تاریخ انتشار
جمعه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۲۵
کد مطلب : ۴۶۲۲۲۸
یادداشت:

معاونت «بد یمن»

۳۹
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
معاونت «بد یمن»
کبنا ؛مدیریت احد جمالی معاون سیاسی و امنیتی حسین کلانتری آخرین استاندار دولت تدبیر و‌امید در استان ملاک و مبنای کاملی را برای ارزیابی معاونین سیاسی و بعد از خود قرار داده است. از بد حادثه اما جانشین احد جمالی از ابتدا تا کنون یک روز آرام نداشته است و روز‌های سختی را سپری کرده است تا هم اقتدار و مدیریت احد جمالی بیشتر نمود پیدا کند و هم در زیر سایه آن اقتدار که برخی معتقد بودند جمالی استاندار اصلی است و کلانتری در مرتبه بعد قرار داشت و تازه آنهم کلانتری استانداری در تراز ملی؛ برخی ضعف‌های سید جواد هاشمی مهر بیشتر به چشم آید.
سید جواد مردی آرام که نسبت به پوشش خود نیز حساس است عمر گذشته خود را در مجموعه وزارت کشور سپری کرده است و همیشه‌ی احوال در خطی میانه‌ی جریان اصولگرایی گام برداشته است.
معاونت سیاسی را باید پیشانی عرصه مدیریتی استان کهگیلویه و بویراحمد دانست. پوشش حوزه‌های سیاسی، امنیتی، انتظامی، نظامی، فرهنگی، اجتماعی و حتی آموزشی و دانشگاهی به خوبی بیانگر عمق جایگاه مهم معاون سیاسی و امنیتی در استان هاست. با وجود معاونت سیاسی بقیه معاونت‌های استانداری کمتر به چشم می‌آید و گاهی هم ممکن است بود و نبود فردی بر صندلی سایر معاونت‌ها چندان تفاوتی نداشته باشد و به همین علت است بویژه در همین دولت شاهد خالی ماندن صندلی برخی معاونت‌های استانداری استان در بازه‌های زمانی زیادی بوده‌ایم. به مانند همین دوره که معاون اقتصادی استاندار چندان به چشم نمی‌آید و کسی نیز انتظار خاصی از این معاونت ندارد و وی در نهایت کارشناسی در بروکراسی پیچیده استاندار دیده می‌شود.
البته همواره افرادی هستند که با نشستن بر صندلی یک معاونت و یا هر سمت دیگر می‌توانند به ارج و قرب و جایگاه آن معاونت و جایگاه اعتباربخشی نمایند.
زمانی که دولت ابراهیم رئیسی بر سر کار آمد پیش‌بینی‌های زیادی از معاونت سیاسی می‌شد هر چند نام سید جواد هاشمی یکی از نزدیکان و نیرو‌های وابسته موحد به واسطه سابقه اداری و چندین سال سابقه بخشداری و فرمانداری در کهگیلویه و بویراحمد و فارس نیز در میان گزینه‌ها دیده می‌شد اما کمتر کسی احتمال چندانی برای صدور حکم برای هاشمی مهر را می‌داد و از گزینه‌های جدی‌تر دیگر نام برده می‌شد اما گویا آن گزینه‌ها به مذاق صاحبان نفوذ بیرونی خوش نیامده بود و آن گونه که بعد‌ها شخص استاندار خود مدعی شد وی در ابتدا قصد معرفی یک جوان برای معاونت سیاسی را داشت که زیر فشار‌ها عطای آن کار را به لقایش بخشید.
قرعه فال به نام سید جواد هاشمی مهر‌زده شد ولی او از ابتدا با مشکلات و موانع زیادی مواجه شد. مدت‌های مدیدی وی سرپرست باقی ماند و حکم معاونت وی صادر نشد. آن عدم صدور حکم را برخی به پایان سنوات خدمت هاشمی مهر ربط می‌دادند و اینکه هاشمی مهر مدرک کارشناسی ارشد ندارد و اگر هم دارد قبل از این دو بار از اعمال مدرک کاردانی و کارشناسی در طول سنوات خدمت خود استفاده کرده است و امکان برای مرتبه سوم و اعمال مدرک کارشناسی ارشد وجود ندارد. ولی هر چه بود حکم سید جواد بعنوان معاون سیاسی و امنیتی استان صادر شد.
