تاریخ انتشار
پنجشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۲۳
کد مطلب : ۴۱۰۰۰۲
تحلیلی جامعه شناختی از انتخابات‌های بویراحمد ودنا؛ از نورمحمد محمودیان تا کریم فرخیانی؛

کریم فرخیانی، آغازی بر پایان عصبیت مذموم جاهلی

۱۱۱
۱۱
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کریم فرخیانی، آغازی بر پایان عصبیت مذموم جاهلی
کبنا ؛متن ارسالی: قومیت گرایی و مفاهیم مشابه آن، اصطلاحاتی مورد توجه در ادبیات سیاسی و جامعه شناختی امروزین می‌باشند. آنچه که ابن خلدون به نام «عصیبت» مطرح می‌نماید، با تمام فوایدی که می‌تواند در جهت انسجام ملی دربرداشته باشد، اگر به سطح منازعات قبیله‌ای تنزل یابد، قطعاً کارکردی تهدیدزا و در مسیر مخالف منافع ملت خواهد داشت.
عرصه سیاسی و انتخاباتی شهرستان‌های بویراحمد و دنا در سال‌های پس از انقلاب ، نیز در موضوع قومیت گرایی شاهد یک مسیر طبیعی و مستقیم نبوده است. ورود مرحوم محمودیان به عنوان کاندیدای منطقه سفلی در عرصه سیاسی این حوزه انتخابیه، اگر چه از حمایت اصلاح طلبان (چپ‌های سابق) نیز بهره می‌گرفت، اما عملاً جریان انتخابات را به سمت طایفه گرایی غیر مفید پیش برد. در ادامه با ورود سید باقر موسوی و در رقابت با حاج مسعود حسینی، عرصه سیاسی بویراحمد و دنا با یک حرکت روبه جلو و کنار گذاردن قومیت گرایی صرف، به طی مسیر فکری و غیر احساسی جامعه کمک کرد. یکی از این افراد نماینده فکری جریان چپ جامعه و دیگری از جریان راست بود . این روند با آمدن هدایتخواه و در رقابت با زارعی، و موفقیت هدایتخواه در دو دور ه‌ی انتخابات همچنان ادامه پیدا کرد. و مردم عملاً ثابت کردند که هنوز قائل به ترجیح رفتارهای عقلانی بر قومیت گرایی های منفعت طلبانه می‌باشند. اما اصرار زارعی بر مسائل قومی و حمایت جریان اصلاح طلب از ایشان و در نتیجه موفقیت دو دوره وی در انتخابات مجلس، بار دیگر جریان سیاسی استان را به سطح غیرتوسعه ای و نازل قومیتی برگرداند و در یک حرکت ارتجاعی، طایفه گرایی بر جریانات فکری و سیاسی شهرستان‌های بویراحمد ودنا اولویت یافت. متاسفانه در تقویت این مسیر نادرست، حضور قومیتی آقای روشنفکر هم تأثیر به سزایی داشت.
انتخاب کریم فرخیانی به عنوان نماینده یک جریان فکری (علی رغم داشتن پشتوانه قومیتی)، می‌تواند به مانند یک ترمز قوی و نقطه عطفی در بازگشت حرکت قهقهرایی جامعه عمل نماید و بار دیگر جریان انتخاباتی این دو شهرستان را از قومیت گرایی صرف به سطح فکری و سیاسی ارتقاء دهد. اگر چه شاید این بازگشت، به مانند یک زایمان طبیعی دارای دردهایی هم باشد، اما قطعاً در جهت منافع عمومی مردم خواهد بود.
نتیجه: عدم حمایت جریان اصولگرایی از آقای روشنفکر را باید در این پازل و چارچوب درک و تحلیل نمود. در این صحنه و موقعیت، اصولگرایان ثابت کردند که برخلاف اصلاح طلبان (خصوصاً لیدر فکری آنان آقای سیدباقرموسوی) که در انتخابات دور گذشته، حاضر شد تا منافع فکری و سیاسی جریان خود را فدای برخی منافع غیر جریانی نماید، حاضر نیستند تا معامله و سازشی در این رابطه داشته باشند. و جریان سیاسی خود را به محاق قومیت گرایی مذموم ببرند. در این مسیر شایدحمایت از آقای روشنفکر، اصولگرایان را به رسیدن به کرسی مجلس و تأمین منافع حزبی نزدیک می سا خت (همان راهی که اصلاح طلبان در حمایت از زارع طی کردند)، اما عملاً پایانی بود بر آرمانها ی انقلابی و اصول گرایانه مد نظر آنان. آن‌ها نشان دادند که برخلاف اصلاح طلبان که منافع زودگذر را بر ارزش‌های اصلاح طلبانه خود ترجیح دادند، حاضر به معامله بر سر اصول و ارزش‌های خود نیستند.
البته مردم شریف شهرستان‌های بویراحمد و دنا باید به این نکته توجه داشته باشند که ادامه مسیر قومیت گرایی قطعاً به ضرر همه جریان‌ها و طوایف می‌باشد و در بلندمدت آسیب‌های فراوانی را از این موضع متحمل خواهند شد. لذا این اقدام اصولگرایان، حداقل از جنبه منافع واقعی مردم، قابل تقدیر است.
------------------------
البرز یاوری
-------------------------
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
اب بریز همونجات که میسوزه
Iran, Islamic Republic of
شما برین با مهره سوخته تون روزگار بگذرانین
Iran, Islamic Republic of
بیچاره فکر کردین با انتخاب فرخیانی ضربه به روشنفکر میزنین ولی کور خوندین. مرد باشید و رو حرفتون بمونین
Iran, Islamic Republic of
مگه فرخیانی تامرادی نیست قومیتی نیست؟
. اسم واقعیتو میزدی
.
Iran, Islamic Republic of
شما میتونید با یه نگاه گذرا با آمار صندوق آرا های اخذ شده در دوره های گذشته چه در ده برافتاب ،چه در دارشاهی و کالوس و چه دشتروم چه چنارستان به قومیت و تعصبی رای دادن اکثریت مردم پی ببرید چطور شده که آرا روشنفکر قومی میدونید اتفاقا شده که در بعضی مناطق سفلی آرا هدایت خواه و زارع بیش از روشنفکر باشه پس ....
Iran, Islamic Republic of
الگوی روشنفکر حضرت پیامبر هست .

اقوام و نزدیکان هر فردی که شایستگی آن را داشته باشد مورد وثوق و حمایت مردم دیارش خواهد بود (روشنفکر هم از این قاعده مستثنی نخواهد بود). اگر غیر از این باشد قطعاً باید به شایستگی آن فرد کاندیدا شک کرد . لازم به یادآوری است که حضرت رسول اکرم (ص) برای تبلیغ اسلام از ابتدا با دعوت از خویشاوندان و اقارب خود شروع فرمودند چرا که حضرت رسول ابتدا حمایت اقوام و خویشاوندان خود را ضروری می‌دانست و بعد از آن شروع به تبلیغ علنی و عمومی کرد. پس در همین راستا یک کاندیدا هم باید در میان اقوام و خویشاوندان خود مورد حمایت و پشتیبانی باشد که در واقع نقطه قوت و امتیاز یک کاندیدا محسوب می‌شود نه نقطه ضعف ...و قطعاً این مهم مویدی است که دیگران زودتر آن شخص را بپذیرند و مورد حمایت قرار دهند.
Iran, Islamic Republic of
حسین اندر خور:

جناب دکتر حاج مهدی روشنفکراز خانواده های عزیز و عظیم الشان شهدا، رزمنده و یادگار هشت سال دفاع مقدس ،متخلق به اخلاق حسنه ی الهی ،اهل تزویز و ریا نیست،عملگراست، تکلیف گراست،دارای شان و موقعیت اجتماعی بالایی است، مردی از جنس دانشگاه، چهره ای مردمی، متشخص و پرنفوذ و در واقع مصداق ویژگی های بارز یک نامزد اصلح می باشند و بس...
مجید افتخاری
Iran, Islamic Republic of
هم تباران بویراحمدی خون گرم و پاک سرشتم از شما چند سوال دارم، جواب را در پیش خود و خدای خود و وجدان خود حلاجی کنید!!

