تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۳
کد مطلب : ۴۴۱۳۰۶
در حال به روزرسانی؛

(فیلم و تصاویر) بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش / رئیسی: حجت نداشته باشم، کسی را معرفی نمی‌کنم / به حل مسائل کشور امیدوارترم / گفتند که یاران موافق هستند/ مجنون شدند و همه عاشق هستند

۲
۰
(فیلم و تصاویر) بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش /رئیسی: خودم با فیاض مصاحبه کردم / توصیه در معرفی وزرا موثر نیست/ با بررسی دغدغه نمایندگان به فیاضی رسیدیم /  حجت نداشته باشم، کسی را معرفی نمی‌کنم / به حل مسائل کشور امیدوارترم / گفتند که یاران موافق هستند/ مجنون شدند و همه عاشق هستند
کبنا ؛جلسه علنی مجلس شورای اسلامی دقایقی قبل به ریاست دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی آغاز شد.
به گزارش کبنا، جلسه علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز (سه‌شنبه، 25 آبان ماه) به ریاست دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی رأس ساعت 8 و با حضور 193 نفر از نمایندگان آغاز شد، بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش یکی از دستورکارهای مهم این جلسه بود. سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران وارد مجلس شد و در دفاع از وزیر پیشنهادی صحبت کرد.
 حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی دستور کار صحن علنی امروز را به شرح زیر قرائت کرد:

 گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد: طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول
 گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد: طرح حمایت از مالکیت صنعتی
 گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد: طرح اصلاح قانون تشکیلات وآیین دادرسی دیوان عدالت اداری
 گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد: لایحه پروتکل اصلاحی موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه گذاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری کرواسی
 گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد: لایحه پروتکل اصلاحی بند (5-4-1-10) اساسنامه موسسه منطقه‌ای استانداردسازی، ارزیابی انطباق، تأیید صلاحیت و اندازه شناسی سازمان همکاری اقتصادی (ریسکام)
 بررسی تقاضای عده‌ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مورد رسیدگی به طرح جامع مدیریت شهری و روستایی طبق اصل (85) قانون اساسی
 گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد وضعیت شاخص‌های اقتصادی در دولت‌های یازدهم و دوازدهم
 گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از نحوه اجرای طرح چهل و شش هزار هکتاری آبیاری دشت سیستان
 گزارش کمیسیون اقتصادی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از شرکت شستا از سال 1392 الی 1399
 گزارش کمیسیون عمران مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور
 گزارش کمیسیون انرژی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت نفت
 گزارش کمیسیون انرژی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران
  بررسی برنامه و صلاحیت آقای مسعود فیاضی برای تصدی وزارت آموزش و پرورش و اخذ رأی اعتماد.
 
 حاجی پور در تشریح گزارش کمیسیون آموزش در رابطه با وزیر پیشنهادی؛ مخالفت کمیسیون آموزش با برنامه‌ها و صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش/فیاضی از جامعه معلمان نیست و کارنامه عملی قابل اطمینانی ندارد

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات، نتیجه‌گیری و نظر نهایی کمیسیون متبوعش را در رابطه با تصدی فیاضی بر وزارت آموزش و پرورش با اکثریت آراء مخالف اعلام کرد.
رضا حاجی پور سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات
به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، رضا حاجی پور در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی امروز (سه‌شنبه، 25 آبان ماه) گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات در خصوص بررسی صلاحیت و برنامه‌های ارائه شده مسعود فیاضی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش را به شرح زیر قرائت کرد.
 هیأت رئیسه محترم مجلس شورای اسالمی
 با سلام و احترام؛
  مستند به ماده (202) آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، به پیوست گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در خصوص بررسی صالحیت و برنامه‌های ارائه شده آقای مسعود فیاضی وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش به منظور قرائت در صحن علنی ارائه می‌شود. 
 علیرضا منادی سفیدان
 رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری
 مقدمه:
 وزارت آموزش و پرورش بزرگترین وزارتخانه کشور از نظر تعداد ادارات مستقل شهرستان و منطقه (630 مورد)، حجم بالای نیروی انسانی مشغول بکار و همچنین حساس‌ترین وزارتخانه در تربیت فرزندان جامعه و آینده سازان کشور است. پرواضح است مدیریت مجموعه‌ای با حدود یک میلیون نیروی انسانی فرهیخته که به تعلیم و تربیت فرزندان جامعه مشغول می‌باشند، امری بسیار مهم و حساس است.
 خوشبختانه با تاکیدات مقام معظم رهبری، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تدوین و تصویب شده است و درواقع ریل‌گذاری لازم برای ارتقاء آموزش و پرورش فراهم گردیده است. نیاز امروز جامعه، عملیاتی شدن سند تحول به طور متوازن، با در نظر گرفتن شرایط روز است که نیازمند مجریان هوشمند و با تجربه و توانمند است. لازم است مدیریت آموزش و پرورش کشور، با سرعت و دقت به ارائه برنامه‌های اجرایی و عملی بپردازد و با شناسایی موانع، در جهت رفع آنها گام بردارد.
 با توجه به اهمیت مو ضوع، کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری با دقت و و سواس خاص، صلاحیت وزیرپیشنهادی وزارت مهم آموزش و پرورش را بررسی نمود که نتیجه این بررسی، به شرح زیر تقدیم می‌گردد:
 بخش اول: شرح استعلامات وزیر پیشنهادی
 با توجه به نامه شماره 202778 مورخ 22/8/1400 معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پاسخ به استعلام صوورت گرفته این کمیسیون از مدرک تحصویلی جناب آقای مسعود فیاضی وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش، مدرک کارشناسی پیوسته ایشان در رشته عمران مورد تأیید قرار گرفت. ضمناً با توجه به مفاد نامه رئیس مرکز هیئت‌های امنا و هیئت‌های ممیزه، به استناد مصوبه 503 مورخ 5/6/1381 شورای عالی انقلاب فرهنگی و با عنایت به مفاد صورت جلسات مورخ 26/11/1390،2/2/1393،16/12/1394 و 11/4/1397 کمیسیون خبرگان بدون مدرک دانشگاهی و کسب موفقیت در امتحانات عمومی و تخصصی مربوط و دفاع از رساله تدوینی، صلاحیت ایشان در مرتبه استادیار در گروه فقه و اصول مورد تأیید قرار گرفت. بنابراین مدرک کارشناسی وی مورد تأیید قرار گرفته است ولی ایشان فاقد مدرک دکتری می‌باشد.
 بخش دوم: شرح توضیحات و تعهدات شفاهی وزیر پیشنهادی در کمیسیون
 1- بسط عدالت آموزشی و ارتقاء کیفیت آموزش
 2- تمرکز زدایی و توسعه مشارکت، تنظیم‌گری و مدرسه‌محوری
 3 -هوشمندسازی و استفاده حداکثری از فناوری‌های نوین در فرایندهای آموزشی و تربیتی، مدیریت، ارزشیابی و نظارت و شفافیت
 4- تقویت آموزش‌های مهارت‌های زندگی و شغلی برای دانش‌آموزان و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای متناسب با آمایش سرزمین
 5- ارتقاء کیفیت نظام تأمین و تربیت منابع انسانی و تقویت دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی
 6- اصلاح ساختارها و فرایندهای اجرایی، اداری و مالی
 7- ارتقاء معیشت، منزلت و کرامت معلمان و اجرای رتبه بندی معلمان
 8- ارتقاء سلامت جسمی و روحی و فعالیت‌های پرورشی دانش‌آموزان
 9- تسهیل دسترسی و ارتقاء بهره‌وری فضا و تجهیزات آموزشی، پرورشی و ورزشی
 10- توجه و تمرکز ویژه به دوره پیش از دبستان و ابتدایی
 11- ارتقاء جایگاه بین‌المللی آموزش و پرورش از طریق افزایش کیفیت آموزش، توسعه همکاری‌های بین‌المللی و مشارکت فعال، الهام‌بخش و اثربخش در مجامع جهانی و منطقه‌ای حوزه تعلیم و تربیت

