تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۰۲:۱۸
کد مطلب : ۴۲۵۰۶۳
کبنا گزارش می‌دهد

امیر دودو و بانک‌های کهگیلویه

۱۲
۶
امیر دودو و بانک‌های کهگیلویه
کبنا ؛امیر دودو در فیلم اخراجی‌ها آکتور طنازی است که می‌گوید: من کل عمرم در توالت گذشت.
توالت مکانی است که معتادان گذر زمان را در آن نمی‌فهمند؛ عمری که زنان خانه‌دار در صف نانوایی، بچه‌ها در صف مدرسه، پدران در صف بیکاری و فعالین اقتصادی حوزه اشتغال در صف بانک‌ها، گذرش را احساس نمی‌کنند؛ اما جامعه این عبور و مرورها و ماندن‌ها را‌ ثبت می‌کند و در قالب ناهنجاری‌ها به زندگی آحاد مردم می‌اندازد و ثبت می‌کند.
بعضی بانک‌ها در دهدشت محلی است که دمار از روزگار ملت درآورده‌اند؛ گاهی برای تسهیلات کمتر از پنج میلیون تومان بیش از ماه‌ها باید در صف آمد و شدها باشید، تا چه رسد برای وام‌هایی که در صنف و از نوع اشتغال‌زایی باشند. بگذریم از آنکه در نهادهای معرفی کننده تسهیلات اشتغال‌زایی در کهگیلویه چه می‌گذرد که خود مقالش جداست و طاقت دیگری برای خواندن و شنیدن می‌طلبد.
برخی روسای بانک‌ها اعتراف می‌کنند از بخش‌نامه‌های بالایی‌ها، آنها نیز ذله‌اند اما مجری اوامرند.
گاهاً برای یک پیگیری هفته و ماه‌ها در صف ایستاده‌اید و ماحصل عدم‌نتیجه مساعد است، یا انتظار بیشتر و یا دل‌سردی شما از ادامه‌کار را به همراه دارد.
بانک‌ها، جزیره‌های مستقل از کهگیلویه‌اند؛ ساختمان‌های شیکی که در پاره‌ای از موارد جنس کارمندانش با اهالی کهگیلویه متفاوت‌اند؛ کم‌حوصله، مدعی، پرخاشگر، که کمتر دغدغه‌شان، دغدغه مردم است و تسهیلاتی که می‌دهند کم و زیاد همواره با منتی عجیب همراه می‌شود‌.
در کمتر شهر و استانی سخت‌گیری‌ها از نوع بانک‌های کهگیلویه را می‌بینید؛ گاهی ضامن فرزند یا پدر شماست بدهی نیز ندارد اما از ضامن بودن ایشان به دلایل واهی جلوگیری می‌شود؛ تسهیلات و وام‌هایی که در این اوضاع سخت، مردم مجبورند به گوشه‌ای از زندگی‌شان بزنند، اما بهره‌اش، دردی است، طاقت فرسا.
جزیره‌های کهگیلویه به بالایی‌هایشان در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد و کشور متصل‌اند و عصاره زحمت‌های طبقات مختلف کارگر، بیکار، دامدار، کشاورز و کارمند را همچون دمنده‌ای پنجاه اینچ فرو می‌کشد و به پایتخت روانه می‌کند و کوچک‌ترین عایدی به جز حقوق کارمندان به شهرهای کوچک سرازیر نمی‌کند.
این درحالی‌است که در کشورهای مختلف بانک‌ها تسهیلات با کمترین سود را به دهک‌های پایین و بیکارشان می‌پردازد؛ در عین حال بزرگ‌ترین مشوقان اشتغال و حامیان اقتصاد در ممالک مختلف وقتی به شمار می‌روند که وام‌های بدون سود به بخش‌های اشتغال‌زایی کشور و سرزمین‌شان اعطا می‌کنند تا چرخ‌های تولید بازنایستد و امیر دودو هایشان را به کار و فعالیت و نه در صف‌های توالت و بانک‌ها معطل نگه دارد.
 ----------------------------
بیژن کاظمی‌کیان
 
