تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۵۷
کد مطلب : ۴۴۱۳۹۸
کبنا بررسی کرد
پشت پرده قرارداد دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با «بیمه دی» چه خبر است؟ / تقابل یزدانپناه و پزشک / چرا بیمه دی 600 میلیون کارکنان دانشگاه را پرداخت نمیکند؟
۲
کبنا ؛قرارداد دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیمه دی به منظور «بیمه تکمیلی درمان کارکنان» حاشیه درست کرده است و برخی کارکنان با ارسال پیامهای جداگانهای در این خصوص اعتراض دارند.
به گزارش کبنا، گویا حواشی قرار نیست که دست از سر دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بر دارد. علی رغم تلاش کادر درمانی و پرستاران و کارکنان بیمارستانها برای سلامت و درمان مردم در شرایط سخت کرونایی، اما مدیران دانشگاه گویا سازشان را به گونه دیگری کوک کردهاند و هر دم از این باغ بری میرسد. موضوع بیمه تکمیلی درمان کارکنان دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد سوژه جدید رسانهها و فضای مجازی شده است.
بنا بر این گزارش، دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد تصمیم گرفته بود که بیمه تکمیلی درمان کارکنانش را به یکی از شرکتهای بیمهای فعال در استان واگذار کند. شرکتهای بیمهای؛ دی، آتیهسازان حافظ، کوثر و سینا، 4 شرکتی بودند که برای این موضوع در مناقصه دانشگاه علوم پزشکی شرکت کردند و طبق سند زیر بیمه سینا برنده این مناقصه میشود. اما گویا مسئولان دانشگاه علوم پزشکی بدون توجه به فرایند قانونی و سیر برگزاری مناقصه، بیمه تکمیلی کارکنان را به هر دلیلی به بیمه دی واگذار میکنند. این موضوع مورد اعتراض برخی از کارکنان و مدیران دانشگاه یاسوج قرار میگیرد.
با توجه به مستندات موجود؛ بیمه سینا با حق بیمه 40 هزار تومان برای سطح 1 خدمات دهی و 84 هزار تومان برای برای سطح 2 برنده مناقصه میشود که اختلاف فاحشی با بیمه دی دارد، اما مدیران دانشگاه بدون وضعیت معیشتی کارکنان؛ «بیمه تکمیلی درمان» را با همان تعهدات به شرکت بیمه دی با حق بیمه 90 هزار تومان برای سطح 1 و 105 هزار تومان برای سطح 2 واگذار کند. اگر به این مبلغ دقت شود، در طرح یک ۵۰ هزار تومان و در طرح دو 33 هزار تومان تفاوت حق بیمه وجود دارد. حال اگر یک نفر در طرح یک ۴ بیمه شده داشته باشد باید ماهانه ۲۰۰ هزار تومان اضافه پرداخت کند.
سوال اینجاست اگر قرار است تعهدات یکسانی را برای کارکنان خریداری کنند و از حقوق آنها کسر و پرداخت کنند، پس چرا کمترین نرخ ملاک نیست؟ و چرا فرصت و حق انتخاب را به کارکنان نمیدهند که از طریق سامانه کارمند خود انتخاب کنند!
وقتی تعهدات یکی است چرا باید مبلغ بیشتری از جیب کارکنان به حساب بیمه واریز گردد؟ اگر قرار است دانشگاه با بیمه دیگری کار کنند، باید به فکر حقوق کارکنان زیر دست خودهم باشد.
به گزارش کبنا، بر اساس اطلاعات کبنا نیوز، بیمه دی سالهای گذشته خسارت کارکنان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج را پرداخت نکرده و ککش هم نگزیده و به کسی هم پاسخگو نبوده است، بیمه دی حدود 600 میلیون تومان از مطالبات پرسنل دانشگاه را پرداخت نکرده و با این شرایط، دو قورت و نیمش هم باقی است و خودش را صاحب حق میداند و با پشتوانه صاحبان قدرت هم به ریش همه میخندد.
سئوال اساسی این است، چرا وقتی بیمه سینا در مناقصه برنده شده و تعهدات مساوی با بیمه دی دارد و حق بیمه کمتری دریافت میکند، دانشگاه اصرار دارد که با بیمه گرانتر قرار داد ببندد. همانطوری که گفته شد، این در حالی هست که بیمه دی ۶۰۰ میلیون تومان از تعهدات سه سال قبل خود به کارمندان را پرداخت نکرده است.
