تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۰۵
کد مطلب : ۴۲۰۹۹۷
صبح امروز (28 اردیبهشت ماه 99) در جلسه شورای اسلامی شهر یاسوج؛

تنش در جلسه شورا / خوبانی: اعتراضات نسبت به شهرداری رو به افزایش است / کنایه سنگین اکبری تبار به شهردار یاسوج / دهراب‌پور: بکارگیری نیروهای خانوادگی در شهرداری یاسوج / نگین‌تاجی: چرا باید درب منازل آشنا و احمدی‌کیش آسفالت شود، اما درب منازل مناطق دیگر نه / آشنا: عوام فریبی نکنید / دهراب‌پور: نفوذ مدیران و اعضای شورا در فرمانداری بویراحمد برای رد مصوبات

۲۸
۰
تنش در جلسه شورا / خوبانی: اعتراضات نسبت به شهرداری رو به افزایش است / کنایه سنگین اکبری تبار به شهردار یاسوج / دهراب‌پور: بکارگیری نیروهای خانوادگی در شهرداری یاسوج / نگین‌تاجی: چرا باید درب منازل آشنا و احمدی‌کیش آسفالت شود، اما درب منازل  مناطق دیگر نه / آشنا: عوام فریبی نکنید / دهراب‌پور: نفوذ مدیران و اعضای شورا در فرمانداری بویراحمد برای رد مصوبات
کبنا ؛
صبح امروز (یکشنبه 28 اردیبهشت ماه 99) جلسه علنی شورای اسلامی شهر یاسوج به ریاست مسعود خوبانی و با حضور اعضای شورای اسلامی شهر در محل این شورا برگزار شد.
به گزارش کبنا از یاسوج، در این جلسه مباحث مختلفی پیرامون آسفالت معابر، عوارض و حق و حقوق کارگران مطرح شد.
در ابتدا مسعود خوبانی رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج با تسلیت شهادت امیرالمؤمنین حضرت علی (ع) و قبولی طاعات و عبادت ماه رمضان وضعیت شهر و شهرداری یاسوج را بغرنج توصیف کرد و اظهار داشت: در حال حاضر یکی از اساسی‌ترین مشکلات حوزه شهرداری اعتراضات روزانه نیروهای شهرداری هست، به نظر بنده در حق این نیروها داریم کوتاهی می‌کنیم و اجحاف صورت گرفته است، کارگران زحمت کش در شهرداری امنیت شغلی ندارند.
وی در ادامه افزود: اینکه به نیرو گفته می‌شود از بیمه بیکاری استفاده کنید بی احترامی به کارگرانی است که شبانه روز در حال زحمت برای نظافت شهر هستند.
رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج در ادامه بیان کرد: شهردار سلیقه‌ای عمل می‌کند، ما از قانون وعدالت دم می‌زنیم، اما کدام عدالت و قانون، از سازمان بازرسی نامه‌های زیادی داریم، که چرا نیروهایی که صلاحیت ندارند در پست‌های معاونت و مدیریتی حضور دارند. وضعیت پیمانکاران، کارگران و قراردادها مشخص شود، اگر شهردار توانایی کار ندارد، استعفا بدهند، تا تکلیف مشخص شود و اینگونه مردم عزیزمان که حق بر گردن همه ماها دارند، نباید چوب سهل انگاری و سوء مدیریت شهرداری را بخورند. آقایان عزیز حقیقتاً این شهر در شأن این مردم مدیریت نمی‌شود، دست روی کدام مشکل این شهر بگذاریم، ترافیک، فضای سبز، عدم حقوق کارگران، آسفالت‌ها، تبعیض‌ها و یا نیروهای مازآد شهرداری.
