کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد:

فیلم | بستن مسیر ارتباطی قلعه رئیسی - دیشموک توسط مردم

9 مهر 1403 ساعت 12:43

طولانی شدن پروژه‌های راهداری در شهرستان کهگیلویه به امری طبیعی و مرسوم بدل شده است. گویا زمان در راهداری کمیتی بی‌اهمیت است.


طولانی شدن پروژه‌های راهداری در شهرستان کهگیلویه به امری طبیعی و مرسوم بدل شده است. گویا زمان در راهداری کمیتی بی‌اهمیت است.
محور دیشموک - قلعه رئیسی از محور‌های پر  پیچ و خطرناک به شمار می‌رود. پیچ‌های خطرناک در کنار کوهستانی بودن و دره‌های عمیق خطرات پیش‌بینی نشده را به مراتب بالا برده است. در سال‌های گذشته حذف پیچ‌های خطرناک و عریض کردن بخشی از این مسیر در دستور کار قرار گرفت.  
فیلم | بستن مسیر ارتباطی قلعه‌‌رئیسی به دیشموک 
.

این مسیر توسط راهداری و حمل و نقل جاده با کمک بنیاد علوی عملیات خاکبرداری‌اش سال‌های گذشته در روستای انجیره شروع شد. با این حال در مدت دو سال گذشته، کمتر از ۳۰۰ متر آن عملیات اجرایی‌اش انجام گرفته است.
دستگاه‌های متولی نه تنها نتوانستند این پروژه را در مدت کم به بهره‌برداری برسانند، بلکه با طولانی شدن تکمیل این مسیر و عدم پیش‌بینی جاده جایگزین رانندگان و شهروندان دیشموکی را کلافه کرده‌اند.
در حالی وارد فصل پاییز می‌شویم که با کوچکترین بارشی مسیر دیشموک به مرکز شهرستان دشوار و حتی قطع خواهد شد. این مشکلات مربوط به زمان بارش‌ها نیست و در فصل تابستان نیز حجم گرد و خاک ناشی از خاکبرداری زندگی مردم این روستا را فلج کرد و کسی پاسخگوی وضعیت موجود نشد.
پس از گلایه‌ها شهروندان دیشموکی و عدم تسریع در روند این پروژه، صبح امروز نهم مهرماه ۱۴۰۳ جمعی از رانندگان خودرو‌های سبک و سنگین مسیر عبور و مرور را بستند و تنها راه شنیده شدن صدایشان را در بستن این مسیر دیدند.
گویا از ابتدا قرار بر این بود ترمیم و تکمیل این جاده کمتر از شش ماه به طول بینجامد که این امر محقق نشد تا وضعیت و گلایه‌های بخش محروم دیشموک شدت بگیرد.
کبنانیوز آمادگی پاسخ مسئولان مربوطه را دارد.


کد مطلب: 491200

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/491200/فیلم-بستن-مسیر-ارتباطی-قلعه-رئیسی-دیشموک-توسط-مردم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1