محمد مهدی بانشی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد که به نظر میرسد یکی از مخالفان شرکت بیمه دی است در نامهای خطاب به یزدانپناه به سهلانگاری و کمکاری بیمه دی اشاره میکند و مینویسد:
جناب آقای دکتر یزدان پناه
ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی استان
به استحضار میرساند که بیمه تکمیلی کارکنان هر سال با چالشهای زیادی مواجه میشود، از جمله؛
1- تاخیر در عقد قرارداد با بیمهها علیرغم اینکه موعد اتمام قرارداد بیمه مشخص است و در سال جاری نیز مراحل استعلام و عقد قرارداد با بیمه شبیه سالیان گذشته انجام شده و هنوز با وجود اینکه یک ماه از قرارداد سال قبل گذشته تکلیف قرارداد هنوز مشخص نیست.
2- بیمه دی یکی از برندگان مناقصه بوده (برنده سوم) این بیمه متأسفانه چند سال قبل به رغم کسور سهم بیمه از کارکنان ولی به تعهدات خود عمل نکرده و مطالبات پرسنل را پرداخت نکرده است و باز معلوم نیست دوباره در قرارداد جدید به تعهدات خود عمل کند یا نه. بهتر است از این بیمه برای نشان دادن حسن نیت خود ابتدا مطالبات سال گذشته را پرداخت کند بعد وارد قرارداد جدید شود.
3- با توجه به اینکه بیمههای دیگر با مبالغ کمتر هم این تعداد را انجام داده و بیمه تخصصی درمان هستند. از جمله؛ آتیه سازان، پیشنهاد میشود؛ دو یا سه بیمه همراه با شرایط و تعدادشان در کارتابل پرسنل قرار داده شود تا کارکنان به فراخور حالشان هر بیمهای را که شرایط بهتری دارد، انتخاب نمایند.
دکتر محمد مهدی بانشی
معاون بهداشتی در دانشگاه و رئیس مرکز بهداشت
یکی از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی پیشنهاد داده که ضمن تشکر از تمام دست اندرکاران که این مهم را پیگیری میفرمایند. جالبه؛ ما به عنوان یکی از منحصر بفردترین دستگاههای هستیم که خوب بیمه و نوع تکمیلی را میفهمیم. سؤال اینجاست که چرا بیمه خوبی را انتخاب نمیکنیم و شرایط خوبی را هم از فروشنده بیمه یا نمیخواهیم یا به ما نمیدهند علت چیست؟ انصافاً برای تنظیم قرار دادها وانتخاب آپشن ها یا تحلیل خسارتهای پرداختی توسط مالی بودجه ما یا اعضای محترم هیئت علمی مدیریت خدمات بهداشتی.... کاری صورت گرفته یانظر خواهی شده است؟
به نظر شما نمیشود یا بهتر نبود برخی بیمهها و آپشنها چون دندانپزشکی و دارو خانوادگی خرید شود؟
بیمه دی حداقل در مورد بنده مشتری مدار نبوده مطمئنم کسان دیگری هم بودند وحداقل 400 هزار تومان بی حساب از حقوق بنده در سال آخر قرار دادشون کسر کرده پس ازپیگیری پذیرفتهاند که اضافه برداشت کردهاند وبا فرافکنی واینکه ما از دانشگاه طلبکاریم و این به اون حساب من هنوز ازشون طلبکارم (اسنادش هم کاملاً موجوده)
دوم اینها با خیلی جاها قرار داد ندارن و سیستم پولتو بده بعد برا گرفتنش حالا التماس کن، حاکم میشود در پایان بنده مشتری خرید بیمه تکمیلی بوده و هستم ولی این شرایط حاکم بر نوع قراردادها بنظر میرسد به عنوان برای یک دستگاه بزرگ که میتوان سلطان بازار بیمه باشد مناسب نیست و ما هم. چون آپشن دیگری را نداریم مجبور به خرید هستیم ولی این به معنی این نیست که بیمه سینا بیمه خوبی است؟
اعتراض به قرارداد دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با شرکت بیمه دی بیشتر شده تا جایی که رضا حسینپور فوق تخصص جراحی در گروه پزشکان نسبت به قرارداد دانشگاه با بیمه دی اعتراض میکند و صحبتهای دارد که پرویز یزدانپناه رئیس دانشگاه یاسوج با ارسال پیام صوتی که در دفتر کبنا نیوز موجود است به صحبتهای حسینپور واکنش نشان میدهد و گفت: 70 درصد کارکنان دانشگاه از بیمه سینا ناراضی بوده و بهتر است که آقای حسینپور به فکر ارتقاء رشته جراحی باشند.