در ادامه هدایت اکبری عضو شورای اسلامی شهر یاسوج که در ادامه مناظره او با نگین تاجی و خوبانی داغ می‌شود، می‌گوید: با توجه به بیماری کرونا و تعطیلی دانشگاه‌ها در پرداخت حقوق کارگران و پرسنل اتوبوس رانی با مشکل مواجه هستیم، وضعیت درآمد شهرداری هم به دلیل این بیماری که جای خود دارد. لذا انتظار داریم که اعضای شورا طی جلسه‌ای با استاندار محترم از محل اعتبارات ستاد بحران کمکی به شهرداری و زیر مجموعه‌های شهرداری شود، در مورد تعیین تکلیف وضعیت نیروها، بنده نیز معتفدم این نیروها در جاهایی که مورد نیاز هستند به کار گرفته شوند و این بکار گیری به صورت قانونی باشد و در حق کسی اجحاف نشود
در ادامه محمد رحیم دهراب پور عضو شورای اسلامی شهر یاسوج به موضوع استیضاح شهردار و مشکلات شهر یاسوج گریزی زد و گفت: بحث استیضاح چند وقتی هست که اذهان ما را درگیر کرده است، ما باید به مشکلات حوزه شهرداری بیشتر توجه کنیم، یکی از بحثهای موجود و مهم بحث نیروی انسانی هست، و در این مورد باید به این نکات همچون؛ اعلام نیاز شهرداری برای بکار گیری نیرو، احراز صلاحیت افراد، استحقاق نیروها (بحث بکار گیری فرزندان بازنشستگان شهرداری) و شایسته سالاری و تخصص افراد توجه شود.
وی افزود: ما در شهرداری نیروهای خانوادگی زیاد داریم، و درهمین دوره پنجم بیش از 100 نیرو به این سبک استخدام شده است، در حوزه پسماند و حمل ونقل در مدت اخیر استخدام‌های شده است که معلوم نیست بر اساس کدام قانون، تبصره و یا مصوبه‌ای بوده است.
دهراب پور در ادامه تاکید کرد که ضرورت دارد که در همین هفته از شهردار دعوت شود که در جلسه‌ای حضور پیدا کنند و در باره وضعیت موجود چاره اندیشی شود، باید از این نابسامانی‌ها و توجیه گری و حاشیه‌ها و تنش‌ها عبور کنیم.
وی در پاسخ به اظهارات کیوان آشنا در دفاع از عملکرد شهرداری یاسوج، گفت: آقای آشنا احسنت به شما که هم شورای شهر هستید هم جای شهردار هستید.
در ادامه دقایقی جلسه شورای اسلامی شهر یاسوج به تنش کشیده شد، و صحبت‌های فرشاد نگین تاجی و کیوان آشنا به سمت تنش لفظی رفت و با مداخله دهراب پور آرامش به جلسه برگشت.
فرشاد نگین تاجی دبیر شورای اسلامی شهر یاسوج در این جلسه خطاب به کیوان آشنا گفت: در مورد مطالبات کارگران شهرداری به چه دلیل آخرین پرداختی برای آذر 98 هست؟ با گذشت دو ماه از سال جدید، چرا اکثر نیروها حقوق دریافت نکرده‌اند؟ چرا بعض از نور چشمی‌های شهردار اضافه کاری می‌گیرند، آن هم اضافه بر حقوق، مبالغی را برای خود می‌گیرند؟ و نوش جان می‌کنند؟ چرا بعضی ازنیروهای سازمان اتوبوس رانی که معترض بودند، اخراج شده‌اند؟ چرا شهردار یاسوج در جلسات شورا حضور پیدا نمی‌کند؟ دلیل این مشکلات حمایت آقایان اکبری، احمدی کیش و آشنا از شهردار هست!
