تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۳
کد مطلب : ۴۹۲۹۵۹
کبنا گزارش میدهد
فیلم | چرا خشونت علیه کادر درمان شکل میگیرد؟ / نگاهی جامعه شناختی به قتل پزشک متخصص قلب در یاسوج
۰
کبنا ؛ روز گذشته ۲۶ آبان، مراسم بزرگداشت مرحوم دکتر مسعود داودی در سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد. رئیس کل سازمان نظام پزشکی در این مراسم، از ارسال نامهای ۱۰ مادهای به رؤسای سه قوه برای مقابله با خشونت علیه کادر درمان خبر داد. عوامل و ریشههای شکلگیری این خشونت و چگونگی کاهش و توقف آن در این مراسم با حضور مسئولین وزارت بهداشت، اعضای خانواده مرحوم و کادر درمان بررسی شد.
حال کادر درمان این روزها خوب نیست و ضرب و شتم و بیاحترامی به این قشر در راهرو بیمارستانها و مطبها و بیمارستانها قصه تکراری این روزها شده است.
البته باید بدانیم که در مواردی پزشک برای خدمتگزاری امنیت جانی و روانی ندارد، بیشترین آسیب به مردم همان منطقه خواهد رسید.
پزشکان و کادر درمان افراد نظامی نیستند و وقتی روپوش سپید بر تن دارند، بسیار آسیبپذیر هستند و هیچ امکاناتی به جز روپوش و گوشی پزشکی ندارند و بیدفاع مورد ضرب و شتم قرار میگیرند و حتی همچون دکتر داوودی متخصص قلب در یاسوج جانشان گرفته میشود.
در روزهای اخیر، رئیس کل سازمان نظام پزشکی از ارسال نامهای ۱۰ مادهای به رؤسای سه قوه برای مقابله با خشونت علیه کادر درمان خبر داده است و اقدامهایی برای دفاع و حمایت از کادر درمان انجام شده است اما باید دید این قوانین چقدر به امنیت کادر درمان کمک میکند.
سید علیعباس محدث - جامعهشناس و روزنامهنگار کهگیلویه و بویراحمدی در رابطه با خشونتهای موجود در سطح جامعه علیه کادر درمان و قتل دکتر داوودی پزشک متخصص قلب در یاسوج، گفت: آرزو میکنم که هیچ خدمتگزاری بهویژه کسانی که با بهرهگیری از دانش و علم خود، به بشریت خدمت میکنند، به هر دلیلی از جامعه انسانی، گرفته نشوند.
وی ادامه داد: ما در تمامی زیرساختها، نیازمند فرهنگسازی و بهرهمندی از غنای فکری و فرهنگی قابلانتظار، هستیم. متولیان مدیریت استان کهگیلویه و بویراحمد ملزم هستند، هر فکر وایدهای را جزء جدایی ناپذیر فرهنگ مردم بدانند و قبل از هر عملی، صادقانه، برای شعور مردم احترام قائل شده و داشتههای فکری و دورنمای مدیریت خود را به مردم عرضه کنند.
بگویند که برای توسعه امکانات و گسترش خدمات چه برنامهای دارند و در فلان مدتزمان، چه خدمتی به مردم ارائه خواهند داد. غیر از این باشد، همچنان کچل را حسرت مو هست وشانه.
جامعهشناس و روزنامهنگار کهگیلویه و بویراحمدی تأکید کرد: باید مردم ما بدانند که آیا هزینههایی که در حوزههای مختلف متحمل میشوند برخی از این چالشها ناشی از ناکارآمدیهای متولیانِ امر است. سالانه دستگاههای دولتی در حوزههای تخصصی و عمومی، مورد ارزیابی قرار میگیرند. بیشتر دستگاههایی که حتی به هر دلیلی صاحب رتبه میشوند، اما در نگاه مردم، بیکیفیتترین خدمات را ارائه میدهند.
وی بیان کرد: اکنون که موضوع روز استان به بهانۀ قتل دکتر داوودی، حوزۀ درمان و سلامت است، متولیانی که شاخصهای تخصصی و عمومی دانشگاه علوم پزشکی را بررسی کنند، باید از کادر زحمتکش و پرسنل این مجموعه حمایت کنند از انان دلجویی و مقام علم و دانش آنها را ارج نهند.