 بخش سوم: بررسی معیارهای عمومی برنامه وزیر پیشنهادی
 علی رغم جامعیت، واقع گرایی، و انسجامی که در برنامه‌های وزیر پیشنهادی وجود دارد، شاخص‌های کمی، سنجش‌پذیری و زمانبندی در برنامه‌های ایشان ذکر نشده است و همچنین مقوله هدف، راهبرد و رویکرد در برنامه ایشان دارای مرزبندی دقیقی نیست.
 بخش چهارم: انطباق برنامه‌های ارائه شده با اسناد بالادستی
 بر اساس گزارش معاونت نظارت مجلس شورای اسلامی، تطبیق برنامه وزیر پیشنهادی «آموزش و پرورش» با اسناد بالادستی حکایت از آن دارد که 36 درصد برنامه‌های پیشنهادی با احکام فوق‌الذکر «منطبق» و 54 درصد موارد نیز «همسو» است. از سوی دیگر در برنامه وزیر پیشنهادی به 10 درصد از احکام اشاره‌ای نشده است. همچنین موردی مبنی بر مغایرت برنامه‌ها با اسناد بالادستی گزارش نشد.
 بخش پنجم: بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی
 ایشان از میان جامعه بزرگ معلمان کشور نبوده و سابقه معلمی و تدریس در مدارس دولتی را ندارند. وی دارای تجربه فعالیت‌های پژوهشی بویژه در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی می‌باشد و در برنامه خویش هم به خوبی به مسائل اولویت دار و آسیب‌ها و مشکلات وزارت آموزش و پرورش را اشاره داشته‌اند و راهکارهایی هم برای این مسائل اعلام نمودند. اما انتظار می‌رفت با توجه به سابقه مسوولیت در مرکز پژوهش‌های مجلس، برنامه عملیاتی با زمانبندی مشخص برای راهکارهای خویش ارائه نمایند. ایشان نظرات خوبی در این راهکارها اعلام نمودند ولی کارنامه عملی اطمینان بخشی در سابقه فعالیت‌های ایشان در وزارت آموزش و پرورش وجود ندارد.
 نتیجه‌گیری و نظر نهایی کمیسیون
 ضمن احترام به شخصیت و سوابق پژوهشی آقای مسعود فیاضی و احترام به رئیس جمهور محترم حضرت آیت الله دکتر رئیسی نسبت به معرفی ایشان، با توجه به برگزاری جلسات متعدد و بررسی دقیق موضوع، در مجموع کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری با پیشنهاد تصدی ایشان برای پست وزارت آموزش و پرورش، با اکثریت آراء مخالفت نمود.
وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در صحن علنی:وزارت آموزش و پرورش نیروساز و انسان‌ساز است/وزارت آموزش آیینه تمام نمای آینده هر کشور است
وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش آیینه تمام نمای آینده هر کشور است، مشکلات این وزارتخانه در حوزه بودجه و دلایل عدم اجرای رتبه‌بندی معلمان از سال ۹۰ تاکنون را برشمرد.
 مسعود فیاضی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه، 25 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در تشریح برنامه‌های خود گفت: قطعاً تنها دغدغه کنونی در این حوزه ارتقاء آموزش و پرورش است که 40 درصد دولت را به خود اختصاص داده و قریب به 50 میلیون نفر از جمعیت کشور با آن ارتباط دارند.
وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش افزود: بنده در مرکز پژوهش‌های مجلس نیز فعالیت داشتم، شأن نمایندگی را می‌شناختم و با مشکلات حوزه انتخابیه آشنا بودم بنابراین به هیچ وجه آنها را نادیده نمی‌گیرم و در مقابل تصمیم مجلس خاضع هستم.
وی با اشاره به نکاتی پیرامون آموزش و پرورش تصریح کرد: آموزش و پرورش در هر کشور آیینه تمامی نمای آینده آن کشور است کما اینکه اندیشمندان معتقدند اگر می‌خواهید آینده نه چندان دور کشوری را ببینید به آموزش و پرورش امروز آن نگاه کنید ضمن آن که ما نباید به این دستگاه به عنوان هزینه‌ای نگاه کنیم چرا که هر اتفاقی در آن می افتد سرمایه گذاری است.
فیاضی یادآور شد: انقلاب اسلامی ایران ماهیتی ایدئولوژیک و عقیدتی داشت بنابراین نیرو، تفکر و اندیشه در قلب آن قرار دارد ضمن اینکه وزارت آموزش وپرورش محوری‌ترین دستگاه برای هر اتفاقی است که در کشور می‌افتد و باید در مسیر تحول کشور نقش ویژه‌ای ایفا کند.
وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: این دستگاه باید نیروی انسانی زبده برای تمام دستگاه‌ها پرورش دهد کما اینکه در اول انقلاب شاهد بودیم وقتی دستگاه‌های حاکمیتی در حال شکل‌گیری بودن این معلمان بودند که مأمور شدند تا ساختار و سازه سایر دستگاه‌ها را بنا کنند، از سوی دیگر در دفاع مقدس 36 هزار دانش آموز شهید و 5 هزار معلم شهید داشتیم و بعد از گذشت 40 سال از انقلاب نیز شهید علی لندی و شهید حججی حاصل پرورش همین نظام تعلیم و تربیت هستند بنابراین باید این دستگاه را پاس داشت.
وی افزود: نکته مهم این است که وزارت آموزش و پرورش از جایگاه والایی برخوردار بوده و معلمان قلب این رآکتور مهم هستند که نیروساز و انسان‌ساز است و معلم نیز یعنی تفکر، اندیشه، خلاقیت و ابتکار که وقتی درگیر معیشت باشد نمی‌توان این پتانسیل‌ها را به فعلیت رساند بنابراین باید رتبه‌بندی معلمان را فارغ از اینکه به آن به عنوان مشکل هزینه‌ای نگاه کنیم به هر طریق اجرا کنیم.
فیاضی تصریح کرد: بودجه آموزش و پرورش در سال گذشته 13.4 کل بودجه کشور بوده است که متأسفانه امسال 8.8 شده است یعنی در یک سال با 4.6 کسری بودجه مواجه بودیم در حالی که در کشورهای توسعه یافته هیچ‌گاه سهم این وزارتخانه نسبت به بودجه کل کشور از 20 درصد کاهش پیدا نکرده است بنابراین همین کسری بودجه باعث شده که رتبه‌بندی معلمان اجرا نشود ضمن اینکه رتبه‌بندی معلمان مربوط به گذشته بوده کما اینکه در سال 90 در سند تحول بنیادین و در سال 99 در سیاست‌های کلی ابلاغ شده از سوی رهبر معظم انقلاب و در سال 95 در قانون برنامه پنجم توسعه به آن تأکید شده بود.
وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در ادامه افزود: رتبه بندی، قانون امروز و دیروز نیست و در سال 1390 در سند تحول مورد اشاره قرار گرفت و در سال 1399 در سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب اسلامی و در برنامه پنجم توسعه نیز به آن توجه شده، اما به آن نپرداختیم. با توجه به اینکه این موضوع در برنامه آمده است، باید در بودجه های سنواتی دیده می شد، لذا جدیتی لازم است تا مسئله حل شود.
وی افزود: معلم نباید دغدغه معیشت داشته باشد، اگر معلم قرار است با دانش آموزان وقت بگذراند و روی روش و منش آنها کار کند، نباید دغدغه معیشت خانواده را داشته باشد. همانطور که رئیس جمهور در اظهارات خود گفت این مسئله یک بار برای همیشه باید حل شود. معلم چنین جایگاهی باید داشته باشد، اما آیا به لحاظ فرهنگی در جامعه ما از چنین منزلتی برخوردار است. معلمی شریف ترین شغل است، اما آیا دانش آموزان نخبه علاقمند به این شغل هستند؟ بنابراین به فرهنگ سازی نیاز داریم، چرا که در جامعه و در فضای حاکمیتی این نکته مورد توجه نیست.
فیاضی تصریح کرد: کارکنان آموزش و پرورش که 40 درصد کل دولت را به خود اختصاص داده اند، تنها بخشی از بدنه دولت هستند که فیش حقوقی آنها از حکم کارگزینی شان کمتر است. اگر این نگاه به دانشگاه فرهنگیان وجود داشت، این دانشگاه دست چندم نبود. اگر دانشگاه فرهنگیان قرار است معلم پرورش دهد و پیشران تولید سرمایه اجتماعی باشد، باید از بودجه کافی و قابل توجهی برخوردار باشد. بودجه دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی کمتر از 40 درصد دانشگاه تهران است. دانشگاه تهران یکی از دانشگاه های مهم است که رسالت خود را دارد، اما دانشگاه فرهنگیان با 98 پردیس و مرکز بزرگترین دانشگاه دولتی است، اما به لحاظ بودجه ضعیف است.
وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در ادامه اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان به لحاظ هیات علمی هیچ تناسبی با رسالتش ندارد. این دانشگاه با جمعیت 80 هزار دانشجو از 500 نفر در هیات علمی برخوردار است که لذا نسبت استاد به دانشجو 80 به 1 است و نمی توان انتظار اتفاق خاصی از این دانشگاه داشت. آینده کشور در دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی رقم می خورد، بنابراین نیاز به عزم ملی است تا سهمیه دانشجویی از 20 هزار به 50 هزار دانشجو برسد و همه باید برای حل این مسئله کمک کنند.
فیاضی با بیان اینکه مدیری تحولگرا هستم و نقشه راهم سند تحول بنیادین است، گفت: آموزش در کنار پرورش و در عرض یکدیگر هستند، پرورش فدای آموزش نمی شود. موظف به اجرای سند تحول بنیادین هستم  و مجلس سالانه و براساس ماده 235 آیین نامه داخلی باید از من توضیح و گزارش بخواهد. در برنامه پیشنهادی درباره موضوعاتی که ارائه شده، اقدام عملی قابل سنجش انجام گرفته و جلسات کارشناسی متعددی با متخصصان برگزار شده، همچنین در مرکز پژوهش های مجلس گزارش سیاستی درباره آموزش و پرورش منتشر کردم، لذا برنامه هایی که ارائه شده حاصل کار کارشناسی است که موظف به اجرای آن خواهم بود.
وی یادآور شد: آموزش و پرورش و دولت سیزدهم اولین دولتی است که در گام دوم انقلاب تشکیل شده، بنابراین در همه عرصه ها باید نگاه 40 ساله داشته باشد. ناراحتی شما از دولت بحق است و درخصوص آن صحبت خواهم کرد. ما در مورد نظام تعلیم و تربیتی حرف می زنیم که در مقیاس وسیع باید به آن نگاه کرد، وزارتخانه ای که با 60 میلیون جمعیت مطرح است.
فیاضی تصریح  کرد: ما در شرایط کرونایی به سر می بریم و کلاس های درس 22 ماه است که تشکیل نشده است، دانش آموز از نعمت حضور معلم بی بهره است و در برخی مناطق به دلیل عدم زیرساخت ها مشکل داریم، دانش آموزان هر روز 5 هزار قدم کمتر برمی دارند و این موجب شده تا دانش آموزان سه درصد چاقتر شوند و به لحاظ جسمی و روحی آسیب ببینند.
وی تاکید کرد: آموزش و پرورش مسئله فوری و اولویت داری دارد که اگر آنها تحقق نیابد، سایر مسائل اجرا نخواهد شد؛ نخست رتبه بندی معلمان است که مطالبه جدی، عادلانه و بحق فرهنگیان است، این  اولویت عادلانه به ایجاد تناسب منطقی و معقول و عدالت در پرداخت و تخصص می شود.
فیاضی با بیان اینکه معلمان جزو نظام کلان آموزشی هستند و می‌توانند به کیفیت آموزش کمک کنند، ادامه داد: بر اساس این طرح اگر مهارت و تخصص معلمان احراز شود، آنها ارتقاء می‌یابند البته من تابع قانون و مجری آن هستم و هر تصمیمی که مجلس در این زمینه اخذ کند بنده مکلف به اجرای آن هستم و پس از تصویب سریعاً اقدامات لازم را برای اجرای آن انجام می‌دهم.
وزیر پیشنهادی آموزش و پرورشT دومین بحران وزارت آموزش و پرورش را کمبود نیروی انسانی دانست و ادامه داد: در حال حاضر حدود 180 هزار معلم کم داریم و این عدد هر ساله 10 هزار نفر نیز افزوده می‌شود چرا که ورودی دانشگاه فرهنگیان سالانه 20 هزار نفر بوده اما تعداد فرهنگیانی که هر سال بازنشسته می‌شوند حدود 30 هزار نفر است.
وی تقویت دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی را راهکار بلندمدت برای جبران کمبود معلم برشمرد و افزود: استفاده از حق‌التدریسی ها و خرید خدمت‌ها راهکار کوتاه مدت جبران این کمبود است، در حال حاضر 113 هزار نفر حق‌التدریس، 37 هزار نفر بازنشسته، 47 هزار نفر خرید خدمات و همچنین تعدادی سرباز معلم برای این موضوع به کار گرفته شده است.
فیاضی ادامه داد: ما می‌توانیم از ظرفیت علمی وزارت آموزش و پرورش یعنی معلمان در قالب حق التدریس استفاده کنیم اما این امر در گرو تخصیص اعتبارات مربوط به حق التدریسی‌ها در پایان هر ماه است که تحقق آن به همراهی خزانه و سازمان برنامه و بودجه نیاز دارد.
وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با طرح این پرسش که چرا پرداخت معلمان حق‌التدریس چندین ماه به تأخیر می‌افتد، ادامه داد: پرداخت به موقع آن موجب ایجاد انگیزه برای معلمان می‌شود. اعتبارات حق‌التدریس باید مانند اضافه کاری در هر ماه پرداخت شود.
وی با بیان اینکه 22 ماه  کلاس حضوری نداشتیم، تصریح کرد: معلمان در این شرایط بیش از کلاس حضوری اذیت شدند و خانواده‌ها نیز با مشکلاتی روبرو شدند.
فیاضی گفت: اگر ردیف بودجه در نظر گرفته برای حق‌التدریسی‌ها هر ماه پرداخت شود در کوتاه ‌مدت می‌توان مشکل کمبود معلم در آموزش و پرورش را برطرف کرد.
وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با اشراه به ضرورت پرداخت معوقات فرهنگیان تصریح کرد: چرا در سایر نهادها و سازمان‌ها افراد پس از 20 روز از بازنشستگی‌شان می‌گذرد پاداش پایان خدمت خود را دریافت می‌کنند اما معلمان باید چندین ماه در انتظار دریافت آن بمانند، این ظلم به معلم است.
وی با اشاره به برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش درباره مطالبات مربوط به استخدام‌ها گفت: زمانی که به عنوان معاون آموزش در مرکز پژوهش‌های مجلس بودم با کمیسیون آموزش و تحقیقات طرحی درباره ساماندهی نیروی انسانی تدوین شد.
وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با اشاره به ضرورت ساماندهی صندوق ذخیره فرهنگیان ادامه داد: فرهنگیان باید در طول دوران خدمت خود از رفاهیات برخوردار شوند، با توجه به اینکه صندوق ذخیره فرهنگیان، 4 هلدینگ بزرگ و 55 شرکت دارد می‌تواند خدمات رفاهی فرهنگیان را تأمین کند.
وی با بیان اینکه 96.5 درصد بودجه آموزش و پرورش صرف حقوق پرسنل می‌شود که برای موضوع رفاه آنها اعتباری باقی نمی‌ماند، تصریح کرد: صندوق ذخیره فرهنگیان می‌تواند رفاهیات آنها را پوشش دهد.
فیاضی با بیان اینکه در سال گذشته 980 هزار بازمانده از تحصیل داشتیم که بیشتر آن در مناطق محروم بود، ادامه داد: در مناطق محروم 4 هزار مدرسه سنگی و 500 مدرسه کپری وجود دارد، از سوی دیگر 7 درصد کل مدارس کشور به بازسازی نیاز دارد.
وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در تشریح راهکار ساماندهی مشکلات آموزشی مناطق محروم توضیح داد: از آنجا که این مشکلات در تمام مقاطع تحصیلی از جمله پیش‌دبستانی، ابتدایی، دوره متوسط اول و دوم و در حوزه‌های مختلف مانند محتوا و کمک درسی وجود دارد، نمی‌توان یک معاونت تشکیل داد. برنامه دارم که قرارگاه محرومیت زدایی ایجاد کرده و دستیار ویژه منصوب کنم تا این دستیار در شورای معاونان حضور یابد و مطالب را اداره کند.

