تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۶ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۰۸
کد مطلب : ۴۷۴۵۰۲
کبنا گزارش می دهد؛

در بیمارستان امام سجاد یاسوج بر سربیماران PTE (لخته خونی) و سی تی آنژیوگرافی چه می‌گذرد؟

۴۴
۴
در بیمارستان امام سجاد یاسوج بر سربیماران PTE (لخته خونی) و سی تی آنژیوگرافی چه می‌گذرد؟
کبنا ؛
همین چند ماه گذشته بود که بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج مجهز به دستگاه آنژیوگرافی و دستگاه دیالیز شد، معاون وزیر بهداشت در این بیمارستان حضور یافت و معضلات و مشکلات این بیمارستان را از نزدیک دید، اما فقط بعد از چند ماه دستگاه آنژیوگرافی خراب شده و گفته می‌شود دستگاه دیالیز نیز ندارد!
به گزارش کبنا نیوز، باتوجه‌به حساسیت بیماران پذیرشی در بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج اعم از بیماران قلبی، ریوی، نوزادان، زایشگاه و ... انتظار می‌رود نگاه ویژه‌ای به این بیمارستان شود که علی‌رغم زحمات کادر درمان، متأسفانه به بدترین شکل ممکن مدیریت می‌شود.
به‌عنوان‌مثال مرگ ناشی از آمبولی ریه (لخته خونی) معمولاً یک ساعت پس از بروز نشانه‌ها اتفاق می‌افتد، لذا شناخت و تشخیص زودرس در اولویت قرار دارد و عدم تحرکات اضافی و جابه‌جایی می‌تواند به روند بهبودی بیمار کمک نماید؛ ولی متأسفانه در این بیمارستان بیش از 6 ماه به علت خراب بودن دستگاه سی تی آنژیوگرافی و ضعف مدیریتی ریاست بیمارستان جهت تأمین یا تعمیرات تجهیزات سیستمی مجبور به جابه‌جایی و حرکت بیش از حد معقول بیمار به بیمارستان‌های مجاور، شاهد تشدید علائم و خطرات در بیمار هستیم. در مورد بخش زایشگاه و لخته‌های خونی پس از  زایمان نیز خطرات مهلکی نیز در این زمینه وجود دارد.
و مهم‌تر از همه عدم وجود آنژیوگرافی قلب که شهریورماه سال ۱۴۰۰ با هزینه سنگینی افتتاح شد و بعد از مدت کوتاهی تعطیل شد که مجبور باشیم بیماران را به بیمارستان‌های خصوصی استان‌های مجاور (در تاریخ امروز ۱۶ فروردین 3 مورد اعزامی به بیمارستان‌های استان فارس فرستاده شد) که با هزینه‌های گزاف شامل هزینه درمان، هزینه اسکان همراه بیمار و حتی خطرات بالقوه جاده‌ای اعزام مواجه باشیم. این مرکز درمانی که به یک درمانگاه سرپایی شباهت دارد حتی از داشتن یک دستگاه دیالیز که نیاز مبرم بخش‌های داخلی است بی‌بهره هست
و در پایان باید گفت که اگر وضعیت به همین شکل و با این بی‌مدیریتی پیش برود باید شاهد مرگ روزافزون عزیزانمان باشیم.

به گزارش کبنا، پیش از این پرستاران و کادر درمانی بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج در دیدار سعید کریمی، معاون درمان وزارت بهداشت و درمان حرف‌های تلخی از وضعیت خود در این بیمارستان زدند.
یکی از پرستاران بیمارستان امام سجاد (ع) در دیدار با معاون درمان، گفت: 12 ماه کارآنه ما عقب افتاده و رفاهیات ما صفر است. حق مسکن ما از 90 هزار تومان به 250 هزار تومان رسیده و ایاب و ذهاب هم نداریم.
وی افزود: بیمه تکمیلی ما سه ماه قطع شده و بلاتکلیف مانده است.