او گفت: باید دغدغهها و نگرانیهای این مجموعه را در مورد امکانات و تجهیزات تخصصی، از سبک زندگی شخصی پرستاران، وضعیت استخدامهای فلهای، بیعدالتی در پرداختهای خارج از حکم، چگونگی استفاده از تسهیلات کمبهره، وضعیت تغذیه، لباس و مکان استراحت آنها در حین کار و دیگر مزایایی که میتواند، انگیزه و تعهد کاریشان را مزید بر حال باشد، یا تجهیزات و امکانات درمانی، چگونگی خدماترسانی در کلینیکهای درمانی، نظارت بر درمانگاههای تخصصی، مراکز ارائه خدماتِ پیراپزشکی، وضعیت بیمههای درمانی و تکمیلی، وضعیت درمان بیماران صعبالعلاج، در نظر بگیرند.
باید کادر درمان و مجموعه پرسنل مراکز درمانی استان و کشور مورد تکریم و احترام جامعه واقع شوند.
محدث بیان کرد: فریاد میزنم که اول و آخرِ فکر و فرهنگ و درک ما، باید کادر درمانی باشد که سلامت و مراقبتهای درمانی همۀ ما در دستان مهرآفرین آنها است.
جامعهشناس و روزنامهنگار کهگیلویه و بویراحمدی عنوان کرد: در این وضعیتی که کام همۀ ما تلخ است و خود را با همسر و فرزند دکتر داوودی عزادار میدانیم، برخی مدیران بدون از اینکه یک جمله در مورد جرم و آسیبهای اجتماعی بدانند، احوال مردمی که فرهنگ و اصالتشان به زیر سؤال رفته است را درک کنند و همراه خانوادۀ مصیبتدیده و دستگاه قضایی باشند، میکروفونها را سفت گرفته و رسانهها و تریبونداران را دخیل در جنایت صورتگرفته میدانند.
وی بیان کرد: امروز جرمی اتفاق افتاده است که تأثیرگذاری آن بر حالات روحی و ارادۀ مردم متفاوت است.
جامعهشناسان کارکردگرا معتقدند که برای وقوع جرم، عوامل مختلفی تأثیرگذار بوده که میتوانند فردی، روانی و یا اجتماعی باشند.
برداشتهای فکری و اهمیت این عوامل، به لحاظ تفاوتهای فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی جوامع مختلف، همسان و همگون نیستند.
محدث گفت: دورکیم جامعهشناس فرانسوی، در کتاب تقسیم کار اجتماعی، معتقد است که «جرم تا حدی یک پدیدۀ طبیعی برای تمام جوامع است. در تمام زمانها وجود داشته و از فرهنگ و تمدن هر جامعه ناشی میشود. در تعریف جرم مینویسد؛ جرم از نظر ما، عملی است که حالت نیرومند و روشنِ وجدان جمعی را جریحهدار میکند و در بیان خصلت مشترک همه جرمها مینویسد: جرمها اعمالی هستند که همه اعضای یک جامعه آنها را بهصورت عام محکوم میکنند. »
این جامعهشناس و روزنامهنگار کهگیلویه و بویراحمدی ابراز کرد: انریکو فری، استاد حقوق جزایی دانشگاه رم که از مؤسسین مکتب تخصصی و مروّجین جرمشناسی و بنیانگذار جامعهشناسی جنایی است، معتقد است که «پدیده جنایی (بزه)، زندگی در اجتماع و واکنش آن است، مادامی که شرایط زندگی تغییر نکرده، تعداد جرایم همچنان ثابت میماند و در موقع بینظمی، هرجومرج، جنگ و قحطی و غیره، این نظم به هم میخورد».
وی تأکید کرد: باید بدانیم که اگر حرفی از جرم باشد و رسانهها روشنگری نکنند، یعنی مدیریت آسیبها به نحوی است که همانطور که برادرِ دکتر داوودی هم اذعان کرد باید همچنان شاهد قتل داوودیهای دیگری هم باشیم.
محدث عنوان کرد: اگر صدق گفتار و حق در بیان را از رسانهها بگیرند، وارونۀ اخبار را در فضای عمومی و مجازی خواهیم دید. در واقع، شبههای وحشتناکتر از سوءرفتارهای قبلی، به وسعتِ گوشیهایی که دست افرادِ با افکار و برداشت مختلف است، به مخاطبان عرضه میشود.