 رئیس جمهور در صحن علنی: فیاضی برنامه قابل دفاعی دارد/وزیر پیشنهادی آموزش تحول‌گرا است/توصیه افراد ملاک معرفی وزرای پیشنهادی نبوده است
رئیس جمهور اظهار داشت: امروز و با گذشت ۸۳ روز از رأی اعتماد مجلس به دولت مردمی بیش از هر زمان دیگری به حل مشکلات و عبور از بحران ها امیدوارم.

سید ابراهیم رئیسی در نشست علنی امروز (سه شنبه 25 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان دفاع از برنامه های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: 83 روز قبل در مجلس شورای اسلامی و از همین تریبون در محضر نمایندگان ملت برای رأی اعتماد به کابینه مسائلی را مطرح کردم و با امید به اینکه کشور با تلاش دولت و همکاری مجلس بتواند از مشکلات عبور کند و امروز بعد از 83 روز از اعتماد نمایندگان بیش از هر زمان دیگری امیدوارترم.
وی افزود: امروز به حل مشکلات، باز شدن گره ها با دعای خیر مردم، خانواده شهدا، رهنمودهای رهبری و در جهت رفع دغدغه های ملت و نمایندگان، امیدوارم و احساس می کنم، بارقه هایی از گشایش وجود دارد، همانطور که در مسیر واکسیناسیون در مسیر تأمین 100 میلیون دز واکسن گام برداشتیم و با تامین داروهای مورد نیاز شرایط متفاوتی نسبت به قبل رقم خورد، می توانیم به حل مشکلات امیدوار باشیم.
رئیس جمهور تصریح کرد: قبل از تشکیل دولت سیزدهم، سخن از کیفیت پرداخت حقوق و چگونگی آن برای کارمندان بود که از کدام منبع باید انجام شود و نگرانی هایی برای آن وجود داشت، اما امروز با گذشت 83 روز، بدون استقراض از منابع، حقوق و دستمزدها در زمان خود پرداخت شد و فروش نفت در شرایط مساعدی قرار دارد و آنچه که از پرداخت ها دولت باید انجام دهد، انجام شد.
وی با اشاره به وضعیت فروش نفت در گذشته گفت: موضوع فروش نفت و افزایش درآمدهای نفتی با موفقیت انجام شده و دنبال می شود و همینطور افزایش منابع مالی و ارزی و ریالی بحمدالله صورت می گیرد و اینها پشتوانه هایی است که می شود گام های خوبی برای مسائل اقتصادی کشور باشد.
رئیسی خاطرنشان کرد: نمایندگان توجه کنند، من سربسته عرض می کنم با اقداماتی که همین روزها صورت گرفت، ما نسبت به منابع مان و تامین کالاهای اساسی بسیاری از نگرانی ها را مرتفع کردیم و نگرانی های گذشته را نداریم و به شما نمایندگان ملت عرض می کنم بحمدالله در مورد کالاهای اساسی نگران ذخایر نیستیم.
    
