تاریخ انتشار
يکشنبه ۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۲۳
کد مطلب : ۴۰۳۳۷۳
یادداشت ارسالی؛
دن کیشوت، علی کامرانی و کهگیلویه بزرگ
۱
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛ متن ارسالی - دُن کیشوت نام رمانی اثر نویسندهی اسپانیایی میگِل سِروانتِس ساآوِدرا است. این اثر از قدیمیترین رمانها در زبانهای نوین اروپایی است.
دُن کیشوت زندگی فردی را به مخاطب نشان میدهد که دچار خیالاتی است و وقت خود را با خواندن آثار ممنوعه میگذرانَد. در زمان روایت داستان، نوشتن و خواندن آثاری که به شوالیهها میپرداخت ممنوع بود و شخصیت اصلی داستان، خود را جای یکی از همین شوالیهها میبیند و دشمنانی فرضی در برابر خود میبیند که اغلب کوهها و درختها هستند. «دُن کیشوت» پهلوانی خیالی که خود را شکستناپذیر میپندارد.
او، با همراهی خدمتکارش، سانچو پانزا، به سفرهایی طولانی میرود و در میانهی همین سفرهاست که اعمالی عجیبوغریب از وی سر میزند. او که هدفی جز نجات مردم از ظلم و استبداد حاکمان ظالم ندارد، نگاهی تخیلی به اطرافش دارد و همه چیز را در قالب ابزار جنگی میبیند.
فضایی که بر رمان دن کیشوت غالب است بسیار به فضای سیاسی این روزهای کهگیلویه شباهت دارد.
کهگیلویه بزرگ با حجم بسیار بالای مطالبات مردمی و مشکلات بسیار عدیدهای که دارد، این روزهای صحنه ظهور و بروز دن کیشوت های متوهمی ست که عرصه را بر مردم و فعالان سیاسی تنگ کردهاند.
فضای سیاست زده این روزهای کهگیلویه در طیف اصلاح طلبی فاصله بسیار زیادی با گفتمان اصلاح طلبی به خود گرفته است.
نفاق، دورویی، پرخاشگری و دروغ مفاهیمی هستند که بر این جو نامبارک و ناصواب سایه انداخته و دن کیشوت های متوهمی که در آن مشغول به ترکتازی هستند عامل و بانی این مناسبات شوم و نامبارک هستند.
دن کیشوتِ این روزهای کهگیلویه نماینده پنج هزار نفریِ شهرستانهای چرام و دهدشتی است که تک و تنها و بی یاور، سوار بر اسب خیالی خویش، شوالیه وار سعی بر برهم زدن فضای زندگی مردمی را دارد که رویه نامناسب مدیران و فعالان سیاسی اجتماعی آنها و همچنین برخورد طلبکارانه و پرخاشگرایانه ایشان چنان عرصه را بر این مردم نگون بخت تنگ کرده و زندگیشان را تحت شعاع قرار داده است که توان از کف داده و یارای مقاومت ندارند.
برادر عزیز و محترم جناب آقای دکتر کامرانی
رفتار دن کیشوت وار شما باعث گردیده که مدیران و فعالان سیاسی درگیر حواشی خودساختهای بشوند که تمامی توان خویش را مصروف این حواشی نموده تا جایی که خدمت گزاری به مردم رو فراموش نموده و به کنجی وانهند.
خیال کردن از منظرگاه علمی به منزله درک اشتباه یکی از حواس ست که در فقدان یک محرک خارجی مربوط به آن حس به وجود میآید و توسط شخص درک میشود.
توهم سیاسی به منزله درک اشتباه در مورد جایگاه، آرا، میزان محبوبیت، میزان اثربخشی یک شخص در سپهر سیاسی یک منطقه است.
نمایندهای که در دو شهرستان بزرگ یک حوزه انتخابیه از مجموع 64682 رای مأخوذه فقط 5143 رای را کسب نموده، اگر خودش را به هر دلیلی وارث مدیریت و تصمیم گیرنده اصلی مدیریت و انتخاب مدیران قلمداد کند متوهم نیست.
