تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۱۷
کد مطلب : ۴۶۱۸۵۶
یادداشت؛

شعبان بی‌مخ‌ها مانع توسعه کهگیلویه و بویراحمد

۴۰
۵
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
شعبان بی‌مخ‌ها مانع توسعه کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛کهگیلویه و بویراحمد به دلیل قدمت تاریخی اندک آن و موارد دیگری همچون ساختار توپولوژیک و مورفولوژیکی که دارد، در طول چند دهه گذشته در رده استان‌های کمترتوسعه‌یافته کشور قرار گرفته است.
اما با وجود این موارد، یکی از عللی که در دوره جدید تبدیل به مانعی برای توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد شده، برخی از خودزنی‌ها در فضای سیاسی و مجازی است.
این نوع رفتارها، نوعی چوب لای چرخ کردن مسیر توسعه کهگیلویه و بویراحمد است. در حالی که در سایر استان‌های توسعه یافته کشور این موضوع بسیار کمتر وجود دارد. در علوم اجتماعی، محققان، علت توسعه را تک عاملی نمی‌بینند و معتقدند که در اثر ارتباط چند عامل با یکدیگر، توسعه اتفاق می‌افتد یا از آن جلوگیری می‌شود. عوامل زمینه‌ای در کهگیلویه و بویراحمد در ارتباط با این نوع رفتارها در فضای مجازی است که مانع توسعه‌یافتگی می‌شود. در واقع این شیوه خودزنی توسعه‌نیافتگی کهگیلویه و بویراحمد را تقویت و تشدید می‌کند.
چند ماهی است که برخی از افراد که بخشی از جریان سیاسی اصولگرایی نامیده می‌شوند با ایجاد کارزار، انتشار بیانیه‌ و جوابیه‌هایی بدون استدلال نظری و شواهد تجربی استاندار کهگیلویه و بویراحمد را مورد انتقاد قرار می‌دهند. هر چند نقد واجب است و موجب پیشرفت می‌شود. اما اطلاق برخی نسبت‌های ناروا بدون فکت‌های تجربی، نه تنها نقد نامیده نمی‌شود، بلکه نوعی بی‌اخلاقی اجتماعی و رسانه‌ای است.
در این‌جا قصد دفاع از عملکرد استاندار نیست. ولی چنین رفتارهایی بیش از آن که عامل توسعه باشند، مانع آن هستند و باعث می‌شود حاشیه بر متن غلبه پیدا کند و مدیران ارشد استان فرصت رسیدگی به سایر امور را نداشته باشد.
واضح است هیچ شخصی کامل نیست و ما انسان‌ها موجوداتی ممکن‌الخطا هستیم و شخص استاندار نیز ممکن است در کنار چند اقدام مطلوب، اقدام نامطلوبی نیز داشته باشد. البته حضرت علی (ع) نیز که نمونه انسان کامل است در دوره‌ای که حکومت را به دست گرفت، مورد انتقاد خناسان قرار گرفت و حتی انسان‌های کامل از چنین رفتارهایی از سوی منتقدین، مورد تهدید قرار خواهند گرفت.
این افراد که بیانیه پشت بیانیه می‌نویسند باید مشخص کنند که خود در چه جایگاهی هستند که چنین مطالبی را منتشر می‌کنند؟ اساساً بر اساس کدام شاخص‌ها نقد می‌کنند و محور ارزیابی آنها چیست؟ واضح است که نمی‌شود بدون سند و دلیل فردی را ضعیف و یا قوی عنوان کرد. حتماً باید شاخصی در دست باشد. چیزی که دستان این منتقدان از آن خالی است.
در حالی که تنها از متمم سفر ریاست جمهوری به استان سه هزار میلیارد تومان تخصیص داده شده است، این منتقدان باز هم بر طبل توخالی خود می‌کوبند.
در سفر معاون اجرایی رئیس جمهور که رئیس نهاد ریاست جمهوری است، از پروژه‌های اصلی استان کهگیلویه و بویراحمد بازدید شد که دستاورد آن را در سفر رئیس جمهور به استان خواهیم دید.
ورود منصوری به کهگیلویه و بویراحمد نیز با اصرار احمدزاده صورت گرفت؛ در حالی که منصوری همراه با رئیس جمهور به اهواز رفته بود، احمدزاده با اصرار او را از اهواز به کهگیلویه و بویراحمد کشاند. چرا که منصوری به عنوان رئیس نهاد ریاست جمهوری نقش بی بدیلی در اختصاص اعتبار به پروژه‌ها دارد. در کدام استان، معاون اجرایی رئیس جمهور به تنهایی سفر کرده است به جزء کهگیلویه و بویراحمد و یک استان دیگر.
