تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۳۲
کد مطلب : ۴۵۹۲۱۳
یادداشت ارسالی؛

صحبت استاندار؛ پاسخ محکم به کسانی که در تلاشند قطار دانشگاه علوم پزشکی را از ریل تفکر انقلابی خارج کنند

۲
۱
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
پاسخ محکم
کبنا ؛آن گونه که برخی از رسانه‌ها به انعکاس مواضع محکم نماینده عالی دولت در استان و البته به سبک خاص خود پرداخته است، گویا احمدزاده در جلسه شورای اداری استان با انتقاد از دو گانگی رفتار مسئولان ارشد دولت و نمایندگان مجلس، ضمن تمجید از عملکرد یک ساله دکتر غلام نژاد و چینش «نیرو‌های انقلابی و ولایی» در دوران تصدی‌ایشان در دانشگاه علوم پزشکی، به این رفتار دو‌گانه واکنش نشان داده و بیان داشته است که «چرا با غلام نژاد که نیرو‌های انقلابی و ولایی را چینش کرده بود برخورد شده است؟»
وی با طرح این سؤال که: چرا مسئول منتسب به دولت تدبیر و‌ امید در حوزه‌ی برنامه و بودجه، دو هفته بعد از غلام نژاد باید عزل شود، با این پرسش استفهامی که «غلام نژاد نیرو‌های انقلابی و ولایی را چینش کرده، شده آدم بده؟!» و به این صورت مراتب ناخوشایندی خویش را از چنین رویه و بدعت خطرناکی، به صراحت بیان داشته است.
البته آقای استاندار با برشمردن برخی ویژگی‌های آقای دکتر جاودان سیرت از جمله در ایّام بیماری فراگیرکرونا، ‌ایشان را نیز مورد تأییدِ مجموعه‌ی درون استان و وزارت دانسته و برای وی در این منصب آرزوی توفیق کرده است.
این صحبت‌های صریح و بی‌پرده‌ی نماینده‌ی ارشد دولت در استان اگرچه دیرهنگام و پس از انتصاب تعداد زیادی از مدیران نه بر مبنای شایستگی؛ که صرفاً قومی و انتساب به برخی نمایندگان صورت پذیرفته است امّا به هر حال باید آن را به فال نیک گرفت که برای او که حدود بیست سال از عرصه‌ی مدیریتی و سیاسی استان به دور بوده است تا حدودی آسیب‌ها و پیامد‌های چنین انتصاباتی (انتصابات قومی و خوبشاوندی) نمایان گشته است، به هر روی این صحبت‌های استاندار می‌تواند چند وجه داشته باشد:
اوّل اینکه این سخنان یک اقرار دیرهنگام به دخالت تام و تمام برخی نمایندگان مجلس در امور اجرا، علی رغم نهی صریح رهبری و حتّی دلسوزان درون استان و مبیّن اشتهای سیری ناپذیر این گونه نمایندگان در دور زدن و بلکه نقض و شکستن سلسله مراتب قانونی است که البته دستگاه‌های ناظر و مخصوصاً شورای نگهبان باید این عدم التزام را مدِّ نظر داشته باشند.
دومین وجه صحبت‌های استاندار خطاب به رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی است که سیاست‌های این دانشگاه کمافی السابق باید حول محور تفکر انقلابی بچرخد و از میدان دادن به باند‌های قومی و قبیله‌ای اجتناب شود؛ زیرا دانشگاه که رسالت اصلی آن پیاده نمودن سیاست‌های سلامت محور است نباید عرصه‌ی جولان چنین باند‌هایی گردد؛ که اگر چنین شود، تهدیدی جدّی برای سلامت عامّه‌ی مردم به شمار می‌رود.
و سوم روی سخن آن است که نیرو‌های جریان انقلاب که خود از سابقون حمایت از شخص رئیس جمهور و حامیان اصلی دولت به شمار ‌می‌روند، با هیچ بهانه‌ای؛ از جمله عدم همراهی نمایندگان، نباید در حاشیه قرار گرفته و به تناسب شایستگی، باید در متن مناصب مربوط به دولتی که منتسب به آنهاست قرار گیرند و بر آرایش صرفاً قومی و انتخاباتی برخی نمایندگان باید خط بطلان کشیده شود؛ که اگر چنین شود می‌تواند محکی جدی برای مسئولان اجرایی و نظارتی و کسب اعتماد مردم برای حضور در عرصه‌های مختلف نظام باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
چی نوشتی خودتم فهمیدی 100 بار کلبمه جریان و انقلابی فقط توش هست، بابا دارو نیس، سرم نیس، همه جا پارتی بازیه حالا هر کی میخاد رئیس بشه هر کدوم از هر کدوم بدتر.
حیدری
Iran, Islamic Republic of
یعنی چی نیروی انقلابی؟
یعنی هر کی از جیب هدایتخواه و خلقی پور بیرون اومد انقلابیه و باید پست بگیره و بقیه ضد انقلابند و باید برن غاز بچرونن؟ با همین تفکر بود که تاجگردون نخبه سیاسی استان رو با وقاحت از میدون بیرون کردید؟ هدایتخواه کیه که بخواد برای مردم استان و ادارات تصمیم بگیره؟ یکی جواب بده ایشون چکاره استانه؟
یعنی جز اندک افراد بیسواد و تمامیتخواهی در دانشگاه بقیه همه ضدانقلابند؟ این گونه مطالب خطرناک که ریشه در تفکر ستار هداتخواه مرتجع دارد جز پاشیدن بذر نفاق و انشقاق بین نظام و مردم چه حاصلی خواهد داشت؟
آقای دکتر جاودان سیرت، هر کس برای مردم صادقانه و فارغ از گرایش جناحی و باندبازی کار کنه و تلاش کنه باید بهش میدان داد در غیر اینصورت بنام جریان انقلابی اگر به نیروهای بیسواد و دستچین شده هدایتخواه فقط بخواهید پست و میدان دهید یقین که سلامت مردم بخاطر افکار این جناح در خطر واقعی قرار میگیره. لطفا به یک عده نونهال یقه سفید به صرف بودن در یک جناح سیاسی بها و میدان ندید اینها یک عده کینه توز و حسودند که به تصور الگوی هدایتخواه فکر میکنند شهرستان و استان ارث پدری اونهاست..
کبنا چرا فقط کامنتهای موافق رو نمایش میدی؟ رسالت و وجدان خبرنگاریتون کجا رفته..؟
ایران و عربستان؛ پایان نقش تندروها

ایران و عربستان؛ پایان نقش تندروها

چینی‌ها در سیاست خارجی خود اصلی را تحت عنوان توسعه مسالمت‌آمیز به عنوان راهبرد اصلی چهل ...
ایران قرارداد خرید سوخو-۳۵ از روسیه را نهایی کرد

ایران قرارداد خرید سوخو-۳۵ از روسیه را نهایی کرد

نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل اعلام کرد، ایران قرارداد خرید هواپیمای سوخو-۳۵ از روسیه ...
چرا پوتین هنوز «جنگ تمام عیار» را شروع نکرده است؟

چرا پوتین هنوز «جنگ تمام عیار» را شروع نکرده است؟

علیرغم تمام صحبت‌هایی که مطرح شده پوتین هنوز دستورالعمل استالینیستی را اتخاذ نکرده است....
1