پرستار دیگری گفت: اگر هر موضوع دیگری به کشور ربط داشته باشد، اما بیمه تکمیلی به خود دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ربط دارد چرا سه ماه بیمه تکمیلی ما قطع شده و کسی هم سرش درد نمی‌کند. حالا ما به شما گفتیم، ببینیم چطور می‌شود؟!
پرستار خانم دیگری که دلش از همه پُرتر بود، گفت: از علوم پزشکی گلایه دارم. همیشه به ما می‌گویند؛ «مشکلی نیست که آسان نشود.» اصلاً این مسئله صحت ندارد. چون ماه یک بار به ریاست دانشگاه شکایت کردم، چرا تعرفه پرستاری و کارآنه را در دست‌مان نمی‌گذارید. می‌گویند؛ چیزی به ما اعلام نکرده‌اند. به مدت شش ماه مرا با این دیسک کمر آواره این طرف و آن طرف کردند.
حالا چاره کار چیست؟ اجازه صحبت هم نمی‌دهند. ارزشی برایمان قائل نیستند. 6 ماه مرا بیکار گذاشتند. محل کار برایم مشخص نکردند و هر جا می‌رفتم، می‌گفتند؛ خانم برو بیرون ما نیاز به شما نداریم. چرا دم از اسلام می‌زنیم اما یک بند از اسلام را نمی‌شناسیم.
در ادامه بازدید معاون درمان از بخش‌های مختلف بیمارستان امام سجاد (ع)، یکی از پرستارن نیز گفت: اینجا مرکز بخش قلب استان است. مرکز داخلی با اطفال است. بخش‌های پشتیبانی ما تعداد تخت‌هایش کم است.
وی افزود: در بخش ICU چهار تخت بیشتر نداریم و این در حالی است که کل استان کهگیلویه و بویراحمد به اینجا مراجعه می‌کنند.

این پرستار خواستار توجه ویژه‌ای به مراکز درمانی استان شد. بعد از صحبت‌های این پرستار، شهامت معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد به تعداد تخت‌های بخش‌های داخلی اشاره کرد و گفت: حدود 80 تخت داخلی داریم. بیمارستان امام سجاد (ع) متعلق به تأمین اجتماعی بوده که ما خریداری کردیم و فضای آن فضای درمانی نبوده.
مادر دیگری از سهل‌انگاری و تأخیر پزشک بر سر بالین بیمارش سخن گفت که پزشک مشغول در بیمارستان امام سجاد (ع) گفت: 11 ماه از سال می‌گذرد، حقوق به ما نداده‌اند. آن موقع حقوق من 8 میلیون است که در ماه 600 ساعت کار می‌کنم.
پرستار دیگری تاکید کرد: 16 ماه تعرفه پرستاری و 12 ماه کارآنه نیز به ما پرداخت نکردند. رفاهیات صفر است. حق مسکن ما 90 هزار تومان آن را به 250 هزار تومان رساندند، با چه شوق و انگیزه‌ای کار کنیم.
مادر بیماری در دیدار با معاون درمان گفت: بر اساس آمپول اشتباه به مغز فرزند من فشار آمده، وَرَم کرده و دچار تشنج شده و شکایت کردم و پاسخی نگرفته‌ام. من فرزندم را سالم آورده‌ام و سالم می‌خواهم.
همراه یکی از بیماران از کمبود نیروی خدماتی گلایه کرد و خواستار توجه بیشتر به نظافت بخش‌های زایمان و... داشت.
نفر دیگری جلو آمد و گفت: من از سال 93 سرکار بودم، الان علوم پزشکی به من گفته‌اند که سرکار نیایم، چرا؟ 12 سال کار کردم. الان باید چه کاری انجام بدهم. معاون درمان سری تکان داد و قول پیگیری داد.
مهمترین بحثی که پرستاران داشتند روی کارآنه و تعرفه پرستاری بود.