نام شما

آدرس ايميل شما

بانکی
Iran, Islamic Republic of
بنده بعنوان یک بانکی قصد حمایت از بانک وکارمندان بانک را ندارم بالا خره نامه نانوشته غلط هم نداره ولی شاید بتوان گفت که تنها سازمانی که شاید دستورالعمل ها را رعایت میکنند بانکها هستند البته در این بین هم بانکهایی وجود دارد که سخت گیر و برخورد مناسب ندارند و منکر این موضوع نبوده ونیستیم ولی از اونطرف قضیه نگاه کنیم خیلی از وام های که اشتغال زایی ویا طرحهای مختلف هستند وبعضی نهادها معرفی کننده به بانکها هستند خودش از بالا تا پایین ایراد دارد چرا که این افرادی که توسط نهادها معرفی میشن خاله خورزویی هست و شرایط را ندارند ولی موقعی که میان تو بانک میبینیم که شرایط را ندارند و جلوشون گرفته میشه و اونوقت بانکها مقصرن
یا در حوزه رونق تولید واقتصادی یه افرادی مراجعه میکنند به بانکها که تسهیلاتی میخان در قالب راه اندازی کارخانه ویا مواد تولیدی ولی عملا این وامها را در جاهای دیگری که اصلا ارتباطی ندارن خرج میکنن بعدشم موقع سررسید وام که میشه میبینیم که نه کارخانه و نه موادی تولید شده و وام گیرنده یه مخروبه را میده بجای وام دریافتی که در واقع پول بیت المال را بالا میکشن پس نباید به این مقاله و امثال اون توجه نمود چون اینجور افراد یا خود ذینفع اند ویا یه طرفه به قاضی میروند
Iran, Islamic Republic of
شما کارمندا بانک های دهدشت مخصوص طوری روی صندلی می شنید و مردم رو نگاه می کنید انگار امپراطوری هستید.......
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه همینجوری هست
بانک ها ریشه مردم رو در اوردن
رحمان
Iran, Islamic Republic of
بانک / شعبه مرکزی دهدشت هرلحظه که بری داخل بانک میگن سیستم قطه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
خدا پدرته بیامرزه
بخدا کارمند های بانک تو استان ما از مردم طلبکارن .رفتارشون ارباب رعیتیه
فردایی
Iran, Islamic Republic of
عالی بود. مدیران بانکها استان و شهرستانها توجه کنند.
یوسف اهواز
Iran, Islamic Republic of
سلام بنده بازرس یکی ازبانکهای کشورهستم شهرستان دهدشت بیشترین درصدنطالبات معوق رادرکشورداراست .وهمجنین بیشترین درصدضمانتهای ضبط شده راداراست .وبراساس تحقیقات میدانی دراین شهرستان فروش ضامن وسندملک بسیاربیشتزاحدمعمول است وتسهیلات رادربخشهای غیرمولدمصرف می کنند.علت احتیاط روسای شعب ،جلوگیری ازانحراف تسهیلات است .
Iran, Islamic Republic of
شما هر جهنمی که هستید هیچ خبری از اوضاع دهدشت ندارید.. پس حرف الکی نرن.. بشین سر جات
علی
Iran, Islamic Republic of
ای روزگار چه بگویم که دلم پراز درداست وزبانم ازگفتن حقایق قاصر.. چرا که نه گوش شنوایی ونه دست توانایی هست که کاری کند. تنها یاری رسان هم صبرش زیاداست وعمرمن کوتاه.. دراستان من (کهگیلویه وبویراحمد هیچ چیز درست نیست)
Iran, Islamic Republic of
دوستان در حال حاضر نه تنها کهگیلویه بلکه کل استان از لحاظ بدحسابی و تخلف در تسهیلات رکورد دار هستیم .بعد خدایی مگر جای دیگری که همه چیز به ان منتهی میشود جز بانکها وجود دارد .تصور بفرنایید که درحال حاضر مانده دریافتی از مرکز بابت تسهیلاتی که پرداخت شده حداقل سه برابر سپرده های مردمی است .پس منصفانه قلم بزنید پشت میز یک کارمند بانک‌بنشینید تا پروستات و اعصابتون با توقعات بیجا و تلفن های مکرر و سفارشات غلط و بستر سنتی دمار از روزگارتون دربیاره ..ما منکر بعضی کاستی ها نیستیم اما حداقل این هست که کارکنان بانکها خیلی بهتر و بیشتر درتلاش برای ابادانی استان هستند ...ولاغیر
علی
Iran, Islamic Republic of
احسنت به این مقاله خوب زدی توی خال ولی کو گوش شنوا بانک ها دیگر جز این مملکت نیستند آنها بعد می‌روند کنار خاوری زندگی می کنند چکار امیر دودو دارند
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
بانک ها بیچاره کردن مردم .چطور کارمندان بانک ایقدر پول دار شدند مگه چقدر حقوق میگیرند که هر سالی دو ملک خرید می کنند نکنه وام های خوب رو خودشون بر میدارند یا پول مردم رو انتقال میدن حساب خودشون برای سرمایه در گردش
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1