- شماها جواب بدین رای پاک روشنفکر که انگ قوم گرایی میزنند بهتر است یا رای دزدی و ناپاک اقایان ؟.
- رای پاک و قومی روشنفکر بهتر است یا کثیفکاری های سیاسی و خریدن رای ؟
- رای پاک و مردمی روشنفکر بهتر است یا رایی که با فریب دادن جوانان به بهانه دادن شغل کسب می شود؟
- شماها جواب بدین رای پاک قومی بهتر است یا رایی که با .از نام امام رضا باشد؟
- رای قومی پاک بهتراست یا رای ناپاکی که با فشار از مردم فقیر و سو استفاده از انها کسب می شود؟
رای پاک مردمی بهتر است یا رایی که با دادن پارچه کت شلوار به معلمان باشد؟
اری برادرانم مهدی روشنفکر مظلوم واقع شد و طرفدارانش مظلون تر ولی خواست خدا این است که آینده متعلق به مظلومین است.
Iran, Islamic Republic of
چرت نوشتی و تهمت زدی
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز روشنفکر یک نیروی بالقوه برای اصولگرایان هست لج بازی نکنید بیایید روشنفکر را کاندید کنید ایشان شاخصهای اصولگرایی به مراتب بالاتر از هدایتخواه و خلقی پور دارند تنها نقطه ضعفشان این است که یک ایل پرجمعیت و قدرتمند پشت ایشان هستند!!!!بندگان خدا تامرادی همیشه سرنوشت انتخابات مجلس را تعیین میکنه با انتخاب روشنفکر به عنوان گزینه اصولگرایان اصول را سالها تضمین کنید سرنوشت خودتان را دست امثال کیان دهراب پور نسپارید روشنفکر برنده قطعی انتخابات هستند
حسینیان ده برافتاب
Iran, Islamic Republic of
ای کاش یک سوال دیگر را نسبت به اظهارات خلاف واقع و توهین امیز این برادر نسبت به قومیتی خواندن ارا دیگران مطرح میکردین
چرا در صندوق منتسب به اقای هدایتخواه در 4 دوره ی متوالی هیچ گزینه ای جز جناب هدایتخواه مشاهده نشد ؟؟؟

این که خودمان کار نادرست رو انجام بدیم و بقیه رو متهم به همان کاری کنیم که خود پرچم دار ان باشیم را چه مینامند ؟؟؟
(.
منتقد
Iran, Islamic Republic of
واقعا تحلیل عالمانه ای است
سفلی
Iran, Islamic Republic of
واقعا درست است. طایفه گرایی ما را بیچاره کرده است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
من این نویسنده رو نمیشناسم . ولی تیم دکتر روشنفکر که این آقا رو میشناسن حتما پاسخ جامعی به جوسازی غیرمنطقی این آقا بدن تا سر جاش بشینه .
این یادداشت نامردی بود چون واقعیت ها رو برعکس و وارونه بیان کرد .
حقگو
Iran, Islamic Republic of
واقعا این روند طایفه گرایی با حاج زارع شروع شد
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
فارغ از اینکه فرخیانی چطور شخصیتی است، مطلب درستی نوشته است
سینایی
Iran, Islamic Republic of
حذف رقبا در ماههای منتهی به انتخابات از طرف جناب هدایتخواه سابقه دیرینه داره. چطور جناب هدایتخواه که داعیه رهبری اصولگرایان دراستان را داره روی چهره ای چون دکتر روشنفکر که اندوخته آرای بسیار بالایی را داره سرمایه گذاری نمیکنه که برای تجزیه آرای اصولگرایان رقیبی تازه بتراشه؟ چنین روشی با ادعای رهبری همخوانی نداره.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
میشه یه نفر به من بگه البرز یاوری کیه که اینقدر بد کرده ؟ من نمیشناسم این به اصطلاح نویسنده رو
رضا
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر مثل یک ارتشبد با 60هزار نیرو اماده نجات اصولگرایان از منجلاب 8ساله حاصله از تهجرگرایی و حسادت طلبی و خودخواهی برخی اقایان هست گر مرد رهید بسمالله خودخواهی را کنار بگذارید و خودتان را نجات دهید همچون حر بن ریاحی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
عجب کینه ای نسبت به دکتر روشنفکر داشت . نویسنده عقده گشایی کرد ‌
Iran, Islamic Republic of
گوشزد... بر علیه اصولگرایان یا قصد نفاق بین مردم رو داره و چشم وحدت بین اصولگرایان رو باخروجی روشنفکررونداره:
حضرت(ع) در مذمت سپاه جمل، آنها را با وصف “منافق” مورد خطاب قرار داده و مي فرمايد: “دينكم نفاق” يعني روش و منش شما، دورويي است. “منافق” از ريشه “نفق” به معناي دالاني است كه زير زمين مي‌زنند تا براي استتار يا فرار از آن استفاده كنند، مانند لانه هاي دو سوراخه اي كه حيواناتي چون موش صحرايي و روباه و سوسمار براي خود مي‌سازند يك سوراخ آشكار كه از آن وارد مي شوند و ديگري پنهان تا هنگام خطر از آن بگريزند.

به آن سوراخ پنهاني “نافقاء” مي‌گويند. اگر به انسان دو رو و دو چهره “منافق” گفته مي شود از اين باب است كه علاوه بر راه و روش ظاهري، راه و روش مخفيانه و مرموزي را نيز براي خود برگزيده است. ‏

امام علي(ع) از اين گروه كه دشمني شان را پنهان مي‌كنند به عنوان خطرناكترين دشمنان ياد كرده و مي‌فرمايند: “اينان كساني‌اند كه نقاب اسلام به چهره مي زنند ولي از گناه باكي ندارند و از آن دوري نمي‌كنند.” (نهج البلاغه: خطبه 210) اهل نفاق، در ظاهر، خود را مومن و پيرو دين نشان مي‌دهند لكن در حقيقت و در واقع برخلاف دستورات دين و مصلحت جامعه اسلامي عمل مي‌كنند.

اميرالمومنين(ع) اهل نفاق را “گمراه و گمراه كننده” معرفي كرده و مردم را از همراهي و معاشرت با آنها برحذر مي‌دارد: “از اهل نفاق و دورويي پرهيز كنيد كه اينان گمراه و گمراه كننده، لغزيده و لغزاننده اند، دل هاشان بيمار ولي رويشان پاكيزه است”حضرت(ع) در مذمت سپاه جمل، آنها را با وصف “منافق” مورد خطاب قرار داده و مي فرمايد: “دينكم نفاق” يعني روش و منش شما، دورويي است. “منافق” از ريشه “نفق” به معناي دالاني است كه زير زمين مي‌زنند تا براي استتار يا فرار از آن استفاده كنند، مانند لانه هاي دو سوراخه اي كه حيواناتي چون موش صحرايي و روباه و سوسمار براي خود مي‌سازند يك سوراخ آشكار كه از آن وارد مي شوند و ديگري پنهان تا هنگام خطر از آن بگريزند.

به آن سوراخ پنهاني “نافقاء” مي‌گويند. اگر به انسان دو رو و دو چهره “منافق” گفته مي شود از اين باب است كه علاوه بر راه و روش ظاهري، راه و روش مخفيانه و مرموزي را نيز براي خود برگزيده است. ‏

امام علي(ع) از اين گروه كه دشمني شان را پنهان مي‌كنند به عنوان خطرناكترين دشمنان ياد كرده و مي‌فرمايند: “اينان كساني‌اند كه نقاب اسلام به چهره مي زنند ولي از گناه باكي ندارند و از آن دوري نمي‌كنند.” (نهج البلاغه: خطبه 210) اهل نفاق، در ظاهر، خود را مومن و پيرو دين نشان مي‌دهند لكن در حقيقت و در واقع برخلاف دستورات دين و مصلحت جامعه اسلامي عمل مي‌كنند.