بیشتر بخوانید:
 
فیلم و تصاویر | حرف سنگین استاندار کهگیلویه و بویراحمد به معاون وزیر بهداشت: در سفر وزیر بهداشت به استان مصوبات خوبی داشتیم اما هنوز عملیاتی نشده‌اند، مردم ناامید خواهند شد / پرستاران و کادر درمانی بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج: 12 ماه کارآنه ما عقب افتاده، 16 ماه تعرفه پرستاری دریافت نکرده‌ایم / شوق و انگیزه کار نداریم / خانمی بعد از 12 سال کار در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اخراج شد / شکایت مادری از بیمارستان امام سجاد

تصاویر| سفر معاون وزیر بهداشت و درمان به کهگیلویه و بویراحمد

افتتاح سه پروژه درمانی مهم در بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج / دیدار معاون درمان وزارت بهداشت با بیماران
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
وی خبر
Iran, Islamic Republic of
که هالو جمع کن خبر
Iran, Islamic Republic of
مراکز درمانی یاسوج
Iran, Islamic Republic of
به پیر و پیغمبر شهامت شایسته معاونت درمان نیست
من
Russian Federation
انصافا چرا وقتی سواد علمی چیزی رو ندارید هر مطلبی رو نشر میدید اخه
Iran, Islamic Republic of
این بیمارستان در حد یک خانه بهداشت مدیریت ندارد باید فورا به حال این مجموعه فکری شود
حسام
United States
بابا دکتر جاودان سیرت دانشگاه علوم پزشکی رو هواست...داد وفریاد همه بلند شده...فقط دنبال جلب توجه نمایندگان منتخب استانید.
مجتبی
Netherlands
والا منم سرما خورده بودم رفتم اونجا.آخرش cpr شدم
نعمت اله
United States
ککا اوضا خرابه ...سرما خردمه ب قران
بویراحمد واحد
United States
دکتر جاودان سیرت اگر نمیتونی از حق پرسنل دفاع کنی استعفا بده...اون اورژانس ۱۱۵ ک با انتصابات کورکورانه نابود شد اون از بیمارستان شهید جلیل اون از حق و حقوق پرسنل ووووووو
همکار
Iran, Islamic Republic of
وقتی بجای راه اندازی پایگاه اورژانس و تامین آمبولانس و اومدن بالگرد به استان دنبال انتخاباتی باید بگی نابود شده.
در اورژانس ۲ پایگاه جدیده افتتاح شد.
بالگرد اومد
آمبولانس نو اومد
ولی دغدغه تو فقط انتصاباتش هست.
حقگو
Iran, Islamic Republic of
در استان ما همه دنبال بد جلوه دادن هستن و نقاط،مثبت رو نمی بینن.
اینهمه پروژه عمرانی فعال در علوم پزشکی.
راه اندازی بیمارستان های جدید
اومدن بالگرد اورژانس هوایی استان
جذب و استخدام نیروی انسانی
و ...
باید نقاط مثبت رو هم ببینند و مردم را ناامید نکنن
شایسته سالاری
United States
سلام و درود خدمت شما که دلسوز مردم هستین،درود به ششرفتان،واقعا دکتر جاودان سیرت با انتخاب هایی امثال سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی دارند با جان مردم بازی میکنند،اینها دلسوز مردم نیستند،اینها فقط دنبال منافع خودشون هستند
شاهد
Iran, Islamic Republic of
همین اورژانس داره خوب کار میکنه و تحول ایجاد کرده باز افتادن دنبالش تخریبش کنن.
کلا علوم پزشکی چن ساله که هر کس کار کنه تخریب میشه.