رئیس جمهور افزود: موضوع ایجاد مسکن و اشتغال کلید خورده است، قانونی که شما برای تشکیل شورای عالی مسکن تصویب کردید، در همین روزهای ابتدایی تشکیل شده و تقسیم کار شد و کلید زده شد، در بسیاری از شهرستان ها تامین زمین و پیگیری در حال انجام است. در موضوع اشتغال، شورای عالی اشتغال تشکیل شده و تقسیم کار صورت گرفته است و برنامه مشخصی برای آن تدوین شده و در مسیر اجرا قرار گرفته است.
وی افزود: نسبت به فعال کردن تعامل بین المللی به ویژه با اولویت دیپلماسی با همسایگان کار دنبال می شود به نحوی که وضعیت و شرایط کاملا نشان می دهد امروز مسئله تعامل بین المللی با شرق و غرب فرق نمی کند و تمام کشورهایی که بخواهند با جمهوری اسلامی ایران روابطی براساس تعامل طرفین و حفظ احترام به جمهوری اسلامی ایران، عزت، حکمت و مصلحت داشته باشند، از حالت انفعال خارج و به حالت فعال بازگشته است.

رئیسی تاکید کرد: برخی از مسائلی که دغدغه نمایندگان بود به ویژه در بعضی مناطق مانند خوزستان، موضوع هفت تپه که من در دولت گذشته در جایگاه رئیس قوه قضائیه چندین بار با دولتمردان پیرامون این موضوع صحبت کردم که مسئله حل شود و آنها گفتند با کدام بودجه و امکانات؟ مگر ممکن است؟ اما در این مدت شاهد بودید که این مسئله را خداوند تفضل کرد در مدت کوتاهی حل شد. مسئله عدم پرداخت حقوق کارگران و معوقات آنها، سامانی پیدا کرد و موضوعات از این دست پیش روی دولت بود.
وی تصریح کرد: بسیاری از مواردی که امروز در دست اقدام است و گزارشات آن خدمت نمایندگان باید ارائه شود و مردم هم از آن مطلع باشند، منتهی قرارمان آن است با فعل ماضی با مردم سخن بگوییم نه با فعل مضارع، بگوییم کارهایی که شده است نه کارهایی که می شود، چرا که برنامه هایی که می شود؛ بسیار است و ارتباط با نمایندگان را به این میزان کافی نمی دانیم، بهتر می دانیم نمایندگان بیشتر در جریان مسائل قرار گیرد، کما اینکه به دوستان و همکاران در دولت نیز گفته ام.
رئیس جمهور دولت سیزدهم یادآور شد: البته ما نشست های صبح پنجشنبه با نمایندگان را داریم و با نمایندگان استان ها می نشینیم و دغدغه هایی را که مطرح می کنند، بررسی می شود، ضمن اینکه در این جلسات به هیچ عنوان ندیدیم که نمایندگان کلمه ای نسبت به خودشان و مسائل شخصی مطرح کنند و آنچه مطرح شده فقط دغدغه های مردم و مشکلات حوزه انتخابیه بوده و در آنجا سازوکارهایی نیز جهت تحقق آنها فراهم می شود.
وی افزود: در جلسات استانی که قریب به یک سوم استان های کشور را در این 83 روز به آنها سفر کرده ام، قبل از اینکه تریبون در اختیار وزرا قرار گیرد، در اختیار نمایندگان منطقه است تا سخنان مردم را مطرح کنند، اما من این را کافی نمی دانم و به نظر می رسد که لازم است نشستی با نمایندگان داشته باشیم و خودم نیز در خدمت آنها باشم، بنابراین هفته بعد از هفته آینده که ظاهرا برنامه سرکشی به حوزه انتخابیه دارند، جلسه ای در اسرع وقت با حضور برادر مجاهدم آقای دکتر قالیباف ریاست مجلس شورای اسلامی و حضور وزرا نشست دولت و مجلس داشته باشیم.
رئیسی خاطرنشان کرد: در این جلسه مسائلی که احیاناً نتوانسته اند در نشست های استانی مطرح کنند، بررسی می شود و ما باید به صورت متناوب این نشست ها را داشته باشیم که امروز پیشرفت کشور نیازمند همکاری، همراهی و همدلی بین دولت و مجلس است و همه مسائل اینگونه پیش خواهد رفت.
وی افزود: مردم عزیزمان؛ بدانید اگر کاری در این کشور پیش می رود با کمک همگان است، اگر امروز امیدواری پیدا کرده ایم، امیدواری مردم به مجلس و دولت، دولتمردان و همه مسئولان باید روز به روز افزوده شود و در بین مردم عینیت یابد که آنچه خواستند، محقق شده و این عمل در گرو همکاری و همراهی همه بخش ها به ویژه دولت و مجلس است و این را به عنوان نشست مستمر بین دولت و مجلس باید دنبال کرد که دغدغه نمایندگان مجلس درخصوص حوزه های انتخابیه و مسائل مردم و اگر احیاناً پیشنهاداتی برای دولت دارند، دنبال شود.

رئیس جمهوری تاکید کرد: سفر به استان ها برای من بسیار مغتنم است، علی رغم همه حرف هایی که بعضاً در گوشه و کنار زده می شود، مغتنم از این حیث که اول کار دولت ما در جریان نه فقط در سطح ملی بلکه 6 روز در سطح ملی و حداقل یک روز برای استان ها باید گذاشت که ما از نزدیک با مسائل پروژه های نیمه تمام و مشکلات مردم در مناطق مختلف بیشتر آشنا شویم. مدیران ما حس بیشتری پیدا کنند و کار را با حساسیت بیشتری پیگیری کنند که ان شالله اگر عمری باقی بود در دور دوم سفرها پیگیری آنچه گفته شد و آنچه تصویب شد خواهیم بود تا بتواند به مرحله اجرا برسد.
وی در رابطه با موضوع معرفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش ادامه داد: من ابتدا عرض کنم چون برخی از نمایندگان در فرمایشاتشان در رسانه ها در رابطه با زمان معرفی وزیر پیشنهادی مطرح کردند باید به این نکته اشاره کنم که ما اول مهر را داشتیم و باید آغاز کار مدارس در سال 1400 و 1401 را داشته باشیم، از طرف دیگر مسئله تعطیلی مدارس که مدت طولانی بود، باید برنامه ریزی جامعی می شد، سپس باید آموزش مجازی و حضوری تثبیت می شد که این کار انجام شد.
رئیسی افزود: از همین تریبون قول دادم که شورای عالی آموزش و پرورش را اهمیت داده و در آن شرکت خواهم کرد. بعد از 10 سال اولین جلسه این شورا را تشکیل دادیم و با حضور مدیران آموزش و پرورش، مسائل اصلی را مرور کردیم. همچنین ستاد اجرای سند تحول در دولت با مدیریت معاون اول تشکیل شد، چون وزیر آموزش و پرورش مدیریت این وزارتخانه را برعهده دارد اما در برخی از مواد این سند، تمام دستگاه های دولتی باید کمک کنند تا تحقق یابد، لذا نیازمند است یک سهم بیشتری از همکاری با وزارتخانه داشته باشد، بنابراین در این جلسه مطرح شد تا بتوانیم به شورای عالی و آموزش و پرورش کمک کنیم.
وی تاکید کرد: موضوع رتبه بندی معلمان که دغدغه بحق عزیزان معلم بود با همکاری مجلس در این مدت دنبال شد که امیدواریم به نتیجه قطعی هم برسد که ما هم ارتقای منزلت، شأن و جایگاه و کیفیت کار آنها و هم معیشتشان را دنبال کنیم، بنابراین حتما در دستور کار دولت و مجلس بوده و دنبال می شود.
رئیس جمهور یادآور شد: اقداماتی که باید در این مدت انجام شود که جا دارد من صمیمانه از خانواده آموزش و پرورش و از همه خانواده های کشور تشکر کنم برای بازگشایی مدارس و همکاری که با ما دراین زمینه داشتند. همچنین با مسئله واکسیناسیون شرایط به نحوی فراهم شد که بتوان مدارس و دانشگاه ها را و مراکز علمی و کسب و کارها را فعال کرد و بعد از 83 روز کار دولت، فضا در حال عادی شدن است که هم رونق کسب و کارها و هم مسئله بازگشایی مراکز علمی و فرهنگی، اگر رعایت ها بیشتر شود، این فعالیت ها برتر و بیشتر خواهد شد.
رئیسی با بیان اینکه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در مهلت قانونی به مجلس معرفی شد، ادامه داد: 83 روز پیش نیز پشت این تریبون مقدس درباره فرآیند انتخاب وزرا توضیح دادم. شایستگی، محور انتخاب وزرا است و رفاقت، قرابت و فشارهای برخی رسانه‌ها هیچ کدام موجب معرفی فرد نمی‌شود.
وی با بیان اینکه دولت‌های سه دهه گذشته را با دولت کنونی مقایسه کنید تا مشخص شود روابط و رفاقت چه نقشی در معرفی مسئولان داشته است، با طرح این پرسش که در حال حاضر نزدیکان در چه جایگاه و مسئولیتی قرار دارند، ادامه داد: از نهاد ریاست جمهوری تا سایر حوزه‌ها حساسیت و محور شایستگی بوده است چرا که این محور را به عدالت نزدیک‌تر می‌دانیم و بهترین روش است.
رئیس جمهور اضافه کرد: هر چند حدود 20 نفر برای وزارت آموزش و پرورش مطرح بودند اما این افراد در کارگروه‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفتند.
رئیسی با اشاره به حساسیت نمایندگان، فرهنگیان و دولت نسبت به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش ادامه داد: فسادستیزی، روحیه تعاملی، کارآمدی و روحیه تحولی از جمله شرایطی بود که برای وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش باید محقق می‌شد. این شرایط ویژگی‌هایی است که همه همکاران ما در دولت باید به صورت مستمر آن را دارا باشند نه اینکه تنها در دوره رأی اعتماد دارای این ویژگی‌ها باشند و این شرایط هر ساله ارزیابی می‌شود.
وی با بیان اینکه با بررسی کارگروه‌های مذکور آقای فیاضی به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش معرفی شد، ادامه داد: من نیز با ایشان صحبت و مصاحبه داشتم، همچنین دوستان مورد اعتماد نیز صلاحیت ایشان را مورد بررسی قرار دادند. وزرای پیشین آموزش و پرورش نیز اعلام کردند که دکتر فیاضی فرد باصلاحیتی است.
رئیس جمهور تصریح کرد: ممکن است افرادی از اقوام و خویشان باشند اما دستاوردهای خودشان نیز در زندگی مورد توجه است به همان میزان که مسئولیت دادن به افراد توصیه شده، بی‌عدالتی است، بی‌توجهی به دستاوردهای زندگی افراد نیز بی‌عدالتی محسوب می‌شود.