وی بیان کرد: بهخاطر میخی نعلی افتاد، بهخاطر نعلی اسبی افتاد، بهخاطر اسبی سواری (فرمانده) افتاد، بهخاطر سواری جنگی شکست خورد، بهخاطر شکستی مملکتی نابود شد و همۀ اینها بهخاطر کسی بود که میخ را خوب نکوبیده بود و آن شخص، رسانه نبود، سعی کنیم واقعیت ستیز نباشیم چون بدون روشنگری و پذیرش واقعیتها باز هم داغ دکتر داوودیهای دیگری را بر دلمان خواهند گذاشت.
صادق پناهی عضو هیئت علمی دانشگاه یاسوج نیز در این خصوص میگوید: قتل را میتوان یکی از جدیترین جرایم خشونت دانست که خسارات جبرانناپذیری را بر قاتل، خانواده قربانی و اعضای اجتماع محلی وارد میکند و در راستای آن احساس امنیت اجتماعی را خدشهدار میسازد.
او افزود: روزانه دهها قتل در انواع مختلف را در جامعه شاهد هستیم، از قتلهای ناموسی، قتلهای مالی و.... هر کدام از این قتلها در بستر اجتماعی خود تولید و بازتولید میشوند، آیا میتوان منطقهای که قتل در آن اتفاق افتاده است را مورد هجوم قرار داد و رفتار یک فرد (قاتل) را به فرهنگ یک جامعه نسبت داد؟ اگر فرهنگ و مردم جامعه با قاتل همراهی کنند بیشک قابل تسری است؛ اما هرچند قاتل در این بستر فرهنگی اجتماعی رشد کرده است؛ اما این رفتار از نگاه فرهنگ غالب یک رفتار ضدفرهنگ و نفیکننده خردهفرهنگ حاکم بر این جامعه است (حجم تقابل با این رفتار دور از انسانیت در بدنه جامعه، بدنه نخبگی و مراسم باشکوه تشیع پیکر مرحوم دکتر مسعود داوودی منش خود گواه این موضوع است) که از قضا در همین فرهنگ قبیلهای مهماننوازی و حرمت مهمان در ردیف دو شاخص اصلی آن است (ناموسپرستی و مهماننوازی از شاخصهای اصلی فرهنگ قبیلهای هستند).
عضو هیئتعلمی دانشگاه یاسوج ادامه داد: حال چگونه میتوان با قتل یک مهمان قتل این فرهنگ را هم اعلام کرد در حالی که اساس این بستر بر ضدیت با چنین رفتارهای دور از انسانیت و اخلاقمدارانهای است. فرهنگ استان من در طی چند روز چنان مورد هجمه قرار گرفت که گویی این فرهنگ فقط قاتل تربیت میکند، این فرهنگ ملکحسینیها، نیک اقبالها و هزاران پزشک حاذق دیگر تربیت کرد که امروز نجاتدهنده هستند. چگونه میشود که فرهنگ ما را تنها از عینک یک قاتل به دیگران معرفی میکنند؟
پناهی اضافه کرد: بخش اعظم آن به خودباختگی ما و عدم تکیه بر سرمایههای نمادین و فرهنگساز استان برمیگردد. ذات و ماهیت فرهنگ ما چنین رفتارهایی را با مهمان خود ترویج نمیدهد و شمایی که با چهارتا حرف و بالا و پایین کردن کلمات مدعای تبیین حقیقت داری، در ابتدا ماهیت و شاخصهای حاکم بر یک فرهنگ را خوب بشناس بعد در مورد آن قضاوت و داوری کن. ما همانگونه که قاتل را طرد میکنیم و بر این باوریم که در هر جامعهای و در هر بستری افرادی خارج از چارچوب و قاعده آن زیست میکنند و بر خلاف آن ساختار فرهنگی بهعنوان کنشگران اخلالگر دست به رفتارهای شنیع میزنند، از فرهنگ خود دفاع میکنیم و اجازه نخواهیم داد که با چنین رفتارهایی فرهنگ ما نیز به قتل برسد.
«مسعود داوودی» متخصص قلب و عروق ساعت ۲۳ شامگاه دوشنبه ۲۱ آبان امسال مقابل منزل شخصی خود واقع در منطقه رجا یاسوج به قتل رسید.
مرحوم دکتر «مسعود داوودی» اهل شاهرود با ۵۱ سال سن، متاهل و دارای یک فرزند است و به مدت ۱۴ سال در حوزه درمان استان کهگیلویه و بویراحمد خدمت کرد.
