تاریخ انتشار
سه شنبه ۴ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۳۲
کد مطلب : ۴۳۴۵۹۴
آغاز تبلیغات سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری:

تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری آغاز شد / لاریجانی: با توصیه مراجع تقلید آمدم و عزمی راسخ داشتم / اولین واکنش ابراهیم رئیسی به ردصلاحیت تعجب برانگیز کاندیداهای انتخابات از سوی شورای نگهبان / تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری آغاز شد

۳
۰
لاریجانی بیانیه صادر کرد / اولین واکنش «سید ابراهیم رئیسی» به رد صلاحیت‌ها
کبنا ؛ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۱۵ خود، اسامی نامزدهای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران که صلاحیت آنان مورد تأیید شورای نگهبان قرار گرفته است را اعلام کرد.
 به گزارش کبنا، متن کامل این اطلاعیه به این شرح است:
 اطلاعیه شماره ۱۵ ستاد انتخابات کشور
 در اجرای ماده ۶۰ قانون انتخابات ریاست جمهوری به آگاهی مردم شریف ایران اسلامی می‌رساند، اسامی نامزدهای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران که صلاحیت آنان مورد تأیید شورای نگهبان قرار گرفته است به ترتیب حروف الفبا به شرح زیر می‌باشد:

 ۱. آقای سعید جلیلی– فرزند محمدحسن- کد نامزد ۲۲
 ۲. آقای محسن رضایی میرقائد– فرزند نجف- کد نامزد ۴۴
 ۳. آقای سیدابراهیم رئیس الساداتی مشهور به رئیسی– فرزند سیدحاجی- کد نامزد ۳۳
 ۴. آقای علیرضا زاکانی– فرزند حسین- کد نامزد ۵۵
 ۵. آقای سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی– فرزند سیدحسن- کد نامزد ۶۶
 ۶. آقای محسن مهرعلی زاده– فرزند رحیم- کد نامزد ۷۷
 ۷. آقای عبدالناصر همتی– فرزند احمدعلی- کد نامزد ۸۸
 بر اساس ماده ۶۶ قانون، فعالیت انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری رسماً از تاریخ اعلام اسامی آنان به وسیله وزارت کشور آغاز و تا ۲۴ ساعت قبل از شروع اخذ رأی خاتمه می‌پذیرد.
 
 واکنش‌ها به این لیست هفت نفره از شب گذشته شروع شد.
 شب گذشته رسانه‌ها لیست هفت نفره ای منتشر کرد و مدعی شد که این افراد برای انتخابات ریاست جمهوری تأیید صلاحیت شده‌اند. براساس لیست فارس "ابراهیم رئیسی، سعید جلیلی، عبدالناصر همتی، محسن رضایی، محسن مهرعلیزاده، علیرضا زاکانی و امیرحسین قاضی زاده هاشمی" توانسته‌اند از فیلتر شورای نگهبان عبور کنند.
 این فهرست جنجال بزرگی به پا کرد، ردصلاحیت علی لاریجانی و اسحاق جهانگیری بزرگترین شگفتی لیست شورای نگهبان بود. حتی اصولگرایان هم در شبکه‌های اجتماعی از این ابراز نارضایتی کردند.
 بسیاری معتقدند رقابت در این لیست معنایی ندارد.
 برخی دیگر می گویند این لیست در افکار عمومی کاملاً به ضرر ابراهیم رئیسی است. عده‌ای هم خواستار توضیح شورای نگهبان درباره معیارهای معرفی این لیست شده‌اند.
 اصلاح‌طلبان عملاً در لیست منتشر شده نماینده‌ای ندارند، میانه‌روها نیز تنها محسن مهرعلیزاده و عبدالناصر همتی را دارند که البته هر دو چهره‌های سیاسی کاملاً خنثی هستند.
 برخی تحلیل گران معتقد بودند که ممکن است با حکم حکومتی برخی نامزدها تائید صلاحیت شوند. در همین حال محمد مهاجری از نامه روحانی به رهبر انقلاب برای تأیید صلاحیت برخی کاندیداها خبر داد. مهاجری نوشت: «با اطلاع می گویم حسن روحانی رئیس جمهور در نامه‌ای به رهبرمعظم انقلاب از ایشان درخواست کرده که تغییراتی در لیست اعلام شده از سوی شورای نگهبان انجام گیرد.

اولین واکنش ابراهیم رئیسی به ردصلاحیت تعجب برانگیز کاندیداهای انتخابات از سوی شورای نگهبان

 ابراهیم رئیسی از رایزنی برای تائید صلاحیت کاندیداهای دیگر خبر داد.
  بعد از اعلام تائید صلاحیت شدگان نهایی از سوی شورای نگهبان ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه و کاندیدای سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری در صفحه کاربری‌اش در توئیتر از رایزنی برای تائید صلاحیت کاندیداهای دیگر خبر داد. او نوشت: از دیروز عصر که از نتایج تعیین صلاحیت‌ها مطلع شدم، شاید شماها و خود آقایان هم خبر نداشته باشند، من تماس‌هایی گرفتم و در حال انجام رایزنی‌هایی هستم که صحنه انتخابات، رقابتی‌تر و مشارکتی‌تر شود.