در ادامه فرشاد نگین تاجی عضو شورای اسلامی شهر یاسوج از کیوان آشنا خواست تا امورات شهرداری و عملکرد خودش را شفاف سازی کند و اظهار داشت: آقای آشنا، این مشکلات باید حل شود، اگر خواهان این هستیم که مشکلات حل نشود، بیایید دسته جمعی استعفا بدهیم، مردم به ما رأی داده‌اند که از حق وحقوقشان دفاع کنیم، آقای آشنا، فقط خود شما به مسائل طایفه‌ای دامن می‌زنید، آقای آشنا چرا باید در خانه‌ی شما و احمدی کیش آسفالت شود، ولی بقیه مناطق چه سهمی دارند، آقای آشنا 480 تن قیر که سهمیه مناطق اکبرآباد و شرف آباد بوده، شما آن را کجا مصرف کردید؟! شما در مصوبه شورا دست بردید، اگر شما شفاف هستید چرا ماشین شورا که در اختیار شما بود، تحویل نداده‌اید تا باحکم دادگاه از شما پس گرفته شود؟
عضو شورای اسلامی شهر یاسوج در ادامه با صدای بلند خطاب به فرشاد نگین تاجی گفت: ما هم نسبت به مسائل درآمدی نگرانیم، آقای نگین تاجی در حوزه تخصصی خودتان شما چه پیشنهادی داده‌اید که عملی نشده است؟ با مردم شفاف باشیم، سیاسی عمل نکنیم، دیپلمات نیستیم، نماینده مردم هستیم، کرونا دانشگاه‌ها را تعطیل کرده و راننده‌ها فصلی بکار گرفته می‌شوند و تعهدی برای بکار گیری دائم آنها را نداریم.
در ادامه آشنا گفت: در مورد تخصص و کارآیی نیروها دقت کنیم، به فرض در مورد آقای رمضانی ایشان 20 سال سابقه کار درحوزه شهرسازی دارد، اما فشارهایی برای برکناری ایشان وجود دارد.
وی افزود: استیضاح تمام شده، اما پس لرزه‌های آن وجود دارد.
آشنا گفت: یکی از دلایل عدم پرداخت حقوق کارگران و کارمندان بذل و بخشش‌های خانه به خانه مثل بخشش 70 درصدی به پرستاران، کارگران و معلمان و... است، دوستان بیایید از اختلافات طایفه‌ای و شخصی عبور کنیم. عوام فریبانه حرف نزنیم و شفاف صحبت کنیم.
نگین تاجی واکنش نشان داد و گفت: یعنی شما می فرمائید، شما شفاف هستید. نه شما شفاف نیستید، به چه دلیل ماشین شورا، باید، حتماً، با رأی دادگاه از شما پس گرفته شود. آشنا پاسخ داد و گفت: همچنین چیزی درست نیست هیچ گونه دادگاه بر علیه من در این زمینه صادر نشده است.
دهراب پور نائب رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج وسط حرف‌های نگین تاجی و آشنا آمد و گفت: شما دو نفر دوست دارید، اینگونه با جلسه رفتار کنید. تا در فضای بیرون مطرح شوید، اگر خدماتی قرار است به قشری صورت بگیرد، در صحن شورا مصوب می‌گردد، اما با با نامه نگاری این مصوبات در شورای تطبیق رد می‌شود؟!
وی افزود: در مورد سرپرست واحدهای شهرداری، شهردار مطابق قانون این حق را دارد که بدون مشورت به مدت سه ماه برای هر قسمتی منصوب نماید.
وی افزود: من حتی پرونده برادرم را نگذاشتم در کمیسیون ماده 100 ارجاع شود، ولی آقای نگین تاجی شما چنین کاری کردید و خلاف قانون است.[ نگین تاجی: خلاف بود، پرونده ایشان درجه یک محسوب می‌شود.]
او در ادامه گفت: از این به بعد اگر همکاری له یا علیه بنده بدون مستند، حرفی بزند بنده نیز رعایت نخواهم نکرد و حرف هایی را خواهم زد.
در ادامه علی اکبری تبار عضو شورای اسلامی شهر یاسوج به اعضای شورا تذکر داد که ای کاش حرمت شب های قدر، شهادت حضرت علی (ع) و این ایام را نگه می داشتید.