انتخابات، فعالیت سیاسی، سیاست، مدیریت، مبانی توسعه همه و همه جهت بهره وری و رفاه بیشتر مردم پا به عرصه اجتماع و اندیشه انسانها گذاشتهاند.
شما چرا و به چه دلیل اینگونه نگاه قیم مآبانه ای بر مردم دارید و خودتان را طلبکار مردم می دانید.
دیوار کشی و عربده کشی راههای رسیدن به رفاه نیستند.
کسی با پرخاشگری کلامی و عملی به اهدافی نرسیده و منزلگاهی را دشت نکرده است.
نوع برخورد دکتر کامرانی در مناسبات کهگیلویه بزرگ ناشی از برخودری ست که بر طیف دکتر کامرانی حکم فرماست.
سبک رهبری که در گذشته تا حال بر طیف دکتر کامرانی و دوستانش حکم فرما بوده باعث گردیده تا این دوستان با مشق و تمرین همان سبک در کهگیلویه بزرگ فضای رعب آور و دهشتناکی را بر مردم و فعالان سیاسی تحمیل کنند.
سبکی از فعالیت که علاوه بر اینکه اصلاح طلبانه نیست باعث هجمه، درگیری، فشار و نفاق در بین آحاد مردم شده و کهگیلویه بزرگ را سالها از توسعه دور گردانیده است.
سبک و رویه استبدادی و پرخاشگرایانه در مناسبات سیاسی باعث خواهد شد تا هدف اصلی فعالیت سیاسی که همانا توسعه و رفاه روزافزون مردم هست محقق نشده و فعالان و مدیران را درگیر مسائل سطحی، بی جهت و بی اثر نماید.
در کجای منش و مرامنامه اصلاح طلبی بر سبک مستبدانه در امر رهبری و جریان داری تاکید شده است که اینگونه ناجوانمردانه به جان مردم کهگیلویه بزرگ افتادهاید؟
اصلاح طلبان در ایران اعتقاد راسخ به اخلاق مداری و معتقد به بازگشت تز اخلاق در سیاست بوده و اعتقاد دارند که میشود با رقیب با شیوهای اخلاق مدارانه به رقابت سیاسی پرداخت.
شمایی که با انحاء مختلف برچسبهای امنیتی طیفی طایفهای و... قصد بیرون کردن هم فکران اصلاح طلب خود از سپهر سیاسی کهگیلویه را دارید چطور میتواند مدعی رعایت و اتکا به اخلاق مداری در جامعه باشید؟
اصلاح طلبان و مردم بزرگوار کهگیلویه از دکتر کامرانی بعد از انتخابات تا کنون جز اعتراض و پرخاشگری، جز فشار بر مسئولان و توهین و تندخویی چیزی ندیده یا نشنیدهاند.
مردم بزرگ کهگیلویه با این رویه ناصواب چگونه میتوانند به شما اعتماد کرده و حساسترین منصب حوزه انتخابیه خویش (منصب قانون گذاری و تقنین قانون) را به شما بسپارند.
شمایی که هنوز به مجلس نرفته بین مردم کهگیلویه دیوار کشیده و همه را با توجه به مناسبات کلیشهای طیفی خویش میبینید چگونه میشود به شما اعتماد کرد که در سحر پس از انتخابات در صورت راهیابی تان به مجلس همه آحاد مردم کهگیلویه رو به یک چشم دیده و در جهت توسعه کهگیلویه بزرگ گام بردارید.
رفتار آکنده از فضای فکری مسلط بر شما که دن کیشوت وار به تاراج همه دست آوردهای کهگیلویه بزرگ همت گماشتهاید، رویه و رفتار شما را چنانکه به مجلس راه یابید بر همگان آشکار نموده است.
برادر عزیزم
بهتر است جهت بالندگی و توسعه کهگیلویه بزرگ و مردم بلند همتش افسار شتر خلافت را بر پشتش انداخته و کار را به کاردانش سپرده و با عدم حضور خویش بر هر چه کمتر کردن فضای پرخاشگری و اغتشاش این روزها کمک کرده تا از قِبَل این خیر عظیم هم خود شما و هم مردم بزرگوار کهگیلویه بزرگ نفسی نیک تازه کرده تا این فضای نامبارک و نامیمون به برادری مساوات و همدلی تبدیل گردد.
