تاریخ انتشار
جمعه ۷ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۱:۰۳
کد مطلب : ۴۳۴۷۰۰
کبنا گزارش می‌دهد

بزرگترین تالار فرهنگی و هنری جنوب کشور در یاسوج بعد از ۱۳ سال نیمه کاره رها شده است

۰
تالار فرهنگی و هنری یاسوج زنگ زد / غفاری: مسئولان کهگیلویه و بویراحمد از درک فرهنگ بری هستند
کبنا ؛بزرگ‌ترین تالار فرهنگی و هنری جنوب کشور در یاسوج بعد از ۱۳ سال نیمه کاره رها شده و مسئولان به این موضوع توجه نمی‌کنند.
به گزارش کبنا، کلنگ احداث تالار فرهنگ و هنر شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد قریب به 13 سال پیش با زیربنای 23 هزار متری در حاشیه پارک اسکان شهر یاسوج و در ورودی منطقه اکبرآباد به زمین زده شد.
 بنای آهنی غول پیکری که قرار بود مرهمی بر دردهای بسیار فرهنگ و هنر استان کهگیلویه و بویراحمد باشد همچنان در انتظار دستانی است تا روبان افتتاح را قیچی کند و صدای موسیقی و هیجان تماشاگران را به خود ببیند.
 حسن غفاری عکاس بین‌المللی در این زمینه به تسنیم گفت: در مرکز استان که به واسطه خوش و آب و هوا بودن آن شاهد گسترش شهر و افزایش جمعیت هستیم، فعالیت‌های در زمینه فرهنگ که به رشد فرهنگ عمومی و تربیت شهروندان کمک کند ناچیز بوده و در این زمینه ضعیف عمل کردیم.
 وی افزود: مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد از درک فرهنگ بری هستند، نه تعریف از هنر و نه شناختی از هنر دارند و شاید اطلاعی از عملکرد هنر در خدمت به ساحت اجتماعی جامعه ندارند و می‌توان این را از کم لطفی مدیران استانی و دستگاه‌های متولی فرهنگ دانست.
 غفاری می‌گوید: یکی از جدی‌ترین مطالبات در زمینه فرهنگ و هنر برخورداری شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد از زیرساخت‌های مناسب نظیر سینما و مجموعه‌های فرهنگ و هنر است.
 این هنرمند تصریح کرد: وجود مکان مناسب فرهنگی و هنری علاوه بر ایجاد روحیه نشاط در جامعه، زمینه حضور هنرمندان و تولید آثار هنری را فراهم می‌کند.

 وی بیان کرد: به طور کلی فرهنگ و هنر در استان کهگیلویه و بویراحمد امری مناسبتی و در خدمت جریان خاصی است و در خدمت مردم نیست، در برخی از دوره‌ها یک سری تحرکات، مطابق میل مدیر، گروه و گرایشی فعالیت‌هایی انجام شده و بعد از خداحافظی مدیر فعالیت به حال خود رها می‌شود.
 آزاد خردمند معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل ارشاد استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: تالار فرهنگ و هنر شهر یاسوج با زیربنای 23 هزار متر مربع در سال 87 کلنگ‌زنی شد.
 وی افزود: تاکنون برای این پروژه 43 میلیارد تومان هزینه شده و بهره‌برداری از آن نیازمند اعتباری بالغ بر 150 میلیارد تومان است.
 خردمند خاطرنشان کرد: وزارت ارشاد اقدام به واگذاری مشارکتی این تالار به بخش خصوصی کرده و سرمایه‌گذار مشخص و فرآیند تأیید صلاحیت نیز طی شده است.
 وی افزود: مقرر شده است که تالار فرهنگ و هنر به صورت مشارکتی در بازه زمانی 20 تا 25 سال به سرمایه‌گذار واگذار شود.
 مهدی روشنفکر نماینده شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی با ابراز نگرانی از بی‌مهری و بی‌توجهی به فرهنگ و هنر در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: تالار فرهنگ و هنر شهر یاسوج که سال 87 کلنگ‌زنی شده قرار بود سه سال بعد به بهره‌برداری برسد اما هم‌اکنون با گذشت بیش از 13 سال از وعده داده شده، هنوز افتتاح نشده و سازه فلزی این پروژه در کنار رودخانه بشار به شهر زیبای یاسوج پوزخند تلخ می‌زند.
 وی افزود: این تالار دارای 50 درصد پیشرفت فیزیکی است و به دلیل نبود اعتبارات لازم نیمه‌کاره رها شده است.
 روشنفکر بیان کرد: این تالار قرار بوده که به بخش خصوصی واگذار شود اما متأسفانه در این زمینه استقبال مناسب صورت نگرفته است.
نام شما

آدرس ايميل شما

آخرین اظهارات جهانگیری در باره رد صلاحیتش، اصلاح‌طلبان و شورای نگهبان

آخرین اظهارات جهانگیری در باره رد صلاحیتش، اصلاح‌طلبان و شورای نگهبان

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اهمیت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش‌رو گفت: گاهی ...
بدرود اصلاحات؟

بدرود اصلاحات؟

هاشمی‌رفسنجانی ردصلاحیت شد تا شورای نگهبان همه اصلاح‌طلبان را غافلگیر کند؛ اما در عین ...
نظامی‌ها پشتيبان كدام كانديدا؟

نظامی‌ها پشتيبان كدام كانديدا؟

ممکن است در برهه‌هایی از زمان نزدیکی نظر بدنه نیروهای نظامی و فرماندهان کم و زیاد شده ...
1