اکبری تبار ضمن تسلست شهادت امام علی( ع ) و گرامیداشت روز روابط عمومی گفت: برخی دوستان ادعا دارند که تجمعات جلوی شورای شهر برنامه ریزی و هدایت شده است، و بر گردن ما می‌اندازند، در صورتی که چنین نیست، اگر این کارگران اینجا اعتراض نکنند و داد ننزند، کجا باید دنبال حقشان باشند.
این عضو شورا به داستان پیرمردی اشاره کرد که کلیدش را گم کرده بود و از فردی خواست که در پیدا کردن این کلید با او همکاری کند، آن فرد از پیرمرد سئوال کرد که آخرین بار کلیدتان را کجا گم کرده اید، آیا می دانید؟، پیرمرد، گفت: بله، اتاق پشت خانه مان. مرد به او گفت: پس همان جا دنبالش بگردیم، چرا در خیابان به دنبال کلید می گردی، پیرمرد بیان کرد: آنجا تاریک هست و من به دلیل روشنایی اینجا به دنبالش می گردم، اظهار داشت:  اکنون ما[اعضای شورایی که مخالف عملکرد او هستیم] در اینجا داریم روی کسی بحث می‌کنیم که در اتاقش نشسته و اصلاً دغدغه‌ای ندارد، ما 8 ماه هست روی حقوق کارگران بحث می‌کنیم، آقای شهردار طی یک جلسه در سال گذشته قول دادند، تا تاریخ 15/اسفند/98 حقوق عقب مانده کارگران در فضای سبز وپسماند و...را پرداخت نماید.
وی افزود:  اعضای مدافع شهردار دارند کار شهردار را انجام می‌دهند، شما نماینده مردم هستید و شما هم مطالبه گری کنید و دغدغه مردم را داشته باشید، آقای اکبری شما قول دادید که اگر مطالبات تا تاریخ 15/اسفند/98 پرداخت نشود، گفتید که به شرفم استعفا می‌دهم. [اکبری: بعد از حرف من چند ماه پرداخت شده است.]
 وی افزود: ما تنها از شهرداری می‌خواهیم که طبق قانون بودجه شهرداری عمل و آن را اجرا کند. شهردار باید درباره اجرای بودجه که مصوبه شورا بوده وخودشان هم طرح دادند، توضیح بدهند که چرا اجرایی نمی‌شود؟!
اکبری با تاکید بر اینکه چرا قانون بودجه توسط شهرداری یاسوج اجرا نمی شود، تاکید کرد: من بعد از گذشت 8 ماه از مدیریت آقای مقدم به او گفتم که شهرداری یاسوج سقوط کرده است.
وی در ادامه بیان کرد: همین چند روز اخیر، چند نیرو دیگر به یکی از سازمان های تابعه شهرداری یاسوج اضافه شده است، نیروهای استخدامی اخیر که منتسب به اعضای شورا هستند، چرا وچگونه استخدام شده‌اند؟ اگر شهردار توان پرداخت حقوق کارگران را ندارد چگونه نیروی جدید استخدام می‌کند؟
اکبری عضو شورای اسلامی یاسوج در ادامه خطاب به نگین تاجی و اکبری تبار، اظهار داشت: اگر کلمه منحوس اقلیت و اکثریت برداشته می شود، خیلی از این ادبیات هم نبود. در مورد مقصر بودن بنده در عقب ماندگی شهر، بیایید یک سوزن به خود بزنیم و به مردم یک جوال دوز، ما برای این مردم که با امید انتخاب کردند، چه طرح برنامه‌ای داشته‌ایم، آقای اکبری تبار ادعا دارید بیش از 140 طرح و برنامه ارائه داده‌اید، این طرح ها کجا هستند؟ کدام یکی از آنها در شهرداری تصویب شده است، [اکبری تبار: مکتوب این ها را در اختیار شهرداری قرار دادیم.]