تا جایی که سواد حداقلی ما اجازه فهم و درک قضایا را میدهد اصلاح طلبان به شدت به دنبال ساری و جاری کردن مشارکت حداکثری وسبک مدیریتی دموکراتیک بودهاند. اینگونه میخواهید نماینده اصلاح طلبان باشید؟؟
اینگونه میخواهید کهگیلویه بزرگ را از عقب گردهای مدیریتی و توسعهای نجات دهید؟؟
با دیوار کشی بین مردم و پخش و اشاعه پرخاشگری و عقده کشیهای کودکانه مُلکی تا کنون به سامان و توسعه نرسیده است برادر.
فضای سیاسی مورد پذیرش اصلاح طلبی و اصلاح طلبان فضایی آرام و آکنده از تفکر، تساهل و تسامح و رواداری، مدیریت علم محور و قاعده مند همراه با شعار زنده باد مخالف من است.
شمایی که با خودیها در جنگ هستید چگونه میتوانید بر مخالف و رقیب خویش زنده باد بدهید و آروزی زیست سیاسی برای آنها داشته باشید.
وااسفا از این همه پرخاشگری و کلیشههای طیفی قبیلهای کهگیلویه نگون بخت را به حال خویش بگذارید.
دسیسه چینیهای رسانهای و اجرایی دردی از دردهای کهگیلویه کم نخواهد کرد.
بگذارید مردم رنگ آرامش را ببینند.
جلسههای شما با جمعی از این ژورنالیستها در یاسوج جهت تعویض مدیران همسو با دولت اما ناهمسو با طیف و طایفه شما چه عوایدی برای کهگیلویه بزرگ خواهد داشت که اینگونه درشتی کرده و عرصه را بر مدیران کل تنگ کردهاید؟
در این روزهای خون و عزا با تأسی از سرور و سالار شهیدان و سرسلسله و علمدار آزادی خواهنان این دنیای فانی نصیحتی برادرانه خدمت خودم، شما و همه فعالان سیاسی اجتماعی کهگیلویه بزرگ عرض میکنم.
اگر دین ندارید.
آزاده باشید...
دُن کیشوت زندگی فردی را به مخاطب نشان میدهد که دچار خیالاتی است و وقت خود را با خواندن آثار ممنوعه میگذرانَد. در زمان روایت داستان، نوشتن و خواندن آثاری که به شوالیهها میپرداخت ممنوع بود و شخصیت اصلی داستان، خود را جای یکی از همین شوالیهها میبیند و دشمنانی فرضی در برابر خود میبیند که اغلب کوهها و درختها هستند. «دُن کیشوت» پهلوانی خیالی که خود را شکستناپذیر میپندارد.
او، با همراهی خدمتکارش، سانچو پانزا، به سفرهایی طولانی میرود و در میانهی همین سفرهاست که اعمالی عجیبوغریب از وی سر میزند. او که هدفی جز نجات مردم از ظلم و استبداد حاکمان ظالم ندارد، نگاهی تخیلی به اطرافش دارد و همه چیز را در قالب ابزار جنگی میبیند.
فضایی که بر رمان دن کیشوت غالب است بسیار به فضای سیاسی این روزهای کهگیلویه شباهت دارد.
کهگیلویه بزرگ با حجم بسیار بالای مطالبات مردمی و مشکلات بسیار عدیدهای که دارد، این روزهای صحنه ظهور و بروز دن کیشوت های متوهمی ست که عرصه را بر مردم و فعالان سیاسی تنگ کردهاند.
فضای سیاست زده این روزهای کهگیلویه در طیف اصلاح طلبی فاصله بسیار زیادی با گفتمان اصلاح طلبی به خود گرفته است.
نفاق، دورویی، پرخاشگری و دروغ مفاهیمی هستند که بر این جو نامبارک و ناصواب سایه انداخته و دن کیشوت های متوهمی که در آن مشغول به ترکتازی هستند عامل و بانی این مناسبات شوم و نامبارک هستند.