بخشی از انفعال سید جواد تا آن زمان به همین تعلیق و بلاتکلیفی ربط داده می‌شد اما جالب این بود که بعد از قطعیت حکم ما شاهد انفعال بیشتر و حضور کمتری از هاشمی مهر در اتفاقات و تحولات سیاسی و مدیریتی استان کهگیلویه و بویراحمد بوده‌ایم و بنظر می‌رسد کسانی مایل به دخالت دادن هاشمی مهر در امور نیستند و او خود مدت هاست به یک سکوت اجباری و ناخواسته فرو رفته است تا حالا که صحبت از عزل‌های گسترده در سفر‌های رئیس جمهور به گوش می‌رسد و استان در آستانه سفر رئیس جمهور قرار دارد گمانه زنی‌ها از رفتن سید جواد هاشمی مهر بیش از گذشته به گوش می‌رسد. البته صحبت از تغییرات حول معاون سیاسی به خیلی قبل‌تر از برنامه عزل در سفر می‌رسد و حالا نیز گفته می‌شود تغییرات در معاونت سیاسی حتی اگر در برنامه سفر اتفاق نیفتد بعد از سفر قطعی خواهد بود.
برخی رسانه‌ها در برخی تحلیل‌ها حتی از یک گزینه جوان یعنی جلال دانش فرماندار لنده نام برده بردند که دانش موضوع را تکذیب نکرد و تنها مدعی شد که مطرح کردن این بحث‌ها برای تخریب وی است. شاید دانش هم گزارش‌ها را علیه خود دیده است و هم شاید از گزارش‌های احتمالی که قطعاً برای تهران فکس و ارسال خواهند شد مطلع است و هراس دارد و این گونه پیش دستی کرده است تا حداقل اگر به معاونت نرسید همین فرمانداری را از دست ندهد.
آنچه که از بیرون نسبت به معاونت سیاسی و عملکرد و اقتدار و یا عدم اقتدار آن در دوره سید جواد هاشمی مهر دیده شد و قابل تحلیل است؛ اینکه این دوره، دوره اقتدار معاونت سیاسی نبود و حتی نتوانست تکراری از دوره فتاح محمدی باشد که اگر چه اقتدار خلف دوم خود یعنی جمالی را نداشت اما مردی میانه بود و در مراسمات و مناسبت‌های پشت پرده حضور فعالی داشت. البته معاون سیاسی دوم در استان یعنی کاظم نظری نیز مدیر ضعیفی نبود اما معاونت سیاسی برای وی نیز بد یمن بود. از قضا نظری با شروع معاونت یک دوره بیماری سخت را پشت سر گذاشت.
حالا نیز اگر قرار بر رفتن جواد هاشمی مهر قبل از انتخابات باشد، باید از تجربه معاونت برای وی به عنوان یک تجربه تلخ یاد کرد. البته رفتن و کنار گذاشتن هاشمی مهر موضوعی نیست که حتی اگر کسانی قصد آن را داشته باشند به سادگی قابل اعمال باشد. وی از سوی محمد موحد به سختی حمایت می‌شود و در روز‌های آخر که موفق به دریافت حکم معاونت سیاسی شد نیز حمایت مهدی روشنفکر را داشت و در نزدیک به دو سال حضور خود همراهی خوبی با تمام نمایندگان داشته است و همه فرمانداران و بخشداران نیرو‌هایی بوده‌اند که مستقیماً توسط نمایندگان معرفی شده‌اند و دفتر معاونت سیاسی در نقش یک دفتر تسهیل بخش در معرفی و گرفتن حکم نهایی این نیرو‌ها عمل کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
اصلا معلوم نشد چی میخای بگی؟؟
Iran, Islamic Republic of
از جمالی گفتی
جمالی از طرف کلانتری بشدت حمایت میشد
آیا هاشمی فرماندار نمونه استان فارس از طرف استاندار حمایت میشود. وقتی استاندار از اول مخالف حضور ایشان بود؟ نه
هاشمی یکی از پاکترین مدیران استان میباشد.