منبع: ایرنا
به گزارش کبنا، در سالهای اخیر آمار فزاینده خشونت، ضرب و جرح و هتک حرمت به کادر درمان، امنیت روحی روانی و حتی جانی جامعه پزشکی را با تهدید جدی مواجه ساخته است به گونهای که یکی از جامعهشناسان در کهگیلویه و بویراحمد معتقداست که ماجرای قتلِ زندهیاد دکتر داوودی و علتهای پیدا و پنهان آن، باید سلامت مردم را بهعنوان اولویت مهم در نظر گرفت و کسانی را که در این مسیر هستند، ارج نهاد.حال کادر درمان این روزها خوب نیست و ضرب و شتم و بیاحترامی به این قشر در راهرو بیمارستانها و مطبها و بیمارستانها قصه تکراری این روزها شده است.
البته باید بدانیم که در مواردی پزشک برای خدمتگزاری امنیت جانی و روانی ندارد، بیشترین آسیب به مردم همان منطقه خواهد رسید.
پزشکان و کادر درمان افراد نظامی نیستند و وقتی روپوش سپید بر تن دارند، بسیار آسیبپذیر هستند و هیچ امکاناتی به جز روپوش و گوشی پزشکی ندارند و بیدفاع مورد ضرب و شتم قرار میگیرند و حتی همچون دکتر داوودی متخصص قلب در یاسوج جانشان گرفته میشود.
در روزهای اخیر، رئیس کل سازمان نظام پزشکی از ارسال نامهای ۱۰ مادهای به رؤسای سه قوه برای مقابله با خشونت علیه کادر درمان خبر داده است و اقدامهایی برای دفاع و حمایت از کادر درمان انجام شده است اما باید دید این قوانین چقدر به امنیت کادر درمان کمک میکند.
سید علیعباس محدث - جامعهشناس و روزنامهنگار کهگیلویه و بویراحمدی در رابطه با خشونتهای موجود در سطح جامعه علیه کادر درمان و قتل دکتر داوودی پزشک متخصص قلب در یاسوج، گفت: آرزو میکنم که هیچ خدمتگزاری بهویژه کسانی که با بهرهگیری از دانش و علم خود، به بشریت خدمت میکنند، به هر دلیلی از جامعه انسانی، گرفته نشوند.
وی ادامه داد: ما در تمامی زیرساختها، نیازمند فرهنگسازی و بهرهمندی از غنای فکری و فرهنگی قابلانتظار، هستیم. متولیان مدیریت استان کهگیلویه و بویراحمد ملزم هستند، هر فکر وایدهای را جزء جدایی ناپذیر فرهنگ مردم بدانند و قبل از هر عملی، صادقانه، برای شعور مردم احترام قائل شده و داشتههای فکری و دورنمای مدیریت خود را به مردم عرضه کنند.
بگویند که برای توسعه امکانات و گسترش خدمات چه برنامهای دارند و در فلان مدتزمان، چه خدمتی به مردم ارائه خواهند داد. غیر از این باشد، همچنان کچل را حسرت مو هست وشانه.
جامعهشناس و روزنامهنگار کهگیلویه و بویراحمدی تأکید کرد: باید مردم ما بدانند که آیا هزینههایی که در حوزههای مختلف متحمل میشوند برخی از این چالشها ناشی از ناکارآمدیهای متولیانِ امر است. سالانه دستگاههای دولتی در حوزههای تخصصی و عمومی، مورد ارزیابی قرار میگیرند. بیشتر دستگاههایی که حتی به هر دلیلی صاحب رتبه میشوند، اما در نگاه مردم، بیکیفیتترین خدمات را ارائه میدهند.
وی بیان کرد: اکنون که موضوع روز استان به بهانۀ قتل دکتر داوودی، حوزۀ درمان و سلامت است، متولیانی که شاخصهای تخصصی و عمومی دانشگاه علوم پزشکی را بررسی کنند، باید از کادر زحمتکش و پرسنل این مجموعه حمایت کنند از انان دلجویی و مقام علم و دانش آنها را ارج نهند.