اميرالمومنين(ع) اهل نفاق را “گمراه و گمراه كننده” معرفي كرده و مردم را از همراهي و معاشرت با آنها برحذر مي‌دارد: “از اهل نفاق و دورويي پرهيز كنيد كه اينان گمراه و گمراه كننده، لغزيده و لغزاننده اند، دل هاشان بيمار ولي رويشان پاكيزه است”
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
خیلی خیلی تابلو دکتر روشنفکر رو تخریب کردی و آقای فرخیانی رو تحریک کردی . زرنگ کی بودی البرز ؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
.آدمای هستند آقای نویسنده !
تامرادی
Iran, Islamic Republic of
ومکرو ومکرالله والله خیرالماکرین
Iran, Islamic Republic of
بزودی فتنه فتنه گران به خودشان بازخواهد گشت دوهفته دیگر صبر کنید
علی
Iran, Islamic Republic of
واقعا متاسفم برای مردمی با این پشتوانه تمدن که امثال فرخیانی قرار باشه نماینده فاضل اونها باشه
هیهات!!!!!!
احمد جهان
Iran, Islamic Republic of
هدایتخواه اخرش فرخیانی رو مثل نیکبخت میندازه پایین.دیشب دخترش علیهش خبر زد.جای تاسف داره دوروزم بهش رحم نکردن
Iran, Islamic Republic of
جالبه گزینه قویتری را از حوزه سفلی انتخاب نکردند یک مهره نسبتا ضعیف انتخاب کردند که هرموقع خواستند بزنشش کنار و هدایتخواه رو بیاورند
Iran, Islamic Republic of
متاسفم برا ایل تامرادی که یکی پس دیگری نیروهای قدرتمندش را قربانی سیاست ورزی امثال دکتر کیان میکنند
جاودانه. سیما
Iran, Islamic Republic of
به نظر میرسه در زمان ففلی روشنفکر در فضای سیاسی بویراحمد و دنا یکه تازی کند. کمپین_قدرتمند مهدی روشنفکر تمام فضای سایبری و مجازی را در تسخیر خودشون دراوردن و پیام خودشونو به مردم میرسانند.
حسین
Iran, Islamic Republic of
ادم با دیدن کریم فرخیانی. میوفته
من
Romania
ای وی تحلیل جانعه شناختی...
Iran, Islamic Republic of
اهانت اطرافیان هدایتخوااه به یک ایل بزرگ پسندیده نیست:

برادران بزرگوار هیچ ادیانی به قومیت ها اهانت نکرده اند ...
اسلام بیشترین حرمت را در عین استقلال ایینی برای قومیت ها داشته است ...
اسلامی که بعضی از اطرافیان اقای هدایتخواه به وجود اورده اند به یک قومیت بزرگ و تاثیر گذار در مشارکت های سیاسی که به عنوان یکی از مولفه های ضمانتی جمهوری اسلامی محسوب میشود . این به درد خودشان خواهد خورد و این . شده است ...
دنا
Iran, Islamic Republic of
هیچ فرخیانی با خودش فکر نکرد چرا خودش را انتخاب کردند چرا امثال خرامین خلقی پور پیشوا را انتخاب نکردند هی هات من النفس الاماره
احمدی نژادی ها نه به هدایتخواه و گزینه هایش
Iran, Islamic Republic of
ای اقایون بی صفاتی که به احمدی نژاد. کردید. ۹ روز روزه گرفتید برای پیروزیش و بعد او را لجن سیاسی خطاب کردید .وای بر شما .امان از انحطارطلبی و تفکر ا شما.امان از خشک مقدس بازی که بلای جان این مردم شده .
اقای هدایتخواه به خدا قسم از اون موقه که به احمدی نژاد توهین کردی .
هرکسی گزینه تو باشه من برعکسش عمل میکنم.
احمدی_نژادی_ها_نه_به_هدایتخواه
Iran, Islamic Republic of
زهی خیال باطل، قلب من دکتر مهدی روشنفکر
حامی هدایتخواه هستم
Iran, Islamic Republic of
حمیده هدایتخواه :
کریم فرخیانی نشانه انسداد جریان اصولگرایی در استان است ، او نشانه یاس و افسردگی در جریان اصولگرایی است ، او صدای سوت پایان بازی اصولگرایی است و او نشانه مرگ و خودکشی جریان اصولگرایی است من این تصمیم اصولگرایان را نشانه ترس می دانم.
نگاه سبز
Iran, Islamic Republic of
 "ملّا محتقی" برادری داشت به نام "علی دونا". دونا در گویش محلی همان داناست. و الاَسماء تنزل من السَماء! برادر، رعد و برق بی باران بود! یا ابری سیاه که به تعبیر اخوان: فضا را تیره می دارد/ ولی هرگز نمی بارد! 
اینان به کمک عِدّه و عُدّه‌ی خود، به اقتضای شرایط، بر آن شدند تا سنگی را که مانع کاشت و برداشت بود، از سرِ راه خود بردارند. سنگ، بسیار بزرگ و سنگین و مستحکم بود. قِدمتی داشت به بلندای تاریخ. "علی دونا" یک تنه کنار سنگ ایستاد و به نیروی بازو، خیالِ خام می پخت. او ادعا داشت که سنگ را به راحتی جابجا می کند. کَلِمَّ الّنَاسَ عَلی قَدرِ عُقُولِهِم. سنگ امّا عظیم تر از قوتِ دستانِ "علی دونا" بود. "ملّا محتقی" تماشاکنان در کنجی نشسته بود. او در این مواقع با غیض و غضب برادر را خطاب می کرد. این بار هم خشم در چشمانش موج می زد. نگاهی فقیه اندر سفیه به "علی دونا" انداخت و به طعن و طنز گفت: علی نونااااا! (علی نادان) با سنگ پَنجه مکن و خود را رنجه مکن. سنگی با چنین صلابت و قامتی، با بازوانِ ضعیف و تنِ نحیفِ تو هرگز تکان نمی خورد! هل دادن این سنگ، مهار می خواهد و ماهری و ساحری! با نیرویِ دَه مَردِ کاری و هزار نکته‌یِ باریک تر ز مو! حالا حکایتِ لویی جَرگه ها و گَعده‌ هایِ سیاسیِ خاص در شهر ماست. اینان در دوره‌ی گذشته هم سیر بی سلوک کردند و راه بی خروج رفتند. فَغُلِبُوا هُنالِکَ وَ انقَلَبوا صاغِریَن (آن‌گاه مغلوب شدند و کوچک بازگشتند)؛ امّا درسی نیاموختند و تجربتی نیندوختند. مَن جَرّب المُجَرّب حَلَت به الندامة. سیاست روی دستشان مانده است. تا جایی که نباید گفت سیاست آنها قطعاً ضعف هایی دارد، بلکه باید نوشت: ضعف های آنان قطعاً اندکی هم سیاست دارد! مشفقانه و مشتاقانه امّا رقیبانه می توان راهکاری به آنان پیشنهاد داد: استفید من تجاربُ السابقین. و اِلا فلّا! عرض و ارزت به باد خواهد رفت. جختی، با این بازی مار و پله، به مقصد هم برسند به مقصود نمی رسند! سیاست هم البتّه خَافِضَةٌ رَافِعَةٌ است. بالا می برد و زمین می زند. لاجرم آن کس که بالاتر نشست/ استخوانش سخت تر خواهد شکست. معهذا، به دریا در منافع بی شمار است! آنان علی دونا به اسم اند و علی نونا به رسم. روشنفکر آن سنگ استوار و پر هیبت است. فرخیانی نیز ملّا محتقیِ قصه‌ی ماست که ظرائف و طرائف کار را می داند. هزار باده‌ی ناخورده در رگِ تاک است. زهی خیال باطل. خونسرد باشید! او داناتر و زیرک تر از آن است که تن به هر بازیِ سخیفی دهد.
Iran, Islamic Republic of
. با توهین به فرخیانی در فکر تبرئه پدر :