رئیسی با بیان اینکه باید به دستاوردهای علمی و صلاحیتی افراد توجه کرد، ادامه داد: توصیه افراد به هیچ عنوان در معرفی وزرا و مسئولیت دادن تأثیرگذار نبوده هر چند افراد زیادی در سایت‌ها و نوشته‌ها معرفی شدند اما همخوانی ویژگی‌های افراد با شاخص‌ها، نکته مهم بود.
وی با اشاره به اینکه تا صلاحیت افراد برای من حجت نمی‌شد آنها را معرفی نمی‌کردم، ادامه داد: یقین بدانید اگر همه افراد جمع شوند من کسی را که به یقین نسبت به صلاحیتش نرسیده باشم، معرفی نمی‌کنم برای هر مسئولی حتما باید حجت داشته باشم و شایستگی وی احراز شده باشد البته مجلس نیز جایگاه قانونی خود را دارد و تصمیم با مجلس است.
رئیس جمهور با بیان اینکه فیاضی کلاس، مدرسه، تعلیم و معلم را می‌شناسد، افزود: وی سال‌ها معلم آموزشی و معلم پرورشی بوده و با محتوای درسی آشنا است. همچنین بسته‌های یادگیری، فیلم‌های آموزشی و ... را می‌شناسد.
رئیسی با بیان اینکه وی در تدوین بسته‌های یادگیری مباشرت داشته، اضافه کرد: فیاضی در ستاد آموزش و پرورش، مدیرکل بوده و با زیرساخت‌های مربوط به نوسازی در آموزش و پرورش آشنایی دارد، از سوی دیگر شناخت آموزش مجازی یکی دیگر از ویژگی‌های ایشان است، در سال 98 ایشان سامانه رشد را طراحی کرده است.
وی با اشاره به آشنایی فیاضی با انتشارات، چاپ و کتاب ادامه داد: هیچ یک از افراد مطرح برای وزارت آموزش و پرورش شناختشان نسبت به این وزارتخانه از آقای فیاضی بیشتر نبود. چهره‌های شاخصی در مجلس داریم که با آموزش و پرورش آشنایی دارند، در بخش‌های دیگر نیز افرادی وجود دارند.
رئیس جمهور با بیان اینکه داشتن برنامه یکی از مهمترین مسائل مربوط به وزارت آموزش و پرورش است، تصریح کرد: فیاضی برنامه قابل دفاع دارد و بر اساس نظر کارشناسان این برنامه‌ها با سیاست‌های کلی، سند تحول بنیادین و اسناد بالادستی منطبق است.
رئیسی با بیان اینکه فیاضی تحول‌گرا است، ادامه داد: هر چند برخی افراد دیگر نیز دارای مدارک، سوابق و مدارج هستند اما احراز روحیه تحول‌گرایی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش روحیه تحول‌خواهی دارد
رئیسی در ادامه با بیان اینکه روحیه تحولی بسیار برای ما مهم است، عنوان کرد: فرهنگیان از وضع موجود گله مندند اما امیدواری هایی نیز ایجاد شده که انتظارات را بالا می برد و البته به حق است. وزیر پیشنهادی روحیه تحولی دارد و در کنار آن روحیه تعامل و همکاری با بخش ها را نیز دارد.
رئیس قوه مجریه در ادامه با بیان اینکه فیاضی علاوه بر تدین و تقوا به عنوان شرایط کلی، با حوزه های مختلف آموزش، پرورش، سازوکار دستگاه آموزش و پرورش و سند تحول آشنایی داشته و این آشنایی در حد حرف نیست بلکه قابل اجرا است و این تحول در آموزش و پرورش باید اتفاق بیفتد.
وی در ادامه با اشاره به بررسی بیش از 20 نفر برای معرفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش بیان کرد: رزومه های خوبی از سوی بسیاری از آنها ارائه شد و مدیران کل و معاونانی در بین آنها بودند اما از آنجایی که به دنبال تحول هستیم در جریان بررسی صلاحیت ها، روحیه انقلابی وی برای ما محرز و مواضع و کارهای او را دیدیم.
رئیسی ادامه داد: فیاضی 25 پژوهش قابل قبول در حوزه دانشگاه، آموزش و پرورش، حوزه، مدرسه، مهندسی، علمی و دانش پایه داشت همچنین با بررسی دغدغه شما نمایندگان در حوزه آموزش و پرورش متوجه شدیم فیاضی می تواند این مسائل را با روحیه جوانی و تحول خواهی که دارد پیگیری کند و معتقدیم تحول باید در مدرسه رخ دهد تا مردم آن را ببینند لذا اگر تحول به کف مدرسه نیاید، در جاهای دیگر نیز تحول را نخواهیم دید.
سند تحول دولت سیزدهم طی روزهای آتی در اختیار نمایندگان قرار می‌گیرد
رئیس جمهور در ادامه با اشاره به دقت لازم صورت گرفته درباره معرفی فیاضی، یادآور شد: ما به نظر تعیین کننده نمایندگان احترام می گذاریم.
وی در ادامه با اشاره به تصمیم دولت برای ایجاد تحول در کشور نیز بیان کرد: کار دولت آغاز شده و ما برای آن برنامه داریم و من از همین تریبون قول دادم برنامه کوتاه مدتی برای موضوعات داشته باشم و نمایندگان را در جریان بگذارم که در همین راستا سند تحول دولت سیزدهم با استفاده از اسناد بالادستی و سیاست های نظام آماده شده و ظرف چند روز آینده در اختیار نمایندگان قرار می گیرد تا از نقد، نظر و اصلاحیه های آنها نیز استفاده کنیم.
رئیسی در ادامه با اشاره به تأکید دولت برای برقراری ارتباط با نمایندگان، بیان کرد: نکات لازم از سوی نمایندگان به وزرا یا شخص بنده از طریق معاون پارلمانی و یا طرق دیگر مثل رئیس مجلس، هیأت رئیسه و رؤسای کمیسیون ها منتقل می شود و تلاش داریم درباره موضوعات حساس هرچه سریع تر در جریان امور قرار بگیریم تا به دغدغه های مردم رسیدگی شده و گره گشایی شود.
رئیس دستگاه اجرایی کشور همچنین به پیگیری ها جهت تشکیل کارگروه ها و کمیسیون های مشترک میان مجلس و دولت اشاره و عنوان کرد: امروز موضوع ما ارتباط یک نماینده با وزیر نیست بلکه موضوع مهم امیدواری مردم است که ایجاد شده و باید آن را ارتقا دهیم و سرمایه اجتماعی را افزون کنیم. امروز مسأله در حد یک فرد یا بخش نیست بلکه در سطح نظام و کشور است و باید در برابر آنچه مردم را روز به روز ناامید می کند پاسخگو باشیم و به موقع عمل کنیم تا دشمن نتواند به اهداف خود دست پیدا کند.
وی ادامه داد: بزرگانی مانند حاج قاسم سلیمانی را داریم که روحیه «ما می‌توانیم» داشته‌اند، سوابق و تجربیات نشان می‌دهد با ما می‌توانیم و همکاری بین دولت و مجلس، مسائل و مشکلات برطرف و زندگی مردم روز به روز رونق پیدا می‌کند.
رئیس جمهور با بیان اینکه برای من حضور مجدد در میان نمایندگان بعد از 83 روز توفیق محسوب می‌شود، گفت: در تقدیم لایحه بودجه 1401 در جمع نمایندگان حاضر می‌شوم، نمایندگان بارها در نطق‌های خود خواستار تحول در ساختار بودجه بوده‌اند. بودجه سال آینده با تعامل بین مجلس و دولت تدوین می‌شود و در حال حاضر روسای کمیسیون‌های دولت با روسای کمیسیون‌های مجلس مانند کمیسیون اقتصادی و کمیسیون برنامه و بودجه نشست‌های مشترکی دارند.
رئیسی با اشاره به اینکه قصد داریم مجلس در خصوص تدوین لایحه بودجه 1401 مطلع باشد و بداند چه کارهایی قرار است انجام شود، ادامه داد: امیدوارم آنچه که من به عنوان خدمتگزار مردم و شما به عنوان نماینده امین مردم انجام می‌دهید مورد رضای خداوند و در جهت گره‌گشایی از زندگی مردم و در راستای بازگشت آرامش مردم، بازار سرمایه و بازار باشد. این موارد به اقداماتی نیاز دارد که بخشی از آنها انجام شده و برخی دیگر در حال انجام است.
وی در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم به زودی و قبل از پایان سال در تمامی استان‌ها حاضر و از نزدیک در خدمت مردم و نمایندگان باشم و مسائل مردم را دنبال کنیم.
باقری در مخالفت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش:  فیاضی حتی یک روز هم مدیر یک مدرسه نبوده است/ انتخاب فیاضی توهین و دهن کجی به آموزش و پرورش است

