تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۴
کد مطلب : ۴۹۱۷۵۸
کبنا بررسی کرد

چرا کیوان آشنا از شورای اسلامی شهر یاسوج شکایت کرد؟ / آیا پرداخت حق بیمه به شهردار یاسوج توسط شورای شهر قانونی است؟ / شهردار یاسوج: در دوران خدمتم از هیچ رانتی استفاده نکردم / بعضی دوستان بجای کار، دنبال کارشکنی هستند / هدایت اکبری: حق قانونی‌اش است

۶
۰
چرا کیوان آشنا از شورای اسلامی شهر یاسوج شکایت کرد؟ / آیا پرداخت حق بیمه به شهردار یاسوج توسط شورای شهر قانونی است؟ / ماجرا چیست؟
کبنا ؛در فضای مجازی و برخی از محافل سندی منتشر شده که در آن مشخص است که شهردار یاسوج با طرح شکایتی خواهان حق بیمه خود از شورای اسلامی شهر شد و بر اساس این سند شورای اسلامی شهر یاسوج موظف شده که باید از تاریخ (1 شهریورماه 1398 لغایت 1 شهریورماه 1402) بیمه کیوان آشنا شهردار فعلی را طبق قوانین و مقررات سازمان تأمین اجتماعی پرداخت نماید. در فضای مجازی و محافل مختلف عده‌‌ای این سند را مورد نقد و بررسی قرار دادند و بیان می‌کنند که پرداخت بیمه توسط شورای اسلامی شهر یاسوج خلاف قانون است؛ چرا که عضویت در شورای اسلامی شهر افتخاری است و شغل محسوب نمی‌شود. بعضی هم نوشته بودند که این اقدام صرفاً برای رزومه‌سازی و افزایش سابقه کاری شهردار یاسوج است چرا که در طرح شهیدزین‌الدین استخدام شده و می‌خواهند از این طریق اضافه سن او را جبران کنند. عده‌ای هم این‌گونه مطرح می‌کنند که بر اساس قوانین آیین‌نامه اجرایی تشکیلات و انتخابات داخلی و امور مالی شورا‌های اسلامی شهر‌ها این اقدام خلاف قانون است. «بر اساس ماده 17 (اصلاحی 15 / 12 / 1378) آن دسته از کارکنان دولت یا مؤسسات عمومی غیر دولتی که به عضویت شورا درآمده و به وجود تمام وقت یا پاره وقت آنان نیاز باشد، ‌می‌توانند به عنوان مأمور به خدمت در شورا‌ها انجام وظیفه نمایند. مدت عضویت جزء سنوات خدمتی آنان محسوب می‌شود و حقوق و مزایای آنان‌برابر آخرین حکم استخدامی (‌یا برابر آنچه که شورا در بودجه مصوب خود مقرر می‌نماید) از بودجه شورا پرداخت می‌شود.» کیوان آشنا در زمان عضویتش در شورای اسلامی شهر یاسوج «شغل آزاد» داشته است و شورای اسلامی شهر یاسوج حق بکارگیری آن را نداشته است اما با این وجود هدایت اکبری رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج حرف دیگری را می‌زند و می‌گوید: آقای آشنا بر اساس قانون اقدام به این کار کرده است.
هدایت اکبری رئیس شورای شهر یاسوج در گفت‌وگو با کبنا نیوز گفت: قانوناً اعلام شده کسانی که عضو شورای شهر هستند و جایی بیمه ندارند، دولت موظف است هزینه بیمه‌شان را پرداخت کند.
اکبری افزود: بیمه ایشان ۴۰۰ میلیون تومان است، چون قبلاً هزینه‌ای برای موضوع بیمه پیش‌بینی نکرده بودیم، ما نوشتیم که خود ایشان باید حق بیمه‌اش را پرداخت کند، در این صورت بیمه‌اش انجام می‌شود، البته به حکمی که صادر شده اعتراض کردیم، ولی حق قانونی‌اش است و چیز غیرقانونی وجود ندارد، در قانون هم آمده که هر کدام از اعضای شورا که جایی بیمه ندارند می‌توانند مستقیماً از طرف دولت بیمه شوند. 
هدایت اکبری با اشاره به قوانین آئین نامه اجرایی تشکیلات و انتخابات داخلی شوراهای اسلامی گفت: «هیئت وزیران در تاریخ ۱۳۸۵/۲/۱۷ مصوب کرده است که تا تمام اعضای شوراهای شهر و روستا که تحت پوشش هیچ یک از صندوق های بیمه‌ای نیستند، توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گیرند.»
برخی هم این سخن اکبری رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج را رد می‌کنند و می‌گویند
که بر اساس مصوب 17 / 12 / 1385 هیئت وزیران، کلیه اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا که تحت پوشش هیچ یکی از صندوق‌های بیمه‌ نیستند، توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تحت پوشش بیمه درمانی قرار می‌گیرند نه بیمه حق بیکاری، شغل، سنوات کاری یا چیز دیگری.
کیوان آشنا شهردار یاسوج نیز در گفت‌وگو با کبنا نیوز دراین‌خصوص می‌گوید: چند نفر از اعضای شورای شهر به‌جای اینکه به مشکلات مردم بپردازند و بر امورات شهرداری نظارت داشته باشند، به دنبال مشکل‌آفرینی برای شهرداری و مردم هستند. 
آشنا افزود: شهرداری در شرف انجام کارهای عمرانی، فرهنگی و شهرسازی،  فضای سبز در تمام جبهه‌ها است و اتفاقات خوبی در حال انجام است، آقای استاندار نیز حمایت تمام‌قد از توسعه شهر دارد. 
آشنا بیان کرد: در شرایطی که بین مسئولان تعامل برقرار شده، برخی از اعضای شورای شهر به‌جای اینکه به دنبال همدلی باشند، کارشکنی می‌کنند. 
وی گفت: در طول دوران خدمتم از یک رانت استفاده نکرده‌ام، ۸ سال عضو شورای شهر بودم، تمام‌وقت در خدمت شورا و مردم بوده‌ام. یک سال نایب‌رئیس شورای شهر، ۲ سال هیئت‌رئیسه، ۲ سال رئیس شورای شهر، یک سال رئیس شورای استان کهگیلویه و بویراحمد، مجموعاً ۶ سال در هیئت‌رئیسه بوده‌ام.
آشنا اظهار کرد: برای بیمه درخواست داده‌ام و قانون هم به‌صراحت گفته است افرادی که بیکارند، دولت موظف است بیمه‌شان را پرداخت کند. 
وی گفت: در دوره شورا هزار فرصت پیش آمد؛ ولی هیچ‌وقت سوءاستفاده نکردم، چرا بعضی از دوستان بجای ایجاد آرامش و کار به دنبال کارشکنی هستند. 
در خصوص این موضوع باید دستگاه‌های و نهادهای ذی‌صلاح اظهار نظر کنند و کبنا نیوز بدون هیچ‌گونه پیش‌داوری و سوءنیتی و صرفاً در راستای اطلاع‌رسانی و شفافیت به این موضوع پرداخته است.
نام شما

