تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۴۴
کد مطلب : ۴۳۲۵۶۸
یادداشت؛

تلاشگران عرصه امنیت و اقتدار

۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
تلاشگران عرصه امنیت و اقتدار
کبنا ؛سربازان گمنام امام زمان (عج) اصلی ترین نیروهایی هستند که وظیفه آنها تامین امنیت کشور در ابعاد داخلی، خارجی، ضد جاسوسی، آگاهی و اشرافیت از وضعیت دشمنان داخلی و خارجی در راستای پیشگیری و مقابله با توطئه های آنها علیه حاکمیت و اقتدار نظام اسلامی است. سربازان گمنام طی چهار دهه از زمان تاسیس نظام شکوهمند اسلامی تا به امروز نقش مهمی در حفظ جمهوری اسلامی داشته و خدمات ارزنده ای را به نظام اسلامی تقدیم کرده و بر اساس فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، مهم ترین افتخار سرباز گمنام امام زمان (عج) این است که امام خمینی (ره) از آنان راضی بودند و تلاش مخلصانه آنان را ارج می گذاشتند به همین دلیل عنوان سربازی گمنام امام زمان(عج) را بر سینه سترگ حافظان امنیت توشیح نمودند.
با پیروزی انقلاب اسلامی ساواک و دستگاههای اطلاعاتی رژیم طاغوت منحل گردید و نیروهای مردمی در محله ها، کلانتری‌ها، مساجد و مراکز پیش‌آهنگی و کانون‌های جوانان کمیته‌های مردمی تشکیل شدند. هر کمیته هم در حد خودش ضمن کارهای امنیتی جاری به جمع‌آوری اطلاعات می‌پرداخت و عمدتا در زمینه اطلاعات داخلی واحدی در هر کمیته به نام واحد اطلاعات شکل گرفته بود.
به دلیل عدم تمرکز و هماهنگی، نهادهای مختلف همچون سپاه پاسداران، اداره اطلاعات نخست وزیری، کمیته های انقلاب، قضات و... برای خود کار اطلاعاتی می‌کردند. پس از گذشت یکسال از پیروزی انقلاب عملا امور اطلاعاتی و امنیتی گسترده و گسترده‌تر می‌شد؛ و پراکندگی‌ها و تداخل‌هایی که به طور طبیعی از این پراکندگی‌ها نشات می‌گرفت در کارها اخلال ایجاد می‌کرد. از این رو دفتر اطلاعات نخست‌وزیری با ابتکار شهید رجایی شکل گرفت. و امور اطلاعاتی میان سپاه و ارتش و کمیته و شهربانی تقسیم گردید. سرانجام لایحه تشکیل وزارت اطلاعات در سال ۱۳۶۲ در دولت وقت ایران تهیه و مورد تصویب مجلس قرار گرفت و حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی ری شهری به عنوان اولین وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی تصدی این وزارتخانه را برعهده گرفت.
اگر بخواهیم به عظمت ماموریت سربازان گمنام در قالب وزارت اطلاعات بپردازیم باید به عظمت و گستره سرویس های جاسوسی جهان در قالب سازمان سیا، سازمان جاسوسی انگلیس و موساد اسرائیل پرداخت که امروزه در سطح گسترده در منطقه و جهان در حال فعالیت هستند.
آنچه مهم است این است که به دلیل تقابل نظام جمهوری اسلامی ایران با منافع مستکبرین جهانی، تمامی سرویس های جاسوسی در تقابل با ایران با هم در تعامل هستند.
قطعا رقابت و مقابله با این سرویس های جاسوسی جهانی با آن همه تجهیزات مدرن، کار آسانی نیست ولی سربازان گمنام در وزارت اطلاعات در کنار دیگر نیروهای امنیتی اعم از سپاه، بسیج و نیروهای انتظامی و ارتش جمهوری اسلامی با اعتماد به نفس و توکل به خدا و جدیت و عزم جهادی، آن ها را مبهوت و زمین گیر کرده و عظمت، اقتدارو اشرافیت اطلاعاتی و امنیتی ایران اسلامی را به رخ جهانیان کشیده اند.
امروزه به برکت توجه به امام زمان (عج) و رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب و تیز هوشی و کیاست سربازان گمنام امام زمان (عج)، ایران اسلامی با وجود اینکه در ناامن ترین منطقه جغرافیایی جهان واقع شده است ولی خوشبختانه امن ترین کشور جهان است که این مهم میسر نبوده مگر در ید قدرتمند سربازانی که با ایمان و اعتقاد راسخ به اصول نظام و رهبری با تمام وجود کمال اخلاص از حدود و ثغور امنیتی کشور پاسداری می کنند.
وزارت اطلاعات در جریان اجرای وظایف و ماموریت های محوله خود را مقید به شرع مقدس و قانون می داند و سربازان گمنام امام زمان (عج) با اعتماد و اعتقاد راسخ به نظام مقدس جمهوری اسلامی، ولایت و مردم، مقابله با دشمنان انقلاب و نظام را جنگ با دشمنان اسلام می دانند. حضور مقتدرانه و افتخار آفرین نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف منطقه ای و جهانی برغم تمامی ترفندها و توطئه های استکبار جهانی، نمونه ای از اقتدار اطلاعاتی و امنیتی جمهوری اسلامی است.
....................
به قلم: فرحزاد
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

نفت؛ مسئله ناتمام ما

نفت؛ مسئله ناتمام ما

دشمنان مصدق اصلاً طاقت آن را ندارند که از هنرهای او چیزی بشنوند و دوستانش هم مطلقاً تحمل ...
بازارِ داغ نامزدهاي انتخابات

بازارِ داغ نامزدهاي انتخابات

آخرین روز کاری سال 99 همراه با اتفاقات بسیاری بود؛ اما شاید مهم‌ترین یا عجیب‌ترین رویداد ...
مروری بر فجیع‌ترین قتل‌های سال؛ جنایت‌های جنون‌آمیز

مروری بر فجیع‌ترین قتل‌های سال؛ جنایت‌های جنون‌آمیز

در جنایت فجیعی مردی سه عضو خانواده‌ای را قربانی کرد تا بتواند سرقت کند. در این جنایت ...
1