نماینده مردم بناب در مجلس با اشاره به اینکه فیاضی حتی یک روز هم مدیر یک مدرسه نبوده و حتی مدیرعامل نیز نبوده است، گفت: به یقین این انتخاب معلمان را دلسرد خواهد کرد و توهین و دهن کجی به آموزش و پرورش می‌شود.
 محمد باقری در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه، 25 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، گفت: من به عنوان نه اصولگرای تند و نه اصلاح طلب تند، بلکه به عنوان فردی مستقل معتقدم جناحی‌بازی پدر کشور را درآورده است اما طبق فرمایش مقام معظم رهبری یک اصولگرای اصلاح طلب هستم که معتقدم می‌توانیم با تأکید بر اصول خودمان روش‌ها را اصلاح کنیم.
 نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به یقین باید دنبال حجت شرعی در رابطه با رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی باشیم، افزود: حتماً آقای رئیسی برای معرفی آقای فیاضی به چنین حجتی رسیده‌اند اما نمایندگان نیز باید به حجت شرعی برسیم تا بتوانیم به ایشان رأی دهیم.
 وی با بیان اینکه نزدیک به یک میلیون نفر معلم در آموزش و پرورش با تحصیلات عالیه وجود دارد، ادامه داد: حال سؤال این است که آقای رئیسی آیا در میان این یک میلیون نفر کسی مانند آقای فیاضی پیدا نشد این در حالی است که زمانی از آموزش و پرورش، مدیر برمی‌خیزید و در واقع وزیر و مدیرپرور بود اما اکنون بعد از 40 سال به این نتیجه رسیده‌ایم که از بین یک میلیون نفر نمی‌توان یک نفر را به عنوان وزیر انتخاب کرد تا سکانداری این مجموعه را بر دست گیرد.
    
 باقری با اشاره به اینکه فیاضی حتی یک روز هم مدیر یک مدرسه نبوده و حتی مدیرعامل نیز نبوده است، گفت: به یقین این انتخاب معلمان را دلسرد خواهد کرد و توهین و دهن کجی به آموزش و پرورش می‌شود.
 این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: متأسفانه بعد از گذشت 40 سال از انقلاب یک معلم با کرامت انتخاب نکردیم که کرامت معلمان را حفظ کند، این در حالی است که ما در آموزش و پرورش مشکل برنامه نداریم و سند تحول بهترین برنامه برای آن است اما کسی برای سکانداری این وزارتخانه مهم معرفی شده که حتی یک روز کار اجرایی نکرده است.
 عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد: توسعه کشور با آموزش و پرورش است و بنده معتقدم با انتخاب فیاضی تحولی که آقای رئیسی از آن صحبت می‌کند، شکل نخواهد گرفت چرا که وزیر پیشنهادی حتی یک روز هم مدیر نبوده که ببینیم آیا مدیر تحول‌گر است یا خیر تا بتواند با استناد به آن در آموزش و پرورش هم تحول ایجاد کند.
 وی تأکید کرد: با توجه به آیین‌نامه داخلی مجلس نمایندگان باید به گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات در خصوص این وزیر پیشنهادی توجه کنند. نمی‌توان گفت کمیسیون خود به خود به مخالفت با وی رسیده است. در واقع باید بررسی کنیم سوابق ایشان چقدر تحولی و انقلابی بوده لذا خواهش می‌کنم به ایشان رأی ندهید.
 نماینده مردم بناب در مجلس گفت: رئیس جمهور صرفاً یک هفته وقت دارد وزیر بعدی را انتخاب کند نه سه ماه، لذا خواهش دارم به احترام معلمان به ایشان رأی ندهید.

 وحیدی در مخالفت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش؛ وزیر آموزش و پرورش باید برای چالش‌های عظیم این وزارتخانه برنامه داشته باشد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با انتقاد از عدم ارائه برنامه‌های عملیاتی توسط وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش تاکید کرد: نگاه به نیروی انسانی در شرایطی که این وزارتخانه با کمبود ۲۰۰ هزار نیرو مواجه است، توجه به نظام رتبه بندی معلمان که اجرای آن در دولت و مجلس به یک چالش تبدیل شده است و وضعیت بلاتکلیف صندوق ذخیره فرهنگیان از جمله مواردی است که وزیر پیشنهادی باید برای آنها برنامه داشته باشد.
محمد وحیدی در نشست علنی امروز (سه شنبه 25 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: نکاتی که در مخالفت با آقای فیاضی مطرح می‌کنم قطعاً از باب مخالفت با آقای رئیسی، دولت یا جریان انقلابی نیست، کما اینکه ما با افتخار پشت سر رئیس جمهور که فردی انقلابی و ولایی و مورد اعتماد مردم است، ایستاده‌ایم، اما در این شرایط انتخاب اصلح برای مهمترین دستگاه کشور از اهمیت بسزایی برخوردار است.
 نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس یازدهم ادامه داد: نمایندگان در روز رأی اعتماد به کابینه به همه گزینه‌ها به غیر از وزیر آموزش و پرورش رأی اعتماد دادند، چرا که این وزیر برای بیش از 40 درصد جمعیت کشور فعالیت می‌کند، بنابراین وزارت آموزش و پرورش تاثیرگذارترین دستگاه بر آینده تربیتی و فرهنگی کشوری بوده که نظام و انقلاب آن ریشه فرهنگی دارد، ضمن اینکه این وزیر باید تحولی در مبانی زیربنایی این وزارتخانه ایجاد کند. همچنین با مجلس به عنوان مهمترین نهاد قانونگذاری و نظارت همراه شود، نه اینکه گزینه پیشنهادی این وزارتخانه در لابی‌ها و پارک‌ها انتخاب شود.
    
 وی تصریح کرد: اگر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گزارشی در مخالفت با آقای فیاضی قرائت کرد، در نتیجه اخذ استعلامات و با نگاه دقیق به مدارک تحصیلی ایشان بوده است، چرا که ما مدیری می‌خواهیم که در دستگاه عظیم آموزش و پرورش تحول ایجاد کند، ضمن اینکه در شرایطی که یک مدیر مدرسه باید از سابقه 5 ساله معاونت در مدارس برخوردار باشد، چطور وزیر پیشنهادی این وزارتخانه می‌تواند غیر از جنس این خانواده باشد.
 وحیدی یادآور شد: در فضای مجازی و رسانه‌ها بیش از 20 ابهام نسبت به آقای فیاضی مطرح شده که باید توسط وی پاسخ داده شود و از جامعه ابهام زدایی شود تا در مجلس به یک تصمیم منطقی برسیم.
 وی در ادامه از حضور تمام اعضای کابینه در جلسه رأی اعتماد وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش انتقاد کرد و افزود: وزرا چرا در سایر جلسات مجلس که به امور مهمی همچون بودجه نویسی، حمایت از مردم در شرایط سخت کرونا، مشکلات فرهنگیان و رتبه بندی آن‌ها می‌پردازیم، حضور ندارند. 

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تاکید کرد: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش چرا برای عدم وجود نظام شایسته سالاری در این وزارتخانه و انتخاب مدیران استان‌های این مجموعه با جریان فشار برنامه‌ای ندارد، ضمن اینکه نقشه جامع علمی کشور و سند تحول بنیادین مهمترین مطالبه برای اجرای کیفیت بخشی به نظام آموزشی کشور است که وزیر آموزش و پرورش باید برای آنها برنامه عملیاتی داشته باشد. همچنین در برنامه‌های بالادستی برای این وزارتخانه مفاهیم اصلی آمده که وزیر آن باید توانایی تبدیل آنها به قدرت ایجاد برنامه عملیاتی را داشته باشد. 
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به 3 چالش عظیم در فضای آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: نگاه به نیروی انسانی در شرایطی که این وزارتخانه با کمبود 200 هزار نیرو مواجه است، توجه به نظام رتبه بندی معلمان که اجرای آن در دولت و مجلس به یک چالش تبدیل شده است و وضعیت بلاتکلیف صندوق ذخیره فرهنگیان که معلمان هر ماهه مبالغی را به آن واریز می‌کنند و به رغم ردیف بودجه‌ای که برای سال 1400 برای آن تعیین شد، اما بعد از گذشت 8 ماه این وزارتخانه گزارشی در این رابطه ارائه نداده است، از جمله مواردی است که وزیر پیشنهادی باید برای آنها برنامه داشته باشد.