  بنده وظیفه خویش را در پیشگاه الهی و ملّت عزیز انجام داده‌ام / در انتخابات حضور یابید

 علی لاریجانی بعد از ردصلاحیتش در انتخابات ریاست جمهوری بیانیه‌ای را خطاب به مردم صادر کرد.
 علی لاریجانی در این بیانیه آورده است؛
 بسم الله الرحمن الرحیم
ملّت عزیز و عظیم‌الشأن ایران
 در این دوره از انتخابات، بر حسب وظیفه اسلامی، ملّی و انقلابی و بر اساس تأکید رهبر معظّم انقلاب اسلامی مبنی بر حضور حداکثری در انتخابات و توصیه مراجع عظام تقلید و برخی صاحب‌نظران دانشگاهی و اقشار مختلف مردم، لازم دیدم برای خدمتگزاری به ملّت، به صحنه انتخابات وارد شوم. با حمایت شما عزیزان بخصوص نخبگان جامعه، برای رفع مشکلات پیش روی ملّت، عزمی راسخ داشتم؛ اما حال آنکه روند انتخابات اینگونه رقم زده شد، بنده وظیفه خویش را در پیشگاه الهی و ملّت عزیز انجام داده‌ام و راضی به رضای الهی هستم و از همه کسانیکه در این مدّت کوتاه، ابراز لطف فرمودند، سپاسگزارم و امیدوارم برای اعتلای ایران اسلامی، در انتخابات حضور یابید.
آخرین پست اینستاگرام لاریجانی بعد از انتشار خبر ردصلاحیتش
 تا دقایقی دیگر بیانیه علی لاریجانی پیرامون اعلام نظر شورای نگهبان مبنی بر عدم احراز صلاحیت ایشان در انتخابات ریاست جمهوری منتشر می‌شود.

تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری آغاز شد


 با اعلام نهایی اسامی داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری، تبلیغات این انتخابات آغاز شد.
 ماده ۶۶ قانون انتخابات ریاست جمهوری تصریح می‌کند که «فعالیت‌های انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری رسماً از تاریخ اعلام اسامی آنان به وسیله وزارت کشور آغاز و تا ۲۴ ساعت قبل از شروع اخذ رأی خاتمه می‌پذیرد.»
 سناریوی شورای نگهبان برای بی اعتبار کردن رئیسی /خداحافظ ابراهیم!
مهدی نصیری در توییتی نوشت: سناریوی بی اعتبار کردن رئیسی با این مدل مهندسی شورای نگهبان به بار نشست.

 خبرآنلاین نوشت: مهدی نصیری، روزنامه نگار و مدیرمسئول سابق روزنامه کیهان در توییتی نوشت:
 «اگر ورود آیت الله رییسی به انتخابات را حاصل یک سناریو برای بی اعتبار کردن او در افکار عمومی بدانیم، این سناریو با این مدل مهندسی شورای نگهبان هم اینک به بار نشسته است.»
 خداحافظ ابراهیم!
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
واقعا اگرمحترمانه می آمد می گفت نظرم روی فرد خاصی است که نظر و دیدگاه او به من نزدیکتر است این رئیس جمهور است عقبه و عاقبتش بهتر از این نبود که عده ای از مسولین این حکومت را اینطور با آبروشان بازی شد همه می دانند که چه شده و همه هم حرمت را داشتند و هزینه های این انتخابات صرف امور خیریه و دفتر و درمان می شد
بابا حیدر
Iran, Islamic Republic of
سال ۵۷ من ۱۷ سالم بود و تقرببا در تمام اعتراضات خضور داشتم .از ۲۱ سالگی چهار مرحله به جبهه رفتم .تا جنگ و خطر بود ارتش ۲۰ ملیونی بود و همه یکدست انقلابی .ولی بعد از آن عده قلیل و ملیونی همه ثمرات انقلاب را از مردم و خود را وارث انقلاب نامیدند .برای خود مجلس انقلابی و رئیس جمهور انقلابی درست میکنند و مردم بیچاره را گره گره به بهانه های واهی از مسیر انقلاب منحرف میکنند .ولی خون شهدای شلمچه و هویزه و فکه به زودی انتقام خواهد گرفت . ما هم منتظر چوب خدا هستیم .
ععععع
درباره احمدی نژاد فرمود نظرش به نظرم نزدیکه ولی الان طوری شده که همان احمدی نژاد مردم را به تحریم انتخابات تشویق می‌کند این مملکت چرا اینقدر بدون تدبیر اداره میشه؟چرا در شرایطی که ایران زیر فشار قرار دارد جلوی انتخاب مردم گرفته میشه؟مردم به کی رای بدن؟والله اگر رئیسی توانایی داشت رای میدادم ولی نداره چون تجربه نداره تجربه ایشان قضایی است
به هرحال شورای نگهبان کاری کرد که مردم نیان پای صندوق
آخرین اظهارات جهانگیری در باره رد صلاحیتش، اصلاح‌طلبان و شورای نگهبان

آخرین اظهارات جهانگیری در باره رد صلاحیتش، اصلاح‌طلبان و شورای نگهبان

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اهمیت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش‌رو گفت: گاهی ...
بدرود اصلاحات؟

بدرود اصلاحات؟

هاشمی‌رفسنجانی ردصلاحیت شد تا شورای نگهبان همه اصلاح‌طلبان را غافلگیر کند؛ اما در عین ...
نظامی‌ها پشتيبان كدام كانديدا؟

نظامی‌ها پشتيبان كدام كانديدا؟

ممکن است در برهه‌هایی از زمان نزدیکی نظر بدنه نیروهای نظامی و فرماندهان کم و زیاد شده ...
فایل های مرتبط
1