او گفت: باید دغدغهها و نگرانیهای این مجموعه را در مورد امکانات و تجهیزات تخصصی، از سبک زندگی شخصی پرستاران، وضعیت استخدامهای فلهای، بیعدالتی در پرداختهای خارج از حکم، چگونگی استفاده از تسهیلات کمبهره، وضعیت تغذیه، لباس و مکان استراحت آنها در حین کار و دیگر مزایایی که میتواند، انگیزه و تعهد کاریشان را مزید بر حال باشد، یا تجهیزات و امکانات درمانی، چگونگی خدماترسانی در کلینیکهای درمانی، نظارت بر درمانگاههای تخصصی، مراکز ارائه خدماتِ پیراپزشکی، وضعیت بیمههای درمانی و تکمیلی، وضعیت درمان بیماران صعبالعلاج، در نظر بگیرند.
باید کادر درمان و مجموعه پرسنل مراکز درمانی استان و کشور مورد تکریم و احترام جامعه واقع شوند.
محدث بیان کرد: فریاد میزنم که اول و آخرِ فکر و فرهنگ و درک ما، باید کادر درمانی باشد که سلامت و مراقبتهای درمانی همۀ ما در دستان مهرآفرین آنها است.
جامعهشناس و روزنامهنگار کهگیلویه و بویراحمدی عنوان کرد: در این وضعیتی که کام همۀ ما تلخ است و خود را با همسر و فرزند دکتر داوودی عزادار میدانیم، برخی مدیران بدون از اینکه یک جمله در مورد جرم و آسیبهای اجتماعی بدانند، احوال مردمی که فرهنگ و اصالتشان به زیر سؤال رفته است را درک کنند و همراه خانوادۀ مصیبتدیده و دستگاه قضایی باشند، میکروفونها را سفت گرفته و رسانهها و تریبونداران را دخیل در جنایت صورتگرفته میدانند.
وی بیان کرد: امروز جرمی اتفاق افتاده است که تأثیرگذاری آن بر حالات روحی و ارادۀ مردم متفاوت است.
جامعهشناسان کارکردگرا معتقدند که برای وقوع جرم، عوامل مختلفی تأثیرگذار بوده که میتوانند فردی، روانی و یا اجتماعی باشند.
برداشتهای فکری و اهمیت این عوامل، به لحاظ تفاوتهای فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی جوامع مختلف، همسان و همگون نیستند.
محدث گفت: دورکیم جامعهشناس فرانسوی، در کتاب تقسیم کار اجتماعی، معتقد است که «جرم تا حدی یک پدیدۀ طبیعی برای تمام جوامع است. در تمام زمانها وجود داشته و از فرهنگ و تمدن هر جامعه ناشی میشود. در تعریف جرم مینویسد؛ جرم از نظر ما، عملی است که حالت نیرومند و روشنِ وجدان جمعی را جریحهدار میکند و در بیان خصلت مشترک همه جرمها مینویسد: جرمها اعمالی هستند که همه اعضای یک جامعه آنها را بهصورت عام محکوم میکنند. »
این جامعهشناس و روزنامهنگار کهگیلویه و بویراحمدی ابراز کرد: انریکو فری، استاد حقوق جزایی دانشگاه رم که از مؤسسین مکتب تخصصی و مروّجین جرمشناسی و بنیانگذار جامعهشناسی جنایی است، معتقد است که «پدیده جنایی (بزه)، زندگی در اجتماع و واکنش آن است، مادامی که شرایط زندگی تغییر نکرده، تعداد جرایم همچنان ثابت میماند و در موقع بینظمی، هرجومرج، جنگ و قحطی و غیره، این نظم به هم میخورد».
وی تأکید کرد: باید بدانیم که اگر حرفی از جرم باشد و رسانهها روشنگری نکنند، یعنی مدیریت آسیبها به نحوی است که همانطور که برادرِ دکتر داوودی هم اذعان کرد باید همچنان شاهد قتل داوودیهای دیگری هم باشیم.
محدث عنوان کرد: اگر صدق گفتار و حق در بیان را از رسانهها بگیرند، وارونۀ اخبار را در فضای عمومی و مجازی خواهیم دید. در واقع، شبههای وحشتناکتر از سوءرفتارهای قبلی، به وسعتِ گوشیهایی که دست افرادِ با افکار و برداشت مختلف است، به مخاطبان عرضه میشود.