گودرزی در موافقت با برنامه های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش: فیاضی به مشکلات حوزه آموزش و پرورش مسلط است و راه حل رفع آنها را دارد

نماینده مردم بروجرد در مجلس با بیان اینکه وزیر پیشنهادی به مشکلات مسلط است و راه حل رفع آنها را دارد، گفت: مجلس یازدهم، مجلسی انقلابی، مسلط به اوضاع کشور، توانمند و آشنا با محاسبات کشور است و این مجلس باید وزیری را انتخاب کند که اهل سیاست پژوهی باشد.
 عباس گودرزی در نشست علنی امروز (سه شنبه 25 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با برنامه های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: روزی که از تریبون مجلس نام آقای فیاضی به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش قرائت شد، جمعی از همکاران – که به نظر بنده اقدام نادرست و خلاف مشی رهبر معظم انقلاب بود- عدد 2 را اعلام کرده و با ایشان مخالفت کردند. در همان روز با یکی از همکاران که مخالف وزیر پیشنهادی بود، صحبت کرده و پرسیدم که آیا صحبت های وزیر پیشنهادی را شنیده ای؟ پاسخ ایشان خیر بود و دلیل وی این بود که وزیر پیشنهادی از بدنه آموزش و پرورش نیست.
نماینده مردم بروجرد در مجلس یازدهم با بیان اینکه همان روز به همکار خود گفتم که آیا ما در خانه ملت متولد شده ایم که امروز وکیل مردم هستیم و تصمیم می گیریم، افزود: به وی گفتم که نه تایید و نه رد کنیم، بلکه توقف کنیم و به صحبت های وزیر پیشنهادی گوش دهیم.

وی اضافه کرد: اگر کسی از روز نخست شاغل در یک دستگاهی نبود، این بدان معنا نیست که قدرت اداره آن دستگاه را ندارد، در دوران انتخابات نیز به من و شما در فضای مجازی از این صحبت ها گفته می شد تا انتخابات را مهندسی کنند.
گودرزی تصریح کرد: مجلس یازدهم، مجلسی انقلابی، مسلط به اوضاع کشور، توانمند و آشنا با محاسبات کشور است و این مجلس باید وزیری را انتخاب کند که اهل سیاست پژوهی باشد، چرا که مشکل کنونی کشور این است که مدیر اجرایی با سیاستگذار فاصله گرفته است.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه تفکر استراتژیک باید بر سازمان ها حاکم شود، اضافه کرد: آیا ما در مجلس متولد شدیم یا رئیس جمهور در نهاد ریاست جمهوری متول شده است؟ الزاماً ممکن است افراد مربوط به بدنه یک دستگاه نباشند، همانند بسیاری از ما که پیش از نمایندگی فعالیت هایی داشتیم که از افرادی که چندین دوره وکیل مردم در خانه ملت بودند نیز موثرتر بوده ایم.
وی با بیان اینکه هرچند وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش از بدنه این وزارتخانه نیست، اما مامور به خدمت در این وزارتخانه بوده است، ادامه داد: وی در بحث سیاست پژوهی فعال بوده و به دنبال اتصال حوزه و دانشگاه است.
گودرزی با بیان اینکه آموزش و پرورش باید انسان های موحد، مومن، معتقد به معاد، آشنا به مسئولیت های مربوط به خود، خدا، دیگران، عدالت خواه و جهادگر تربیت کند، افزود: این وزارتخانه باید افرادی مانند سردار شهید محمد بروجردی، چمران، باکری و... را تربیت کند.
وی با بیان اینکه وزیر پیشنهادی به مشکلات مسلط است و راه حل رفع آنها را دارد، ادامه داد: وی توانسته رتبه نخست کنکور در سهمیه و 220 کشوری را به دست آورد، بنابراین نخبه است.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه شرایط کنونی عمومی کشور، منطقه و مذاکرات نیاز به وفاق، همدلی، انسجام و همبستگی با دولت انقلابی را بیش از پیش دارد، تصریح کرد: پس از شنیدن صحبت های وزیر پیشنهادی، به این نتیجه رسیدم که باید به فیاضی رأی اعتماد دهیم.

الهیان در موافقت با برنامه های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش: انتخاب افراد با تجربه اما تکراری به معنای استمرار وضعیت فعلی است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: انتخاب افراد با تجربه اما تکراری برای وزارت آموزش و پرورش به معنای استمرار وضعیت پرچالش فعلی است.
زهره الهیان در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه، 25 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اظهار داشت: دولت سیزدهم بیشترین اعضای هیأت علمی را در میان مسئولین و وزرا دارد و باید در اظهارنظرها در مورد آن انصاف را رعایت کنیم.
نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: امروز در مورد وزارت آموزش و پرورشی صحبت می‌کنیم که علاوه بر یک وزارتخانه مهم باید یک نگاه استراتژیک و آینده پژوهانه نیز به آن داشت چرا که تربیت عناصر و فرزندان آینده کشور را در دست دارد و باید مدیری کارآمد، کارشناس، کلان‌نگر، انقلابی و مدبر برای آن انتخاب کنیم.
وی ادامه داد: لذا باید فرصت دهیم که آقای فیاضی در این مسیر برنامه‌های خود را عملیاتی کند، انتخاب افراد باتجربه ولی تکراری به معنی استمرار وضعیت پرچالش امروزی است در حالی که آقای فیاضی در ساختار آموزش و پرورش تجربه مدیرکلی دارند و 7 سال سابقه تدریس داشته و افق و چشم‌اندازهایی را برای آموزش و پرورش تدوین کرده است اما ما بحث نسبت فامیلی را در مورد ایشان بارها شنیده‌ایم اما کسی در مورد برادر شهید ایشان سخنی نگفته است.
    
الهیان با اشاره به تدوین برنامه تحولی توسط وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش برای اجرای سند تحولی آموزش و پرورش گفت: برنامه 40 صفحه‌ای تدوین شده توسط ایشان به معنای ختم سند 2030 است و این یعنی پرونده 2030 در آموزش و پرورش بسته می‌شود و موج تخریب در رسانه‌های بیگانه نشان می دهد انتخاب درستی برای وزارت آموزش و پرورش صورت گرفته است.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: تحول در زیرساخت‌ها، تحول در نیروی انسانی، ساختار اداری، مالی و همین طور تحول در ساختار نرم‌افزاری و سخت‌افزازی آموزش و پرورش در برنامه‌های ایشان دیده می‌شود، ما همه در خصوص پرداختن به مطالبات معوق و به حق معلمان در این سال‌ها شنیده‌ایم اما آیا سوال شده است که تحول نرم‌افزاری در آموزش و پرورش چه جایگاهی در برنامه‌ها دارد.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به نظریه جامع حکمت و فلسفه امام (ره) در آموزش و پرورش گفت: ما برای تحقق این نظریه گام‌های مهمی برنداشتیم و دانش‌آموزان ما دچار بحران هویتی در آموزش و پرورش هستند و چگونه زیستن و از کجا آمده و به کجا رفتن به دانش‌آموزان ما آموزش داده نمی‌شود و آنها با انبوهی از محفوظات و حساب و ریاضی مواجه شدند در حالی که آقای فیاضی برنامه جامعی برای این موضوعات دارد.
الهیان در پایان تأکید کرد: وزیر پیشنهادی برای فضای مجازی و هوشمندسازی مدارس، عدالت آموزشی، دانشگاه‌های مرتبط با وزارت آموزش و پرورش و سایر بخش‌های این وزارتخانه برنامه مفصل و جامعی دارد.
دلخوش در مخالفت با برنامه های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش: خانواده بزرگ آموزش و پرورش در اولویت قرار ندارند/ وزیر پیشنهادی باید با مشکلات این حوزه آشنا باشد

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس، با انتقاد از عدم انتخاب وزیر پیشنهادی از بدنه وزارت آموزش و پرورش، گفت: متاسفانه خانواده بزرگ آموزش و پرورش در اولویت قرار ندارند.
 سید کاظم دلخوش اباتری در نشست علنی امروز (سه شنبه 25 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با برنامه های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش ضمن تقدیر از رئیس جمهور و هیات دولت در شعری خطاب به آیت الله رئیسی گفت:  گفتند که یاران موافق هستند/ مجنون شدند و همه عاشق هستند/ نصف وزرای تو رئیس جمهور/ از مدرسه امام صادق هستند.
نماینده مردم صومعه سرا در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه از روزهای قبل از انتخابات برای اولین بار نمایندگان برای رئیس جمهور امضا جمع آوری و از وی حمایت کردند، ادامه داد: در جریان رأی اعتماد به وزرا، نمایندگان مردم در مجلس با دولت همراهی کردند و وزرای پیشنهادی، بیشترین رأی را در طول تاریخ انقلاب کسب نمودند.
وی خطاب به رئیس جمهور با تاکید بر اینکه مجلس شما را از خود می داند و دوست نداریم در شرایط فعلی دشمنان خرده بگیرند و دولت شما را ناکارآمد نشان دهند، عنوان کرد: از برخی از اعضای تشکیلات شما سوال کردم و آنها اعلام کردند که مشورتی با این افراد نشده است، راه فعلی مناسب نیست و مشکلات اقتصادی کشور را افزایش می دهد.
دلخوش با بیان اینکه رئیس جمهور در مباحث خود اعلام کرد که وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با کتاب و مدرسه آشناست، تصریح کرد: از بدنه وزارت آموزش و پرورش با حضور 2 میلیون فرهنگی و معلم در طول تاریخ انقلاب رئیس جمهور، وزیر، استاندار و فرماندار انتخاب شده است و افراد علمی زیادی در آن حضور دارند، چرا باعث می شوید که فرهنگیان از شما برنجند.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وزیر پیشنهادی جزوه ای را ارائه کرده که برای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مناسب است، ادامه داد: چگونه قصد دارید رتبه بندی معلمان را اجرا کنید؟ آقای میرکاظمی اعلام کرد که یک پنجم آن را تقبل می کند، اما وزیر پیشنهادی اعلام کرده است که رتبه بندی معلمان را به صورت کامل اجرا می کند! شما از تحقیق و تفحص صندوق فرهنگیان چه می دانید؟ شما در غیرانتفاعی تحصیل کردید، اما در دفاعیه خود به آن اشاره ای نکرده اید.
نماینده مردم صومعه سرا در مجلس یازدهم افزود: در برنامه پنجم توسعه 10 درصد برای مدارس غیرانتفاعی پیش بینی شده، اما شما یک کلمه درخصوص درآمدهای آن مطلب ارائه نکرده اید، در برنامه شما اهداف بلندمدت، کوتاه مدت و میان مدت دیده نشده است. شما تجربه و تخصص وزارت آموزش و پرورش را ندارید و معلم و فرهنگی نبوده اید، اما مدتی در مرکز پژوهش ها فعالیت داشته اید.
دلخوش خطاب به رئیس جمهور با تاکید بر اینکه آیا شأن آموزش و پرورش این است که بعد از انقلاب اینگونه با این جامعه بزرگ برخورد شود، آموزش و پرورش و معلمان این موضوع را نمی پذیرند، عنوان کرد: خانواده بزرگ آموزش و پرورش در اولویت شما قرار ندارند، در حال حاضر آموزش و پرورش 25 تا 30 درصد کسری دارد و بازنشستگان آن با مشکلاتی مواجهند. آیا مطالبات آنها با این جزوه پرداخت می شوند؟
محرم‌زاده در مخالفت با برنامه های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش: تقویت آموزش خصوصی مطرح شده در برنامه‌های فیاضی خلاف اصل ۳۰ قانون اساسی است/ تقویت بسته‌های کمک درسی باعث ایجاد مافیای آموزشی می‌شود

