تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۱۹
کد مطلب : ۴۴۶۸۲۹
متن ارسالی؛

هجمه‌های مغرضانه و عامدانه بر علیه شهردار منتخب دهدشت

فرشید کارجو
۲
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
هجمه‌های مغرضانه و عامدانه بر علیه شهردار منتخب دهدشت
کبنا ؛شهرداری به عنوان مهمترین نهاد شهری، نقش کلیدی در زندگی  مردم یک شهر دارد بهمین دلیل سمت شهردار از آنجا که اهمیت ویژه‌ای دارد، نیازمند دقت در انتخاب فردی است که قرار است مدیریت یک شهر را در اختیار گرفته و آینده آن را رقم بزند...
بی تردید شهردار اگر تخصص‌های مختلفی در حوزه‌های مدیریت شهری و سایر حوزه‌های مرتبط داشته باشد در توسعه و پیشرفت شهر تأثیرات مهمی خواهد داشت.
از آنجا که شهر دهدشت دارای سوابق و قدمت کهنی می‌باشد و در گذرگاه تاریخ تا به امروز متشکل از ایلات مختلفی بوده است، قطعاً سلایق و افکار گوناگونی در آن جریان دارد.
شهر دهدشت علیرغم اقدامات انجام شده در ادوار گذشته اما با مشکلات متعددی در حوزه مدیریت شهری مواجه است. با مقایسه شهر دهدشت با دیگر شهرها به وضوح تفاوت‌های محسوس و عقب ماندگی دهدشت قابل مشاهده است... از اشکالات در زیبایی فضای شهر و مشکلات فضای سبز تا وضعیت نامطلوب آسفالت در سطح خیابان‌های شهر و… از جمله مشکلات دهدشت به شمار می‌رود اما اگر با نگاهی عادلانه از بدو تأسیس شهرداری در شهر دهدشت را تا به امروز واکاوی کنیم بی تردید این واقعیت را نیز خواهیم پذیرفت که قطعاً پیشرفت‌های چشمگیری در بافت و فضای سبز  و ورودی و خروجی‌های شهر انجام شده است. لذا انکاری نیست که در طول ادوار گذشته، شهردارهای متعددی بر کرسی شهرداری تکیه کردند و هر کدام از آن‌ها در جهت پیشرفت و توسعه شهر متناسب با شرایطی که با آن مواجه بودند سعی و تلاش خود را در جهت بهبود وضعیت شهر دهدشت نمودند.
متاسفانه با اعلام خبر مسرت بخش انتصاب مهندس علیرضانیکویی بعنوان شهردار جدید، اخیراً برخی از افراد قبل از شروع کار ایشان با اهداف واهی صرفاً بدنبال وارد کردن هجمه‌ها و ایجاد شانتاژ علیه اعضای شورای شهر و شهردار جدید (مهندس نیکویی) هستند و از این رهگذر با مطالب غیرمنطقی که ریشه در تعصبات قبیله‌ای دارد انتصاب مهندس علیرضا نیکویی بعنوان شهردار جدید دهدشت را مورد هجمه قرار داده و با ایجاد فضاسازی و به هر بهانه‌ای سعی دارند انتخاب شهردار جدید که با هدف ارتقای کارآمدی در شهرداری به درستی و با شایستگی انجام گرفت را زیر سؤال ببرند...!
لذا مناسب است که به کسانی که با قصد تخریب، هجمه‌های نادرست را در قالب نقد وارد می‌کنند یادآوری کرد که حداقل انصاف را رعایت کرده و از ملتهب نمودن فضای مجازی با مطالبی که موجبات پیشرفت شهر دهدشت را در پی نخواهد داشت خودداری کنند.
البته در پاسخ به مطالب و هجمه‌های غیر منطقی این افراد که منصب شهرداری را منصبی صرفاً تخصصی عنوان نموده و از این جهت انتخاب شایسته‌ی شهردار جدید را مورد هجمه قرار داده‌اند باید گفت آیا در باب انتخاب شهردار، با توجه به سابقه و شرایط شهر ،  مناصب سیاسی و اداری صرفاً می‌بایست تخصصی محض باشد و از افراد شایسته، مدیر و مدبر که در عرصه مدیریتی دارای سوابق درخشانی بوده‌اند استفاده نشود؟؟!!
قرآن بعنوان کتابی مبین برای ما ترسیم می‌کند و می‌فرماید: کسانی را به کار بگماریم که شکی به رفتار آن‌ها نداشته باشیم و امانتدار سرزمین ما باشند و برای انجام امور توانایی و قدرت کافی داشته باشند.