استاندار ضعیف و ناتوان با چنین جابجایی های نمیتوانند عملکرد ضعیف خود را با ذبح کردن دو سه مدیر پاک بپوشاند
Iran, Islamic Republic of
صِف پاک بودن ملاک نیست
کارآمدی و توانمندی مهمتره
استانداری
Iran, Islamic Republic of
نمیدونم تا حالا کارت و گذرت به هاشمی افتاده یا نه اما ای کاش یکبار هم که شده بروی و از نزدیک ایشان را ببینی تا متوجه بشوی ایشان تعهد و تخصص را توأمان دارند.
Iran, Islamic Republic of
کسی که بین ۱۸ فرماندار فارس نمونه شد نشان از توانمندی و عملکرد مثبتی هست که داشته پس بجز پاکی توانمند هم بوده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
و در نهایت اگه ایشون بره که بره به نفع مردمه فرمانداران مخصوصا مرکز استان و معاونین س که گاها از قضا با ایشون نسبت هایی دارند هم باید برند چون فقط از خویشان و بستگان ایشون بودند و دیگر هیچ نه رزومه ای نه سوادی نه مدرکی ..
کارمند استانداری
Iran, Islamic Republic of
هاشمی یکنفر از نزدیکان خودش را در هیچ جایگاهی منصوب نکرد، هر کسی را در هر پستی میبینید انتخاب و انتصاب شخص استاندار هست.
Iran, Islamic Republic of
در انتصابات همه چیز ملاک است به جز مردم...
همه چیز ختم می شود به نمایندگان
نمایندگان قوه مقننه که در امور قوه مجریه دخالت می کنند
Iran, Islamic Republic of
بود و نيودش زياد نقاوتي ندارد
Iran, Islamic Republic of
جمالی در زمان معاونت خود چنان اختیاراتی داشت که می توانست به قول نویسنده ناشناس این متن در پشت پرده هر کاری بکند، حتی میتوانست به مردم بد و بیراه بگوید و کسی ککش هم نگزد. اما آقای احمدزاده که نمونه بارز . است و در زمان انتخابش به عنوان استاندار به سختی در محافل سیاسی و اجتماعی استان شناخته شده بود، با گرفتن تمامی اختیارات هاشمی و دخالت در تمامی امورات سیاسی علی الخصوص انتصابات اجازه فعالیت هاشمی را نداد.
و هاشمی یکه و تنها در میان مدیران انتصابی شخص استاندار از بخشدار و فرماندار گرفته تا مدیران کل حوزه معاونت، بیشتر خود را مشغول مسائل اجتماعی و فرهنگی و امنیتی کرد.
برگزاری مراسمات فرهنگی مختلف در ایام مختلف سال، برگزاری طرح های امنیتی مختلف برای مقابله با نامنی ها و حضور پررنگ ایشان در برنامه های اجتماعی نشان دهنده این موضوع است.
Iran, Islamic Republic of
نویسنده این متن خیلی کوچک تشریف داره. سایر معاونتها را تخریب کرده از روی عقد و‌کینه
Iran, Islamic Republic of
وقتی به سرجمع مطالب منتشر شده در کبنا علیه سید جواد هاشمی نگاه میکنیم، میبینیم که خط تخریب ایشان بشدت از سوی شخص استاندار و اطرافیانش هدایت می شود. استانداری که آنچنان قد و قواره توان مدیریتی اش کوتاه است که تصمیم گیرنده اش مدیر دفتر ناتوان و فاقد هر گونه توان و کنش اداری، سیاسی و اجتماعی است. استانداری که از ترس جایگاه خود اجازه عرض اندام به هاشمی نداد، کسی که در گذشته نه چندان دور در استان عریض و طویل فارس و دورترها در شهرستان کهگیلویه منشأ تحرک و پویایی جریانات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی بسیاری بود و استاندار اگر سرسوزنی مدیر بود بجای این انفعال اجباری که به هاشمی تحمیل کرد، برای پیشبرد برنامه ها و اهداف خود و به واسطه شناخت هاشمی از سران و بزرگان طوایف اقصی نقاط استان، آشنایی هاشمی با بافت عشیره ای استان استفاده می کرد.
حالا هم هاشمی همانگونه که دل به پست و مقام های قبلی و موفقیت هایی که بدست آورد نبست، قطع به یقین این یکی را هم میگذارد و میگذرد.