وی افزود: در خصوص پرداخت حقوق کارگران، بنده براساس قول آقای بهرامی که فرمودند؛ حقوق سه ماه از کارگران را پرداخت می‌کنیم، چنین قولی دادم، بنده نیز مخالف عدم پرداخت حقوق کارگران هستیم، آنها قشر زحمت کشی هستند، نباید در حق آنها اجحافی صورت بگیرد، ما باید از حقوق کارگران با چنگ و دندان دفاع کمنیم که شرمنده زن و فرزندان آنها نشویم. نباید باید خارج از گود فقط حرف بزنیم.، ما باید در میدان باشیم و برای حقوق کارگران همگام و تلاش کنیم.  فرصتی نیست بیایید تعامل داشته باشیم و با همکاری و همراهی، به این شهر خدمات ارائه بدهیم. ما مخالف این هستیم که حقوق کارگری گیرش نیاید.
در ادامه وقتی که اکبری گفت: ما خبری از نامه‌های رئیس شورا به شهردار به منظور حضور در جلسات شهرداری خبر نداریم، خوبانی رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج، گفت: برای شهردار سه نامه زده‌ایم که در جلسات شورا حضور داشته باشند و در برابر مطالبات مردم جوابگو باشند اما تاکنون همکاری از طرف ایشان صورت نگرفته است، ما از آذر ماه تشکیل جلسه دادیم که در خصوص عوارض تصمیم گیری شود، ما در 12 بهمن عوارض را تعیین تکلیف و به شهردار ارجاع دادیم که شهرداری در دو مرحله بنا به دلایل نامعلوم رد نموده است، و ما سپس این مصوبه را برای تعیین تکلیف به فرمانداری ارجاع دادیم، دلیل عدم اجرای مصوبه عوارض غیبت اعضای شورا و اجحاف شهردار بوده است، ما برای این موضوع 5 جلسه تشکیل دادیم که با غیبت دوستان به نتیجه نرسیدیم. عوارضی که در سال 98 از مردم گرفته می شد، خیانت به شهر بود. قرار بود که 15 درصد عوارض اضافه شود نه 500 درصد.
در ادامه احمدی کیش بیان کرد: بنده غیبتی نداشته‌ام و غیبت اعضا را در تاریخ‌های مورد ادعا رسانه‌ای کنید، تا همه بدانند که چه کسانی به رأی مردم پشت کرده‌اند.
نگین تاجی نسبت به هزینه‌های گزاف عوارض شهرداری انتقاد کرده و اکبری در پاسخ به انتقاد نگین تاجی اظهار کرد: بنده مخالفتم را در حضور رسانه‌ها اعلام کردم، ما دفترچه عوارض را طوری بستیم که هم چرخ شهرداری بچرخد هم به مردم فشار نیاید،، کمیسیون تطبیق 15 اسفند 98 دفترچه عوارض را تأیید نمود، سازمان بازرسی طی نامه‌ای شفاف شهردار را مکلف نماید که مصوبه عوارض سال 98 قانونی و باید اجرا شود، بنده نیز همراه شما در اجرایی کردن این عوارض همکاری خواهم کرد.
اکبری تبار در ادامه بیان کرد: براساس قانون؛ تأیید، تصویب و تعیین عوارض برعهده شورا هست و تا تاریخ 15 بهمن ماه هرسال فرصت داریم که عوارض را به تصویب نهایی شورا برسانیم، که ما در تاریخ 12 بهمن 98 عوارض را مصوب کردیم، تصویب و آن را تعیین تکلیف کردیم، نظارت بر اجرای این مصوبه بر عهده نهادهای مسئول است؛ شهرداری یاسوج باید مصوبه کمیسیون تطبیق را در خصوص عوارض اجرا کند.
دهراب پور در ادامه بیان کرد: در عدم اجرا و دیر اجرایی شدن دفترچه عوارض، هم شورای شهر، هم شهرداری، هم کمیسیون تطبیق مقصر بوده‌اند، و الان مصوبه عوارض سال 98 اجرا می‌شود که خلاف قانون است.