آدرس ايميل شما

شهرداری
Iran, Islamic Republic of
به دلیل همین‌تخلف **را عزل کنید آقای استاندار
Iran, Islamic Republic of
پس یه آدم بی سابقه رو چه به شهردار
Russian Federation
*خخخخخخ
Iran, Islamic Republic of
ای *
کاوو
Iran, Islamic Republic of
داخل شهر **
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
این بیمه واینا یه من درآوردی برای فرمالیته کردن استخدام* است در محضر الهی پیوند چه جوابی دارد
جلوی ایده‌ی خطرناک ضدملی و مروج حکومت آبی ملوک‌الطوایفی در احداث سد ماندگان را بگیرید

جلوی ایده‌ی خطرناک ضدملی و مروج حکومت آبی ملوک‌الطوایفی در احداث سد ماندگان را بگیرید

مهدی میرزایی - کارشناس آب و توسعه - در یادداشتی در روزنامه همدلی نوشت: برخی از تصمیمات ...
خروج از قبیله مغضوبان؛ حضور لاریجانی در صداوسیما چه معنایی دارد؟

خروج از قبیله مغضوبان؛ حضور لاریجانی در صداوسیما چه معنایی دارد؟

«سیمای لاریجانی خود را همچون کیهان شریعتمداری، نه رسانه‌ای پایبند به خواست‌ها و مطالبات ...
خشکسالی دشت‌های کهگیلویه وبویراحمد را می‌بلعد

خشکسالی دشت‌های کهگیلویه وبویراحمد را می‌بلعد

 کاهش نزولات آسمانی و برداشت بی‌رویه از سفره‌های آب زیرزمینی، زنگ خطر وقوع بحران در دشت‌های ...
1