تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۳۹
کد مطلب : ۴۵۱۵۳۸
نگاهی به عملکرد سرپرست دانشگاه یاسوج؛

کرمی؛ بهادر دانشگاه یاسوج

۱۷
۱
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کرمی؛ بهادر دانشگاه یاسوج
کبنا ؛
توسعه رشته‌های علمی و از سوی دیگر، تلاش برای ترمیم ارتباط دانشگاه و جامعه دو اقدام همسوی کرمی رئیس دانشگاه یاسوج جهت بازگرداندن دانشگاه به ریل اصلی خود است. اما با این وجود باید دید که آیا دانشگاه باز هم اسیر حواشی و انتصابات حاشیه‌دار خواهد شد یا خیر؟
به گزارش کبنا، دانشگاه یاسوج به عنوان دانشگاه مادر استان کهگیلویه و بویراحمد علاوه بر اهمیتی که در رشد و گسترش سطح علمی در کشور دارد، نهادی استراتژیک در جهت بنیان‌های توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد نیز هست.
در طول یک دهه اخیر، فراز و فرودها و تغییرات قابل توجهی در این دانشگاه اتفاق افتاده است. برخی از رؤسای این دانشگاه با وجود قدرت و توان بالای مدیریتی که داشتند، به علت برخی تغییر و تحولات سیاسی در سطح کشور، مدت زیادی نتوانستند سکان مدیریت دانشگاه را در دست داشته باشند. مدیرانی که بعضاً یک یا دو سال بر این دانشگاه مدیریت می‌کردند، هر چند از توان مدیریتی بالایی هم برخوردار باشند، به ناچار نمی‌توانند اثرات بنیادیِ بلندمدتی بر دانشگاه بر جای بگذارند. بعد از کش و قوس‌های فراوان قرعه به نام احمد عریان افتاد که مدت بیشتری از رؤسای قبلی، ریاست دانشگاه را بر عهده داشت. اما به ناچار بخشی از دوران ریاست او همزمان با شیوع ویروس کرونا شد و در نتیجه باز هم نشد که تغییرات اساسی در دوران او را مشاهده کرد. پس از عریان، این بار یکی دیگر از اعضای هیئت علمی دانشگاه یاسوج، آن‌هم از گروه شیمی که اتفاقاً بومی کهگیلویه و بویراحمد نیز بود ریاست دانشگاه را بر عهده گرفت. بهادر کرمی که سابقه معاونت را نیز در کارنامه خود دارد از همان روزهای نخست با شعار گسترش ارتباط دانشگاه و صنعت کار خود را شروع کرد. دوستی به طعنه می‌گفت همین که دانشگاه یاسوج را دانشگاه زیرتل می‌نامند، خود نشان از آن دارد که این دانشگاه ارتباطی با جامعه اطرافش ندارد. اما کرمی با علم به اینکه در موارد متعددی این ارتباط از بین رفته است، عزم خود را بر ترمیم ارتباط از دست رفته گذاشت. شرکت مداوم در جلسات استانی و استفاده از ظرفیت اساتید و هیأت علمی این دانشگاه برای برون‌رفت کهگیلویه و بویراحمد از وضعیت توسعه‌نیافتگی از جمله اقداماتی است که کرمی در این مدت محدود پیگیر بوده است.
برگزاری جلسات و نشست‌هایی با محوریت اقتصاد دانش‌بنیان در دانشگاه، دعوت از استاندار برای حضور در دانشگاه یاسوج و ارتباط مداوم با پارک علم و فناوری از دیگر اقدامات همسو با توسعه‌ای است که کرمی در این مدت انجام داده است.
از سوی دیگر با پیگیری‌های کرمی، سه رشته کارشناسی و یک رشته کارشناسی ارشد جدید شامل مهندسی علوم‌خاک، مهندسی انرژی، مهندسی نقشه‌برداری و مهندسی اکوهیدرولوژی با موافقت دفتر گسترش در دانشگاه یاسوج، ایجاد شد.گفتنی است ایجاد این رشته‌ها در دانشگاه سبب تغییرات و تحولات ساختاری در حوزه آموزشی و پژوهشی دانشگاه یاسوج می‌شود و با توجه به حوزه کاربرد آنها در سطح استان و کشور، تولید دانش یا توسعه علم و نیز ارتقا کیفیت شرایط بهره‌برداران مرتبط با این رشته‌ها از نتایج و ثمرات این دستاورد خواهد بود. با ایجاد این رشته‌های جدید مجموع کد رشته محل‌های دانشگاه یاسوج در مقاطع کاردانی و  کارشناسی به ۳۲ عنوان و در مقطع کارشناسی ارشد به ۵۰ عنوان کد رشته محل افزایش یافت. شایان ذکر است که هم اکنون دانشگاه تعداد ۱۸ کد رشته محل فعال در مقطع دکتری را نیز دارا می‌باشد.
توسعه رشته‌های علمی و از سوی دیگر، تلاش برای ترمیم ارتباط دانشگاه و جامعه دو اقدام همسو جهت بازگرداندن دانشگاه به ریل اصلی خود است. اما با این وجود باید دید که آیا دانشگاه باز هم اسیر حواشی و انتصابات حاشیه‌دار خواهد شد. یا خیر؟ انتصابات سیاسی و حاشیه‌دار همچون آفتی است که به راحتی می‌تواند علم را در پای سیاست قربانی کند.  هر جند برخی حرف و حدیث‌ها تاکنون در مورد شیوه مدیریت کرمی در رسانه‌ها منتشر شده است اما اعتبار آنها محل تردید است. از این رو انتظار می‌رود کرمی با ادامه همین رویه، دانشگاه را از حواشی دور نگه دارد. از سوی دیگر، تجربه نشان داده است که رشد دانشگاه در گروِ مدیریت پایدار و ثابت است. تغییرات کوتاه مدت در دانشگاه بیش از آنکه به رشد آن کمک کند، مانعی در جهت پویایی و توسعه آن است. از این رو انتظار می‌رود مدیریت پایدار کرمی، امیدی برای رشد علمی و صنعتی دانشگاه در چند سال آینده باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
