تاریخ انتشار
شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۰۲
کد مطلب : ۴۷۷۰۷۶

وخامت حال یا مرگ مریم رجوی؟ | رمزگشایی از وضعیت پریشان منافقین و حمله پلیس فرانسه به مقر آنها / چه چیزی در انتظار این گروهک تروریستی است؟

۰
وخامت حال یا مرگ مریم رجوی؟ / رمزگشایی از وضعیت پریشان منافقین و حمله پلیس فرانسه به مقر آنها
کبنا ؛جدیدترین گزارش‌ها از وضعیت گروهک تروریستی منافقین نشان‌دهنده گرفتار شدن این فرقه جنایت‌کار در تنگنای بحران‌های همزمان تشدید تنش‌های داخلی، وخامت جسمی مریم رجوی و البته قرار گرفتن زیر ذره‌بین پلیس کشورهای محل استقرار مقرهای این گروهک است.
به گزارش کبنا به نقل از میزان، گروهک تروریستی منافقین در ماه‌های اخیر وارد مرحله جدی‌تری از بحران‌ها و چالش‌هایی شده است که آن را گام به گام به مرحله فروپاشی نزدیک می‌کند.
عملیات پلیس فرانسه علیه مقر گروهک تروریستی منافقین در اطراف پاریس، پایتخت این کشور همزمان با سالگرد اقدام پلیس آلبانی علیه اردوگاه مانزا در شهر دورس این کشور، در حالی انجام شد که موضوع ادامه حضور این گروهک در آلبانی به محل بحث‌های جدی تبدیل شده و حامیان غربی این گروهک را به تلاش برای تعیین مکان جدید جهت استقرار آن‌ها واداشته است.
البته انتخاب احتمالی کانادا برای این هدف، خود سبب بروز تنش‌های جدی میان اعضای گروهک منافقین شده است؛ اولویت‌بندی اعزام اعضا به کانادا اکنون یکی از دلایل اختلاف‌های درون دیوارهای اردوگاه مانزا است که تظاهرات و سر دادن شعار مرگ بر رجوی را نیز درپی داشته است.
از سوی دیگر، گزارش‌هایی درباره وخامت وضعیت جسمانی مریم رجوی، سرکرده گروهک تروریستی منافقین منتشر شده‌اند.
براساس اظهارات یک منبع آگاه، رجوی عصر روز شنبه، ۱۹ خرداد هنگام بازگشت از پاریس، پایتخت فرانسه به سمت اردوگاه اور سوروزا، دچار حمله عصبی شدید شده و بلافاصله به بیمارستان منتقل شد؛ منبع یادشده تاکید کرد که پس از اعلام وضعیت وخیم جسمی سرکرده گروهک تروریستی منافقین، تیم حفاظتش برای جلوگیری از نشت اخبار در این باره، به شکلی ویژه در حالت آماده‌باش قرار گرفته است.
به گفته این منبع آگاه، مریم رجوی دچار بیماری روماتیسم، سرطان روده و بیماری عصبی است و همین بیماری عصبی سبب غیبت ۲ هفته‌ای او در سال ۱۴۰۱ نیز شده بود.
اکنون در پی وخامت حال جسمانی مریم رجوی پیکر محتضر منافقین در میانه بالا گرفتن اعتراض‌های داخلی در اردوگاه مانزا در آلبانی و محدودیت‌های اعمال شده از سوی دولت این کشور و نیز از سوی دولت فرانسه برای اعضای مستقر در این کشور مدعی حقوق بشر، با شرایط به مراتب دشوارتری مواجه شده است.
حتی می‌توان انتظار داشت که مرگ احتمالی مریم رجوی به‌عنوان کاتالیزوری در فرآیند فروپاشی گروهک تروریستی منافقین عمل کند؛ چراکه این گروهک تروریستی در حال حاضر در شرایط بسیار بدی قرار دارد و اعضای باقی مانده آن که عمدتا افرادی سالخورده هستند، در یاس و سرخوردگی از یک عمر جنایت با دستمزد آوارگی، به سر می‌برند.
آیا مریم رجوی به سرنوشت مسعود رجوی دچار خواهد شد؟
سرنوشت مسعود رجوی طی تقریبا ۲ دهه گذشته در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است؛ در حالی که او طی ۲۰ سال گذشته در انظار عمومی حاضر نشده و برخی از نزدیکان به این گروهک مرگش را تایید کرده‌اند، گروهک تروریستی منافقین از قول او به مناسبت‌های مختلف بیانیه صادر می‌کند!
این در حالی است که رئیس سابق اطلاعات عربستان از جمله کسانی بود که پس از حضور در نشست منافقین، خبر مرگ مسعود رجوی را تایید کرد.
گزینه دیگری که درباره سرنوشت مسعود رجوی مطرح می‌شود، این است که او قربانی تسویه حساب‌ درونی و حذف از سوی رقبا شده است.
با در نظر داشتن موارد گفته شد، این پرسش محل اعتبار است که سرنوشت مریم رجوی چگونه رقم خواهد خورد؟ او بر اثر بیماری می‌میرد یا قربانی حذف سازمانی ناشی از اختلاف‌های فزاینده می‌شود.
وخامت حال مریم رجوی
اگرچه دیوارهای بلند اردوگاه‌های منافقین و سیستم انزوای اجباری اعضای آن از جهان بیرون از دیوارها، واقعیت‌های درون این مراکز را به رازهای مگویی تبدیل کرده است، دلایل مختلفی وجود دارند که می‌توانند موضوع وخامت حال جسمی و بیمارهای متعدد مریم رجوی یا تصمیم برای حذف او را با استناد به آن‌ها محل اعتماد قرار دهند.