باید آدم های پاک و جهادی بهشون فرصت خدمت داده بشه
امین
Iran, Islamic Republic of
تنها کسی که میگه اورژانس خوب کار میکنه شمایید😁😁😁😁 که معلومه از هیچی خبر ندارید
همراه بیمار
United States
واقعاً بیمارستان امام سجاد تعطیل است هیچگونه رسیدگی نمیکنند بخدا من حاضرم بخاطر یه سرماخوردگی کوچک بچه ام را ببرم شیراز ولی بیمارستان امام سجاد نبرم نه نظارتی روی پرستاران است نه وضعیت بهداشتی خوبی دارد وضعیت نظافت بخشها راهروها و محوطه بیمارستان افتضاح است در این بیمارستان باید از ریس بیمارستان تا بقیه مسولین زیر دست را برکنار کنند تا درس عبرتی شود برای بقیه مسولین بنظر من این بیمارستان حتی اگر مسؤل نداشته باشه بهتر از شرایط آلانی میچرخه ریس دانشگاه علوم پزشکی باید فکری بحال بیمارستان امام سجاد و جلیل کند
کمالی
Iran, Islamic Republic of
بالاخره نفهمیدم مشکل الان تجهیزات بیمارستانیه یا کارانه پرستاران؟
کاملا مشخصه که کبنا شلم در شوربا و خطی و جهت دار تیتر و محتوا میزنه.
بقیه ادارات رو هم یه رصد رسانه ای کن، د/اگر میتوتی قلمت رو روی ادارات پولدار مث دارایی و شرکت گاز و اداره برق و آب و... متمرکز کن
Iran, Islamic Republic of
سه مشکل اساسی در بیمارستانها وجود داره.
1. مدیریت بیمارستان امام سجاد بسیار ضعیف و ناتوان است و بهتره نیروی کارامدی بجاش قرار بگیره.
2. معاونت درمان بسیار ضعیفه و باید یک نیروی متخصص و غیر سیاسی بجای ایشان قرار بگیره چرا که علت اصلی مشکلات و معضلات درمان مربوط به عدم کارایی و مدیریت معاون درمان هست که تقریبا در هیچ کجای درمان حضوری نداره نظارتی نداره
3. نیروهایی که به نام خدماتی در دوران ریاست یزدانپناه و با چراغ سبز نماینده بدون ضابطه و شایستگی و فله ای استخدام شدند حال هر کدوم بجای انجام امور محوله با گرفتن یک مدرک تحصیلی زپرتی که براحتی نقل و نبات میشه اونو.... بدست آورد، هر کدام ادعای مدیریتی بالا دارند و هیچ کمکی برای بهبود مشکلات بیمارستان ندارند و ریاست بیمارستان هم بعلت ضعیف بودن اونارو بحال خودشون برای جولان دادن رها کرده..
کادر درمان
Iran, Islamic Republic of
در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج چیزی که ما میبینیم فقط سیاسی بازی و انتصاب پستها به اقوام نمایندگان و ریاست دانشگاه و بیمارستانها هستش.و ما میبینیم که بیماری که دچار سکته قلبی شده و نیاز مبرم به آنژیوگرافی قلب دارد ولی با وجود اینکه تجهیزات مورد نیاز آنژیوگرافی تامین شده ولی نیروی انسانی جهت اینکار وجود ندارد.و هیچ انگیزه ایی جهت بهبود شرایط ندارند.
گچساران
Israel
وزارت بهداشت تو هواست.
وقتی دونماینده جامانده فشل برای انتخابات سامان دانشگاه رابهم ریختند و غلام نژاد باسواد وقاطع رابرداشتند وکسی را جایگزین کردند که از ضعیف ترین متخصصین بوده وسنتی اداره می کند ،معلوم است که همین نتیجه است
با وجود استاندار ضعیف همین عاقبت استان است
Iran, Islamic Republic of
/که تهدید میکرد باید همه کاره باشم جواب بده
پرستار
Iran, Islamic Republic of
آقای شهامت خانم واهبی را به دلیل ارتباطات طایفه مترون گذاشته در صورتی ک هیچ بحرانی رو این خانم نمیتونه مدیریت کنه شما وقتی ما پیک آنفولانزا داربم به بخش های اطفال سر بزنید و مدیریت و ساماندهی بد ای خانم رو ببینید
زمانی ک یک بخش نیروی پرستارش داره زیر فشار کاری له میشه حاضر نیست نیروی پرستار به این بخش اضافه کنه بحران تموم بشه حرفشون اینه بخش اتاق عمل برای ما پول داره یکی بیاد و این خانم رو عزل کنه ک حداقل مدیریت پرستاری بحران نداشته باشه حالا ک حق الرزحمه پرسنل گیرشون نمیاد
میهن
Iran, Islamic Republic of
سلام و درود.امیدوارم که دکتر جاودان سیرت دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان ها و مراکز درمانی و بهداشتی و اورژانس ۱۱۵ را دریابند،دکتر جان اینجا با آموزش و پرورش و سایر ادارات مثل آب و برق و گاز و کمیته امداد و....نیست،اینجا جایی نیست که با جان مردم بازی کنیم در گرو کسب رزومه و کسب تجربه،شما انتخاب افرادی مثل نیکویی سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی که فردی با مدرک کارشناسی غیر مرتبط بیهوشی،بدون رزومه،بدون سابقه خدمتی،فردی که حرمت همکاران را نداره و داره یکی یکی پرسنل اورژانس را از سیستم خارج می‌کنند و پرسنل شهید جلیل را جایگزین میکنند که همه از دوستان و رفیقان ایشان هستند،دکتر اگر دوست دارین حمایت پرسنل را داشته باشین باید امثال ایشان را کنار بگذارید. ممنون کبنا که این خبر مهم و حیاتی را به گوش همه رساندند.