دن کیشوتِ این روزهای کهگیلویه نماینده پنج هزار نفریِ شهرستانهای چرام و دهدشتی است که تک و تنها و بی یاور، سوار بر اسب خیالی خویش، شوالیه وار سعی بر برهم زدن فضای زندگی مردمی را دارد که رویه نامناسب مدیران و فعالان سیاسی اجتماعی آنها و همچنین برخورد طلبکارانه و پرخاشگرایانه ایشان چنان عرصه را بر این مردم نگون بخت تنگ کرده و زندگیشان را تحت شعاع قرار داده است که توان از کف داده و یارای مقاومت ندارند.
برادر عزیز و محترم جناب آقای دکتر کامرانی
رفتار دن کیشوت وار شما باعث گردیده که مدیران و فعالان سیاسی درگیر حواشی خودساختهای بشوند که تمامی توان خویش را مصروف این حواشی نموده تا جایی که خدمت گزاری به مردم رو فراموش نموده و به کنجی وانهند.
خیال کردن از منظرگاه علمی به منزله درک اشتباه یکی از حواس ست که در فقدان یک محرک خارجی مربوط به آن حس به وجود میآید و توسط شخص درک میشود.
توهم سیاسی به منزله درک اشتباه در مورد جایگاه، آرا، میزان محبوبیت، میزان اثربخشی یک شخص در سپهر سیاسی یک منطقه است.
نمایندهای که در دو شهرستان بزرگ یک حوزه انتخابیه از مجموع 64682 رای مأخوذه فقط 5143 رای را کسب نموده، اگر خودش را به هر دلیلی وارث مدیریت و تصمیم گیرنده اصلی مدیریت و انتخاب مدیران قلمداد کند متوهم نیست.
انتخابات، فعالیت سیاسی، سیاست، مدیریت، مبانی توسعه همه و همه جهت بهره وری و رفاه بیشتر مردم پا به عرصه اجتماع و اندیشه انسانها گذاشتهاند.
شما چرا و به چه دلیل اینگونه نگاه قیم مآبانه ای بر مردم دارید و خودتان را طلبکار مردم می دانید.
دیوار کشی و عربده کشی راههای رسیدن به رفاه نیستند.
کسی با پرخاشگری کلامی و عملی به اهدافی نرسیده و منزلگاهی را دشت نکرده است.
نوع برخورد دکتر کامرانی در مناسبات کهگیلویه بزرگ ناشی از برخودری ست که بر طیف دکتر کامرانی حکم فرماست.
سبک رهبری که در گذشته تا حال بر طیف دکتر کامرانی و دوستانش حکم فرما بوده باعث گردیده تا این دوستان با مشق و تمرین همان سبک در کهگیلویه بزرگ فضای رعب آور و دهشتناکی را بر مردم و فعالان سیاسی تحمیل کنند.
سبکی از فعالیت که علاوه بر اینکه اصلاح طلبانه نیست باعث هجمه، درگیری، فشار و نفاق در بین آحاد مردم شده و کهگیلویه بزرگ را سالها از توسعه دور گردانیده است.
سبک و رویه استبدادی و پرخاشگرایانه در مناسبات سیاسی باعث خواهد شد تا هدف اصلی فعالیت سیاسی که همانا توسعه و رفاه روزافزون مردم هست محقق نشده و فعالان و مدیران را درگیر مسائل سطحی، بی جهت و بی اثر نماید.
در کجای منش و مرامنامه اصلاح طلبی بر سبک مستبدانه در امر رهبری و جریان داری تاکید شده است که اینگونه ناجوانمردانه به جان مردم کهگیلویه بزرگ افتادهاید؟
اصلاح طلبان در ایران اعتقاد راسخ به اخلاق مداری و معتقد به بازگشت تز اخلاق در سیاست بوده و اعتقاد دارند که میشود با رقیب با شیوهای اخلاق مدارانه به رقابت سیاسی پرداخت.