یزدانپناه گفت: بیمه دی که مربوط به بنیاد شهید است، برنده مناقصه شده و تمام موضوعات بیمه تکمیلی را پوشش میدهد. دوستان و همکاران به دنبال حاشیهسازی نباشند. کسانی که منافع دارند به دنبال بیمه سینا هستند.
رضاحسینپور فوق تخصص جراحی که پیام صوتی یزدانپناه را گوش داده بود با ارسال پیام صوتی جواب یزدانپناه را داد و گفت: آقای یزدانپناه چرا عصبانی هستید، توصیه میکنم، خودنسردی خودتان را حفظ نمائید. همه همکاران و پرسنل و اعضای هیئت علمی دانشگاه بیلان کاری من را میدانند و قضاوت را به دوستان میگذارم.
وی گفت: آقای یزدان پناه چرا وقتی دو بیمه تعهدات مساوی دارند و یکی قیمت پایین تر دارد، چرا باید با بیمه گرانتر قرارداد منعقد شود. برای من سینا و دی فرق ندارد، بلکه باید حق و حقوق و رضایت کارکنان را درنظر بگیرند. بیمه دی خوش حساب نیست. من به فکر همه اقشار دانشگاه بودم و انتظار داشتم که شما صحه صدر و حوصله داشته باشید و جواب منطقی به ما بدهید.
به گزارش کبنا، بیمه تکمیلی کارکنان به دلیل اینکه موضوع اختیاری است و از حقوق کارکنان کسر میشود نه بیتالمال و سازمان بازرسی نمیتواند به این موضوع ورود کند و از طرفی مسائل بیمهای مشمول مناقصه هم نمیشوند. خدمات بیمهای باید متناسب با تقاضا و هزینه مردم خدمات ارائه دهند که گاهاً اینگونه نیست و مردم به اندازهای که هزینه میکنند، خدمات دریافت نمیکنند.
به گزارش کبنا، گویا حواشی قرار نیست که دست از سر دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بر دارد. علی رغم تلاش کادر درمانی و پرستاران و کارکنان بیمارستانها برای سلامت و درمان مردم در شرایط سخت کرونایی، اما مدیران دانشگاه گویا سازشان را به گونه دیگری کوک کردهاند و هر دم از این باغ بری میرسد. موضوع بیمه تکمیلی درمان کارکنان دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد سوژه جدید رسانهها و فضای مجازی شده است.
بنا بر این گزارش، دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد تصمیم گرفته بود که بیمه تکمیلی درمان کارکنانش را به یکی از شرکتهای بیمهای فعال در استان واگذار کند. شرکتهای بیمهای؛ دی، آتیهسازان حافظ، کوثر و سینا، 4 شرکتی بودند که برای این موضوع در مناقصه دانشگاه علوم پزشکی شرکت کردند و طبق سند زیر بیمه سینا برنده این مناقصه میشود. اما گویا مسئولان دانشگاه علوم پزشکی بدون توجه به فرایند قانونی و سیر برگزاری مناقصه، بیمه تکمیلی کارکنان را به هر دلیلی به بیمه دی واگذار میکنند. این موضوع مورد اعتراض برخی از کارکنان و مدیران دانشگاه یاسوج قرار میگیرد.
با توجه به مستندات موجود؛ بیمه سینا با حق بیمه 40 هزار تومان برای سطح 1 خدمات دهی و 84 هزار تومان برای برای سطح 2 برنده مناقصه میشود که اختلاف فاحشی با بیمه دی دارد، اما مدیران دانشگاه بدون وضعیت معیشتی کارکنان؛ «بیمه تکمیلی درمان» را با همان تعهدات به شرکت بیمه دی با حق بیمه 90 هزار تومان برای سطح 1 و 105 هزار تومان برای سطح 2 واگذار کند. اگر به این مبلغ دقت شود، در طرح یک ۵۰ هزار تومان و در طرح دو 33 هزار تومان تفاوت حق بیمه وجود دارد. حال اگر یک نفر در طرح یک ۴ بیمه شده داشته باشد باید ماهانه ۲۰۰ هزار تومان اضافه پرداخت کند.