شهروند
Iran, Islamic Republic of
این همونی نبود که در جلسه به دکتر کیان دهراب پور تهمت زد و گفت وابستگانت را به کار گرفتی
حالا دکتر دهراب پور ارتقاء پیدا کرد و در یک استان بزرگ مدیرکل شد و خودش هم در اگر ماندن و کنار گذاشتن هست
شفاف
Iran, Islamic Republic of
جواد هاشمی ضعیف هست این مساله پوشیده نیست و کاملا روشن است. این موضوع باید هرچه سریعتر برای تقویت جایگاه استانداری انجام گیرد. ما در استانداری روزانه حرفها را مشنویم معلوم هست و مشخص هست که استاندار هیچ بهایی به جواد هاشمی نمیدهد چون اعتقاد دارد او بدرد این کار نمیخورد پس خودش برود بهتر می باشد. واقعا به جایگاه معاونت سیاسی ضربه بسیار بدی زد
Iran, Islamic Republic of
احد جمالی همونیه که به مردم استان و مدیرکل بحران توهین کرد و اصلا انگار نه انگار؟
چه مدیر توانمندی به به
بیطرف
Iran, Islamic Republic of
آقای استاندار انقلابی دلیل چیه که در کهگیلویه و لنده دوتا معاون فرماندار اصلاح طلب رو نتونستی عوض کنی درود براصلاحات درود بر فرمانداران فوق وفرا انقلابی کهگیلویه و لنده
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا برای مردم کاملا روشن شده که این تخریب ها امه حربه ای هست برای سرپوش گذاشتن بر ضعف خود استاندار واز خاله زنک بازی راهروهای استانداری سرچشمه میگیرد.
Iran, Islamic Republic of
همه ی فرمانداران و معاونان شان بخصوص معاونان سیاسی را و بخشداران را قومیتی انتخاب کرد و جایگاهی در عرصه ی مدیریت انتخابات نمی تواند داشته باشد.چون نشان داد که آن شخصیت فراگیر برای معاونت سیاسی را ندارد و اسیر تعصبات است؛نمونه اش در بحث اختلاف بین مدیران در جلسه ی مشاجره و جانبداری متعصبانه و همچنین جمع کردن مدیران طایفه ای برای مراسمات معارفه و فاتحه خوانی هاست.
Romania
اتفاقا آقای کمایی جهت اطلاع شما در اصول مدیریت هیچ چیزی به اندازه ضعف مدیر ارشد یک دستگاه بر عملکرد نیروها تاثیر منفی ندارد وقطعا ضعف شدید استاندار باعث میشود مدیران توانمند ضعیف جلوه کنند.
United States
شما رو خدا سخته فقط برا تو سری خوردن و غریبه پرستی تا وقتی که جمالی بود یکبار اینجوری نمینوشتی
لنده
Iran, Islamic Republic of
این پیراهن برای دانش گشاد هست
آخ از بخت ای مملکت
علی حسن
United States
من نمیدونم هاشمی با شما و استاندار چیکار کرده که اینقد ازش ترس دارید و میخواید نباشه آقای کمایی حتما تا حامی سایتت آقای احمدزاده رو دیدی ازش بپرس مگه چیزی شنیدی از اینکه هاشمی با عملکرد خوبش میخواد جای تو بگیره
Iran, Islamic Republic of
آقای کبنا شما در مورد مدیران دولت رئیسی که نظر میدی چرا حرف توانمندی و شایستگی را میاری وسط ؟ مگه رئیس جمهور کلاس ششم از مملکت داری چه میدونه که اینگونه تیتر میزنی
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
معاون ضعیفی هست،، البته همه معاونت‌ها ولی این بیشتر
باشت
United States
آخ که پول میتونه چه کارها با بعضی ها بکنه قشنگ از یه کسی
که فقط برا تخریب استاندار کمر همت بسته بود یه دفعه تبدیل شد به جزئی از خانواده استاندار
Iran, Islamic Republic of
تو استان اصولا طایفه گرایی و این نابود میکنه پیشرفت استان رو.