دهراب پور گفت:  شهردار پس ازجلسه استیضاحش 4 بار برای پاسخگویی دعوت شده ولی از حاضر شدن در جلسه استنکاف ورزیده‌اند.
وی افزود: بنده کسی بودم که از سال 97 معتقد بودم که اعضای شورا باید با همکاری شهردار، مشکلات این شهر را برطرف نماید، و یا شهردار استعفا دهند
دهراب پور گفت: شهردار نسبت شورای شهر یاغی هست.
دهراب پور: آقای آشنا چرا هر مسئله‌ای که در این شورا در نقد عملکرد شهردار مطرح می‌شود، شما دفاع می‌کنید، شماها این شوراها را به حاشیه می‌برد.
آشنا گفت: معلمان عزیز اگر قرار است به شما خدماتی ارائه شود باید در دفترچه عوارض پرداخت شود.
آقای دهراب پور من عضو شورا هستم، دانش آموز شما هستم. من هم حق اظهار نظر دارم و وظیفه داریم از حق مردم دفاع کنم.
اکبری گفت: بنده مخالف این هستم که عوارض از مردم گرفته شود.  ما دفترچه را اصلاح کردیم به گونه‌ای که هم چرخ شهرداری بچرخد و هم به مردم فشار نیاید. یک نسخه از دفترچه به شهرداری فرستادم و یکی هم به کمیسیون تطبیق فرستادم. کمیسیون تطبیق بیان کرد باید اصلاح کنید. عوارض باید پایین بیاید.  تصویب و تأیید و تصویب نهایی عوارض شهردای بر عهده شورا است.
اکبری با بیان اینکه آقای کاظمی مدیرکل امور شهری، نامه‌ای به شهرداری نوشته مبنی بر اینکه تخفیف عوارض به پرستاران خلاف قانون است، افزود: باید تخفیف عوارض‌ها در دفترچه سال 98 دیده می‌شد.
خوبانی گفت: این موضوع را مصوب کردیم، از کار کارشناسی شده هم عبور کرده و قانونی است. ما ناظر بر امور شهرداری هستیم، شهردار باید در جلسه حاضر شوند و پاسخ دهند که چرا این عوارض را اجرا نمی‌کند.
نگین تاجی: آقای اکبری گویا شما می‌خواهید دلا و پهلا از مردم عوراض بگیرید. [اکبری با تندی گفت: من دلم می‌خواهد، من همیشه می‌گفتم به مردم ظلم نکنید.]
محمد رحیم دهراب پور در پایان این بحث اظهار کرد: دفترچه سال 99 به ضرر شهرداری است و به همین دلیل تعلل صورت گرفت. دفترچه سال 98 اجرا می‌شود که این خلاف قانون است.
وی از شورای حل اختلاف و شهرداری خواست تا موضوع عوارض را تعیین تکلیف کنند تا مردم از سردرگمی دربیایند. برای سه قشر زحمت کش پرستاران، کارگران و معلمان تخفیف صورت گرفته که انتظار می‌رود، شهرداری و سایر دستگاه‌ها در این باره همکاری کنند.
وی افزود: متاسفانه بعضی در جلسات حرف نمی‌زنند و بعد بعضی از اعضای شورا و یا مسئولان شهرداری روی فرمانداری نفوذ پیدا می‌کنند که مصوبات شورا به تصویب نرسند وعملی نشود. نباید عوام فریبانه حرف بزنیم و فرافکنی کنیم. به قول دوستان شهرداری در محل کارش نشسته است و شاید برایش مهم هم نباشد که ما چه بحثی با هم داریم.
