تاریخ انتشار
جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۱۷
کد مطلب : ۴۳۰۱۹۲
کبنا گزارش می‌دهد

بحران بهداشتی در لوداب؛ سر ریز شدن چاه‌های فاضلاب خانگی

۰
بحران بهداشتی در لوداب؛ سر ریز شدن چاه‌های فاضلاب خانگی
کبنا ؛شهر گراب لوداب و روستاهای اطراف این شهر با معضل پر شدن چاه‌های فاضلاب خانگی خود و عدم حضور ماشین‌های تخلیه چاه در این منطقه به دلیل مشخص نبودن جایگاهی برای تخلیه این فاضلاب‌ها رو به رو هستند، در این شرایط حساس کرونایی که رعایت اصول بهداشتی یک شرط اساسی برای در امان ماندن از این ویروس منحوس است. اما متاسفانه منطقه‌ی لوداب وارد یک بحران بهداشتی شده است.
به گزارش کبنا از لوداب: ویروس کرونا این روزها به یک بیماری نگران کننده تبدیل شده است. که تمام جهان در پی مراقبت و دور نگه‌داشتن خود از این ویروس هستند. که در این بین رعایت اصول بهداشتی در این شرایط حساس کرونایی یک اصل اساسی است. علی رغم حاکم بودن این شرایط حساس، اما متاسفانه چند سالی است که شهر گراب لوداب و روستاهای اطراف این شهر از نبود فضای مناسب و مشخص برای تخلیه فاضلاب‌های خانگی رنج می‌برندو این امر سبب شده وضعیت نامطلوب و غیر بهداشتی در حیاط خانه‌ها بعد از پرشدن چاه‌های فاضلاب به وجود بیاید. اهالی شهر گراب لوداب و روستاهای اطراف این شهر بشدت از این وضع موجود ناراضی هستند.

     

از آن جایی که ماشین‌های تخلیه فاضلاب بومی این منطقه نیستند. و به سبب نبودن مکان و زمین مشخص برای تخلیه فاضلاب‌ها یا اصلاً در منطقه حضور پیدا نمی‌کنند. و احیاناً اگر حضور پیدا کنند و چاه فاضلابی را تخلیه کنند. یا باید خارج منطقه لوداب جهت تخلیه بار خود مراجعه کنند. و یا در اطرف خود منطقه‌ی لوداب اقدام به تخلیه  کنند. در این صورت باید دعوای مالکان زمین‌های شخصی را به جان بخرند. در خوش بینانه ترین حالت‌ها اگر ماشین حمل فاضلاب با توجه به مشکلات بالا در منطقه حضور پیدا کند. خانواده‌ها باید قیمت‌ها گزاف و چند برابر برای تخلیه چاه‌های فاضلاب خود بپردازند. که این پرداخت‌های گزاف از توان خیلی از خانواده‌ها خارج است. و از سر ناچاری باید با این وضع نامطلوب و ناخوشایند خودشان را وقف دهند. به گفته‌ی مردم منطقه این معضل باعث شده است که هر خانواده اقدام به حفر چندین چاه در حیاط خانه‌های خود بکنندباز هم جوابگوی دفع فاضلاب آنها نبوده و مجدداً پر و سر ریز می‌شوند و صحنه‌های غیربهداشتی دلخراشی را به وجود می‌آورند. مردم منطقه‌ی لوداب از مسئولان مربوطه اعم از؛ بخشداری، اداره‌ی آب و فاضلاب، دهیاری‌ها، شهرداری و بهداشت محیط منطقه و سایر نهادهای مرتبط تقاضا دارند. که در اولین فرصت ممکن و با توجه به جولان ویروس منحوس کرونا معضل عدم وجود جایگاه مشخص برای تخلیه فاضلاب‌های خانگی را برطرف کنند. تا سلامت بهداشتی مردم و منطقه از این وضعیت بحرانی خارج شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تغییر شاکله بودجه را نمی‌پذیریم

تغییر شاکله بودجه را نمی‌پذیریم

در سال‌های اخیر درآمدهای ارزی دولت به‌واسطه محدودیت‌های تحریم و همچنین شیوع کرونا افت ...
بازی مجلس با «معیشت» مردم

بازی مجلس با «معیشت» مردم

«معیشت مردم»؛ این اسم رمز اختلافات این روزهای پاستور و بهارستان بر سر لایحه بودجه 1400 ...
(ویدئو) عنابستانی از مردم و سرباز راهور عذرخواهی کرد

(ویدئو) عنابستانی از مردم و سرباز راهور عذرخواهی کرد

نماینده سبزوار در مجلس با انتشار یک ویدئوی دو دقیقه‌ای از سربازی که مانع ورود بدون مجوز ...
فایل های مرتبط
1