همین فرد در استان، با دفاع تمام قد از احمدزاده، وضعیت استان کهگیلویه و بویراحمد را از نظر کلان مطلوب ارزیابی کرد. در سفر قبلی معاون سابق اجرایی رئیس جمهور به استان نیز، او از تعبیر تبدیل کهگیلویه و بویراحمد به یک کارگاه عمرانی استفاده کرد. شهابی‌نسب رئیس پیشین سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان نیز بارها عنوان می‌کرد که اعتباراتی که تنها در یک سال و نیم اخیر در استان جذب شده، بسیار بیشتر از مجموع اعتبارات در کل دوران ریاستش بوده است.
اما شعبان بی‌مخ‌ها، این موضوعات را نمی‌بینند و چون سهمی از قدرت به آن‌ها نرسیده است، شلوغ می‌کند، فضا را غبارآلود می‌کنند و  بیانیه‌نویسی را ادامه می‌دهند؛ فارغ از این‌که هر شخص دیگری نیز استاندار بود، نمی‌توانست منافع همه گروه‌ها را تأمین کند.
استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان یکی از مناطق دارای ویژگی‌های خاص و منحصر به فرد جغرافیایی، طبیعی، اقتصادی، زیست محیطی، معادن و نفت؛ آینده‌ای خوش و توسعه‌یافته را پیش روی خود دارد. زمانی این اتفاق می‌افتد که این مسئله نقطه اشتراک تک به تک همه افراد ساکن در کهگیلویه و بویراحمد باشد. زمانی این اتفاق می‌افتد که منافع عموم و استان را بر منافع شخصی و گروهی ترجیح دهیم. نباید جلوی شتاب قطار توسعه و پیشرفت استان کهگیلویه و بویراحمد را با کارشکنی‌ها گرفت. اگر ایرادی هم بر نحوه مدیریت باشد، باید با شیوه درست و البته صریح و شفاف هم گفت. اگر استان‌های همانند؛ اصفهان، یزد و... به آبادانی رسیده‌اند به این دلیل است که نخبگان، سیاسیون، دانشگاهیان، جوان و پیر آنها، منافع استان‌شان را بر هر چیز دیگری ترجیح داده‌اند. آنها سیاست‌زده نیستند و سر راه توسعه مانع تراشی هم نمی‌کنند بلکه برای پیشرفت استان و دیارشان همدل، همزبان، همفکر و همگام هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما

فرهنگی
Romania
با رفتن عزت خواه ارامش را به این اداره برگدانید در جامعه ای و استانی که فرهگیان آرامش نداشته باشند و ظلم و بی عدالتی ببینند آن جامعه توسعه نخواهد یافت
Iran, Islamic Republic of
دخالت بیش از حد نمایندگان و متاسفانه ورود نهادهای غیرمرتبط در انتصابات باعث این هرج و مرج و نارضایتی عمومی شده
Germany
جناب این تخصیص های که شما می فرمایی کجا هزینه ش که هیچ پیشرفتی در استان مشاهده نشد حتما شعبان بی مخ های دور و برش که چشم را بر حقایق بسته ان و این پسرفت استان و تعطیلی پروژها را نمی بینند هپلو می کنند و چند میگیری و چند خط می نویسی
Iran, Islamic Republic of
خدا را شکر که اومد
Iran, Islamic Republic of
دخالت بیش از حد نمایندگان باعث وبانی این موضوع است
Iran, Islamic Republic of
درود بر استاندار انقلابی ،محبوب ،پاکدست ،مردمی فساد ستیز،من از بنده استانداری هستم انصافا استانداری به این خوبی تا حالا تو استان نیومده هیچ پستی به بنده نداد،اما انصاب حکم میکند قضاوت عادلانه ای داشته باشیم ،در دوره های قبل ریس یکی از حزب ها ۴فرزندش را بدون گزینش وارد بدنه ادارت کرد و حتی سر کار نمیومندند اما حقوق میگرفتند،در این دوره که جلوی این بی عدالتی گرفته شده طبیعی هست که داد خیلی از این به اصطلاح صاحب نفوذ احزاب در بیاد ولی خدا بزرگ هست و همه چیز رامیبینه
امیر
Iran, Islamic Republic of
چقد گرفتی برا متن...