وی در پایان گفت: بیاییم برای رضای خدا کار کنیم، آقای شهردار قدمی را بدون هماهنگ این آقایان [اکبری، احمدی کیش و آشنا] بر نمی‌دارد. و این واقعیتی است. ما در چارچوب قانون پیگیر مشکلات این شهر هستیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

کارشناس
Iran, Islamic Republic of
اقا تعطیل کنید این شوراها را که جز زیان منفعتی به حال مردم ندارند
علیرضا
United States
شهردار ضعیف
هدایتی
Iran, Islamic Republic of
بهترین وپاکترین وکارآمدترین نیروی شهرداری بدون شک مهندس علی شجاعی بود که در مدت کوتاهی فضای سبز شهر که نابود شده بود دباره احیاکرد وهمه نیروها از بزرگ وگوچک پای کار بودند ولی متاسفانه آقای شهردار وچند تن از جمله یکی از اقوام خودشون در شورای شهر چون دوست نداره مردم این استان در آسایش وآرامش وشاد باشند دستور دادند که مهندس شجاعی که به خدا برای تک وتک نیروهای شهرداری به کارامدی وپاکدستی وپای کاربودن معرف وخوشنام میباشد برداشتند وجای او کسی که قوانین ابتدایی فضای سبز را ندارند گذاشتن به خدا ظلم که فقط یک یا دو نفر شورا مرکز شهر را اینگونه ویران ونابود میکنند ومهندس شجاعی حاضر نبود نیروی قدیمی در فضای سبز را اخراج کند وبه جای آنها نیروی جدید بیاورد به همین خاطر وامضا نکردن پیمانکاران بدون مناقصه را خلاف قانون وانسانیت میدانست به همین خاطر از فضای سبر برکنارش کردن
Iran, Islamic Republic of
برخی اعضا شورا نژد مردم روسباهند
بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
جناب آقایان نگین تاجی،خوبانی ،دهراب پور از زمان شروع کارتان در شورای شهر چه طرحایی را کلید زده یا پیشنهاد دادید.جناب دهراب پور چند سالی که عضو شورای شهرهستید چه اقداماتی برای شهریاسوج انجام دادای؟ به جای این همه درگیری یک بار هم که شده در رسانه عمومی از طرحا و تفکرات شهری خودتان به جای تفکرات سیاسی در جهت پیشرفت شهر بگوئید.
نن
Iran, Islamic Republic of
اخ و بخت ایما سی وکی رای دیمه
حرف حق
United States
بخدا اقايان اكبرى تبار و نگين تاجى و حاج دهراپور و خوبانى اگر دنبال منفعت خودتون نيستين چرا هنوز. پيگير استيضاحى هستين كه رأى نياورد چرا تو اين چندجلسه يه كار گروهى نكردين چرا يه طرح نياوردين از شهرادر درخواست بديد انجوم بده چرا همش فقط فقط به فكر فأميل بازى و تخريب هستين عملكرد خودتون چى بود حداقل اگر جلوى خونه خودشون رو اسفالت كردن چند همسايه بهره اى از اين أسفالت بردن شما چى يا دنبال قسم خوردن براى رياست شورا بوديد يا در جلسات غيبت داشتين نزديك انتخابات همه فن سخنورى درست ميكنن به فكر اين شهر باشيد جاده هاى اصلى شده پراز كنده كارى بجاى اينا يه عملكردش داشته باشين كه حداقل در موقع انتخابات از خودتون دفاع كنيد.
دنا
Iran, Islamic Republic of
خواهر خانم آقای / چطور جذب سازمان همیاری شده است.
لیکک
Iran, Islamic Republic of
حاج محمدرحیم دهراب پور شخصیت صادق و خدمتگزاری هستند
Iran, Islamic Republic of
درود بر جناب حاج دهراب پور
شهروند
Iran, Islamic Republic of
واقعا چه جای نان واب داری است این شهرداری اگه هدفش خدمت بود باید خیلی وقت پیش استعفا می داد ببینید چند سال است در شورا چه می گذرد شده میدان جنگ و جدل واقعا افسوس به حال این شهر و این مردم
Iran, Islamic Republic of
اگر می خواهید نامتان جاودان بماند همگی استعفا دهید چون هیچ کآر ملموسی انجام ندادید .
