود.
دانشی در ادامه اظهار داشت: توجه به اقتصاد شهری و درآمد پایدار شهری یکی از مباحث مهم در امور شهری و به ویژه شهر یاسوج است. یکی از راه‌هایی که برای درآمد پایدار شهرداری وجود دارد، بحث ممیزی املاک است. منظور از ممیزی املاک، دقیق‌تر شدن نسبت به املاک و ساختمان‌ها در شهر است. لذا شهرداری در راستای مدیریت شهری باید اطلاعات جدی در مورد املاک شهری داشته باشد. برای دریافت عوارض اگر این اطلاعات در بایگانی شهرداری باشد، شهرداری بهتر می‌تواند تصمیم بگیرد. امیدوارم اطلاعات دقیقی در اختیار شهرداری قرار بگیرد. این می‌تواند کمک شایانی به شهرداری کند.
دانشی در خصوص شیوه‌ی جذب نیرو در شهرداری گفت: در مورد جذب نیرو باید اتفاقاتی بیفتد. برای جایگاه‌ معاونت در شهرداری، نباید شخص یا اشخاصی از بیرون بیایند. وی با اشاره به هزینه‌ی بالای معاونت‌هایی که از بیرون وارد شهرداری می‌شوند گفت: از بیرون آوردن به نوعی دهن‌کجی به نیروهای شهرداری است؛ از همین نیروها باید استفاده شود.
وی در ادامه در خصوص جذب نیرو و شرایط اشتغال در شهرداری نیز اظهار داشت: با این شرایط زمینه‌ای برای اشتغال در شهرداری نداریم. بدنه شهرداری حجیم است. تا جایی که چند ماهه از دو تا 12 ماهه داریم که حقوقی دریافت نکرده‌اند.
دانشی گفت: طبق شعارهایی که به مردم دادیم در بخش زیادی از آنها الأن شرمنده مردم هستیم. کمیسیون‌هایی که تشکیل داده‌ایم. قرار است با همکاری دانشجویان پایان‌نامه‌ها و مقالاتی را در مورد مسائل و مسکلات شهری انجام دهند. از طرح‌هایی که جمع‌آوری می‌شوند ممکن است ارزش ملی داشته باشند. اعتباراتی برای این طرح‌ها نیز در نظر گرفته می‌شود.
وی در پایان گفت: اگر همه مجموعه‌ی ما همت کند، باور داریم یاسوج تغییر و تحول جدی پیدا می‌کند. در بخش‌هایی قصور هست. مشکلات تحریم‏ها، کرونا و همچنین کم‌کاریِ ما باعث شده است که به آن چیزی که باید نرسیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