کهنه کار سیاسی
Iran, Islamic Republic of
استاتدار اگر اقتدار و طرح و برنامه ای برای توسعه و رفع معضلات داشته باشه کسی نمیتونه مانعش بشه.مگه تا الان هر کاری اعم از انتصاب مدیران نالایق،جذب نیروی بدون ضابطه و.... انجام داده کسی جلوشو گرفت که بیخود جوسازی میکنید؟!
البته با توجه به شلوغ بازی های جدید و تعریف و تمجیدها ی بی اساس،مشخصه خودت تازه به نوا رسیدی که میخوای کم کاری و ضعف مدیریت استان رو با روش کهنه به دیگران نسبت بدی!
مردم آگاه هستند و فریب مظلوم نمایی رو نمیخورن...
البته خوبه،وظیفه امثال شما هم همینه که به استاندار گزارش بدید که فلان متن رو زدیم توی سایتها که مورد تشویق و نوازش قرار بگیرید!!!خدا قوت دلاور
حرف حساب
Iran, Islamic Republic of
به نام یزدان
نهاد صمت تنها نهادی است که فقط یک تابلو دارد تا حالا یک کارخانه در بویراحمد راه اندازی نشده جوانان این شهرستان به شهر یزد مهاجرت میکنند.واقعا جای تاسف داره،اصلاح طلب و اصولگرا یا هر گرایش سیاسی برای مردم نون آب نمیشه مردم به کار و غذا احتیاج دارند نه حرف های قشنگـ....
Iran, Islamic Republic of
آقای شعبان مخ دار متملق
برو تیتر بعدی خبر رو بخون بعد چرت و پرت بنویس برا خودت
مرغ کیلویی ۹۰ هزار تومان در بازار کهگیلویه و بویراحمد
چاپلوسی پدر این استان رو درآورده بعد از بی عرضگی مسئولان
تا هستند امثال مثل تو این سایه شوم عقب موندگی هم پابرجا هست
آقای تاجگردون جواب (پیشرفت ۵۷ درصدی پتروشیمی گچساران)رو داد باز هم از رو نمیرید؟

ملت رو چی فرض کردید؟!
معاون رئیس جمهور
اون معاون رئیس جمهور
رئیس برنامه و بودجه استان
؟؟؟
حتما انتظار داری اینا بگن کاری نشده،آره؟
Iran, Islamic Republic of
👏👏👏👏👏👏👏👏
یونسعلی
Iran, Islamic Republic of
سلام خدمت نگارنده متن که بعضی ها را شعبان بی مخ نام برده قابل توجه این عزیز دل برادر من یونسعلی حسنعلی پور یک روستاده وتا حدودی کم سواد از دیل گچساران خطاب به نقد کننده محترم عرض میکنم که بعداز چهل اندی سال از پیروزی انقلابی هر بی سوادی در گوشه گوشه ی استانمان که هست خوب وبد را تشخیص میدهد چه برسد به مقامات استانی و شهرستانی آقای نگارنده مردم از بلوف بعضی از دست اندکاران خسته شده اند با کم کاری وتعبیض در کارها بعنوان نمونه تونل دیل باغات دیمی وقدیمی دیل نیاوردن آب سد کوثر برای باغات دیل پارو وحتی نیامدن بعضی از مقامات ومدیران در بین مردم حالا که ریاست جمهوری میخواهد بیاید تعدادی دست بکار شده اند وحرکتهای میکنند آقای نگارنده ریاست جمهوری هم یک انسان هست مثل همه مردم درست است بعداز رهبری نفر دوم هست در نظام اسلامی ومقامش وجایکاهش واجب احترام بوده و هست اما نه اینکه کارها تعطیل بشوند واقدامی نشود وقتی شخصیتی بخواهد بیاید مدیران دست پاچه شده و میخواهند پروژها وکارخانها را بزور به بهره برداری برسانند وهمه اقدامات را بگویند کار این دولت هست مگر میشود کارهای انجام شده در نظام اسلامی بنام شخص زد درست است حرکتهای جهادی وانقلابی در این دولت اسمش فرا گیر شده مگر مافیای ها نیروهای این