احمد
United States
شهری که باانتخاب نادرست چند نفر به حاشیه رفت. اشتباه نابخشودنی
موسوی
Iran, Islamic Republic of
حیف حاج دهراب پور
Iran, Islamic Republic of
خدا و اکبری و اشنا و احمدی کیش با حمایتشون از این شهردار
نمیدونم دلیلشون چیه که از شهردار ناتوان حمایت میکنن
یاسوج
United States
جمع کنید این شورا را دیگه مردم خسته شدن واقعا یکی از ناکارامدترین شوراهای تاریخ بویراحمد هست . هیچ کدام دنبال کار مردم نیستند فقط آمدن خودشون سیر کنند و برون. انشالله بساط شوراها برای همیشه برچیده بشه چون فقط یه بار اضافی هست.
United States
دهراب پور از بقیه صادقتره
شهروند
United States

هیچ وقت خدمت به مردم در فکرتان نیست
محمدی
Germany
برای آرام شدن وضعیت و بهبود خدمات شهرداری بهتر است اعضاء شورا و شهردار همزمان استعفاء دهند .
Iran, Islamic Republic of
آقای آشنا از اقای اکبری بپرس چگونه تخلف خ// واقع درفرعی۶ سالم اباددرکمیسیون ماده ۱۰۰ازقلع بنابه یک میلیاردوپنجاه سه میلیون تومان و سپس به دویست پنجاه دومیلیون تبدیل شده ایا این حق کارگران نیست وایاهمه معلمان ۸۰۰میلیون تخفیف میگیرند
بویراحمدی دهدشت
Iran, Islamic Republic of
مرکزیت استانی یاسوج سبب شد ..حالا سرتون رفته تو شکم هم
Iran, Islamic Republic of
لعنت بر صندلی ریاست که در شورای شهر یاسوج برای بر منصب شدن در پست شهردار این همه جر و دعواست خدا عاقبت همه ما را بخیر کنه
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
واقعا که تاسف باره واسه اقایی که طرح می ریزه وبعدازهمه کارهاکه به جلومیره وبعدازانتخابات یهویی فکرشون متغییرمیشه حال نمی دانم باکارمند بودن به کجا رفتن یا فقط بخاطراینکه نماینده اش در شهرداری که جای تاسف داره واسه مسولین که میگن مشکل دارن /همان جورکه امام می فرمایندمسولین نبایدکاری کنندکه مردم زده بشن حق وحقوق جوانان ضایع کنند وبخاطرهمین وخیلی چیزایی که دردورگذشته شوراچه کار که نکردند وجای جمعه بازارو چشمه نباتی وخیلی ارکاربری هایی که باغ بودنداماالان مسکونی وتجاری شدند تاسف میخورم برای کسانی که باصداقتشون وچنین کارهایی که انجام می دهندچوب حراج به این شهردارن میزنند زیبنده نیست که منافع شون درشوراوبخاطرچه چیز امایه موردش بحث شد وسطح سواد شون درچه چیزی وتجربه شون درچی بوده اماباپول هایی که دادن توانستن این جایگاهارابه دس بیارن خدایی یکی ازای سه نفربلدنیست که شهرداری کارش چیه وبخاطرطایفه ای بودن
مهدی
Iran, Islamic Republic of
که جون خوت شهرداری و شورای شهر تعطیل وابو به نفع مردمه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
با سلام
ای داد بیداد از شهری که اینطور هر کس برا خودش می تازد و کسی نیست از اون اسب سرکش پیادشون کنه فقط شورای شهر و شهرداری فقط منفعت خودشون در نظر دارند
Iran, Islamic Republic of
ترقی اندر این استان محال است چون قط الرجال است است است است دعوا وجر وبحث بر سر منال است مردم اند خم کار بی خیال است
علی
Iran, Islamic Republic of
یکی بگه اشنا کیش و اون یکی اکبری سوادشون چقدره وای و بخت شهر یاسوج که اینها براش میخان تصمیم بگیرن
Iran, Islamic Republic of
شورای دور قبل خیلی قوی تر بودن اینا دیگه کین
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1