تاریخ انتشار
يکشنبه ۶ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۱۰
کد مطلب : ۴۹۲۲۰۳
کبنا گزارش می دهد؛

کم کاری مدیران کل کهگیلویه و بویراحمد در اخذ اعتبارات ماده 56 / مدیران کل بجای حضور در پایتخت و وزارتخانه ها، به میز و صندلی خود چسپیده اند / عدم مطالبه گری بانک تجارت از مسئولان / تاجگردون: حتی یک طرح از کهگیلویه و بویراحمد اعتبار ماده 56 بانک تجارت را اخذ نکرد

۲۵
۰
کم کاری مدیران کل کهگیلویه و بویراحمد در اخذ اعتبارات ماده 56 / مدیران کل بجای حضور در پایتخت و وزارتخانه ها، به میز و صندلی خود چسپیده اند / عدم مطالبه گری بانک تجارت از مسئولان / تاجگردون: حتی یک طرح از کهگیلویه و بویراحمد اعتبار ماده 56 بانک تجارت را اخذ نکرد
کبنا ؛
کهگیلویه و بویراحمد استانی کم برخوردار است و پروژه‌های عمرانی ریز و درشت زیادی در استان وجود دارند که با اندک اعتبارات استانی به سرانجام نمی‌رسند، این در حالی است که هر ساله اعتباراتی تحت عنوان ماده ۵۶ برای به سرانجام رساندن پروژه‌های ناتمام در کشور توزیع می‌شود، اما برخی از استان‌های کم کار از دریافت این اعتبارات ناتوان هستند.
ماده ۵۶ قانون برنامه و بودجه چیست؟ به منظور تسریع در عملیات اجرائی طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای ملی و طرح‌های ملی استانی شده شروع شده با اولویت پیشرفت فیزیکی بیشتر، به دستگاه‌های اجرائی طرح‌های مندرج در پیوست شماره(۱) قوانین بودجه سنواتی و طرح‌های ملی استانی شده، اجازه داده می‌شود پس ازتأیید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور نسبت به انعقاد قرارداد تسهیلات مالی با تأمین‌کنندگان منابع مالی مشتمل بر پیمانکار یا سازنده طرح، اشخاص حقیقی یا حقوقی ایرانی، بانک‌ها و سایر مؤسسات اعتباری مالی و پولی در قالب عقود اسلامی مندرج در قانون عملیات بانکی بدون ربا مصوب ۸/۶/۱۳۶۲ اقدام نمایند.
مدیرانی که وقت خود را بیهوده در ادارات صرف می‌کنند
به گزارش کبنا، مدیران کل و مدیران دولت و نمایندگان در اخذ ماده ۵۶ و اثرگذاری زیادی دارند، در واقع مدیران کل می‌بایست بجای اینکه در استان حضور تمام و کمال داشته باشند، بیشترین وقت خود را در پایتخت و در وزارتخانه‌ها برای جذب اعتبارات بیشتر باشند، وگرنه ادارات به خودی خود و بصورت روتین توسط معاونان و کارشناسان اداره می‌شوند.
اعتبارات ماده ۵۶ برای سد تنگ سرخ
در سال‌های گذشته یکی از ادارات موفق در جذب ماده ۵۶ مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد بوده که این اعتبار را برای تکمیل سد تنگ سرخ اخذ کرده است.
همینطور معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور مردادماه ۱۴۰۳ به اخذ ۵۰ میلیارد تومان از اعتبارات ماده ۵۶ برای تکمیل پروژه آب چهار شهر اشاره کرد.
چرا هر سال اعتبارات ماده ۵۶ از کف کهگیلویه و بویراحمد سُر می‌خورد؟
در سال ۱۴۰۰ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای استفاده از ظرفیت ماده ۵۶ برای تسریع در اجرایی شدن طرح‌های عمرانی کهگیلویه و بویراحمد دستور ویژه داد، اما این دستور بدون پیگیری مدیران کل به جایی نرسید.
قاعدتاً هر ساله به منظور جبران کسری بودجه و اعتبارات، برای ماده ۵۶ اعتبارات خوبی قرار داده می‌شود، اما چرا مدیران کل کهگیلویه و بویراحمد همیشه گله و شکایت می‌کنند که اعتبارات استان کم است و کفاف پروژه‌ها را نمی‌دهد.
این هنر مسئولان بالادستی از جمله استاندار و نمایندگان را می‌طلبد تا مدیران کل را به سمت کار و تلاش ترغیب کنند، وگرنه مردم در بسیاری از مواقع از وضع ادارات ناراضی هستند.
متأسفانه در قوانین ادارات و دستگاه‌های اجرایی همانطوری که کارشناس کم‌کار و سهل‌انگار اداره مورد مؤاخذه قرار نمی‌گیرد، مدیری هم که کم‌کاری می‌کند، مورد مؤاخذه مسئولان بالادستی قرار نمی‌گیرد، چرا که سیستم به شکلی نیست که مؤاخذه شود، و اساساً دستگاه قضا نیز به کم‌کاری مدیران ورود نمی‌کند. نهایتاً مدیری می‌آید و چند سال وقت مردم را تلف می‌کند و بعد هم کنار می‌رود.
انتقاد تاجگردون از مدیران کل استان:
حتی یک طرح از کهگیلویه و بویراحمد اعتبار ماده ۵۶ بانک تجارت را اخذ نکرد