شمایی که با انحاء مختلف برچسبهای امنیتی طیفی طایفهای و... قصد بیرون کردن هم فکران اصلاح طلب خود از سپهر سیاسی کهگیلویه را دارید چطور میتواند مدعی رعایت و اتکا به اخلاق مداری در جامعه باشید؟
اصلاح طلبان و مردم بزرگوار کهگیلویه از دکتر کامرانی بعد از انتخابات تا کنون جز اعتراض و پرخاشگری، جز فشار بر مسئولان و توهین و تندخویی چیزی ندیده یا نشنیدهاند.
مردم بزرگ کهگیلویه با این رویه ناصواب چگونه میتوانند به شما اعتماد کرده و حساسترین منصب حوزه انتخابیه خویش (منصب قانون گذاری و تقنین قانون) را به شما بسپارند.
شمایی که هنوز به مجلس نرفته بین مردم کهگیلویه دیوار کشیده و همه را با توجه به مناسبات کلیشهای طیفی خویش میبینید چگونه میشود به شما اعتماد کرد که در سحر پس از انتخابات در صورت راهیابی تان به مجلس همه آحاد مردم کهگیلویه رو به یک چشم دیده و در جهت توسعه کهگیلویه بزرگ گام بردارید.
رفتار آکنده از فضای فکری مسلط بر شما که دن کیشوت وار به تاراج همه دست آوردهای کهگیلویه بزرگ همت گماشتهاید، رویه و رفتار شما را چنانکه به مجلس راه یابید بر همگان آشکار نموده است.
برادر عزیزم
بهتر است جهت بالندگی و توسعه کهگیلویه بزرگ و مردم بلند همتش افسار شتر خلافت را بر پشتش انداخته و کار را به کاردانش سپرده و با عدم حضور خویش بر هر چه کمتر کردن فضای پرخاشگری و اغتشاش این روزها کمک کرده تا از قِبَل این خیر عظیم هم خود شما و هم مردم بزرگوار کهگیلویه بزرگ نفسی نیک تازه کرده تا این فضای نامبارک و نامیمون به برادری مساوات و همدلی تبدیل گردد.
تا جایی که سواد حداقلی ما اجازه فهم و درک قضایا را میدهد اصلاح طلبان به شدت به دنبال ساری و جاری کردن مشارکت حداکثری وسبک مدیریتی دموکراتیک بودهاند. اینگونه میخواهید نماینده اصلاح طلبان باشید؟؟
اینگونه میخواهید کهگیلویه بزرگ را از عقب گردهای مدیریتی و توسعهای نجات دهید؟؟
با دیوار کشی بین مردم و پخش و اشاعه پرخاشگری و عقده کشیهای کودکانه مُلکی تا کنون به سامان و توسعه نرسیده است برادر.
فضای سیاسی مورد پذیرش اصلاح طلبی و اصلاح طلبان فضایی آرام و آکنده از تفکر، تساهل و تسامح و رواداری، مدیریت علم محور و قاعده مند همراه با شعار زنده باد مخالف من است.
شمایی که با خودیها در جنگ هستید چگونه میتوانید بر مخالف و رقیب خویش زنده باد بدهید و آروزی زیست سیاسی برای آنها داشته باشید.
وااسفا از این همه پرخاشگری و کلیشههای طیفی قبیلهای کهگیلویه نگون بخت را به حال خویش بگذارید.
دسیسه چینیهای رسانهای و اجرایی دردی از دردهای کهگیلویه کم نخواهد کرد.
بگذارید مردم رنگ آرامش را ببینند.
جلسههای شما با جمعی از این ژورنالیستها در یاسوج جهت تعویض مدیران همسو با دولت اما ناهمسو با طیف و طایفه شما چه عوایدی برای کهگیلویه بزرگ خواهد داشت که اینگونه درشتی کرده و عرصه را بر مدیران کل تنگ کردهاید؟
در این روزهای خون و عزا با تأسی از سرور و سالار شهیدان و سرسلسله و علمدار آزادی خواهنان این دنیای فانی نصیحتی برادرانه خدمت خودم، شما و همه فعالان سیاسی اجتماعی کهگیلویه بزرگ عرض میکنم.
اگر دین ندارید.
آزاده باشید...