تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۵
کد مطلب : ۴۷۷۷۳۴
در جمع خبرنگاران مطرح شد

سخنگوی ستاد پزشکیان در کهگیلویه و بویراحمد: خواجه پندارد که طاعت می‌کند، لیکن او از معصیت جان می‌کند

۱
۰
سخنگوی ستاد پزشکیان در کهگیلویه و بویراحمد: خواجه پندارد که طاعت می‌کند، لیکن او از معصیت جان می‌کند
کبنا ؛عضو هیئت‌رئیسه و سخنگوی ستاد استانی دکتر مسعود پزشکیان در کهگیلویه و بویراحمد در خصوص حواشی انتخابات ۸ تیرماه گفت: نگاهی به حقایق آشکار شده انتخابات ٨ تیر، حکایت از آمار ۶٠ درصدی عدم مشارکت مردم در انتخابات دارد که باید در فرصت مناسب تحلیل جامعه‌شناسی، سیاسی و اقتصادی صورت گیرد.
دارا کریمی‌نژاد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همین آمار نشان از جذب رأی آقای دکتر پزشکیان از روستاها و شهرهای کوچک، اقشار مذهبی، اقوام و اقلیت‌ها دارد و همین آرا موید این موضوع است.
کریمی‌نژاد ادامه داد: شرکت نکردن بیش از ۶۰ درصد ایرانیان در انتخابات، بی‌گمان نشانی از ناخشنودی، ناامیدی، بی‌اعتمادی و کاهش سرمایه اجتماعی است.
وی افزود: بنابراین ١۵ تیرماه فرصت بازیابی، امید آفرینی برای تغییر و بهبود وضع موجود است.
فرماندار اسبق کهگیلویه اضافه کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد ۵۸۰ هزار نفر واجد شرایط و ۸۳۵ شعبه اخذ رأی سیار و ثابت (شهری و روستایی) کار جمع‌آوری آرای مردم را انجام دادند که بیشترین آرا را آقای دکتر پزشکیان ۱۲۳ هزار و ۲۴۰ رأی معادل ۴۰ درصد، علیرغم هیأت‌های اجرایی یک طرفه و چینش نامطلوب اعضاء و برخی بد اخلاقی‌ها جذب نمودند.
این فعال سیاسی افزود: اکنون در آستانه برگزاری مرحله دوم انتخابات هستیم موانع و چالش‌هایی در سطح استان و در حوزه مجریان وجود دارد که‌ امیدواریم صدای رأی مردم چه آن‌ها که نیامدند و چه درصد بالای رأی دکتر پزشکیان را بشنود.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه سلامت پیشران امنیت انتخابات است و سلامت انتخابات هم در گرو عملکرد مجریان و برگزارکننده‌گان اما نشانه‌های وجود دارد که موجب نگرانی است.
سخنگوی ستاد استانی پزشکیان در کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: به نظر می‌رسد پافشاری مجریان بر چینش یکدست اعضاء و نمایندگان فرماندار، کاربران و عبرت نگرفتن از عملکرد خود در مرحله اول، اگر قصد ترمیم و اعتمادسازی نداشته باشند قطعاً در تضییع حقوق حقه مردم و رأی آن‌ها که حق‌الناس است جفا و خیانت می‌شود.
وی تأکید کرد: گرچه در ساحت‌اندیشه و منظومه فکری رقیب وقتی که رئیس قوه مقننه وفق اصل ١٣١ قانون اساسی عضو شورای ٣ نفره که مقرر است در صورت فوت رئیس جمهور ترتیبی دهد که حداکثر ۵٠ روز رئیس جمهور جدید انتخاب شود اما خودش حمایت از رقیب آقای پزشکیان می‌کند یا معاون اجرایی رئیس جمهوری جناب آقای منصوری مسئول ستاد رقیب و در استفاده از امکانات دولتی کوتاهی ندارد و تازه واژه پسماند برای مخالفان هم بکار می‌برد، قطعاً در سطح پایین هم همفکران آن‌ها پیروی می‌کنند و تازه احساس تکلیف هم می‌کنند هشدار و انذار ظاهراً اثری ندارد؛ اما برای پیشگیری و برای ایران آنچه شرط بلاغت است می‌گوییم؛ خواجه پندارد که طاعت می‌کندی خبر از معصیت جان می‌کند.
این فعال ستاد دکتر پزشکیان اظهار داشت؛ در ضمن کوتاهی جناب آقای استاندار در عدم نشست با مسئولان ستاد آقای پزشکیان و ابهام و عدم شفافیت حوزه سیاسی و فرمانداری‌ها در چینش هیأت اجرایی و اعضاء همچنان نگرانی‌ها وجود دارد. گرچه نهادهای محترم امنیتی و نظارتی بر امور اشراف دارند و رصد می‌کنند؛ ولی باید توجه کرد که سلامت برگزاری بر عهده مجریان است.
کریمی‌نژاد تصریح کرد: ما به مجریان و برگزارکنندگان باز هم توصیه و هشدار می‌دهیم. صدای ۶٠ درصدی که نیامدن، و همچنین استقبال رأی خاکستری و سیل حامیان آقای قالیباف به دکتر پزشکیان را بشنوید، چرا که ایران عزیز برای توسعه همه جانبه، امید و نشاط به انتخاباتی با مشارکت حداکثری نیاز دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
این ..اصلاح طلب نیست ،، در دوران فرمانداری و همچنین اسفندماه گذشته نشان داد ..
ایران در دو راهی

ایران در دو راهی

با وجودیکه بخش اعظم اصولگرایان در دوره ریاست جمهوری روحانی مخالف برجام بودند، رئیسی اصولگرا ...
در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

اگرچه برخی مسئولان تاکید دارند که قیمت قبر‌ها به ویژه در تهران نجومی نیست، اما بازار‌های ...
جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

۶ محموله روغن خوراکی به‌وزن ۹۱هزار تن در سال ۱۴۰۰ توسط شرکت بازرگانی دولتی وارد بندر ...
1