در روز‌های اخیر نماینده مردم شهرستان‌های باشت و گچساران در انتقاد از مدیران کل استان بر ضرورت تمرکز مدیران اجرایی بر روی جذب اعتبارات ملی و استفاده از روش‌های نوین مالی تأکید کرد.
غلامرضا تاج‌گردون گفت: یکی از روش‌های نوین استفاده از اوراق و ماده ۵۶ و بهره‌مندی از تسهیلات بانکی برای اجرای پروژه‌های خاص و کلان است.
تاج‌گردون یادآور شد: بانک تجارت در همین سال جاری رقمی افزون بر ۲۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات در قالب ماده ۵۶ به پروژه‌های عمرانی در کشور اختصاص داده که حتی یک طرح از این آن‌ها مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد نیست.
پردیس هنری گچساران همچنان ناتمام و در حال فرسوده شدن
پردیس هنری گچساران یک طرح ناقص است که به دلیل نبود اعتبار سال‌های سال دارد فرسوده می‌شود، پردیس هنری یاسوج، پروژه جاده‌های روستایی، آبرسانی به روستا‌هایی که ۸۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت داشته‌اند، طرح‌های کوچکی که نیازمند اعتبارات خرد بوده‌اند، می‌توانستند از این ماده قانونی استفاده کنند، اما این اتفاق نیفتاده است.
اگر این اطلاع‌رسانی به سازمان برنامه‌ریزی استان انجام گرفته، چرا این سازمان به دستگاه‌های اجرایی اعلام نکرده، و اگر به سازمان‌ها اطلاع‌رسانی صورت گرفته، چرا سازمان‌ها از این ماده استفاده نکرده‌اند.
عدم مطالبۀ بانک تجارت استان /
عدم نظارت و مطالبه‌گری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان

چرا سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خواستار پاسخگویی ادارات و مطالبه‌گری درخصوص اخذ این ماده نشده است؟
سؤال دیگر این هست بانک تجارت که بانک عامل برای اخذ اعتبارات ماده ۵۶ است، چرا تذکری دلسوزانه به مدیران و استاندار نداده، و مکاتبه‌ای برای اینکه این اعتبار سریعتر اخذ شود، به مسئولان استانی نداده است؟
هر چند که برخی از پروژه‌های استانی از جمله پروژه آبرسانی به چهارشهر کهگیلویه و پروژه‌های آب منطقه‌ای در سال‌های اخیر از این ماده اعتباری استفاده کرده‌اند. پروژه سد تنگ سرخ از جمله پروژه‌هایی بوده که از ماده ۵۶ استفاده کرده است.
در همین خصوص مدیرعامل بانک تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با خبرنگار کبنا گفت: آقای تاجگردون دلسوزانه و برای اطلاع ادارات این موضوع را بیان کرده‌اند، برای اینکه از این ماده قانونی بتوانند استفاده کنند.
حمیدرضا گشتاسب اظهار کرد: هیچ سهل انگاری از سوی بانک صورت نگرفته، و ما حق نداریم به ادارات نامه بزنیم که از این ماده استفاده کنند. سازمان برنامه و بودجه کشور این موضوع را با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مکاتبه می‌کند و این سازمان نیز با ادارات مکاتبه می‌کنند و اطلاع‌رسانی می‌کنند.
وی گفت: مدیران ادارات باید در پایتخت به دنبال اخذ اعتبار از این ماده بروند و بعد هم اعتبار به بانک داده می‌شود تا تخصیص پیدا کند. سازمان‌ها باید طرح‌های عمرانی را اعلام کنند تا بودجه تسهیلاتی اختصاص پیدا کند.