سوال اینجاست اگر قرار است تعهدات یکسانی را برای کارکنان خریداری کنند و از حقوق آنها کسر و پرداخت کنند، پس چرا کمترین نرخ ملاک نیست؟ و چرا فرصت و حق انتخاب را به کارکنان نمیدهند که از طریق سامانه کارمند خود انتخاب کنند!
وقتی تعهدات یکی است چرا باید مبلغ بیشتری از جیب کارکنان به حساب بیمه واریز گردد؟ اگر قرار است دانشگاه با بیمه دیگری کار کنند، باید به فکر حقوق کارکنان زیر دست خودهم باشد.
به گزارش کبنا، بر اساس اطلاعات کبنا نیوز، بیمه دی سالهای گذشته خسارت کارکنان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج را پرداخت نکرده و ککش هم نگزیده و به کسی هم پاسخگو نبوده است، بیمه دی حدود 600 میلیون تومان از مطالبات پرسنل دانشگاه را پرداخت نکرده و با این شرایط، دو قورت و نیمش هم باقی است و خودش را صاحب حق میداند و با پشتوانه صاحبان قدرت هم به ریش همه میخندد.
سئوال اساسی این است، چرا وقتی بیمه سینا در مناقصه برنده شده و تعهدات مساوی با بیمه دی دارد و حق بیمه کمتری دریافت میکند، دانشگاه اصرار دارد که با بیمه گرانتر قرار داد ببندد. همانطوری که گفته شد، این در حالی هست که بیمه دی ۶۰۰ میلیون تومان از تعهدات سه سال قبل خود به کارمندان را پرداخت نکرده است.
محمد مهدی بانشی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد که به نظر میرسد یکی از مخالفان شرکت بیمه دی است در نامهای خطاب به یزدانپناه به سهلانگاری و کمکاری بیمه دی اشاره میکند و مینویسد:
جناب آقای دکتر یزدان پناه
ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی استان
به استحضار میرساند که بیمه تکمیلی کارکنان هر سال با چالشهای زیادی مواجه میشود، از جمله؛
1- تاخیر در عقد قرارداد با بیمهها علیرغم اینکه موعد اتمام قرارداد بیمه مشخص است و در سال جاری نیز مراحل استعلام و عقد قرارداد با بیمه شبیه سالیان گذشته انجام شده و هنوز با وجود اینکه یک ماه از قرارداد سال قبل گذشته تکلیف قرارداد هنوز مشخص نیست.
2- بیمه دی یکی از برندگان مناقصه بوده (برنده سوم) این بیمه متأسفانه چند سال قبل به رغم کسور سهم بیمه از کارکنان ولی به تعهدات خود عمل نکرده و مطالبات پرسنل را پرداخت نکرده است و باز معلوم نیست دوباره در قرارداد جدید به تعهدات خود عمل کند یا نه. بهتر است از این بیمه برای نشان دادن حسن نیت خود ابتدا مطالبات سال گذشته را پرداخت کند بعد وارد قرارداد جدید شود.
3- با توجه به اینکه بیمههای دیگر با مبالغ کمتر هم این تعداد را انجام داده و بیمه تخصصی درمان هستند. از جمله؛ آتیه سازان، پیشنهاد میشود؛ دو یا سه بیمه همراه با شرایط و تعدادشان در کارتابل پرسنل قرار داده شود تا کارکنان به فراخور حالشان هر بیمهای را که شرایط بهتری دارد، انتخاب نمایند.
