تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۱۵
کد مطلب : ۴۴۱۹۰۳
کبنا گزارش می‌دهد

بخش اول) مطالبه افکار عمومی: شفاف‌سازی ماجرای فیش حقوقی یکی از مدیران در استان کهگیلویه و بویراحمد

۱۰
۰
بخش اول) مطالبه افکار عمومی: شفاف‌سازی ماجرای فیش حقوقی یکی از مدیران در استان کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛
مطالبه افکار عمومی در این میان شفاف‌سازی این موضوع است که آیا تخلفی صورت گرفته است یا خیر؟ چنانچه تخلفی صورت گرفته، برای افکار عمومی روشن شود تا دیگر چنین رویه‌هایی تکرار نشوند.
در چند سال گذشته، یکی از موضوعاتی که در افکار عمومی حساسیت بسیاری برانگیخته، انتشار فیش‌های نجومی برخی از مدیران و مسئولین است. در جامعه‌ای که به دلیل شرایط ناگوار اقتصادی و تحریم‌های روزافزون نظام جهانی، بخش زیادی از طبقه‌ی متوسط در حال نزول به سمت دهک‌های پایین اقتصادی هستند، انتشار چنین فیش‌هایی می‌تواند ضربات جبران‌ناپذیری به اعتماد عمومی در پی داشته باشد. گفتنی است که با مشاهده چنین فیش‌هایی، احساس تبعیض و بی‌عدالتی در جامعه و به ویژه در بین اقشار کم‌تربرخوردار نهادینه می‌شود. 
اخیراً نیز فیش حقوقی نجومی یکی مدیران استانی در رسانه‌های استانی حاشیه‌ساز شده است.
به گزارش کبنا، فیش حقوقی یکی از مدیران شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد که  در روزهای اخیر در فضای مجازی استان منتشر شد، یکی از پرحاشیه‌ترین خبرهای هفته‌ی اخیر بوده است.
گفتنی است که یکی از دستگاه‌های مربوطه نیز به این موضوع فیش‌های حقوقی (حقوق‌های نجومی) ورود کرده و گفته می‌شود که حقوق‌های بالاتر از 32 میلیون تومان نامتعارف محسوب می‌شوند.
در همین رابطه خبرنگار کبنا نیوز با غضنفر آرام مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت‌وگویی داشت.
 آرام در این باره گفت: در مورد شرکت گاز، ذیحساب آن خود شرکت است نه امور دارایی و اقتصادی. وی افزود: بخشنامه هم هست که ذیحساب شرکت‌ها با خودشان است و با نظام هماهنگ پرداخت فرق دارد.
آرام با اشاره به این‌که من نمی‌توانم بگویم که تخلفی صورت گرفته یا نه، اظهار داشت: این موضوع به سازمان امور اقتصادی مربوط نیست.
مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در خصوص شرکت‌ها طبق نظام هماهنگ حقوق پرداخت نمی‌کنند و تابع قوانین خود هستند و اعتبارات آنها نیز از منبع درآمد خود آن‌ها است. بنابراین من نمی‌توانم بگویم که مدیر عامل شرکت گاز تخلف کرده است. اتفاقا ایشان یکی از نیروهای خوب در استان است. در حال حاضر هم 95 درصد از روستاهای استان به گاز دسترسی دارند.
مطالبه افکار عمومی در این میان شفاف‌سازی این موضوع است که آیا تخلفی صورت گرفته است یا خیر؟ چنانچه تخلفی صورت گرفته، برای افکار عمومی روشن شود تا دیگر چنین رویه‌هایی تکرار نشوند. علاوه بر فیش‌های حقوقی، یکی دیگر از مطالبات عمومی در استان، ورود جدی نهادهای نظارتی به ماجرای استخدام‌های بی‌ضابطه است که اگر چنانچه تخلفی صورت گرفته مشخص شود که چگونه و بر اساس چه ساز و کاری انجام شده است.
شرکت‌هایی همچون شرکت گاز به نظر می‌رسد که حیات خلوت سیاسیون است. از همین رو لزوم ورود جدی نهادهای نظارتی به نظارت بر عملکرد این شرکت‌ها احساس می‌شود.
گفتنی است که مطالبات کبنا نیوز پیرامون وضعیت حاکم بر شرکت گاز در سه نوبت به صورت جداگانه منتشر می‌شود. کبنا نیوز بدون هیچ گونه قصد و غرضی تا زمان پایان دادن به رویه‌های ندارست مطالبه‌گری خواهد داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما

آگاه
Iran, Islamic Republic of
از بچه ها پرسیدم گفتند این آقا تخلف کرده نمی دانم چرا بعضی از خبرگزاری های استان می خواهند سرپوش بگذارند.ایشان مهره سناتور هستند و متاسفانه طبق معمول برخوردی با ایشان صورت نمی گیرد
Iran, Islamic Republic of
در کشور و بخصوص استان ما به جز بخور بخور چیز دیگری ندیدم همه دستگاه های دولتی شده محل رانت نکنه آخر زمان که میگن الان است.خدایا خودت رحم کن.
شهروند 11
Iran, Islamic Republic of
درود خدا بر شما جناب کمایی عزیز : یقین داشته باش که دعای خیر مردم پشت سر شماست و همین هم برای شما کافیست . اما یه مسئله دیگه در بحث پرداخت ها .
یه ورودی هم داشته باش به پرداخت های در قالب رفاهی به مدیران که وحشتناکه و در فیش حقوقی قید نمیشه .
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
جناب آرام خودت هم حرف نداری و فوق العاده هستی . .‌. .
Iran, Islamic Republic of
فیش حقوقی داستان سریالی شده وفقط انحراف افکار مردم است خیلی راحت تروریست دستگیر می‌شود اما نجومی بگیر جن است وغیب می‌شود اراده ای نیس چون همه مسولان آخر فقر هسن
/// 20 میلیون حقوق میگیرند بزودی فیشش در فضای مجازی پخش خواهدشد
Iran, Islamic Republic of
نماینده گچیاران وباشت داره همبنطور نیرو بدون آزمون میبره ادارات هیچکس هم صداش درنمیاد.یه سری هم بزنید وبررسی کنید
Iran, Islamic Republic of
در زمان تاج ونوروزی زارع ،هزاران نیروتحت عنوان شرکتی وارد کردند سازمانها در خوابند،ان وقت فرزند شهید باید خودش را آتش بزندبابت بیکاری وبی عدالتی
کاربر چت
Iran, Islamic Republic of
عجب صبری خدا دارد
احمدلو
Iran, Islamic Republic of
این رقم که چیزی نیست درعلوم پزشکی استان برخلاف رویه سایر استانها اشخاص با داشتن فوق لیسانس که هیئت علمی شوند از50 میلیون تا 70 میلیون حکم کارگزنی آنهاست
علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

دولت در سایه امر سیاسی مرسومی در کشورهای توسعه‌یافته است و اگر به صورت سازمان‌یافته پیش ...
ایده آقا‌محسن در دست رئیس

ایده آقا‌محسن در دست رئیس

صاحب‌نظران معتقدند وضعیت فعلی کشور فعلا اجازه هیچ آزمون و خطایی، آن‌هم در حد تغییرات ...
هرگز این نوع چایی را ننوشید

هرگز این نوع چایی را ننوشید

چای تازه‌دم یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌هاست که مصرف آن در جامعه ما طرفداران زیادی هم دارد،...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1