 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

ایرانی
Iran, Islamic Republic of
درود بر شرفت
احسنت دقیقا اوضاع اداره جات بویراحمد همینه چون مدیر خودباوری نداره چون باور داره اعتبار به استان نمیدن بعضی مدیران هم برا خودشیرینی بودجه رو برگردوندن و کاری انجام ندادن. چون میخواد از زیر بار مسئولیت فرار کنه، چون مطالبه گری بلد نیست چون یاد گرفته همیشه بله قربان گوی مدیران بالادستی باشه و در مجموع چون با خودش میگه من که اومدم از این رزومه مدیریتی استفاده کنم که پله پله خودم ترقی کنم. بزار اینو بزارم به عهده ی مدیر بعدی تا انجامش بده. چون میخواد از زیر بار مسئولیت سنگین طفره بره. چون چنین مدیری دنبال توجیه و بهانه است برای کار نکردن.
ورزشکار
United States
دقیقا مثل مدیر ورزش کلا چسبیده به میز
مطلع
Iran, Islamic Republic of
علوم پزشکی ته زده ،/ یه سوال کنه که اگر ندارین چرا هزینه میلیاردی همایشهای بی نتیجه میشه
فرد آگاه
Iran, Islamic Republic of
نمونه این کم کاری جهاد دانشگاهی واحد استان هست که پروژه های ملی و استانیش به دلیل ناتوانی ریاستش که به صندلیش چسپیده داره هر روز خاک میخوره و نیروهاش هر روز انتقالی و ماموریت میگیرن و میرن.
ریاست جهاد دانشگاهی هر چه زودتر باید عوض بشه....
استانداری
Iran, Islamic Republic of
وقتی روستا معاون عمرانی و راستا مدیر راه و شهرسازی همین میشه دیگه برادر
استانداری
Iran, Islamic Republic of
روستا یکی از بهترین مدایران استان بودتخصصی زیرک باهوش در کلام باید خدا رانظر گرفت
Iran, Islamic Republic of
هر مدیری هم‌تهران‌میرود با گردو و عسل میره که دو روز بیشتر بمونه
عباسعلی
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون خیلی ادم زیرک و باهوشی، دید روند تغییر مدیران در استان خیلی کند پیش می ره با زیرکی تمام یه جلسه تخصصی مربوط به حوزه انتخابیش گذاشت تا به استاندار بفهماند که با چه مدیران ناکارامد و ضعیفی طرفه و زودتر دست بکار تغییرات بشه. بنازمت حاج غلام
Iran, Islamic Republic of
احسنت بخدا بیشتر مدیرا هروقت سراغشون میگیریم میگن رفته تهران آخه استاندار این همه نمیره تهران کا ی مدیر باید بره
ابوتراب
Iran, Islamic Republic of
این مدیران که اکثرا قبلا آبدارچی بودن ،چه میفهمن ماده ۵۶ چیه.تازه دکتر تاجگردون شاخک شونو تکون داده ولی بازم نمی فهمن
علی
Iran, Islamic Republic of
قربون زبونت ابوتراب .راست میگه بخدا من شنیدم مدیرکل /// قبلا آبدارچی بوده حالا مدیرش اومده زیردستش .واقعا بده
مهدی
Iran, Islamic Republic of
مدیر کل منابع طبیعی چنان چسپیده به میز که اینکار روز صندلی نشسته به مردم داره فقط حرف میگه
از کارمندان
Iran, Islamic Republic of
از کم کارترین مدیر مدیر سازمان همیاری شهرداریهای استان است که عاجز وناتوان است ونمیتواند مدیریت کند نمایندگان واستاندار کاری کنید به فکر مدیر توانمند واگرایی باشید مدیری که حراست سازمان را بیرون کرد حراستی که ازنیروهای امنیتی وپاک دست،است، و۱۱ماه حقوق نداده اگه فکری نکنید کارمندان درتلویزیون استانداری وزارت کشور تجمع خواهند کرد
Iran, Islamic Republic of
نیروهای همیاری مانند جهاد دانشگاهی براثر بیمدیریتی همش مرخصی بدون خقوق گرفتند ومدیر هیچ علاقمندی به کار ندارد وریالی درآمد ندارد
Iran, Islamic Republic of
ومدیرهمیاری،مدرک دانشگاهی ندارد
Iran, Islamic Republic of
وقتی معاون اقتصادی استاندار با این همه ضعف و مشکل ابقا شده و بر صندلی قدرت نبابد منتظر ماده 56 در آینده هم بود .
همکار
Iran, Islamic Republic of