حمیده هدایتخواه می خواهد جوری وانمود کند که پدرش از تصمیمات نابخردانه و خود زنی های این روزهای اصولگراین خبر ندارد و جوری می نماید که انگار عده ای در جوغوره چهارسال ایستاده اند تا نوبت انتخابات برسد و ستار هدایتخواه را کشان کشان به فرمانداری ببرند که ثبت نام کند و آبرویشان را بخرد اما مردم با درک تر از آنند که ندانند راس جریان اصولگرایی بویراحمد و دنا همین ستار هدایتخواه است که علی رغم دو دور شکست، نشستن بر روی صندلی سبز بهارستان به هیچ وجهی از ذهنش پاک نمی شود که به هر نوعی دوست دارد رقیب جدی درون حزبی اش را حذف کند و خودش ثبت نام نماید البته با چاشنی کمی ناز برای هم فکرانش و اندکی هم مصاحبه رسانه ای و به خدمت گرفتن واژه هایی چون استخاره.
محسن جاوید
Iran, Islamic Republic of
وقتی در رسانه ها قلم میزنند خودشان را حضرت زمانه میدانند و در جایگاه حق خواهی و عدالت طلبی از رای قومیتی میگویند اما وقتی از ان ها سوال می شود که چرا در دارشاهی دکتر یا ده برافتاب روشنفکر باید شش رای داشته باشد و . اصلاح طلبان طایفه محترم گودرزی نیز به اقای هدایتخواه رای دهند ادعا دارند چون هدایتخواه در کشور بی نظیر می باشد.می گوییم قبول ایشان علامه دهر!! اما چرا باید انتخابات شورا در دارشاهی لغو و تمام گودرزی ها و وابستگانشان به شهر بیایند و برای رای دادن به مهندس کیوان اشنا حماسه افرینی کنند..و ایا همه گودرزی ها در انتخابات گذشته شورا برای انتخاب مهندس محسن مفتح هماهنگ نبودند...ناگهان سکوتی عجیب انها را در برمیگیرد...و سعی میکنند خودشان را به کوچه علی چپ بزنند اما افسوس در ان کوچه نیز گم خواهند شد
هدایتخواه علیه تامرادی
Iran, Islamic Republic of
این تحلیل آبکی و پر از تهمت مصداق بارز و عینی اختلاف افکنی میباشد
جالبه اینجاست خود تحلیل به صراحت به اختلاف افکنی دامن زده
باید اراء منتسب به یک منطقه خاص در سبد امثال شماها باشه که تشویق به خرد و انتخاب درست شویم مادامی که رای مردم این مناطق در سبد دیگری باشد محکوم به قوم گرایی هستیم
همه شماها مدرنتیته زندگی میکنید مدرنیته انتخاب میکنید مدرنتیه هم فکر میکنید فقط ماها ناقص تفکر میکنیم من نمیدونم اگر تهمت اقوم گرایی رو از نوک زبان شما بگیرند چه حرفی دارید به خورد مردم بدین مردم در 2 دوره ی متوالی گذشته به نظر اجماع شما نه گفتند اجماعی محکم تر از قضاوت مردم نیست و نخواهد بود جمع کنید این بساط .ی و

زهی خیال باطل .....

اسفند 98 منتظر هتریک شکست باشید !!!!!!!
حسین سعادت
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر در دل مردم جا خوش کرده و متعلق به خودش نیست ، بلکه متعلق به تفکری از جنس انقلابیون دلسوز نظام و مردم زجرکشیده میباشد که ، بفرموده ایت الله شهید دکتر سید محمد بهشتی : شیفتگان خدمت هستند ن تشنگان قدرت ، با این شرایطی که پیش می رویم روشنفکر رقیب اول هر کاندیدائی خواهد بود.
Iran, Islamic Republic of
با عرض سلام و ادب انشاءاللّه اینی که گفتی راست باشه ولی متاسفانه آقای روشنفکر عزیز . همانطوری که چند سال پیش نشون داد چون قول از آقای زارع گرفت رفت طرفش و فقطی که ایشون قبول شد از آقای روشنفکر استفاده ننمود و بعد از مدتی ایشون ( آقای روشنفکر) از جبهه ی آقای زارع جدا شد
بیطرف از شهرستان بهبهان
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه از نظرات صادر شده مشخص هست همش کار یک با چند نفر می باشه انشاءاللّه بتونیم فرهنگ درست تحلیل کردن را یاد بگیریم و پای سخنان کاندیدهای محترم بنشینیم و تصمیم بگیریم نه بر اساس قوم گرایی انشاءاللّه هر کس بتونه از حقوق مردم دفاع کنه انتخاب کنیم
اصولگرا
United States
سلام و درود ، هر ک هستی سخت در اشتباهی ، آوردن دکتر فرخیانی فتنه ای بیش نیست و ایشان هم شخصیت بزرگی هستند ک قطعا ب راز و رمز انتخابش پی خواهد برد و ب لطف خدا نمی تونند آبروی دکتر فرخیانی زیر سوال ببرند ، بدان و آگاه باش ک اتحاد پابرجا خواهد ماند و دکتر روشنفکر از سیلارستان ب بهارستان می رود .
وحید سینایی
Iran, Islamic Republic of
خوب بلدین با کلمات بازی کنیددست بردارید از این شیوه های رو شده برای ملت کدام اصلاح کدام اصول از چه چیزی میگوید برای ما گوش مرده پر شده اصلاح که برای منافع چند نفر حاضر است فردی را حمایت کند که سابقه تماما اصول گرایی دارد و در طرف مقابل مسعود حسینی که پدر اصولگراها به حساب میاد وقتی از گزینه انحصاریش ناامید می شود به سراغ دکتر نیکبخت اصلاح طلب میره و ایشان را هم مثل اب خوردن در لحظه اخر تنها گذاشتن اینها همه نشان می دهد که کسی به دنبال تفکر نیست به دنبال منافع خودشون هستند.
بر اساس کدام اصل اصولگرایی، با حضور اقایان دکتر روشنفکر، دکتر پیوند و خرسندیان به عنوان گزینه اصولگرایان مخالفت گردید و برادر عزیزِ اصلاح طلب جناب دکتر نیکبخت را به عنوان کاندیدای جریان اصولگرایان معرفی نمودند؟!
Iran, Islamic Republic of
هدایتخواه علیه تامرادی و بویراحند سفلی
Iran, Islamic Republic of
تا بر افراشتن پرچم یا مهدی بر قله های افتخار راهی نمانده .همه تا اخر با برنامه و چهره به چهره مشغول فعالیت باشین که پیروزی نزدیکه.
Iran, Islamic Republic of
امروز کسی باید نماینده باشه که بتواند فراجناحی و فرا قبیله ای عمل کند . نه وابسته به حزب و قدرت و ثروت و قبیله باشد . مهدی روسنفکر یک چهره فراجناحی است.
حسین دیبا
Iran, Islamic Republic of
فقط روشنفکر
دنای سرافراز
Iran, Islamic Republic of
دیگر چه بخواهیم و چه نخواهیم باید مهدی روشنفکر را در معادلات سیاسی استان فردی ویژه در نظر بگیریم و کاملا واقفیم هرکدام از جریان های سیاسی به خصوص اصولگرایان با نادیده گرفتن وی و جبهه مردمیش لطمه ای بزرگ خواهند خورد.
ندای وحدت
Iran, Islamic Republic of
تا اخر ایستاده ایم . فقط مهدی روشنفکر
دانشگاه پیام نور
Iran, Islamic Republic of
ناجی به کسی میگن که از خود گذشتگی در راه رسیدن به آرامش و کمال جامعه و اطرافیانش داشته باشه….ناجی کسی نیست که دیگران رو پلی کنه برای رسیدن به منافع شخصی خود و عده ای خاص…ناجی یعنی حاج مهدی روشنفکر که با چشم پوشی از هر جناح و دسته ی سیاسی و .نه فقط بخاطر کمک به مردم و گرفتن دستشون پا به صحنه گذشته و پایدار هم خواهد ماند چون طرفدارانش همگی مردمی هستن.چون دغدغش درد مردمه.
پایدارو جاوید دکتر مهدی روشنفکر
اصولگرا
Iran, Islamic Republic of
اصولگریان به امثال آقای فرخیانی و دهراب پور و روشنفکر نیاز ندارند.این بار کاندید اصولگرایان فقط حمیده هدایتخواه هست و بس.
Iran, Islamic Republic of
نویسنده عزیز خوب بخون لطفا:

تعصبهای شدید و حب و بغضهای بیش از اندازه و غیر الهی سبب میشود انسان به نفع فرد دلخواهش یا به زیان کسی که از او نفرت و کینه دارد، برخلاف واقع سخن بگوید.
درود بر دکتر روشنفکر عزیز که با تدابیر کامل تمامی معادلات سیاسی بویراحمد و دنارو بهم زده و کانون توجه همگان شده.و تمامی اظهار نظر ها به ایشون ختم میشه.به امید خدا به زودی همه خواهیم دید که جریان مردمی دکتر روشنفکر همه را شگفت زده خواهد کرد.
یا مهدی
Iran, Islamic Republic of
احسنت . این یکی از تحلیلهایی است که در این مدت در شان تحلیل سیاسی است . تصمیمات آقای زارع در چینش نیروهای مدیریتی در استان و بکارگیری و استخدام نیروهای طایفه ای از یک طایفه خاص در ادارات ازجمله ؛ دانشگاه یاسوج ، اداره برق و ......... از دلایل روشن قومیت گرایی است که استان را به قهقرا میبرد .
از تمام نیروهای علمی ، دانشجویان و افراد دلسوز همه جریانات سیاسی عاجزانه تقاضا دارم بخاطر خدا نگذارید بحث قومیتی در این استان نهادینه شود، این بحث خطرناک است و ممکن است در آینده استان دچار بحران شود .
از دستگاههای نظارتی ، شورای نگهبان ، وزارت کشور تقاضا دارم نسبت به این مقوله بی تفاوت نباشند .
هر کس کاری در راستای مبارزه با قومیت گرایی کاری از دستش برآید و کوتاهی کند در روز قیامت مسوول خواهد بود ، ما مسلمانیم و اسلام حرف از امت واحده می زند و معیار برتری انسانها میزان تقوای آنهاست . والعاقبه للمتقین
ص.فرخان
Iran, Islamic Republic of
ما الان دقیقا در مرکز بحران قرار داریم مگر دورهای قبل چه گلی بسر این مردم زدند و بازهم پافشاری میکنند که دوباره کرسی مجلسو بدست بیارنن که در نتیجه جیب چند نفر خاص پر پول میشه و اکثریت مردم روز بروز ضعیفتر مشوند اخه یکی نیست به نماینده شهرمون بگهگه مرد خوب شما رو چه به مجلس و سیاست؟!!! شما ببیاید کارهای پیمانکاریتونو انجام بدید دست از سر این مردم که اکثریت به شام شبشون محتاجن وردار، این مردم به یک نمایندهبه اصطلاح عامیانه شش دانگ تمام و از همه لحاظ نیاز دارد که به چند خصیصه مهم اشاره میکنم سواد وعلم در زمینه سیاست و حقوق ملت، فن بیان و شجاعانه صخنرانی ونطق کردن، از جنس خود مردم بودن و مهمتر از همه شناسنامه و هویت ان کاندید از لحاظ پاکی صداقت و بدور از هرگونه فساد مالی و رانت خواری و... بر عموم روشن باشد،، به امید روزی که مسعولین بدون غرض و مسایل قومیتی بفکر این شهر و مردمش باشند. به امید حق
Iran, Islamic Republic of
بهتربود عنوان مقاله آغاز عصبیت جاهلی باشد
ناشناس
Moldova, Republic of
نمردیم و معنای تحلیل جامعه شناختی رو هم فهمیدیم !!!!
آب رو بریز اونجا که میسوزه جناب تحلیل گر
Iran, Islamic Republic of
افرادی که عادت به بدگویی کردن دارند و مرتب از دیگران بدگویی می‌کنند در علم روانشناسی خصوصیات شخصیتی خاصی دارند. تمام افرادی که از احساس حقارت درونی رنج می‌برند، سعی می‌کنند احساس خودشان را به دیگران نسبت دهند و آن را فرافکنی کنند. آنها دیگران را تخریب می‌کنند تا با این موازنه منفی حال خودشان را بهبود ببخشند و احساس حقارت خود را التیام دهند. آنها دیگران را هم پایین می‌آورند و تحقیر می‌کنند تا با برجسته کردن معایب و ضعف‌های معمولی آدم‌ها که در همه وجود دارد و طبیعی است، آنها را خوار و خفیف کنند. افرادی که زیاد غیبت می‌کنند و به این کار عادت دارند، علاوه بر احساس حقارت به شدت دچار اضطراب هستند
عادل
Iran, Islamic Republic of
زنده باد فرخیانی
سپیدار
Iran, Islamic Republic of
نمی دانم که چرا بعضی ها به هر شکلی حاضرند لقمه را دور سرشان بچرخانند مطمئنم ترس از روشنفکر تا دوم اسفند کابوس های زیادی را برایتان رقم می زند
X
Iran, Islamic Republic of
آه ای خربزه، ای قناری، ای دلیرمرد، فقط خته کم داشتیم. 😂😂😂
اصولگرا
Iran, Islamic Republic of
واقعا جریان اصولگرایی باید خیلی محکم باشد که الحمدالله تاکنون به کسی باج نداده است
محمد
Iran, Islamic Republic of
با سلام
نویسنده متن اولا در دوره اول زارعی که پیروز انتخابات شد
آقای روشنفکر برای آقای زارعی سخنرانی کرد
مگر ایشان هدایت خواهی بود
لذا شاید ندانند که آقای روشنفکر چقدر ریزش داشته است
این دوره زیر ده هزارتا رای میاره
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
چند نکته در مورد اینکه چرا انتخاب دکتر فرخیانی درست است باید عرض کنم:
1- دکتر فرخیانی شاید نسبت به دکتر هدایت خواه کمتر شناخته شده باشد اما از لحاظ پشتیبانی دستگاه های دولتی اعم از قوه قضاییه - سپاه - نیروی انتظامی-شهرداری و غیره به مراتب جایگاه خیلی خیلی بالاتری دارند که نباید نادیده گرفته شود.
2- شاید اسم دکتر روشنفکر برای ایل ما باعث به وجود امدن تعصب قومی بشه اما نباید این نکته که ایشون حمایت هیچ کدوم از اعضای اصولگرایان رو نداره را نادیده گرفت، که چرایی ان به سطح کاریزما و سواد سیاسی ایشان برمیگردد.
3- اگه هم بحث پشتیبانی جریان اصولگرایی و هم بحث قومیت و هم سواد و کاریزمای سیاسی را بخواهیم به عنوان مهمترین دلایل انتخاب کاندید و نماینده در نظر بگیریم قطعا همه میبینیم که دکتر فرخیانی گزینه مناسب تری نسبت به دکتر روشنفکر و دکتر هدایت خواه هستن.
در مجموع: حضور دکتر روشنفکر در دوره قبل و موفقیت در کسب اراء فقط به دلیل تعصب قومی بوده و هیچگونه دلیل سیاسی و منطقی نداشته است. (هر چند منکر شخصیت انسانی والای ایشون نیستیم و نخواهیم بود) ایشون هیچگونه فعالیت سیاسی درخور ذکری نداشته و هیچگونه پشتیبانی سیاسی و حزبی هم ندارند.
دکتر فرخیانی از لحاظ سواد علمی، سیاسی، کاریزما و پشتیبانی تشکلاتی اگر جایگاهی بالاتر و بهتر از دکتر هدایت خواه نداشته باشند کمتر از ایشون نیستند و از لحاظ ظرفیت ایلی و قومی هم نسبت به دکتر روشنفکر چنین قضیه ای حاکم است. پس میتوانیم بگوییم دکتر فرخیانی همزمان هم ظرفیت های دکتر هدایت خواه را دارند و هم ظرفیت های دکتر روشنفکر را.
شاهین
Iran, Islamic Republic of
قطعا با شناختی که از ایشان دارم اصولگرایان جان دوباری خواهند گرفت
Iran, Islamic Republic of
به نظر بنده کاری که اصولگرایان میکنند و با انتخاب نکردن روشنفکر دارن تیشه میزنند به ریشه جناح اصولگرایی و اینا نمیتوانند بدون روشنفکر موفقیتی در این زمینه داشته باشند انها ناچارند که خروجی این حزب کسی نباشد جز حاج مهدی روشنفکر
علی
Iran, Islamic Republic of