در شروع جنگ تحمیلی شهید  باکری در رشته *مهندسی مکانیک* بعنوان *شهردار* ارومیه توانست با مدیریت و تدبیر خود و البته با مشورت و بهره گیری از متخصصین در امور شهرداری، در توسعه و آبادانی شهر ارومیه نقشی بی بدیل را از خود بجای بگذارد و در شروع جنگ نیز بعنوان نیروی انقلابی و جهادی پا در عرصه نظامی گذاشت و فرمانده چندین عملیات مهم را عهده دار شد تا به همگان ثابت شود که مدیریت و حسن نیت در انجام خدمت به مردم و آرمان‌های مقدس جمهوری اسلامی ربطی به تخصص محض ندارد.!
البته که تخصص مهم و بعنوان یک اصل می‌باشد ولی در سال‌های گذشته شهردارهای متخصص در شهر دهدشت بعنوان شهردار خدمت کردند از جمله دکتر جواد تخشا که متخصص‌ترین شهردار در حوضه شهری بود و سوابق درخشان و خدمات ارزنده‌ی ایشان که حاصل تخصص و مدیریت درست بوده هم اکنون در سطح شهر به وضوح قابل روئیت است اما باز هم عده‌ای از همین افراد و گروه‌ها در آن برهه با هجمه‌های نادرست و ملتهب کردن فضای عمومی سعی بر پوشاندن و تخریب خدمات مفید صورت گرفته کردند تا ثابت شود این هجمه‌ها رنگ و بوی قومی و قبیله‌ای دارند نه انتصابات شایسته‌ای که بر اساس مصالح و منافع عمومی مردم و شهر دهدشت انجام گرفت وگرنه چه شخصی متخصص‌تر از دکتر تخشا؟!
لذا افرادی که با انتقادات مخربانه سعی در تشویش اذهان عمومی دارند، مشکل آن‌ها نه با تخصص و خدمات بلکه با شخص می‌باشد. بسیاری از شهروندان که شناخت کافی از مهندس نیکویی دارند با تعهد و روحیه جهادی و خدمات ایشان در حوضه مدیریتی جهاد کشاورزی آشنا هستند و تردید ندارند که دلسوزی و مدیرت صحیح و خدمات ایشان در کنار متخصصین در گسترش و رونق کشاورزی منطقه و پاک دستی و اخلاق و تقوای وی مهر تاییدی بر درستی و راستی انتصاب شایسته ایشان توسط شورای محترم شهر دهدشت است.
انشاءالله مهندس نیکویی بعنوان شهردار جدید و با کوله باری از تجارب مدیریتی خود و با کفایت و کارامدی که دارد و با پایبندی به قانون برای هویت بخشی بیشتر و بهتر به سیما و منظره‌ی شهر دهدشت و باتسهیل، تسریع و انضباط در خدمت رسانی به شهروندان و همچنین با توجه اساسی به ظرفیت جوانان و بهره گیری از ایده‌های جوانان کاردان و کارشناس، اهتمام جدی و مسئولانه به توسعه پایدار شهر دهدشت خواهند داشت و از این رهگذر با تکریم و حسن سلوک با مردم و جلب اعتماد عمومی و جلب مشارکت‌های مردمی با هدف نوآوری و خلاقیت در جهت ارائه خدمات دلسوزانه، در عمل پاسخ این هجمه‌ها و تخریب‌های عامدانه و مغرضانه را خواهد داد.
امید است برای دستیابی به شهری ایده آل با درک و بینشی ژرف و با رویکرد و برنامه‌ای نو و با تشریک مساعی، همفکری و همراهی و حمایت آحاد مردم، جوانان و نخبگان و مسئولین و همچنین با همدلی کارکنان مجموعه‌ی شهرداری و همراهی رسانه‌ها از مهندس نیکویی بعنوان شهردار شایسته شهر و شورای محترم شهر، در مسیر توسعه‌ی شهر دهدشت و از همه مهم‌تر اعتمادسازی مردم نسبت به مدیریت شهری و همچنین جلب رضایت خاطر شهروندان حرکتی دلسوزانه و مثمر ثمر انجام گیرد.
----------------
فرشید کارجو
 
نام شما

آدرس ايميل شما

نماینده تبریز: مردم با قاشق روغن تهیه می‌کنند و نان قسطی می‌خرند

نماینده تبریز: مردم با قاشق روغن تهیه می‌کنند و نان قسطی می‌خرند

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: فقر در حاشیه‌های تبریز بی‌داد می‌کند بطوریکه امروز برخی ...
(ویدئو) جشن ازدواج دو عضو نیروهای داوطلب اوکراینی

(ویدئو) جشن ازدواج دو عضو نیروهای داوطلب اوکراینی

آناستازیا و ویاچسلاو در یک پارک در کی‌یف اوکراین با یکدیگر ازدواج کردند. این زوج از اعضای ...
سناریوهایی مهیب برای پایان جنگ اوکراین

سناریوهایی مهیب برای پایان جنگ اوکراین

تهاجم گسترده نظامی روسیه و خسارات مادی و تلفات انسانی ناشی از آن برای بسیاری از تحلیل‌گرانی ...
1