تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۱۸
کد مطلب : ۴۷۶۷۸۶
کدام استان بیشترین نرخ مشارکت در بازار کار را در سال 1402 داشت؟

کهگیلویه و بویراحمد کمترین نرخ مشارکت در بازار کار را دارد / از هر هزار نفر جمعیت 32 درصد شاغل یا جویای کار هستند

۲
۱
کهگیلویه و بویراحمد کمترین نرخ مشارکت در بازار کار را دارد / از هر هزار نفر جمعیت 32 درصد شاغل یا جویای کار هستند
کبنا ؛بررسی آمارهای نرخ مشارکت در سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد نرخ مشارکت در استان زنجان بیشترین سطح و در استان ایلام کمترین سطح را داشته است.
به گزارش کبنا، بر اساس تازه‌ترین آمارهایی که مرکز آمار منتشر کرده است نرخ مشارکت استان‌ها در سال ۱۴۰۲ مورد بررسی قرار گرفته است. طبق این گزارش بیشترین نرخ مشارکت در استان‌های «زنجان»، «اردبیل» و «گیلان» رقم خورده و از سوی دیگر کمترین نرخ مشارکت در استان‌های «ایلام»، «کهگیلویه و بویراحمد» و «سیستان و بلوچستان» بوده است.
این در حالی است که بر اساس آمارهای این مرکز نرخ مشارکت کل کشور در سال ۱۴۰۲ بیش از ۴۱ درصد عنوان شده که نسبت به سال گذشته با افزایش مشارکت همراه بوده است.
همچنین بررسی تغییرات نرخ مشارکت استانی در سال ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱ نشان می‌دهد استان‌های «خراسان شمالی»، «گلستان» و «آذربایجان شرقی» بیشترین میزان افزایش و استان‌های «کهگیلویه و بویراحمد»، «قزوین» و «یزد» بیشترین میزان کاهش را در نرخ مشارکت تجربه کرده‌اند.
030312
نرخ مشارکت ۱۴۰۲ به بیش از ۴۱ درصد رسید
طبق آخرین آمارهایی که توسط مرکز آمار ایران از نرخ مشارکت در سال ۱۴۰۲ منتشر شده؛ نرخ مشارکت در این سال به سطح ۴۱.۳ درصد رسیده است. به بیان دیگر می‌توان گفت از هر هزار نفر جمعیت بالای ۱۵ سال کشور، ۴۱۳ نفر شاغل یا در جستجوی کار (بیکار) هستند.
اما این نرخ در استان‌های مختلف متفاوت است به طوریکه در سه استان «زنجان»، «اردبیل» و «گیلان» بیشترین نرخ مشارکت رقم خورده است. بر اساس آمارها استان زنجان با نرخ مشارکت ۵۰.۷ درصد بیشترین میزان نرخ مشارکت در کشور را به خود اختصاص داده است.
از سوی دیگر نرخ مشارکت در سه استان «ایلام»، «کهگیلویه و بویراحمد» و «سیستان و بلوچستان» کمترین سطح را داشته است. بر این اساس کمترین سطح نرخ مشارکت در استان ایلام و با نرخ ۳۲.۳ درصد رقم خورده که ۹ واحد درصد کمتر از میانگین کشوری بوده است.
030312
تجربه بیشترین افزایش نرخ مشارکت در خراسان شمالی
بررسی آمارهای نرخ مشارکت در سال ۱۴۰۲ به تنهایی نمی‌تواند عملکرد استان‌ها در بازار نیروی کار را نشان دهد به همین جهت برای بررسی عملکرد بازار کار در استان‌های مختلف باید تغییرات این نرخ را نسبت به سال ۱۴۰۱ مورد ارزیابی قرار داد.
بررسی این آمارها نشان می‌دهد نرخ مشارکت در سال ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱ در حدود ۰.۴ واحد درصد افزایش یافته است و به طور کلی مشارکت مردم در بازار کار کل کشور با افزایش مواجه شده است. اما در میان استان‌های کشور تغییرات نرخ مشارکت متفاوت بوده و در برخی شاهد کاهش مشارکت و در برخی دیگر شاهد افزایش مشارکت در بازار کار بوده‌ایم.
طبق این آمارها نرخ مشارکت در سه استان «خراسان شمالی»، «گلستان» و «آذربایجان شرقی» بیشترین میزان افزایش را داشته که در این بین استان خراسان شمالی با افزایش ۲.۷ واحد درصدی بیشترین رشد نرخ مشارکت را در کشور تجربه کرده است.
در سمت دیگر سه استان «کهگیلویه و بویراحمد»، «قزوین» و «یزد» قرار گرفته که بیشترین میزان کاهش در نرخ مشارکت را داشته‌اند. در این میان استان کهگیلویه و بویراحمد با کاهش ۱.۶ واحد درصدی بیشترین میزان کاهش مشارکت در بازار کار را نسبت به سال ۱۴۰۱ تجربه کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد ولایی
Iran, Islamic Republic of
شماها افرادی را جز امار تلقی کرده اید که به اداره کار در استان مراجعه کرده اند:::: اگه واقعیت را می خواهید باید خیابان به خیابن وروستا به روستا بگردید وبعد بفهمید که هفتاد درصد این استان بیکارند::: حتی کار بنایی هم نیست::: ده میلیون وام داده دولت بعد اعلام کرده شاغل ::: پول توجیبی یه روز شماهاست::: رسانه تا اخرین نقطه حاضره
میم
Iran, Islamic Republic of
استاندار ومعاونین وفرماندارن در این استان ماشاالله کت و شلوار مردانه میپوشن باید چنین استخدامی داشته باشیم... اونوقت رئیس جمهور ما بخاطر مردم جانشو از دست داد ...اوف بر مسیولین بی عرضه
ایران در دو راهی

ایران در دو راهی

با وجودیکه بخش اعظم اصولگرایان در دوره ریاست جمهوری روحانی مخالف برجام بودند، رئیسی اصولگرا ...
در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

اگرچه برخی مسئولان تاکید دارند که قیمت قبر‌ها به ویژه در تهران نجومی نیست، اما بازار‌های ...
جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

۶ محموله روغن خوراکی به‌وزن ۹۱هزار تن در سال ۱۴۰۰ توسط شرکت بازرگانی دولتی وارد بندر ...
1