اقلیت اصول گرای تصمیم گیرنده ی مد نظر شما با اوردن شخصی گمنام و بدون احاطه بر مسایل سیاسی در اندیشه‌ی ایجاد تفرقه در ببین طیف اصول گرا است. کی به رای.این افراد انحصار طلب و خود رای.اهمیت می دهد
وفا
Iran, Islamic Republic of
اب رو بریز اونجا که داره میسوزه
براتی
Iran, Islamic Republic of
تصور ان است که نگارنده. است که اطلاع کافی از جزییات ندارد. بعضی از کهنسالان تصمیم گیرنده نه از باب مصلحت و پیشبرد اهداف اصول گرایی بلکه ترس از عدم پاسخگویی مطالبات انها توسط افرادی همچون روشنفکر می ترسند و الا تاریخ نشان داده به هر قیمت ممکن و.بدون رعایت هیچ گونه اصولی تلاش کرده اند به نتیجه برسند.
محمدی
Iran, Islamic Republic of
حجم اطلاعات نگارنده ان قدر ناقص است که در جریان نیست که وقتی شخصی به نام هدایت خواه نماینده است بدون استثنا تمامی فامیلش هم رای وی هستند نه هم عقیده ی ان.
محمد ی
Iran, Islamic Republic of
همه مطلع هستند که خانواده ی روشنفکر.، خانواده ای موجه با پذیرش اجتماعی بالا و.مدافع حق و پیشبرد اصول انسانی و اسلامی اند. تقدیم بهترین عضو.این خانواده در راه تثبیت این نظام بالاترین گواه این مطلب.است. تعاملات گسترده و.احترام متقابل با تمامی ایلات و طوایف این استان موید ان است که اقای روشنفکر نه دراندیشه طایفه گرایی است ولی مقبولیت والای ان در بین ایلش یک مقوله ی غیر قابل انکار است.
Iran, Islamic Republic of
خخخخ چه تحلیل مسخره ای داری
Iran, Islamic Republic of
نیروهای جوان با دانش شغلی، جایگزین مدیران قدیمی و امتحان پس داده شوند. از مهم ترین عوامل توسعه نیافتگی استان ما؛ همین ضعف های مدیریتی می باشد
دکتر روشنفکر نیروی جوان و تازه نفسی است که از دل دانشگاه برخاسته و هنوز روحیه علمی و دانشجویی خودشو حفظ کرده و ودرد این جوانانو بیشتر از هرکسی میدونه
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
رای 40 هزار نفری مهدی روشنفکر حاوی پیام امید ، خودباوری ، عشق ، دوستی ، اینده ای روشن و نه گفتن به مقوله نحس زر ، زور و تزویر است .
محمدیان
Iran, Islamic Republic of
دکتر روشنفکر سالها همچون زغال روشنی که بواسطه روشنی و حرارتش با زغال های خاموش موجب روشن شدن انها میشه ، با همنشینی مردم درد وزجر کشیده ، این همنشینی اثر کرد و باعث فوران اتشفشنانی گردید که ایشان رو پدیده انتخابات مجلس 94 کرد
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر قلمت با انتخاب آقای فرخیانی به قومیت پایان دهیم
کارمند
Romania
با سلام خدمت مدیر محترم سایت کبنا نیوز و همه خوانندگان.اولا تحلیل فوق تحلیلی منطقی در جریان اصولگرایان و در واقع یک پوست اندازی سیاسی در جریان مذکور میباشد.دوما:واقعا با چندین برخورد با اقای دکتر فرخیانی اینو متوجه شدم که ایشان دیدگاهش ،دیدگاهی ملی و فرا ملی هستن مطلقا مخالف دیدگاهای قومی و قبیله ای میباشن.سوما :فردی به مسلطی ایشان در امر قانون و قانون گذاری واقعا ندیدام و حتی میتوان اذعاننمود که ایشان یکی از نخبگان ملی در این حوزه میباشن.چهارما:به حق میتوان گفت حضور ایشان در عرصه انتخابات فرصتی طلائی جهت استفاده بهینه از دانش ایشان در امر قانون گذاریست چرا که ما نیازمند حضور افرادی نخبه و متخصص با فکر واندیشه ای نو برای پیشرفت استان هستیم
نوای دنا
Iran, Islamic Republic of
برادر تحلیلتان بر اساس هدفتان بود نه واقعیت
اولاً که مرحوم محمودیان با رای بالا از جمعیت بویراحمد سفلی و علیا به مجلس راه یافت
بر اساس اطلاعات موجود نیز در ادوار گذشته همیشه بویراحمد میانی و حوزه سی سخت به جز خود شهر سی سخت حامی حاج حسینی و بعد از آن هدایتخواه بوده و هستند
پس خودتان را در جبهه فکری قرار ندهید
شما در واقع ابتدا از پایگاه رای منطقه ای حسینی و هدایتخواه استفاده می نمودید و بعد از جریان اصولگرایی برای سرپوش نهادن به رای قومی و قبیله ای خود
مردم آگاه هستند
همه به فاتحه خوانی می روند بعد به حاج زارعی منصوبش می کنید
همه با اتکا به رای قوم و قبیله به میدان می آیند
بعد محمودیان و روشنفکر را مثال می زنید
در واقع و به نظر بنده علت این تحلیل های ساختگی ذهن منفی شما فقط یک هدف دارد نه چیز دیگر
و آن هم تخریب چهره های بویراحمد سفلی و عدم تمایل به حضور ایشان در مجلس
علت عدم حمایت جریان اصولگرایی از روشنفکر فقط به این دلیل است که ایشان منتسب به بویراحمد سفلی است و عده ای تمامیت خواه که جریان اصولگرایی را تصاحب نموده اند فقط در فکر اهداف و منافع شخصی و باندی خودشان هستند نه چیز دیگر
ضمناً من طرفدار روشنفکر نیستم
Iran, Islamic Republic of
هرچند هم فکر نگارنده نیستم اما مطلب قابل فهم ودرکیست
ساسان آذر پور
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای البرز یاوری
اینکه سید باقر موسوی جهان آباد از کاندید اصلاح طلبان حمایت نکرد طنزی تهوع آور است.
کدام کاندید؟؟؟ ابن اصلاح طلبی که به نظر شما خروجی شورای اصلاح طلبان بود را شما به خوبی می شناید؟آقای محمد بهرامی از دوستان و نزدیکان مرحوم مفتح که در انتخابات سال ۱۳۷۸ مقابل سید باقر موسوی جهان آباد قرار گرفت . اتفاقا رای مرحوم مفتح ۹۰۰۰ تا بود که کاملا قومیتی و خویشاوندی بود بهرامی در سال ۱۳۸۲ در منزل شخصی خود در بلهزار به همراه حاج مسعود حسینی و محمد رحیم دهرابپور و مرحوم مفتح و گودرز بهادری و خلیفه خلقی پور و ستار هدایتخواه و مرحوم حسن زاده ( همه بزرگان و لیدرهای شناخته شده و شناسنامه دار جناح راست و اصولگرایان) جمع شدند و هدایتخواه اصولگرای و عصو شاخص جبهه پایداری را بر ضد سید باقر موسوی جهان آباد وارد صحنه انتخابات کردند و در آن شرایط سید باقر موسوی هم رد صلاحیت شد!!!!!!؟؟؟،، تا گروه هدایتخواه و اصولگرایان با خیال راحت در یک انتخابات بی رقیب وارد مجلس شوند
بهرامی پاداش این خدمت به اصولگرایان و هدایتخواه را در شهردار شدنش دریافت کرد و شهردار شد در شورای شهری که اعضایش اصولگرا و جبهه پایداری بودند!!!
وقتی در سال ۹۰ ضعف و سستی اصولگرایان و جبهه پایداری آشکار شد همان بهرامی که آبشخور سیاسی اش جبهه پایداری و جریان اصولگرا بود در یک چرخش خنده دار و آشکار به سمت اصلاح طلبان آمد تا مثلا لیدر این جریان بزرگ و شناسنامه دار و هزینه داده شود
با کدام گذشته؟؟؟؟ با کدام سابقه؟؟؟؟؟
بهرامی در سال ۸۲ بزرگترین منتقد و مخالف و حتی اهانت کننده به این جریان بود؟؟،، حالا بعد از چند سال میخواست لیدر این جریان بزرگ و شناسنامه دار شود!!! جناب یاوری:

منصف باشید. سید باقر موسوی جهان آباد هرگز از زارعی حمایت مستقیم نکرد البته مخالفتی هم نکرد اما مخالف فردی چون بهرامی است که هیچ گونه سنخیتی با جریان اصلاحات ندارد و نخواهد داشت.
اگر در این دوره اصلاح طلبان. ( حتی شورای چند نفر ه ای که دور قبل خودسرانه پشت سر بهرامی بودند) در این دوره از بهرامی حمایت کردند پس همه ادعاهای حضرتعالی درست است
این خط این هم نشان
حسین
Iran, Islamic Republic of
اصولا نگارنده اطلاع دقیق از جوانب ندارد و یا بر اساس تکلیف محوله این نگارش را انجام داده. قبل از روشنفکر از جمله اقای فرخیانی وارد میدان شدند ولی با اقبال عمومی مواجه نشدند. ایا گرایش عمومی مردم به یک شخص که پایگاه‌ اجتماعی بالا دارد جرم است. نگارنده بر اساس چه منطقی مطالب را ارائه می دهد. ایا چهل هزار رای دور گذشته اقای روشنفکر متعلق به یک طایفه خاص است. این چنین استدلال و غرض ورزی نشانه نیت شوم نگارنده است که متاسفانه این طیف افراد در جامعه کم نیستند.
صادق فرخان
Iran, Islamic Republic of
درود و عرض ادب، همه میدانیم که نمایندگی مجلس جایگاهی است برای دفاع از حقوق انسانی و سیاسی و قانونی شهروندان، و این حق میسر نمی شود مگر آنکه کسی که قرار است در آن کرسی و جایگاه قرار گیرد، دارای حداقل دو شاخص اساسی باشد، یکی آنکه پیشینه ی زندگی فردی و اجتماعی اش گویای خدمت به ارزشهای اجتماعی و منافع عمومی باشد و دوم آنکه از دانش و شم سیاسی و فکری لازم برخوردار باشد اما همه ی شهروندان غیور واقفند که تا امروز هیچ کاندیدی نتوانسته حق این شهر و مردمش را انگونه که شایسته مردم است بگیرد و ادای دین بجا بیاورد. ولی با حضور چنین شخصیتی مردمی با سوابق و پیشینه مشخص و شم سیاسی و فکری مثال زدنی، بیان عالی وخصوصیات کم نظیر شخصیتی همچون جناب دکتر حاج کریم فرخیانی به آینده ای روشن و سراسر پیشرفت برای این شهر و مردم شریف این دیار ایمان راسخ داریم. به امید حق
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر قلمت خیلی عالی بود ما باید براساس افکار رای بدیم نه بر اساس طایفه گرایی متاسفانه تو استان ما مردم براساس احساسات و قوم گرایی رای میدن
علی
Iran, Islamic Republic of
ضعف نگارند ه مشهود است. فرضا دو نفر از یک طایفه خاص حضور دارند استقبال درون طیفه ای از یکی بالا و دیگری ضعیف است. این.مبنای میزان مقبولیت است که شخص را برجسته می کند و در نتیجه انحصار گرایی محسوب نمی شود.
مختاری
United Kingdom
با آرزوی موفقیت جناب آقای فرخیانی
Iran, Islamic Republic of
وقتی قحط الرجال باشد،بایدهم افرادی تحلیل گرسیاسی باشند.
جامعه
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز اتفاقا برداران اصول گرا جز قومیت گرایی فکر دیگری ندارند چرا که از همین قومیت استفاده کرده و میخوان شکاف ایجاد کنند بعد هم بگن برادر فرخیانی فلان شخص میخواد بیاد درود بر روشنفکر و درود بر فرخیانی دو برادر با علم فریب این افراد نخورین
Iran, Islamic Republic of
چطور اینقدر دراظهارنظرهایتان بی انصافی می کنید مگراقای زارعی تمام بستگان وفامیلهی خودرااستخدام ومسولیت به انها داد
د
Iran, Islamic Republic of
هم زارع هم هدایتخواه از پایگاه رای روشنفکر می ترسند
Romania
در تایید سخنان نویسنده باید به چند نکته اشاره شود
1- دکتر فرخیانی بر اساس رشته و زمینه کاری ایشان که قضاوت و وکالت ان هم طراز اول میباشد به خوبی و بنحو احسن بخوبی خواهند توانست از حق مردم دفاع کرده و به خوبی از عهده سیاسیون زرنگ و هفت خط به خوبی بر خواهند امد
2- برای روشن سازی اذهان کسانی که درمان درد ما را در انتساب به طوایف و قبایل میدانند باید گفت دکتر فرخیانی از پایگاه اجتماعی و حمایتی به علت نسبت های قومی و قبیله ای با همه ایل و طوایف استان برخوردارند هرچند ایشان ایشان انسانی وارسته هستند که درد را ریشه یابی میکنند
3-ایشان فردی شجاع و نترس و روراست میباشند که حتی در قضاوت به بی طرفی کامل مشهور بودند و بهیچوجه حتی به اقوام درجه یک خود تعارفی در احقاق حق نداشتند و عدالت و دوری از قومگرایی مهم ترین درمان این استان است....
امیرظهوریان
Iran, Islamic Republic of
کاندید اصولگرایان هدایت خواه است
صادق.ف
Iran, Islamic Republic of
خواهشا میزان سواد و بیان ، شجاعت و عادل بودن جناب دکتر فرخیانی را با هیچ کدام از کاندیدها مقایسه نکنید، بیشتر از این توضیح لازم نیست فقط این موضوع را بگویم
که هر شخصی در این استان ادعای شجاعت، سخنوری و سواد و غیره... در مورد مسایل سیاسی و اجتماعی و مرتبط با نمایندگی با مجلس را دارد به صورت رسمی و قانونیی درخواست مناظره با جناب دکتر کریم فرخیانی را دهد تا بر همگان روشن شود که ایشان دنیایی از علم، سواد و بیان و اطلاعات میباشند حتی این موضوع را بقیه کاندیدها به خوبی میدانند و شکی در برتری ایشان ندارند، این شخصیت نخبه و جامعه شناس میتواند حق این مردم را از چنگال سیاسیون قدر کشوری بگیرد و ناجی این مردم باشد نه کسانی که... التماس تفکر وسلام
امیرظهوریان
Iran, Islamic Republic of
برادربزرگوارجناب آقای دکترکریم فرخیانی سلام جنابعالی و آقای دکترروشنفکرازیک طایفه هستیداگراصولگرایان قصدداشتندازطایفه تامرادی کاندید معرفی کننددورگذشته لحظه آخرهدایت خواه رانمی آوردندواین دورهم کاندید اصولگرایان هدایت خواه است و مطمئن باش که تحت هیچ شرایطی اصولگرایان از شما حمایت نمی کنن شما الان باآنهاآشناهستیدولی بنده حدود بیست سال با آنها آشنا هستم سران اصولگرا . درپوست میش فریب آنها رانخور
علی
Iran, Islamic Republic of
ینایی که حالا خارج از حزب قرار گرفتن و داره گله میکنن که چرا این شده و چرا ان شده؟
و میخوان بگن ما هم جزء اصولگرایان هستیم اول از خودشون سوال کنن که چرا در هیچ جایی از جریان اصولگرایی چه در سطح استان و چه بالاتر، اسمی از خودشون نیست و هیچ کس دیگه ای انها را قبول نداره؟
اینا فقط خودشون رو اصولگرا نشون میدن که بگن ما درستیم و ... واین گروه اصولگرا هستن که ما رو نخواستن.
نمیگن که اونها بودند که تن به رای اکثریت ندادند و خود رای از جریان خارج شدن.
امیدوارم که به کارهای خودشون فکر کنن و باعث تفرقه در بین جریان نشن.
به امید موفقیت و پیروزی دکتر فرخیانی
تامرادی
Iran, Islamic Republic of
آقای روشنفکر همچین اش دهنسوزی هم نیستن و نبودن فقط بیانات آقای هدایت خواه جهت اطلاع کسانی بوده که میگفتن آقای هدایت خواه قصد کناره گیری نداره الان هم دکتر فرخیانی فرد شایسته ای هست که ان شاءالله پیروزی نزدیک است
من که از صحبت های ایشان لذت بردم نطق ایشان نشان از جلسات و نشست های ایشان در سطح کلان کشور میباشد
ترنم
Iran, Islamic Republic of
با سلام و سپاس
دکتر فرخیانی هر چند به نظر می آمد مردم خسته شده باشند و به علت کم بودن وقت خیلی سریع به نکاتی اشاره کنند اما صحبت های ایشان فوق العاده و شیوا و روان بودند که نشان دهنده ی تسلط ایشان و تحصیلات ارزشمند ایشان در زمینه ی حقوق میباشد