براساس گزارش‌های موجود و تحقیقات انجام شده و البته فعالیت گسترده گروهک تروریستی منافقین برای قاچاق دارو، بخش عمده‌ای از اعضای این گروهک به دلیل زندگی در شرایط نظامی، آوارگی و غیرانسانی با نرخ بالایی به بیماری‌هایی مانند آلزایمر، پوکی استخوان شدید، دیابت، انواع سرطان، مشکلات سیستم گوارشی، مشکلات قلبی و فشار خون مبتلا هستند.
رسانه‌های آلبانیایی گزارش داده‌اند که نرخ بالای ابتلای ساکنان اردوگاه مانزا به بیماری‌های مختلف این گروهک را ناچار به قاچاق دارو از آلمان و ایتالیا کرده است؛ چراکه زندگی آن‌ها در شرایط همواره جنگی و بریده از جهان خارج، آن‌ها را با ناتوانی‌های جسمی و ذهنی زیادی مواجه کرده است.
مریم رجوی هرچند عنوان سرکرده این گروهک تروریستی را یدک می‌کشد، اما شرایط زندگی نسبتا مشابهی با دیگر اعضا داشته است؛ بنابراین، می‌توان احتمال ابتلای او به روماتیسم و سرطان روده را بسیار بالا دانست؛ ضمن اینکه پیشتر نیز صحبت‌هایی درباره ابتلای مریم رجوی به سرطان روده منتشر شده بود.
در سال ۱۳۹۸ پایگاه اشرف نیوز اعلام کرد که نتیجه معاینه‌های پزشکی انجام شده روی مریم رجوی در اواسط جولای سال گذشته در یکی از بیمارستان‌های معتبر پاریس، ابتلای او به سرطان را تایید می‌کند.
خبرگزاری عراقی اشرف نیوز، نوشته بود که مریم رجوی رفتارهای خصومت و خشونت‌آمیزی دارد که نشانه‌های ابتلایش به سرطان است؛ با وجود این، سرکردگان گروهک تروریستی منافقین همواره به او توصیه می‌کنند که برای پوشاندن افسردگی ناشی از بیماری لبخند بزند و ظاهر خود را حفظ کند.
گزارش‌هایی نیز از سردرگمی درونی گروهک در پی مواجهه با این موضوع منتشر شدند؛ مهدی ابریشمچی، از سرکردگان گروهک تروریستی منافقین در نشست داخلی ضمن اشاره به موضوع بیماری مریم رجوی، درباره وقوع کودتا هشدار داد.
از سوی دیگر ارزیابی وضعیت گروهک تروریستی منافقین، نشان می‌دهد که چالش‌های متعدد پیش آمده در مسیر ادامه فعالیت این هویت جنایت‌کار، می‌توانند بر سرنوشت آن تاثیرگذار باشند.
گروهک تروریستی منافقین که اکنون شاهد برگزاری دادگاه رسیدگی به اتهام‌های خود در ایران است، با وقوف کشورهای غربی به موضوع پیامدهای ادامه فعالیت این گروهک در خاک آن، با محدودیت‌هایی به‌ویژه در آلبانی و فرانسه مواجه شده است؛ در عین حال، نارضایتی‌ها از سرکردگان این گروهک درپی سال‌ها آوارگی و نامشخص بودن آینده بالا گرفته است و از زمزمه‌ به حالت فریاد درآمده است.
همه این‌ها عواملی هستند که از جهت‌های مختلف می‌توانند انتشار خبر وخامت وضعیت جسمی مریم رجوی را محل گمانه‌زنی‌های جدی درباره آینده گروهک تروریستی منافقین کنند.
چه چیزی در انتظار گروهک تروریستی منافقین است؟
ناپدید شدن ناگهانی مسعود رجوی که می‌توان از آن به‌عنوان حذف یک جنایت‌کار یاد کرد، با روی دادن مرگ مریم رجوی بر اثر بیماری می‌تواند به معنای پایان کار گروهک تروریستی منافقین باشد.
مریم رجوی که خود را از اعضای فرقه آواره‌اش در آلبانی جدا کرده و در فرانسه زندگی می‌کند، درباره اقدام سال گذشته پلیس آلبانی در مانزا هیچ موضع‌گیری نکرد؛ در عین حال، برخی از گزارش‌ها نشان می‌دهند که در میانه جدی شدن گزینه انتقال منافقین از آلبانی به کانادا، قرار شده که رده‌های ارشد مشمول این انتقال شوند و همین امر تنش‌های درونی را تشدید کرده است.
درگیری‌های درونی شدید گروهک تروریستی منافقین که در هفته‌های اخیر به سر دادن شعارهای مرگ بر رجوی درون دیوارهای مانزا منجر شد، قطعا برای سرکردگان باقی‌مانده این گروهک که میان خودشان در شرایط جنگ قدرت به سر می‌برند، عامل وحشت جدی است
نام شما

آدرس ايميل شما

ایران در دو راهی

ایران در دو راهی

با وجودیکه بخش اعظم اصولگرایان در دوره ریاست جمهوری روحانی مخالف برجام بودند، رئیسی اصولگرا ...
در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

اگرچه برخی مسئولان تاکید دارند که قیمت قبر‌ها به ویژه در تهران نجومی نیست، اما بازار‌های ...
جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

۶ محموله روغن خوراکی به‌وزن ۹۱هزار تن در سال ۱۴۰۰ توسط شرکت بازرگانی دولتی وارد بندر ...
1