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس با بیان اینکه نگرش مدیریت سیستمی با مدیریت جهادی زاویه دارد، گفت: وزیر پیشنهادی آموزش نمی‌تواند هر دو نگرش را با هم اجرا کند، همچنین برای برنامه‌های ارائه شده خود هیچ راهکاری ندارد.
احمد محرم زاده یخفروزان در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه، 25 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مخالفت بنده با این وزیر به جهت دلسوزی بوده چرا که وزارت آموزش و پرورش بسیار اساسی است و مدیران آینده را تربیت می‌کند، گفت: آقای فیاضی شما مدیر پرورشی کدام مدارس تهران بوده‌اید؟ چرا مدرک دکترای شما از نهاد قانونی تحت پوشش وزارت علوم نیست و علت نخبگی شما چیست که از کانون نخبگان دکترای فقه گرفته‌اید.
نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی  در ادامه با بیان اینکه فیاضی از فعالیت خود در شورای فضای مجازی گفته که ربطی به آموزش و پرورش ندارد، عنوان کرد: طرح شما برای مشارکت با بخش دولتی چیست و وقتی از رتبه‌بندی صحبت می‌کنید هیچ مطالعه‌ای در این خصوص نداشته‌اید. در تحقیقات چیزی جز فقه دیده نمی‌شود پس چگونه خود را کارشناس مدیریت مهدکودک‌ها می‌دانید و وقتی از آسیب‌شناسی در حوزه آموزش و پرورش می‌گویید گزارشی از مطالعات شما در این خصوص پیدا نمی‌شود.
وی در ادامه خطاب به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش که به سند تحول اشاره کرده است، گفت: این سند تاکنون اجرا نشده و شما پیشنهادات اصلاحی درباره آن نداشته‌اید، تعارض منافع در تمامی ارکان آموزش و پرورش باعث آسیب به آن شده است که شما درباره آن برنامه‌ای ارائه نکرده‌اید.
عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: آموزش خصوصی و پولی خلاف اصل 30 قانون اساسی است لذا برنامه شما برای ارتقاء این بخش ناقض قانون است، همچنین تأکید بر تقویت بسته‌های کمک درسی دارید که این موضوع مافیای آموزش و پرورش را تقویت می‌کند.
محرم زاده در ادامه با اشاره به نبود بودجه رفاهی برای معلمان ابراز داشت: این نکته مطرح شده از سوی شما مثبت است اما هیچ راهکاری برای آن نداده‌اید، همچنین منظور شما از حیات طیبه دانش‌آموزان و نگرش آخرت گرایانه برای تربیت کودک و نوجوان مشخص نیست و بیان تعامل مدرسه و مسجد، ادبیات جدیدی است که شاخص عملیاتی برای آن ارائه نکرده‌اید.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه نگرش سیستمی مدیریت را در تعارض با مدیریت جهادی دانست و گفت: پس چگونه می‌خواهید این دو را با هم انجام دهید، همچنین در مورد آموزش‌های بین‌المللی تأکید کرده‌اید اما مشخصی نیست از کدام کشورها می‌خواهید استفاده کنید چرا که با آموزه‌های دینی ما متفاوت هستند.
وی افزود: سازمان تربیت کودک در تئوری، لازم اما در در عمل جنایت است چرا که باعث ایجاد مافیا در این خصوص می‌شود. همچنین شما سابقه معلمی و تدریس در مدارس دولتی را نداشته‌اید و علیرغم اینکه به خوبی به اولویت‌ها و آسیب‌های آموزش و پرورش اشاره کرده‌اید و سابقه حضور در مرکز پژوهش‌های مجلس را داشته‌اید اما برنامه عملیاتی برای موضوعات مطرح شده خود ندارید لذا نظرات شما خوب است اما در حوزه عمل هیچ اقدامی وجود نداشته و ندارد.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: تعدادی از نمایندگان معتقد هستند در صورت عدم رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، رئیس جمهور سه ماه دیگر برای معرفی وزیر جدید فرصت دارد در صورتی که تفسیر شورای نگهبان از این موضوع تنها برای یک بار صورت می‌گیرد پس باید با دقت نظر نسبت به وی رأی داد.

سلیمی در موافقت با برنامه های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش؛ فیاضی رویکرد تحول گرایی دارد/ ارائه برنامه عملیاتی در حوزه رتبه بندی معلمان و پاداش پایان خدمت بازنشستگان

عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش رویکرد تحول گرایی دارد، از برنامه های عملیاتی وی در حوزه رتبه بندی معلمان و پاداش پایان خدمت بازنشستگان خبر داد.
 علیرضا سلیمی در نشست علنی امروز (سه شنبه 25 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با برنامه های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: اگرچه دوستان گلایه هایی از نوع تعامل بخشی از دولت با مجلس دارند، اما باید گفت؛ گنه کرد در بلخ آهنگری/ به شوشتر گردن مسگری، بنابراین مشکل فوق گناه فیاضی نیست، هر چند رئیس جهمور گفت که این رویکرد تغییر می کند.
نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس یازدهم ادامه داد: در مورد مدرک آقای فیاضی باید گفت؛ ایشان استادیار هستند و شما می دانید برای گرفتن این مدرک باید مراحل بسیاری را طی کرد، ضمن آنکه بحث مدرک از زبان برخی منتشر می شود که سابقه آنها در رأی دادن جای سوال دارد، چرا که با برخی وزرا مانند صمت، کار و آموزش و پرورش که دیپلمه بودند، موافقت کردند و باید پرسید چرا آن زمان سکوت کردند. این در حالی است که 4 وزیر سابق به عنوان کارشناس این وزیر پیشنهادی را تایید کردند، لذا باید نظر کارشناسان را مورد توجه قرار داد.
عضو هیات رئیسه مجلس یازدهم بیان کرد: خواهشمندم در مجلس به نحوی صحبت نشود که شنوندگان قضاوت درستی از ما نداشته باشند، ضمن آنکه آقای فیاضی یکصد و اندی برنامه به مجلس ارائه داده اند، اما کسی توجه نمی کند! این برنامه های عملیاتی موارد مهمی همچون رتبه بندی معلمان و پاداش پایان خدمت بازنشستگان و سایر موارد را شامل می شود.
وی ادامه داد: ما از یکطرف می گوییم که به تحول نیاز داریم، از طرفی دیگر به جوانی که سابقه تحول زایی داشته و رویکرد آن تحولی است، توجهی نداریم. ضمن آنکه وی در 4 معاونت آموزش و پرورش سابقه اجرایی دارد و از معدود وزرای پیشنهادی است که در زمینه گام دوم انقلاب برنامه عملیاتی ارائه کرده است. همچنین در بحث صندوق ذخیره فرهنگیان به طور روشن و شفاف برنامه عملیاتی ارائه کرده است.







نام شما

آدرس ايميل شما

ش
Iran, Islamic Republic of
ازمجلس بیسواد وارای کم خودشون توقعی نیست که وزیری خوب انتخاب شود
Iran, Islamic Republic of
واقعا نمایندگانی به آقای فیاضی رای دادن دنبال چه می گردند در این مملکت واقعا آیا مردم باز هم دچار اشتباه در انتخاب می شوند
صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

ضرغامی گویا بنا بر ترک عادت صبحانه‌های سیاسی‌اش ندارد؛ حتی حالا که در مقام وزارت میراث ...
معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

پنج میلیون و 800هزار تومان؛ متوسط حقوق فرهنگیان در سال 99. دریافتی‌ای که به گفته رئیس ...
خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

مهدی کروبی و سیدمحمد خاتمی پس از یازده سال در نشست‌های جداگانه سخنرانی کردند که بازتاب‌های ...
1