من که به انتخاب شایسته ی دوستان امیدوار و خرسندم به امید موفقیت
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
طایفه بزرگ تامرادی باکمال افتخاروتاآخرین نفس ازایشان حمایت میکندو ضمن احترام به دیگررقبابه خصوص رقیب هم طایفه ای خواهشمندم به نفع فرخیانی کنارروند چراکه ایشان حمایت بیشترطوایف ایل بویراحمدراباخودداردولی روشنفکرفقط حمایت بخشی ازطایفه بزرگ تامرادی راباخوددارد
نفیسه
Iran, Islamic Republic of
مردم استانم سلام، این روزها تنور بازار قومی و قبیله ای انتخابات داغ داغ است و بیشتر از همه اینها تنور احساسات و عواطفی که سالهاست متاسفانه گریبان گیر مردم مظلوم این استان علی الخصوص جوانان با استعداد و غیورش شده است داغ است ، من هم جوانی مثل همه شما تحصیل کرده با بهترین نمرات و شوربختانه مثل اکثریت شما بیکار هستم .یکی از مشکلاتی که مردم استان ما همواره با آن دست و پنجه نرم کرده اند تصمیم گیری صرفا بر حسب احساسات بوده که باعث عقب افتادن از جو سیاسی و اجتماعی جامعه شده ، اگر بخواهیم جدای از تمام تعصبات قومی و قبیله ای جناب آقای دکتر کریم فرخیانی را در یک بند توصیف کنیم ایشان فارغ التحصیل دکترای حقوق جزا از دانشگاه شهید بهشتی تهران ، قائم مقام مدیرکل دادگستری استان وکیل و مشاور حقوقی مدیرکل بنیاد مسکن و شهرسازي استان ،مشاور حقوقی مدیرکل امور عشایر استان ووکیل و مشاور حقوقی مدیرکل تعاون روستایی استان و وکیل و مشاور حقوقی مدیرکل بنیادشهید استان ، فردی بسیار قاطع و عمل گرا در تمامی حوزه هایی که تا کنون فعالیت داشته اند می‌باشند ، فردی که تحت هیچ شرایطی به افراد نالایق و ناشایست رانت نمیدهند ، شاید وقت آن رسیده کمی واقع گرا باشیم ، ما به کسی برای کاندیداتوری در مجلس نیاز داریم که قدرت سخنوری و نفوذ قابل توجهی در میان بزرگان استانی و کشوری و احزاب داشته باشد. تا کی میخواهیم سرمان را مثل کبک زیر برف کنیم ، تا کی باید گول ظاهرسازی ها و احساسات شکننده ای رو بخوریم که سالهاست ما را از داشتن نماینده ای دلسوز که جدای از تعصبات کمی هم بفکر استان و مردم مظلوم آن باشد .درد من نیز این است که کمی هم بخود بیاییم و واقعیت ها را در نظر یگیریم و بر اساس منطق و گذشته کاری افراد و میزان قاطعیت و برش آنها قضاوت کنیم .‌…به امید موفقیت دکتر فرخیانی
تامرادی
Iran, Islamic Republic of
هر کاندید برای انتخاب شدن به عنوان نماینده مردم باید با هم سه شاخصه رو داشته باشه 1- توانمدی شخصی و سواد سیاسی 2- پشتیباتی تشکلاتی و حزبی که منبع قدرت هر نماینده هستش. 3- پایگاه مردمی
به نطر بنده در مجموع این سه شاخصه دکتر فرخیانی اصلحترین فرد میباشند.چرا؟
چون اولا ایشون دکترای حقوق جزا از دانشگاه شهید بهشتی رو دارن که بالاترین مدرک در حوضه علوم انسانی هست و کاملا مرتبط با سیاست و نمایندگی و دفاع از حقوق مردم داره و سابقه کاریشون نشانه توانمندی ایشون هست. چه در زمانی که وکیل بودند و چه در زمان قضاوت و معاونت قضایی دادگستری کل استان.
دوما ایشون تنها انتخاب اصولگرایان(بالاتر از روشنفکر و هدایت خواه) هست که نشون میده بهترین فرد در بین تشکلات حزبی هست و باز توانایی فردی ایشون رو میرسونه.
سوما ایشون از بزرگترین ایل استان هست و غیر از این به دلیل شخصیت بالای فردی و خانوادگی وابستگی و پایگاه اجتماعی بسیار خوبی در نزد سایر طوایف استان دارند.
و امیدوارم مردم با توجه به این شاخصه ها رای بدن و نه منفعت شخصی.
حسینی
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر حاج کریم فرخیانی
و درود بر تمامی صاحب نطران اصولگرایان که بلاخره یه نیروی جووان و توانمد رو معرفی کردن که هم پایگاه اجتماعی بسیار قوی دارند و هم صرف نظر از قومیت و تشکلات ایشون به خودی خود از سازمان و ارگانی میایند که اشنایی کامل با سیاست و دفاع از حقوق مردم رو دارند. بدون شک بهترین و توانمندترین کاندید چند دوره اخیر میباشند. امیدوارم مردم خارج از بحث های قومی و منفعت شخصی، بهترین فرد رو انتخاب کنن تا بتونه استانمون رو صاحب یه نماینده قوی در مجلس بکنه.
طاهرمنش
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر فرخیانی
انشالله که انتخاب نهایی ایشون و پیروز نهایی هم مردم هستند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
ما با تمام توان به فرخیانی رای می دهیم
محمد
Iran, Islamic Republic of
درود بر جناب دکتر فرخیانی
قطعا سران اصول گرایی و همه اصول گرایان به انتخاب ایشان ایمان دارند. و جناب آقای دکتر کریم فرخیانی بهترین انتخاب هستند و سابقه کاری و پاک دستی ایشان و توانمندی هاشون در امور قانون گذاری که وظیفه اصلی نماینده هست زبان زد هست.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دکتر فرخیانی انسانی وارسته و اخلاق گرا میباشند که بخوبی از حقوق مردم و استانش دفاع خواهند کرد برای ایشان آرزوی موفقیت و سلامتی روز افزون داریم
مجید
Iran, Islamic Republic of
احسنت به این انتخاب اصلح.خوشحالیم که سیاسیون ما با توجه به همه ی خصوصیاتی که باید یک نماینده در دفاع از حقوق ملت و استان داشته باشند انتخابی عالی داشتن و مایه مباهات است که چنین طیف متفکری اصلح ترین را معرفی کردند.جناب دکتر فرخیانی انتخاب همه ی قشرها
دست به دست هم دهیم به مهر
میهن خویش را کنیم آباد.
سامان
Iran, Islamic Republic of
من از طایفه جناب دکتر نیستم ولی با توجه به برخوردی که با آقای فرخیانی داشتم ایشان را فردی عالم و عادل و فهمیده و سخنور یافتم و مطمئن هستم که برای استان میتوانند نماینده ای شایسته و مثمر ثمر باشند و حتی میتوانند خیلی فراتر از استان عمل کرده و مایه افتخار این مرز و بوم باشند. امیدوارم مردم خوب استان این شانس را از دست ندهند و ایشان را با رای بالا به مجلس بفرستند.
سرچاتی
Iran, Islamic Republic of
ما از طائفه سرچاتی با توجه به شناختی که از شخصیت و تعهد و علم و اگاهی و سخنوری جناب دکتر فرخیانی داریم به طور اکثریت حمایت همه جانبه خود را از ایشان اعلام می داریم. امیدواریم مردم فهیم استان عزیزمان با رای اکثریت ایشان را که میتوانند برای مشکلات ما احقاق حق کنند به مجلس بفرستند.
حسین
Iran, Islamic Republic of
درود بر ایل بزرگ تامرادی با این انتخاب شایسته و اصلح.به امید موفقیت دکتر فرخیانی
خادم
Iran, Islamic Republic of
با شنیدن خبر انتخاب بجا و شایسته دکتر فرخیانی به کاندیداتوری این دوره ی مجلس بسیار خوشحال شدم من قبلا برای مسائلی در قوه قضائیه به ایشون مراجعه کرده بودم و به جد تا بحال شخصیتی به بزرگواری و تواضع و باسوادی ایشان در زمینه سیاسی و حقوقی ندیدم.امیدوارم سلامت و تندرست باشن و اگر کمی مردم استان بیشتر دقت کنند بی شک نماینده و مدافع بینظیری برای احقاق حقشان ظهور پیدا کرده که می توانند بهترین منفعت را ازین فرصت بی بدیل نمایند.درود بر دکتر فرخیانی و مردم فهیم استانم
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1