تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۹ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۲۸
کد مطلب : ۴۹۰۴۷۳
یادداشت؛

اندراحوالات انحرافات شهرداری یاسوج به روایت شورای شهر

۶
۱
عکس تزئینی می باشد
عکس تزئینی می باشد
کبنا ؛
طی چند سال اخیر شهرداری یاسوج یکی از غیرشفاف‌ترین دستگاه‌های استان بوده است و همین موضوع باعث شده روند ناکارآمدی شهرداری بیش‌ازپیش سرعت بگیرد.
به گزارش کبنا نیوز، بعد از اینکه نستیهن مقدم از سمت شهرداری یاسوج کنار رفت، تنش و درگیری‌ها بر روی پست شهردار بالا گرفت، بعد از کش‌وقوس‌های فراوان، در کمال تعجب یکی از اعضای شورای شهر به‌عنوان شهردار رأی آورد.
در همان زمان این پایگاه خبری مطالبی در خصوص اشتباه بودن این اقدام نوشت، اما هیچ موجی ایجاد نشد. با وجود نارضایتی‌های بسیاری که وجود داشته و دارد، حتی همین‌الان هم صدایی از کسی بلند نمی‌شود، رسانه‌ها صدای مردم هستند و اگر قلم‌نزدن ناشی از بی‌توجهی و کم‌کاری نباشد، دلیل آن رضایت است؟  با اینکه چنین اقداماتی از سوی شورای شهر و شهرداری بسیار مشمئزکننده بوده و شهر یاسوج را به قهقرا برده، اما نگرانی‌های مردم در حد نگرانی مانده است و به نظر می‌رسد ناامیدی موج می‌زند.
در سال‌های قبل شورای شهر و شهرداری شفافیتی نسبی داشتند، و تصور می‌شود روال‌های قانونی طی می‌شده است، اما این روزها چند تن از اعضای شورای شهر بحث‌هایی را پیش می‌کشند که مشخص است روال شهرداری کاملاً به سمت بی‌قانونی رفته است.
هدایت امیری و احمدی کیش هر دو در خصوص عدم شفافیت قراردادهای شهرداری گفته‌اند، و مزایده بیلبوردهای شهرداری در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، مشخص نیست که اصلاً قراردادی وجود دارد یا خیر؟ و اگر قراردادی وجود دارد، گویا شرایط لازم را نداشته است.
در خصوص پروژه‌هایی مثل خیابان 45 متری آیت‌الله ملک‌حسینی که به گفته امیری عضو شورای شهر پیشرفت 90 درصدی دارد؛ ولی شهردار برای تکمیل آن اقدامی نمی‌کند، در خصوص اینکه پروژه بلوار مطهری هیچ‌گونه توجیهی ندارد و مشخص نیست چرا شهردار این پروژه را به پیمانکار داده است! همین‌طور احمدی کیش نیز علاوه بر مشکلاتی که قرارداد بیلبوردها داشته، به مشکل قرارداد پیمانکار جمعه‌بازار اشاره کرد، جمعه‌بازاری که هفته گذشته نیز دچار آتش‌سوزی شد و دادستان هم به آن ورود کرده است.
و اما هر چقدر که دغدغه شورای شهر قراردادها باشد، دغدغه مردم بی‌توجهی به مبلمان شهری است، تابه‌حال دقت کرده‌ایم که در سطح شهر یاسوج هیچ‌گونه پارک و بوستانی جدیدی وجود ندارد؟ پارک‌هایی است که بسیار انگشت شمارند. شهری که روزانه هزاران گردشگر و شهروند در آن رفت‌وآمد دارند، بعد از چند دهه هنوز یک طرح مبلمان شهری در آن اجرایی نشده است.
شهری که بر سر آبشارش چنان بلایی آوردند که از یک مکان گردشگری بکر و زیبا تبدیل به جایی شده که هر کسی نداند، تصور می‌کند یک لوله از بالای کوه باز کرده‌اند و آب می‌ریزد. آن‌قدر لوله و آهن دور آبشار دیده می‌شود که اصلاً هیچ‌گونه زیبایی برای تصویربرداری ندارد.
میانه بین شورای شهر و شهرداری به‌هم‌ریخته و شهرداری به شورا پاسخگو نیست، این فاجعه در حالی است که دو تن از اعضای شورای شهر بالاخره سر حرف را باز کرده‌اند. عدم ارتباط بین شهرداری و شورا موجب شده که اعضای شورای شهر به رسانه‌ها روی بیاورند. قاعدتاً مردمی که به شورای شهر رأی داده‌اند انتظار دارند شورا گزارش خود را به گوش مردم برساند، اما اینکه چرا فقط دو نفر از اعضای شورا شروع به انتقاد کرده و دیگران همچنان سکوت کرده‌اند، چندان مشخص نیست.
اگر شهرداری در عملکرد خود ضعیف است یا روال قانونی را طی نمی‌کند، سکوت شورای شهر پشت‌پازدن به آرای مردم است، قرار نیست شورا در اتاق دربسته‌ای بنشینند و بدون اطلاع مردم کارها را پیش ببرند. اینکه چرا شورای شهر به‌صورت رسمی از رسانه‌ها دعوت نمی‌کند که در جلسات حضور یابند، خود جای سؤال دارد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
پشت‌پرده دنبال استخدام‌خودش بود
مردم کیلویی چند
شهروند یاسوج آبشار
Iran, Islamic Republic of
شهردار این‌مدت داشت برای آزمون زین الدین درس می خوند
به ایشان‌گیر ندهید
انشاالله از هفته بعد شروع به کار برای مردم‌می کنند
شهروند یاسوج
Iran, Islamic Republic of
ناکارآمد ترین و ضعیف ترین شهردار را داریم
شرف آباد
Iran, Islamic Republic of
۴۵ متری آیت الله ملک حسینی چی شد؟
راهداران
Iran, Islamic Republic of
شورای ضعیف و شهردار ضعیف تر نتیجه اش می شود اینی که در شهر می بینید
Iran, Islamic Republic of
نتیجه انتخاب بد ما در شورا می شود
آشنا
اکبری
احمدی کیش
دانشی
امیری
عباس نژاد
و...
.....
...
ما خودمان‌مقصریم نه اینها
اینها سطح فکر و عملکردشان همین است
برندگان و بازندگان تورم چه کسانی هستند؟

برندگان و بازندگان تورم چه کسانی هستند؟

یک اقتصاددان، گفت: اگر دولت واقعا بخواهد تغییر اساسی در ریل‌گذاری اقتصادی کشور انجام ...
مسئله‌شناسی قیمت‌گذاری بنزین

مسئله‌شناسی قیمت‌گذاری بنزین

می‌دانیم دو جریان فکری، در اداره امور اقتصادی جامعه پیوسته در سطح جهانی رقابت می‌کنند؛...
سفره‌هاي جداگانه وام عشقي!

سفره‌هاي جداگانه وام عشقي!

اگر براي رياست سازمان بورس فراخوان داده شود. شخصيتي متخصص و متشخص و دانا و با تجربه انتخاب ...
1