نظام واین انقلاب نبوده اند آقای نگارنده من سیاسی نیستم اما با انقلاب بزرگ شده ام درست گرفته ام که هر کسی از فیلتر شورای محترم نگهبان رد شود انقلابی هست مگر خلافش روشن شود من روستازاده ورزمنده گلایه‌ای زیادی از مقامات استانی و شهرستانی در بعضی از طرحهای ملی منطقه دارم که در حیطه این مقامات بود واقدامی نکرده آن که 3 سه نمونه گفته ام گر چه بیا ری خدا ونظام جمهوری اسلامی و رهبری وریاست جمهوری بزودی شاهد دگرگونی های بزرگی در استان وشهرستانمان خواهیم بود همانطوری که ریاست جمهوری فرموده اند چک سفید به هیچ کس نداده چه حامی وچه غیر حامی چه این حزب وچه آن حزب یا بهتر بگویم چه این گروه وچه آن گروه امروز یکی ریزیش کند ده نفر رویش میکند نظام و انقلاب و رهبری روبروز محکم‌تر واستوار تر خواهد بود از جابجایی چند مدیر ومقام انقلاب ضربه نخواهد خورد بلکه استوارتر میشود وسلام
رمضان
Iran, Islamic Republic of
شعبان بی مخ ها همراهان همیشگی نماینده وذینفعان از ایشانند که الان احساس خطر میکنن
Iran, Islamic Republic of
احسنت گل گفتی دقیقا زدی تو خال متاسفانه تاجگردون هم چوب همین افراد کوته فکرراخورد و دست استان را از سازمان برنامه .بودجه کشور کوتاه کرد چه اشکالی داره از هر جناحی تعدادی نخبه از استانمان در کشور داشته باشیم تا برای استان کار انجام بدن ولی سیاست زدگی وحسادت ریشه استان را درآورده
سجاد
Iran, Islamic Republic of
دوست محترم و نظریه پرداز
به نظر جنابعالی وقتی برای ملاقات با استاندار مخترم از رئیس دفتر محترمشان
درخواست می نمایند ، کتبی ، شفاهی
و وقت ملاقات نمی دهند . جنابعالی که استاندار را فردی محترم می دانی که برداشتی از این حرکت داری ؟
و .....
Iran, Islamic Republic of
مسکن و اشتغال آخر کشور شدیم . سند بی کفایتی بالاتر از این چه می خواهید
Iran, Islamic Republic of
کبنا شده احمدزاده نیوز
حالت تهوع به آدم دست میده تعریف و تمجید از استاندار
ضعیف ترین استاندار تاریخ
Iran, Islamic Republic of
کبنا چرا پیام ها را گزینشی نشر میدی؟
مدتی است رسالت حرفه ات را زیر سئوال برده ای و پیام ها را که اکثرقریب به اتفاق در انتقاد از استاندار و شیوه ی مدیریت اوست،گزینشی و با حذف بخش هایی به نفع استاندار نشر میدی.
Iran, Islamic Republic of
سلام عرض ادب
واقعا بنده به عنوان یک شهروند،گرایش اصلاح طلبانه دارم اما خدای از فرزندان استان حمایت کنیم ،خودزنی نکنیم ،خدا شاهد من ،گفتم به عنوان یک شهروند برای مشکل صدور مجوز مجموعه فلکه کوهنورد رفتم ملاقات استاندارومعاون عمرانی خودش ،اینقدر این انسان با دلسوزی و پی گیری به همه پاسخ دادن ،موقع آمدم بیرون گفتم کاش همیشه مسولان از فرزندان خودمان باشند ،ولی ما لرها در مدیریت باید مقتدر، کار بزرگ ،ومشکللات تا آخر پی گیری باشیم ،مدیران عملیاتی ،میانی باید دنبال حل مشکلات باشند ،واقعا یکی از مشکلات شهر یاسوج در حال حاضر اجاره سر سام آور مسکن هست.که مسولان استان بایدبا هر راه حلی به دنبال رفع این مشکل باشند .با توجه به اینکه شعار این دولت هم هست.