Canada
نویسنده عزیز توصیه میکنم این متن پر از شیرین زبونیتو فقط تو همین سایت نگه دار یه وقت لااقل مردم استان فارس و مسئولین کشوری که هاشمی رو میشناسن و توانایی هاشو میدونن بهتون نخندن
انفعال از نظر شما فقط اینه که سایت های خبری گزارشات جلساتش رو نمیدن؟؟ خوب طبیعیه دوست عزیز چون هاشمی اهل باج دادن نیست به هیچکس
ضمنا ایشون اهل شانتاژ خبری نیست
اینکه هرکاری میکنه سریع سایت ها رو خبر کنه مثل خیلی از عزیزان
اینکه باج بدن برای اینکه خبرهاشون کار بشه و ازشون تعریف کنن
ایشون اندازه کل دولت از مردم گره گشایی کرده و میکنه
قرار نیست هرکس هوچی گری نکرد بشه منفعل
فرماندار سابق
Iran, Islamic Republic of
احد جمالی واقعاً هم احد به معنای بی نظیر و بی بدیل بود هم جمالی بود یعنی تو دل برو ،مدیر، مقتدر ، شفاف ، با تدبیر ، صادق بود.
باید بگم اگر کلانتری توفیقی بدست آورد همه نتیجه عملکرد بی نظیر جمالی بود.
همیشه الگوی ما خواهی ماند مرد بزرگ
Iran, Islamic Republic of
جون به جونتون کنن غریبه پرستین
اتفاقا ضعیف ترین دوران ، دوره جمالی بود فقط چون ما مردم استان خوشمون میاد یه غریبه بیاد الکی داد و بیداد کنه
شانتاژ رسانه ای بکنه
بهمون توهین بکنه
تا خوشمون بیاد و بگیم طرف مقتدره
بگرد ببین ایشون چه کار مثبتی انجام داد جز داد و بیداد الکی تو جلسات
اکثریت برنامه ها و جلسات خصوصا در حوزه فرهنگی و اجتماعی برای اولین باره داره توسط هاشمی برگزار میشه
و داره کارهایی در این زمینه صورت میگیره
هاشمی شانتاژ رسانه ای نمیکنه و باج هم نمیده
خیالت راحت حتی اگه یک دونه از خبرهاشو سایت های استان کار نکنن
همه میدونن ایشون چقد توانمنده و دلسوز و پیگیر
توصیه میکنم جای شیرین زبونی یک بار برای حل مشکلت به دفتر ایشون مراجعه کن تا بفهمی مدیر واقعی کیه
جمالی حتی کارمندای استانداری برا دیدنش باید یک هفته وقت میگرفتن وای به حال مردم عادی
مقصر هاشمی که برا ملاقاتش هرروز و بدون وقت قبلی هرکس بخواد میتونه به دیدنش بره
مهربونی و دلسوزی زیادی خوب نیست و جواب عکس میده
چراغعلی
Canada
حتما بخونید
بله دیگه آقای هاشمی عزیز
چه دلیلی داره هرروز و بدون وقت قبلی ملاقات کننده داشته باشی و با حوصله و خوش رویی جواب همه رو بدی
چه دلیلی داره ۲۴ ساعت در دسترس باشی و هرشماره ای بهت زنگ میزنه رو جواب بدی
چه دلیل داره باج به سایت ها نمیدی و وجدانت رو نمیفروشی فقط برای اینکه اخبارت رو کار کنن که یه وقت قلم فروشان تو رو منفعل خطاب نکنن
چه دلیلی داره مثل آقای... و و و ساعت ۸ یا ۹ صبح نری اداره و همیشه سر وقت و ساعت ۷ تو محل کار حاضر باشی و بگی حق الناسه هر ثانیه ش چرا اخه
چه دلیلی داره شانتاژ خبری نکنی و داد و بیداد الکی راه نندازی و به مردم توهین نکنی تا برخی قلم فروشان تورو مقتدر بخونن
چه دلیلی داره اینقد پاکدست باشی و رو بیت المال حساس
چه دلیلی داره اینقد با صداقت باشی و اهل دورویی و دروغ نباشی
چه دلیل داره اینقد با اخلاق باشی وو هرگز در رابطه با کسی و پشتت سر کسی حرفی نزنی
و و و هزاران چرای دیگر

قلم فروشان امید عاقبت بخیر دارم براتون
Canada
دوست عزیز جدای از خیلی مسائل که از نظر اخلاقی زشته بیان کردنشون
تفاوت ویژه جمالی و هاشمی غیر بومی بودن ایشون بود
به راحتی توهین میکرد و داد و بیداد میکرد و چون غریبه بود بهتون میچسبید ، خوشتون میومد
و غیربومی بود و هیچ توقع و شناختی ازش نبود
مثل هاشمی نبود که همه میشناسنش و ازش توقع دارن و وقتی در مقابل توقعات غیر قانونی مقاومت میکنه نتیجه ش میشه این چنین متن هایی که شما نوشتی
سفارش میدن متن نوشته میشه و دکان هم که ماشالله تو استان زیاد
مطلع
Iran, Islamic Republic of
بله تحلیل درست است
اقای جلال دانش جایگزین وی هست.