ظریفی ریس دانشگاه در دولت روحانی
معاون دانشگاه میشود در دولت رییسی
Iran, Islamic Republic of
بهادار کرمی و تیمش در حد رئیس دانشگاه نیست.
Iran, Islamic Republic of
بله؛
هیئت ریسه دانشگاه یاسوج
مخالف نماینده یاسوج
آنوقت دارند دکتر غلام نژاد ریس دانشگاه علوم پزشکی را تخریب میکنند
روشنفکر طرفدار براش نمانده .فقط آنهایی که فعلا نفعی دارند
وگرنه خودش هم‌میداند که ۲۰هزاررای هم ندارد
Iran, Islamic Republic of
بعضی در دانشگاه یاسوج با اصلاح طلبها یا چپها چپن وبا اصولگراها یا راستها هم راستن
Iran, Islamic Republic of
اشکال نداره مهم اینه که دهدشتی باشی تو سازمان ما همینجوره
Iran, Islamic Republic of
دانشگاه محیط علمی هست و استفاده از نیروهای متعهد و متخصص وابسته به جریان و گروه خاص نباید باشه.....تعجب میکنم تو محیط علمی به جای صحبت از توانمندی علمی و تعهد اخلاقی و ...صحبت از جناح و نماینده است
Iran, Islamic Republic of
مدیریت پایدار یعنی روزمرگی.
بنویس مدیر باید با طرح وبرنامه مدیریت را تحویل بگیرد وزمان دار ومشخص مثلا بعداز ۲,سال بگوید این شد خروجی مدیریت.من که برنامه اش را ۲سال پیش داده ام !
مدیریت طولانی وبه قول شما پایدار که همون طولانی در دانشگاه است یعنی روزمرگی!
مطلع
Iran, Islamic Republic of
این متن جهتدار، به جز ایجاد چند رشته جدید، سراسر کذب است و دست و پا زدن کرمی و اطرافیانش برای دریافت حکم ریاست را نشان میدهد
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
سلام وقت بخیر. من یکی از دانشجو های دانشگاه یاسوجم خدا وکیل رییس قبلی دانشگاه فوق العاده بودن الان نه سرویس داریم منی ک پدرم بیکار هست و مسیر خونمون خطرناکه هرروز باید دربست میگرفت حتی پول قرض کردم. داخل دانشگاه فقط باید پارتی میبود تا کاری برات میکردن، از ریس تا زیر دستشون فقط میزدن همدیگه رو تخریب کنن و اگه از یه طایفه بودیم ک خوششون نمیومد حتی نمره هم به سختی میدادن بهمون از اردیبهشت رفتیم دانشگاه با چیز هایی روبه رو شدیم ک واقعا از دانشجو بودن خودمون متنفر شدیم.
هیات علمی
Iran, Islamic Republic of
انصافا ضعیف ترین رئیس تاریخ دانشگاه یاسوج کرمی بوده. تفکر سیاسی هم که نداره. تمام قوانینی که داره تصویب میکنه در راستای منافع شخصی خودش هست.
کارمند
Iran, Islamic Republic of
. تمام روسای مختلف دانشگاه یاسوج را تخریب کرد. باور بفرمایید از زمان ریاست ایشان دانشگاه در تمام ابعاد آموزشی و پژوهشی و ارتباط با صنعت افت شدید داشته. برید آمارها را استخراج کنید و ببینید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
با دعوت از موحد در ایام انتخابات تونست رییس دانشگاه بشه به همین سادگی
دانشجوی دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
دکتر کرمی تا اینجای کار نشان داده که دلسوز واقعی استان است و اکثر قریب به اتفاق دانشجویان، کارکنان و اعضای هیأت علمی از عملکرد وی رضایت دارند.
Iran, Islamic Republic of
سمت و سوش فقط پسته
تیمور
Turkey
حداقل جلوی تخلفات دوستان قبلی را گرفته . خوب ناراحتند.
Iran, Islamic Republic of
هیچ کاری نکرده سلف رستوران کافه حراست همه داده به فامیل خودش فامیل گرایی قوم گرایی کرده
Iran, Islamic Republic of
دکتر کرمی و معاون دانشگاه درحددانشگاه نیستن فقط قوم فامیل خودشون میارن دانشگاه
سیاه‌ و سفید آمار اشتغال

سیاه‌ و سفید آمار اشتغال

 مرکز آمار ایران در جدیدترین گزارش اعلام کرد نرخ بیکاری به رقم ۷.۹درصد رسیده است. بررسی ...
هر دولتی که باشد قصه همین است؟

هر دولتی که باشد قصه همین است؟

همه که توان‌مان را هم افزا کنیم، قدرت مان چند برابر می‌شود و مشکلات را از سر راه برمی‌دارد....
قتل بهت‌آور داریوش مهرجویی؛ آنچه می‌دانیم، آنچه نمی‌دانیم!

قتل بهت‌آور داریوش مهرجویی؛ آنچه می‌دانیم، آنچه نمی‌دانیم!

یکی دیگر از شایعات مربوط به این اتفاق تلخ هم، گزاره بریده شدن سر این کارگردان شهیر سینمای ...
1