علی
Iran, Islamic Republic of
نگارنده محترم اولا دربیانیه دوستان انقلابی در خصوص استعفای استاندار به کسی توهین نشده بلکه گفته اند احمدزاده آدم خوبی هست ولی مدیر خوبی نیست.دوم شما در یادداشتتان احمدزاده را /مقایسه کردی ومنتقدین آن را خناس وشعبان بی مخ نامیدید که این کار درستی نیست.سوم از شاخص صحبت کردید از کدام شاخص . ساخت مسکن رتبه آخر کشور، طلاق وخودکشی رتبه های اول کشور،مدارس نا ایمن وسنگی رتبه اول کشور، آموزش وپرورش رتبه های آخر کشور،تورم گرانی اول کشور، صنعت معدن رتبه های آخر کشور وصدها شاخص دیگر که ازکشور عقب هستیم .گفتید استان تبدیل به کارگاه شده کدام کارگاه ریل راه آهن اقلید به یاسوج که بایگانی شده، جاده پاتاوه به دهدشت بعداز ۲۷ سال هنوز افتتاح نشده، ورزشگاه ۱۵ هزار نفری یاسوج فرسوده ونابوده شده ، پل چهارم بشار، پل غیر هم سطح مهریان پیست اسکی کاکان وهزاران پروژه دیگر بله شعبان بی مخ آنهای هستند که هر استانداری که میاد در استان مشاور وحلقه اطراف آن هستند شعبان بی مخ مدتی با شهیدخلیل طهماسبی زندان بودی مدتی طرفدار ایت الله کاشانی بود مدتی طرفدار مصدق بود بعدا به طرفداری ازشاه خانه مصدق را خراب کرد حالا مشخص شد شعبان بی مخ کیا هستند.
محمدی
Iran, Islamic Republic of
اهانت کردن وشعبان بی مخ خطاب کردن نشانه کم آوردن در استدلال است و پاسخ منطقی نداشتن.
شاخص ها مشخص است ساخت مسکن پرداخت به موقع وامهای ازدواج،بهداشت،راه و جاده، تنطیم بازار و عدم فاصله قیمت فروشندگان و..که در بسیاری از موارد استان عقب است و دلیل آن ناکارآمدی استاندار است.
Iran, Islamic Republic of
مهم ترین مشکل استان بویراحمدترافیک هست که هرروز بدترمیشه.کی مثل شیراز یااصفهان و....روگذروزیرگذر وپل ساخته میشه که مردم نجات پیدا کنن.ترا خدا نظارت به کارمسئولان شهرداری واداره راه واستانداری وفرمانداری انجام بشه.
احمدازگچساران
United States
برادر استان کهگیلویه و بویراحمد . نه استان بویراحمد لطفا بیشتر مطالعه کن
جوانان انقلابی
Iran, Islamic Republic of
متن بجایی است چه بخواهیم چه خوشمان نیاد عده ای مغرض، کینه توز و منفعل و زیاده خواه، سالهاست که خود رو در این استان و شهرستان قیم مردم و مردم رو نادان و گوسفند فرض کرده اند//. / بارزترین این افراد هستند که هر استانداری که به این استان محروم وارد میشود این اقایون با اعمال فشار سعی در مهره چینی افرادی بیسواد و نالایق دارند و صرف بکارگیری این افراد برای آنها همفکربودن و قربانگویی ان افراد است و اصلا برای اینان سواد علمی و علم مدیریتی مهم نبوده و نیست. این دو، فکر میکنند انقلاب فقط مال آنهاست و بقیه هیچ حقی در انقلاب ندارند در حالی که خود پیشینه درستی در گذشته ها نداشته و ندارند فکر میکنند هر کسی که مثل آنها نمی اندیشد مزدور بیگانه و ضد انقلاب است فکر میکنند همه ضد انقلابند مگر آنکه خلاف ان برای این ثابت شود. مهم ترین عامل چند دستگی، بغض و کینه که بشدت به منافع استان و اتحاد و همدلی مردم لطمه زده است ناشی از رفتار و گفتار و عملکرد ضد مردمی این دونفر /در طول دو دهه گذشته بوده است در حالی که کمترین رفتاری از اصولگرایی در این آقایان دیده نمیشود و اصولگرایی برای اینان جز همفکر بودن دیگران با خود و خود را متر و معیار انقلاب و اسلام دانستن و غیر از این را غیر انقلابی برشمردن تعریف دیگری ندارد . البته مردم اینهارو شناخته اند و دیگر حنایشان برای مردم استان رنگی ندارد هر چند هنوز و همچنان با سیاست شعبانیسم سعی در تصاحب قدرت و نشاندن مهره های بی ارزش و بیسواد خود بر گُرده مردم مظلوم استان و شهرستان دارند و هر چند برای قبضه قدرت با اعمال ناجوانمردانه خود و در پوششهای مختلف از جمله رسانه هنوز و همچنان غیر خودی را ولو نخبه و مردمی باشد مورد هجمه های ناجوانمردانه برای نیل به رسیدن اهداف منفعت طلبانه خود قرار میدهند.
امیدوارم کبنا در اینجا بدون جانبداری کامنتها رو نمایش بدهند.