اخی نه روی صندلی خودمیشینن نه وقتی تهران میرن دنبال اعتبارندتهران میرننددنبال تفریح وزدبندهستند مثلا مدیرابفا استان تعدادروزماموریت درتهران دوبرابرتعدادروز حضور درمحل کارشه ولی یک قرون اعتبارجذب نکرده وروزبه روزشرکت رومقروً ض ترکرده
Iran, Islamic Republic of
یه مدیری هم استان داشت از ابدارچی شروع کرد و با واسطهو رابطه حالا مدیر استان تهرانه خانوادگی و دسته جمعی پست میگیرند و این سیر همچنان ادامه داره بعضی فامیلیها عامل صعودند
عدالت
Denmark
جناب آقای تاجگردون ، متاسفانه در تمام دولت ها، مدیران را به سفارش نمایندگان چه اصول گرا وچه اصلاح طلب با رزومه فعالیت وشرایط اختصاصی حضور در ستاد رئیس جمهوران انتصاب می کنند . درنتیجه مدیران با فکر ، متخصص ، توانمند ، مدبر ، برنامه محور وطراح حذف ومدیران بی عرضه ، خطی ، بیسواد ، چاپلوس ، پشت میز نشین ، تقلبی ، موبایلی به استان ومردم تحمیل می شود واین هم نتیجه وعواقب آن که در فرمایشات شما به آن اشاره گردید .
سندیکای پیمانکاران عمرانی
Iran, Islamic Republic of
بله، من شاید در کل کشور با توجه به ارتباطی که با تهران داشتم اقدام کردم، حدود برج ۳ به بانک ملت مراجعه کردم اصلا خبر نداشتند و متاسفانه بعد حدود ۱۵ روز به من گفتند کلا منتفی هست که باعث شد پیمانکاران استان از این ظرفیت بی بهره شوند. استان های دیگه متاسفانه با اطلاع توانستند همه ظرفیت ماده ۵۶ را ( چون محدودیت استانی نداشت) را جذب کنند بطوریکه نه فقط مطالباتشان را گرفتند که مانده ریالی پروژه انجام نشده را به تعهد انجام پروژه نیز گرفتند در صورتیکه استان ما حتی از مطالبات پیمانکاران ریالی دریافت نشد.
هم استانی
Iran, Islamic Republic of
مدیران نخبه استان،به دلیل خصومت های شخصی و مرض هایی که دارید، این نخبگان رو تخریب میکنید هیچ امیدی از این نیست.
Iran, Islamic Republic of
مدیران کل الان به صندلی‌ها نچسبیدند ط و فقط دارن واسطه می‌فرستند پیش نماینده‌ها که ما این دور حامی شما هستیم تا شاید صندلی خود را حفظ کنند
صنعت گران
Iran, Islamic Republic of
برادر عزیز کارمندان بانک تجارت استان اگرپولی از بانک چه تسهیلات وچه بخشودگی وچه اعتبارات طرح وغیره بخواهند بدهند اینگارازجیب باباشون میخواهد دربیاید اون موقع شما می‌فرمایید تذکرمیدادند اونهاازهزارترفند استفاده میکنند که قایمش کنند مگر نمی‌دانید ارث پدری آنهاست
فرج الاه
Iran, Islamic Republic of
اینها فقط در حد یک راننده از حوزه کاریشون تقاضا دارند ومدیریت را صرفا کنترل اوضاع سابق می دانند اجازه نمیدهند ده درصد مردم لایق این استان حتی پایین ترین رده شغلی سازمانها را بدست بگیرند چون میدونن بیکار میشوند
علی
Iran, Islamic Republic of
باید مدیرعامل سازمان همیاری میشد مدیر که اصلا نمیدونه مدیریت چیه روستا سازمان همیاری را نابود کرد روشن هم سازمان همیاری را خاموش کرد
تحلیل نیویورک تایمز درباره حمله اسرائیل به ایران

تحلیل نیویورک تایمز درباره حمله اسرائیل به ایران

اسرائیل با آسیب رساندن به پدافند هوایی و سیستم راداری ایران، حمله جنگنده‌های خود به ایران ...
اسامی شهدای حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان

اسامی شهدای حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان

اسامی تعدادی از شهدای حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان منتشر شده است.
بقایای موشک‌های اسراییلی که در استان صلاح الدین عراق سقوط کرد (تصاویر)

بقایای موشک‌های اسراییلی که در استان صلاح الدین عراق سقوط کرد (تصاویر)

تصاویری از بوستر‌های موشک‌های اسراییلی که در استان صلاح الدین عراق سقوط کرده اند منتشر ...
1