دکتر محمد مهدی بانشی
معاون بهداشتی در دانشگاه و رئیس مرکز بهداشت
یکی از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی پیشنهاد داده که ضمن تشکر از تمام دست اندرکاران که این مهم را پیگیری میفرمایند. جالبه؛ ما به عنوان یکی از منحصر بفردترین دستگاههای هستیم که خوب بیمه و نوع تکمیلی را میفهمیم. سؤال اینجاست که چرا بیمه خوبی را انتخاب نمیکنیم و شرایط خوبی را هم از فروشنده بیمه یا نمیخواهیم یا به ما نمیدهند علت چیست؟ انصافاً برای تنظیم قرار دادها وانتخاب آپشن ها یا تحلیل خسارتهای پرداختی توسط مالی بودجه ما یا اعضای محترم هیئت علمی مدیریت خدمات بهداشتی.... کاری صورت گرفته یانظر خواهی شده است؟
به نظر شما نمیشود یا بهتر نبود برخی بیمهها و آپشنها چون دندانپزشکی و دارو خانوادگی خرید شود؟
بیمه دی حداقل در مورد بنده مشتری مدار نبوده مطمئنم کسان دیگری هم بودند وحداقل 400 هزار تومان بی حساب از حقوق بنده در سال آخر قرار دادشون کسر کرده پس ازپیگیری پذیرفتهاند که اضافه برداشت کردهاند وبا فرافکنی واینکه ما از دانشگاه طلبکاریم و این به اون حساب من هنوز ازشون طلبکارم (اسنادش هم کاملاً موجوده)
دوم اینها با خیلی جاها قرار داد ندارن و سیستم پولتو بده بعد برا گرفتنش حالا التماس کن، حاکم میشود در پایان بنده مشتری خرید بیمه تکمیلی بوده و هستم ولی این شرایط حاکم بر نوع قراردادها بنظر میرسد به عنوان برای یک دستگاه بزرگ که میتوان سلطان بازار بیمه باشد مناسب نیست و ما هم. چون آپشن دیگری را نداریم مجبور به خرید هستیم ولی این به معنی این نیست که بیمه سینا بیمه خوبی است؟
اعتراض به قرارداد دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با شرکت بیمه دی بیشتر شده تا جایی که رضا حسینپور فوق تخصص جراحی در گروه پزشکان نسبت به قرارداد دانشگاه با بیمه دی اعتراض میکند و صحبتهای دارد که پرویز یزدانپناه رئیس دانشگاه یاسوج با ارسال پیام صوتی که در دفتر کبنا نیوز موجود است به صحبتهای حسینپور واکنش نشان میدهد و گفت: 70 درصد کارکنان دانشگاه از بیمه سینا ناراضی بوده و بهتر است که آقای حسینپور به فکر ارتقاء رشته جراحی باشند.
یزدانپناه گفت: بیمه دی که مربوط به بنیاد شهید است، برنده مناقصه شده و تمام موضوعات بیمه تکمیلی را پوشش میدهد. دوستان و همکاران به دنبال حاشیهسازی نباشند. کسانی که منافع دارند به دنبال بیمه سینا هستند.
رضاحسینپور فوق تخصص جراحی که پیام صوتی یزدانپناه را گوش داده بود با ارسال پیام صوتی جواب یزدانپناه را داد و گفت: آقای یزدانپناه چرا عصبانی هستید، توصیه میکنم، خودنسردی خودتان را حفظ نمائید. همه همکاران و پرسنل و اعضای هیئت علمی دانشگاه بیلان کاری من را میدانند و قضاوت را به دوستان میگذارم.
وی گفت: آقای یزدان پناه چرا وقتی دو بیمه تعهدات مساوی دارند و یکی قیمت پایین تر دارد، چرا باید با بیمه گرانتر قرارداد منعقد شود. برای من سینا و دی فرق ندارد، بلکه باید حق و حقوق و رضایت کارکنان را درنظر بگیرند. بیمه دی خوش حساب نیست. من به فکر همه اقشار دانشگاه بودم و انتظار داشتم که شما صحه صدر و حوصله داشته باشید و جواب منطقی به ما بدهید.
به گزارش کبنا، بیمه تکمیلی کارکنان به دلیل اینکه موضوع اختیاری است و از حقوق کارکنان کسر میشود نه بیتالمال و سازمان بازرسی نمیتواند به این موضوع ورود کند و از طرفی مسائل بیمهای مشمول مناقصه هم نمیشوند. خدمات بیمهای باید متناسب با تقاضا و هزینه مردم خدمات ارائه دهند که گاهاً اینگونه نیست و مردم به اندازهای که هزینه میکنند، خدمات دریافت نمیکنند.