Iran, Islamic Republic of
ملا جاودان سیرت
مطالبات پرسنل بیمارستان امام سجاد چی شد؟؟؟
چرا پرداخت نمیشود؟؟
Iran, Islamic Republic of
اگر فکر می کنید با زدن جاودان سیرت یه فرد از یه منطقه خاص رئیس دانشگاه میشه خیلی ایراد بزرگی مبتلا شده اید. اغلب کسانی که کامنت گذاشتند از جانب همان منطقه خاص هستند و می خواهند یه کسی از آن منطقه خاص را بر ریاست دانشگاه بزارند. ولی به دلایلی که نمی گویم، این شدنی نیست. جاودان سیرت از نظر علمی و توان مدیریتی از همه آن منطقه خاص هایی که در این دانشگاه پست دارند بهتر و قوی تر هست و این از روز هم روشنتر هست. اگرچه برخی انتصابات ایشان فامیلی بود ولی با توجه به کارشکنی هایی که از همان اول توسط افراد آن منطقه خاص می شد احتمالا ایشان با انتصابات فامیلی می خواست از خودش محافظت کند و به نوعی می خواست نبض همه قسمت ها را در دست داشته باشد. بلایی که نماینده منطقه خاص بر سر افکار عمومی منطقه آورده و همه را در دام انداخته به زودی پایان نمی یابد.
Iran, Islamic Republic of
برکناری جاودان سیرت
پرهام
Iran, Islamic Republic of
فکر نمیکنیم مطمئنیم ک باید برکنار شود...اقای جاودان سیرت نیروی اقای منتظریان و سید ناصر حسینی بودن و هر سه نماینده بر این امر واقفند.🌹
عزیز
Iran, Islamic Republic of
واقعا دانشگاه علوم پزشکی در دوران مدیریت جاودان سیرت به فنا رفته اون از بچهای ۱۱۵ ک همه ناراضی این از بیمارستان امام سجاد و شهید جلیل...بس کنید تو را به قران.‌‌..
پهلوان
Iran, Islamic Republic of
با سلام خدمت همکاران زحمتکش در بیمارستان امام سجاد
بیمارستان امام خمینی دهدشت هم وضعیت خوبی از هر لحاظ ندارد که واقعا در هیچ دوره مدیریتی قبلی به این شکل نبوده.ایا دکتر جاودان سیرت بازدید میدانی با پرسنل داشته و پای درد و دل پرسنل نشسته ؟امیدوارم نمایندگان منتخب یه فرد شایسته حتی غیر بومی را جهت نجات این وضعیت بحران زده همه مراکز درمانی معرفی کنند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
جناب دکتر جاودان سیرت در بازدیدی که اخیرا جناب دکتر تاجگردون از مراکز درمانی شهرستان گچساران داشته متوجه وضعیت اسفبار و بحرانی حوزه درمان شده اونوقت شما که همه جا خودتون را فرمانده معرفی میکنید متوجه این شرایط نشدین ؟؟؟؟؟؟امید هست دکتر تاجگردون و نمایندگان دیگر جهت سلامت مردم استان فکر چاره و تغییر اساسی باشند.با تشکر
دالاهو
Iran, Islamic Republic of
برکناری جاودان سیرت
نجات
Iran, Islamic Republic of
خدا را شاهد میگیرم یک درمانگاه از بیمارستان باشت چیزی اضاف نداشته باشه کم ندارد..‌اقای جاودان سیرت ولا انتصابات جنابعالی جز جهت منافع شخصی نبوده .وسلامت مردم کمترین اهمیت را داشته.