ککی شیر
Iran, Islamic Republic of
وقتی برادر ما گوش نمی گیرد شما هم باید جولان‌
دهید.
راهی نیست مگر اینگه روشنفکر انتصابات شش دانگی انجام دهد. بدون غل و غش و بدون حرف و حدیث. تمام و کمال ندای وحدتی. با پشتوانه قوی و آورده اجتماعی زیاد. در چنین موقعی...
Iran, Islamic Republic of
برگردید بریت من دهدشت
Iran, Islamic Republic of
با سلام
شورای این دور بچه بازی است و امیدی بهش نیست
Iran, Islamic Republic of
ندای
Romania
بزار یه پرواز خارجی از فرودگاه صورت بگیرد بعد بیایین عوارض بگیرین ضمن اینکه عوارض خروج از کشور خودش ردیف داره ککا
Iran, Islamic Republic of
کبنا نیوز عقده ای...خاک تو سرت
Romania
اول
چند هواپیما در فرودگاه یاسوج ماهانه فرود می اید ک الودگی صوتی داریم این الودگی فقط متعلق ب سایپای میوه فروش هست نه هواپیما
دوم
چند بار از یک کالا عوارض می گیرن ک باید ب شهرداری هم عوارض فوق عوارض بدهند
سوم
اینایی ک شهرداری بودن مخصوصا معاونان شهر/ با چه نیتی حمایت می کنید این ادما را
چهارم
اگه قراره نیرویی از بیرون وارد شهرداری نشه خودتان چرا ایقدر هزینه کردید برا رفتن کاندید نمی شدید و شهرداری هم حقوق ب شما نمی داد
پنجم
برنامه ایی ک قابلیت اجرایی داره پیشنهاد بدید سنگ مفت گنجشک هم مجانی
لوداب
Iran, Islamic Republic of
جولان چه میده؟ تو یه کنج افتاده و لحظه شماری میکنه شورا تموم بشه...
Iran, Islamic Republic of
جناب استاد دانشی انتخاب شهردار خیانت بزرگ بود باید شهردار غیربومی بیارید اینجا شهردار بومی باشه مشکلاتی بوجود میاره از اصفهان و شیراز نیرو بیارید حداقل در بحق زیرایی شهر کمکی کنند.
Romania
ایشان تازه ازخواب بیدارشده یه چیزه های میگه زیادازدل نگیرید
اکبر
Iran, Islamic Republic of
از مدیریت شهری فقط عوارض گرفتنو بلدین؟
Iran, Islamic Republic of
یاسوج شهر شماها نیست
بنگرو
Romania
بسا تعطیلش کردید!کاری خیر که نیکنیت زحمت بقیه مسئولینه هم هدر بییت
Iran, Islamic Republic of
فقط شهردار غیربومی راه نجات است
ذ
Iran, Islamic Republic of
میخواد کاندید مجلس بشه
Iran, Islamic Republic of
تا زمانیکه شهردار بچه خود یاسوج نباشه شهر از این بدتر میشه شهردار باید یاسوجی باشه تا دلش بسوزه والسلام
مشاالله هنوز جوان است..
از این بنده خدا هم آبی برای شهر یاسوج گرم نمیشه
صادق
Iran, Islamic Republic of
کاندید ما دکتر عطا الله دانشی
آبمورد
Iran, Islamic Republic of
..پتانسیل انباشته شده در شما که برگرفته از انزواه و نقش ضعیفتان در تصمیمات شورا ست، باید با اینچنین جملاتی بی تاثیر تخلیه شود،شما فقط عزلت پیشه گیر که بحمدلله هم گرفته ای..و دعا کن این شوری به پایان برسد..تا از دنیای بی التفاطی شهردار، شوری، و کارمندان شهرداری نسبت به خود نجات پیدا کنی...
Iran, Islamic Republic of
یاسوج فروختید باید بروید بیرون
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
باعث بدبختی این شهر اول خود شورای ضعیف است بعد شهردار شما ها هستید که توان ندارید یه شهردار خوب برا این شهر انتخاب کنید حداقل از یه شهری شهردار بیارید که توان یه کاری داشته باشه -غیر بومی بهتره
Iran, Islamic Republic of
هر کی از راه میرسه میخاد کاندید بشه.اخ و بخت ای مملکت
Romania
دقیقا یاسوج شانسیه،چرا که تو شانسی یا آدامس میاد بیرون یا سی دی یا اسباب بازی یا هیچ
چرا سیاسیون ایرانی به تأسیس «خیریه» علاقه دارند؟ + اسامی

چرا سیاسیون ایرانی به تأسیس «خیریه» علاقه دارند؟ + اسامی

شاید همین یک جمله که گفتند «تشنگان خدمت بروند خیریه بزنند» سبب شد تا مسئولین و چهره‌های ...
(فیلم) از رقص جنجالی حمید لولایی در جوکر تا حمله موشکی یمن به عربستان

(فیلم) از رقص جنجالی حمید لولایی در جوکر تا حمله موشکی یمن به عربستان

حوادث و اتفاقات زیادی در ایران و جهان افتاده که مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفته ...
اهداف انتخاباتي درز سند امنيتي؟

اهداف انتخاباتي درز سند امنيتي؟

حدود 48 ساعت پس از درز فايل صوتي منتسب به دو نفر از فرماندهان پيشين سپاه پاسداران، درحالي ...
1