وی بیان کرد: بهخاطر میخی نعلی افتاد، بهخاطر نعلی اسبی افتاد، بهخاطر اسبی سواری (فرمانده) افتاد، بهخاطر سواری جنگی شکست خورد، بهخاطر شکستی مملکتی نابود شد و همۀ اینها بهخاطر کسی بود که میخ را خوب نکوبیده بود و آن شخص، رسانه نبود، سعی کنیم واقعیت ستیز نباشیم چون بدون روشنگری و پذیرش واقعیتها باز هم داغ دکتر داوودیهای دیگری را بر دلمان خواهند گذاشت.
صادق پناهی عضو هیئت علمی دانشگاه یاسوج نیز در این خصوص میگوید: قتل را میتوان یکی از جدیترین جرایم خشونت دانست که خسارات جبرانناپذیری را بر قاتل، خانواده قربانی و اعضای اجتماع محلی وارد میکند و در راستای آن احساس امنیت اجتماعی را خدشهدار میسازد.
او افزود: روزانه دهها قتل در انواع مختلف را در جامعه شاهد هستیم، از قتلهای ناموسی، قتلهای مالی و.... هر کدام از این قتلها در بستر اجتماعی خود تولید و بازتولید میشوند، آیا میتوان منطقهای که قتل در آن اتفاق افتاده است را مورد هجوم قرار داد و رفتار یک فرد (قاتل) را به فرهنگ یک جامعه نسبت داد؟ اگر فرهنگ و مردم جامعه با قاتل همراهی کنند بیشک قابل تسری است؛ اما هرچند قاتل در این بستر فرهنگی اجتماعی رشد کرده است؛ اما این رفتار از نگاه فرهنگ غالب یک رفتار ضدفرهنگ و نفیکننده خردهفرهنگ حاکم بر این جامعه است (حجم تقابل با این رفتار دور از انسانیت در بدنه جامعه، بدنه نخبگی و مراسم باشکوه تشیع پیکر مرحوم دکتر مسعود داوودی منش خود گواه این موضوع است) که از قضا در همین فرهنگ قبیلهای مهماننوازی و حرمت مهمان در ردیف دو شاخص اصلی آن است (ناموسپرستی و مهماننوازی از شاخصهای اصلی فرهنگ قبیلهای هستند).
عضو هیئتعلمی دانشگاه یاسوج ادامه داد: حال چگونه میتوان با قتل یک مهمان قتل این فرهنگ را هم اعلام کرد در حالی که اساس این بستر بر ضدیت با چنین رفتارهای دور از انسانیت و اخلاقمدارانهای است. فرهنگ استان من در طی چند روز چنان مورد هجمه قرار گرفت که گویی این فرهنگ فقط قاتل تربیت میکند، این فرهنگ ملکحسینیها، نیک اقبالها و هزاران پزشک حاذق دیگر تربیت کرد که امروز نجاتدهنده هستند. چگونه میشود که فرهنگ ما را تنها از عینک یک قاتل به دیگران معرفی میکنند؟
پناهی اضافه کرد: بخش اعظم آن به خودباختگی ما و عدم تکیه بر سرمایههای نمادین و فرهنگساز استان برمیگردد. ذات و ماهیت فرهنگ ما چنین رفتارهایی را با مهمان خود ترویج نمیدهد و شمایی که با چهارتا حرف و بالا و پایین کردن کلمات مدعای تبیین حقیقت داری، در ابتدا ماهیت و شاخصهای حاکم بر یک فرهنگ را خوب بشناس بعد در مورد آن قضاوت و داوری کن. ما همانگونه که قاتل را طرد میکنیم و بر این باوریم که در هر جامعهای و در هر بستری افرادی خارج از چارچوب و قاعده آن زیست میکنند و بر خلاف آن ساختار فرهنگی بهعنوان کنشگران اخلالگر دست به رفتارهای شنیع میزنند، از فرهنگ خود دفاع میکنیم و اجازه نخواهیم داد که با چنین رفتارهایی فرهنگ ما نیز به قتل برسد.
«مسعود داوودی» متخصص قلب و عروق ساعت ۲۳ شامگاه دوشنبه ۲۱ آبان امسال مقابل منزل شخصی خود واقع در منطقه رجا یاسوج به قتل رسید.
مرحوم دکتر «مسعود داوودی» اهل شاهرود با ۵۱ سال سن، متاهل و دارای یک فرزند است و به مدت ۱۴ سال در حوزه درمان استان کهگیلویه و بویراحمد خدمت کرد.