شیدا
Iran, Islamic Republic of
فرمانده کرونا
تاج
Iran, Islamic Republic of
مردم مظلوم و بی گناه بویراحمد نه فقط در حوزه درمان....دکتر بهرامی نجات بده بویراحمد را
محسن
Iran, Islamic Republic of
دکتر جاودان خواهشا به فکر سنوات پرسنل قراردادی باشید.
مریم
Iran, Islamic Republic of
چرا وقتی که خیالتان از کرونا راحت شد ما طرحی ها رو دور انداختین😞😞😞
اریوبرزن
Iran, Islamic Republic of
جناب جاودان سیرت ایا نمیبینی اورژانس ۱۱۵ را با انتصاب غلط نابود کردی ؟ایا میدانی اورژانس شده شعبه دوم بیمارستان شهید جلیل؟چرا؟چرا هیچ کس تو بیمارستان شهید جلیل سر نمیزند؟ایا خودتون را به خواب زده این؟خواهشا به فکر باشید ‌‌‌...نمیشه که همه مشکلات رو با فرمانده کرونا بودن تموم کنید.‌‌‌‌...
تقی
Iran, Islamic Republic of
دکتر جاودان سیرت عالیه🌹
همای
Iran, Islamic Republic of
پرسنل بیمارستان امام سجاد را دریابید.♥️
Iran, Islamic Republic of
سلام و درود
ظاهرا تا چند وقت دیگه جای مراکز درمانی ،بیمارستان ها ،پایگاه های اورژانس عوض خواهد شد،خواهشا بفکر مردم باشین که دارن کم کم آدرس ها را گم میکنند،الان ۶ تا از پرسنل ۱۱۵ را جناب نیکویی از شهید جلیل آوردن که دوستان و رفیقان ایشانند.و پرسنل ۱۱۵ را آواره،چن روز دیگه مردم میان جاده آبشار به امید اینکه شعبه دوم شهید جلیل راه اندازی شده و نخوان برن شهرک امام حسین
فوریت پزشکی
Iran, Islamic Republic of
فوریت های پزشکی عملکرد ضعیفی داره امیدواریم که دکتر اقدامی جهت تغییر تحول انجام دهد
همکار
Iran, Islamic Republic of
فوریت های پزشکی اولین کادر درمانی ها که بر بالین بیمار حاظر میشوند ولی خودشون از همه بیمارترند به خاطر رفتار و عملکرد نیکویی
رضا
Iran, Islamic Republic of
سلام.
ب نظر بنده دانشگاه علوم پزشکی یاسوج دچار یک سرطان و سیاست زدگی شده است و باید از راس درست بشود،تا امثال نیکویی ها و شهامت ها و ....هستند اوضاع و شرایط همین است.
عشق فقط پدر
Iran, Islamic Republic of
سلام تشکر از شما ک دلسوز مرم هستین.خدمتتون عرض کنم ک دکتر شهامت با آوردن خورزوش نیکویی اورژانس ۱۱۵ را نابود کردند حالا خانم دکتر علیزاده را آوردند که با آبروی ایشان بازی کنند مگه میشه ی خانم بیمارستانی که چندین میلیارد بدهکاره را جم کرد،خانم دکتر نگذارید دکتر شهامت و جاودان سیرت با آبروی خودت و خانوادتون بازی کنند.این بیمارستان نابوده
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1