حق
Iran, Islamic Republic of
انسانهای کوتوله سیاست زده که فقط ظاهری مسلمان هستن واقعیت‌های امروز استان که درهرنقطه ای فعالیت‌های عمرانی استاندار وتیمش را نمی بینند همواره براساس ذات پلیدشان ساز مخالفت میزنن انشااله رسوا خواهندشد .البته مدیران ضعیف استان درادبیات راه وشهرسازی ،آموزش و پرورش، تعاون وکار باید عزل بشن چون ناتوان در انجام وظیفه اند وهمین ها باعث نگرانی دراستان هستن
Iran, Islamic Republic of
آموزش و پرورش اگه این بار تغییر نکنه معلومه که با استاندار با نماینده ها نیروها جابه جا میشوند ضعیف تر از عزت خواه در استان نداریم
تامرادی
Iran, Islamic Republic of
مدیرکل آموزش و پرورش باید اخراج شه سریع تر وگرنه دست استاندار رو میشه برای همه
حق گو
Iran, Islamic Republic of
اون دوستمون خوب گفته که کبنا رو باید بگیم احمدزاده نیوز
اگر نویسنده خود کبنا نیست چرا اسم نداره؟ مردم رو چی فرض کردی؟ برای ضعف استاندار دلیل از این محکم تر که در همه شاخص ها آخر هستیم؟ دلیل از این واضح تر که احمدزاده مثل مرگ از نماینده ها می ترسه ؟ خدا رو بشناس به دیگران لقب شعبان بی مخ نده. شعبان بی مخ مزدور استبداد بود اما منتقدین استاندار، انقلابیون اصیل مومن هستن
Iran, Islamic Republic of
کبنا نیوز نان به نرخ روز خور. شرف داشته باش
احمد
United States
درود بر شما
Iran, Islamic Republic of
سلام بر احمدزاده نیوز
شمو
Iran, Islamic Republic of
شعبون جون چرا اینقد میسوزی؟؟با این تیتر های بی مصرف ناتوانی ضعیف ترین استاندار کشور را نمیتونی لاپوشانی نمیشود
عدالت
Iran, Islamic Republic of
ازبین مدیرکل های استاندارمحترم،اقای نیک روز چه هنری داره؟
اکبر
Iran, Islamic Republic of
تی خدا بی.خسته وانبی ایقد پاچه خواری کردی
احمد
United States
کبنا در مطلب بالا نوشته کهگیلویه دارای قدمت اندک آن من کبنا و دست اندر کاران آن را به مطالعه بیشتر توصیه میکنم زیرا قدمت کهگیلویه بیشتر همه استانهاست .
Iran, Islamic Republic of
نیروی کاری جز تاجگردون نداشتیم بقیه خاله زنکی ان
Iran, Islamic Republic of
ضعیف ترین دولت تاریخ
علی
Iran, Islamic Republic of
جناب کمایی عزیز
حداقل ماهیت شما برای هشتاد درصد از مردم مشخصه.لطفا شما اولا امام علی رو داری با کی قیاس میکنی ؟دوما حرف از عدالت زدن شما خود عین بی عدالتی است.رسانه ای که عزت و شرافت انسانی خودش را با مادیات عوض کنه جای تأسف و بدبختی جامعش رو داره.لطفا آزاده باشید.فقط دنبال گره گشایی از مشکلات این مردم باشید که تورم و گرانی کمر آنها رو خرد کرده
Iran, Islamic Republic of
تنها دلیل عقب افتادگی استان ، انتخاب افراد بیسواد و براساس تعصبات قومی طایفه ای احمقانه مردم استانه
عالیجناب
Iran, Islamic Republic of
چی کنی؟؟؟آی شرکتییل...
حاجی ایگوم ایسو شرکتی یل استخدام نآرن؟؟؟
لرچی چییییی کنی؟؟؟
برنده بازار خودرو کارکرده چه کسی است؟

برنده بازار خودرو کارکرده چه کسی است؟

نمایندگان مجلس یک روز بعد از استیضاح فاطمی‌امین، وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت به لایحه ...
شوخی با ماشه

شوخی با ماشه

در حالی بیشتر تحلیلگران از سیاست دولت بایدن ناظر بر «نه توافق، نه بحران» می‌گویند که ...
50 نفر در بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد استخدام می‌شوند

50 نفر در بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد استخدام می‌شوند

مجوز استخدام 50 نفر نیروی انسانی در بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد اخذ شد.
1