تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۴ ساعت ۰۹:۳۸
کد مطلب : ۴۹۸۱۵۲
گزارش مردمی؛
گرمای کلافه کننده در مدارس مناطق گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد و نبود وسایل سرمایشی
۱
کبنا ؛
هنوز یک هفته از فروردین دانش آموزان سر کلاس های درس حاضر شده اند، اما گرمای مناطق گرمسیری گچساران و باشت شرایط را برای معلم و دانش آموز سخت کرده است.
به گزارش کبنا، آغاز سال 1404 برای مناطق گرمسیری استان کهگیلویه و بویراحمد بیشتر از آنکه بهاری باشد، تابستانی شروع شد و هر روزی که از فروردین ماه می گذرد، دمای هوا بیشتر و بیشتر می شود.
در چنین شرایطی برخی از کلاس های درسی این مناطق فاقد وسایل سرمایشی کولر هستند. از هر مدرسه 6 کلاسه ای، یک یا دو کلاس کولر ندارند.
در شهرستان کهگیلویه نیز چنین وضعیتی وجود دارد، و چه بسا در این منطقه مشکلات کمبود وسایل سرمایشی بیشتر از گچساران و باشت است.
معلم ها نمی توانند جلوی دانش آموزان شکایتی کنند، چون صدای دانش آموزان در می آید، و مدیر مدرسه هم توانایی پرداخت هزینه سرویس و تعمیر کولر را ندارد. نتیجه اینکه در روزهای آخر سال تحصیلی دانش آموزان بجای تمرکز روی فشردگی درس و مشق و امتحانات پایان سال، گرمای هوا را تحمل می کنند.
هر چند که مدیرکل نوسازی مدارس استان بر روی مجهز بودن تمام مدارس به کولر و بخاری و ... تأکید کرده است، اما هزینه سرویس کولرهای اسپیلت برای برخی از مدارس دولتی سخت و هزینه بر است.
برخی از مسئولان مدارس هنوز نتوانسته اند سرویس کولرهای اسپیلت را انجام دهند و سی و اندی دانش آموز و معلم در یک کلاس درس وضعیت طاقت فرسایی را تحمل می کنند.
تحقیقات نشان داده اند که گرمای هوا روی بازدهی مدارس اثر منفی دارد و همچنین دانشآموزان به احتمال بیشتر "حواسپرت و پرخاشگر میشوند و تمرکز خود را از دست میدهند."
به گزارش کبنا، آغاز سال 1404 برای مناطق گرمسیری استان کهگیلویه و بویراحمد بیشتر از آنکه بهاری باشد، تابستانی شروع شد و هر روزی که از فروردین ماه می گذرد، دمای هوا بیشتر و بیشتر می شود.
در چنین شرایطی برخی از کلاس های درسی این مناطق فاقد وسایل سرمایشی کولر هستند. از هر مدرسه 6 کلاسه ای، یک یا دو کلاس کولر ندارند.
در شهرستان کهگیلویه نیز چنین وضعیتی وجود دارد، و چه بسا در این منطقه مشکلات کمبود وسایل سرمایشی بیشتر از گچساران و باشت است.
معلم ها نمی توانند جلوی دانش آموزان شکایتی کنند، چون صدای دانش آموزان در می آید، و مدیر مدرسه هم توانایی پرداخت هزینه سرویس و تعمیر کولر را ندارد. نتیجه اینکه در روزهای آخر سال تحصیلی دانش آموزان بجای تمرکز روی فشردگی درس و مشق و امتحانات پایان سال، گرمای هوا را تحمل می کنند.
هر چند که مدیرکل نوسازی مدارس استان بر روی مجهز بودن تمام مدارس به کولر و بخاری و ... تأکید کرده است، اما هزینه سرویس کولرهای اسپیلت برای برخی از مدارس دولتی سخت و هزینه بر است.
برخی از مسئولان مدارس هنوز نتوانسته اند سرویس کولرهای اسپیلت را انجام دهند و سی و اندی دانش آموز و معلم در یک کلاس درس وضعیت طاقت فرسایی را تحمل می کنند.
تحقیقات نشان داده اند که گرمای هوا روی بازدهی مدارس اثر منفی دارد و همچنین دانشآموزان به احتمال بیشتر "حواسپرت و پرخاشگر میشوند و تمرکز خود را از دست میدهند."