اصولا جلال دانش رابطه خوبی با منصوری از بنیاد علوی از قضیه محرومیت دیشموک و ارتباطات با منصوری، اوردن وی در زمان دولت قبل به استان و کهگیلویه و ... دارد...
منصوری مهمترین پشتوانه جلال دانش برای فرمانداری بود و اصولا جلال دانش را برای معاونت سیاسی و سپس استانداری مدنظر دارند تا حلقه تیم انها تکمیل شود.
جلال بچه خوبی است و به عنوان یک فرزند بهمئی خیلی سرتر و توانمند تر از اقای هاشمی است که با استفاده از رانت موحد به اینجا رسیدزنده باد داش جلال
United States
🤣🤣
فقط آرزوی سلامت کامل میکنم برات
اونو گذاشتن میشه رانت
ولی این به واسطه ارتباط بشه میشه توانایی

دقیقا تمام سیاست استان رو دقیقا در همین حرف بیان کردی
۹۹ درصد حرفشون همینه اونی که ما میخوایم بشه عالیه
نشه همش میشه داغون و رانت
جواد
Iran, Islamic Republic of
تنها رزومه کاریش حمایت از حلقه ی اطلاح طلبان بالاخص در حوزه کاری خود بود.
همشهری
Iran, Islamic Republic of
مدیر کل کار نیروی مستقیم ایشان و منتظریان است،در بسیاری از انتصابات نقش ایشان و منتظریان نمود پیدا میکند .
اکثر مدیران و معاونین مدیران ضعیف توسط منتظریان معرفی شده اند.
وای به حال استان ننایندگان ضعیف، کاندیداهای جایگزین هم ضعیف تر ، چه خلی من سر کنیم از دست این جناعت نخبه کش
مهقلی
Iran, Islamic Republic of
خدایی بود نبود حوزه استانداری بویژه معاونینش چه فرقی دارد؟ هراداره کلی خودش کار خودش انجام میده ، حالا معاون استاندار قرار چه کاری انجام بده؟ جز اینه که کارمردم خراب میکنند و هیچ خیری ندارند
United States
کمایی بدبخت از چی داری میسوزی که فقط نظرهایی که علیه هاشمی هست و مطمئن هستم که ۹۰ درصدشون خودت و اطرافیان حامیت هستن که می‌نويسن پخش میکنی مثل مرد همه شو پخش بکن
United States
کمایی چرا قشنگ نمیای بنویسی که هاشمی مثل بقیه بهم باج نمیده و منم علیه ش متن مینویسم بیا مثل مرد بنویس که چته تو این چند ماه کلا شدی حامی استاندار و داری خودتو براش میکشی مگه خبری هست سایتت شده استاندار نیوز
Iran, Islamic Republic of
کمایی هرچه از این متن ها منتشر کنی در شخصیت وجایگاه هاشمی هیچ تاثیری نداره ...اب رابریز جایی که میسوزه
(عکس) داستان حجاب به ماراتن شیراز کشید

(عکس) داستان حجاب به ماراتن شیراز کشید

ماجرا وارد فاز تازه‌تری هم شد؛ چون به غیر از حضور ورزشکارانی که گفته شد حجاب را به‌صورت ...
قطع شبانه درختان بلوط در روستاهای دنا

قطع شبانه درختان بلوط در روستاهای دنا

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: متخلفی که شبانه با اره موتوری ۱۵ اصله ...
بنزین دردسرساز

بنزین دردسرساز

کیفیت پایین بنزین ایران سال‌ها مورد مناقشه ارگان‌های داخلی بوده است. سازمان استاندارد ...
1