تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۵۹
کد مطلب : ۴۲۸۳۳۷
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج:

فوتی‌های کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به 353 نفر رسید / حرف‌های نگران کننده یزدان پناه ( + فیلم )

۰
فوتی‌های کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به 353 نفر رسید / حرف‌های نگران کننده یزدان پناه ( + فیلم )
کبنا ؛رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته متاسفانه ۳ هم استانی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان استان به ۳۵۳ نفر رسید.
پرویز یزدان‌پناه افزود: در ۱۸ آذر ماه، ۲۸۷ بیمار در بیمارستان های معین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد ۱۲۷ نفر مبتلای قطعی هستند.
وی با اشاره به اینکه ۲۶ بیمار نیز در بخش آی سی یو بیمارستان‌های استان بستری می باشند، اظهارکرد: تعداد بهبود یافتگان کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۱۸ هزار و ۲۲۹ مورد گزارش شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: از ۳۰۵ جواب دریافت شده از آزمایشگاه سلولی مولکولی یاسوج، ۳۸ درصد موارد مثبت و بیشترین درصد و موارد مربوط به شهرستان های بویراحمد ۴۶ درصد، گچساران ۲۶ درصد و کهگیلویه ۲۰ درصد بوده اند.

  https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000428/nf00428337-2.jpg

یزدان‌پناه تصریح کرد: میزان شیوع ویروس کرونا کاملا به رفتار اجتماعی ما بستگی دارد و چندان قابل پیش بینی نیست. این ویروس کاملا خود را با رفتار جامعه هماهنگ می‌کند و هرچه میزان استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی کم باشد، میزان ابتلا و بستری ومرگ و میر ناشی از این ویروس افزایش خواهد داشت.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، وی تاکید کرد: ضمن تشکر از مردم شریف استان بخاطر رعایت دستورالعمل های بهداشتی، خوشبختانه روند کاهش موارد مبتلا، بستری و درصد موارد مثبت ادامه دارد و استان از وضعیت قرمز کرونایی خارج شده است منتهی نباید فکر کرد که بیماری کنترل شده است و امکان دارد با غفلت و کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی دوباره بیماری با شدت بیشتری باز گردد و باعث صدمات جبران ناپذیری به مردم استان شود.
  

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد همچنین در بخش دیگری از سخنان خود، از روند کاهشی کرونا در استان و کاهش موارد مثبت و تعداد بستری‌ها خبر داد که به 280 نفر رسیده تعداد افراد بستری در آی.‌سی.‌یو کم شده و روند کاهش مرگ و میرها آغاز شده است یزدانپناه می‌گوید، امروز راهی دیگر به غیر از محدودیت‌ها نیست امکان برگشت بیماری وجود دارد و نباید امن شد و در بازگشت دوباره امکان افزایش مرگ و میرها زیاد است.
نام شما

آدرس ايميل شما

خانم رهنما، معذرت خواهي کن! / دلجویی فريبرز عرب‌نيا از قوم لر

خانم رهنما، معذرت خواهي کن! / دلجویی فريبرز عرب‌نيا از قوم لر

با تمام وجود از همه‌ي شيرزنان و غيورمردانِ لر دل‌جويي کرده، از آنان و تمام اقوام و فرهنگ‌هاي ...
معاونان دادگاهی / مولاوردی: كل اين پرونده سياسي است

معاونان دادگاهی / مولاوردی: كل اين پرونده سياسي است

روز گذشته یکی از اعضای سابق هیئت دولت مجرم شناخته شد و معاون رئیس جمهور هم برای ادای ...
بار تعطیلات بر دوش اقتصاد

بار تعطیلات بر دوش اقتصاد

با شروع ویروس کرونا مسائل متعددی گریبانگیر زندگی روزمره مردم شده، مشکلات اقتصادی و معیشتی ...
1