تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۴۲
کد مطلب : ۴۷۴۸۶۴
کبنا گزارش می‌دهد

مرثیه‌ای برای مدیریت بیمارِ بیمارستان‌ها در کهگیلویه و بویراحمد (بخش اول)

۲۱
۲
مرثیه‌ای برای مدیریت بیمارِ بیمارستان‌ها در کهگیلویه و بویراحمد (بخش اول)
کبنا ؛مردم استان کهگیلویه و بویراحمد که غالباً از محرومیت و ناتوانی مالی در امور درمان در رنج هستند و به همین دلیل در این استان مراجعات درمانی مردم و امور آنها با بخش دولتی و بیمارستان‌های آن است و بخش خصوصی در این مورد حضور چندانی ندارد و بیمارستان خصوصی خاصی که سطح بالا و گسترده‌ای برای پوشش نیازهای مردم باشد وجود ندارد؛ لذا تنها مراجعات مردم برای رفع حوائج درمانی خود، بیمارستان‌های دولتی است که در مرکز استان، 4 بیمارستان درمانی آموزشی برای این مراجعات وجود دارد.
وضعیت اسف‌بار خدمات‌دهی این بیمارستان‌ها به مردم، مدت‌هاست که موجبات نارضایتی آحاد شهروندانی که به نحوی و به دلیلی با این مراکز سروکار دارند، حتی برخی از این مرکز درمانی توسط مردم به کشتارگاه اشتهار یافته‌اند و آوازه بدنامی آنها روزبه‌روز شیوع بیشتری یافته و مدیریت امر درمان در سطوح استانی در دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد تا مدیریت داخلی این بیمارستان‌ها مسببیم وضعیت موجود و شدت نزول و رکود وضعیت خدمات‌دهی پزشکی و درمانی در این مراکز درمانی شده است.
همدلی و دلسوزی و دانایی و آگاهی مدیران مرتبط از سطوح بالا تا پایین هرم مدیرتی مرتبط با اداره آن است که همین امر پاشنه آشیل وضعیت بهداشت و به‌خصوص درمان در استان کهگیلویه و بویراحمد شده است. دانشگاه علوم پزشکی که در سه‌ساله اخیر جاری از عدم ثبات مدیرتی و بلکه از عدم شایستگی مدیریتی و مداخلات سیاسی و انتصابات ناکارآمد و ناشایست و نوسانات استمراری در کلیه حوزه‌ها برخوردار است، همچنان با همان انتخاب نادرست در انتصاب ریاست و معاونت‌های این دانشگاه، هنوز به لنگرگاه ثبات نرسیده است و فرجام و تکلیف مدیران آن مشخص نیست و در همین مدت هم که سکان‌دار هستند، کارنامه ناموفقی برای خود تدارک دیده است.
مسئولیت مستقیم بیمارستان‌ها به‌عنوان ارگان اصلی درمان، متوجه ریاست این بیمارستان‌ها، معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و ریاست دانشگاه علوم پزشکی خواهد بود که به ترتیب می‌بایست پاسخگوی مردم و مطالبه‌گری آنها باشند؛ عملاً اداره و مدیریت و رهبری و انتصاب مدیران این بیمارستان‌ها را ریاست دانشگاه علوم پزشکی عهده‌دار می‌شود و معاونت درمان در کنار وی نیز، نقش‌های وابسته و پیوسته را ایفا می‌کند.
بنا بر گزارش‌های مکرر مردمی، حواشی و نحوه بیمارداری و مراوده و تعامل با بیماران و همراهان نگران آنها در این بیمارستان‌ها (به طور خاص بیمارستان‌های شهر یاسوج ازجمله بیمارستان جلیل، امام سجاد و...) نامطلوب و نگران‌کننده است و به تعبیر یکی از این افراد، سی‌سال پیش که تنها بیمارستان شهر یاسوج شهید بهشتی بود، نحوه مریض‌داری و درمان و تعامل و... به‌مراتب بهتر از امروز و این مراکز از جمله بیمارستان جلیل است! به قولی همان جمله مشهور «هرچه جلوتر می‌رویم، گویی عقب‌تر می‌رویم» را می‌توان مصداق همین اوضاع‌واحوال بیمارستان‌ها در استان و به‌خصوص در شهر یاسوج باشیم.
بیمارستان‌های استان و مرکز استان، اگرچه می‌بایست بیمارداری کرده و احوال بیماران و ناصبوری و خستگی و نگرانی‌های همراهان آنها را درک کرده و مداوا کند، خود از وضعیت مدیریتی بغرنجی درد می‌کشد و مدیریت بیمار حاکم بر این مراکز از سطح ریاست بیمارستان‌ها تا بالاترین سطوح مدیریتی دانشگاه علوم پزشکی، نیازمند درمان و چاره‌اندیشی اساسی است که امید مردم از این وضعیت روزبه‌روز ناامیدتر می‌شود.
ازاین‌رو لازم آمده که در چند شماره، بررسی جزئی و مصداقی (باتوجه‌به مشاهدات میدانی خبرنگاران و گزارش‌های مردمی) از بیمارستان‌های شهر یاسوج پوشش کامل داده شوند و با تحلیل و نقد موضوعات و امور همه‌جانبه این مراکز و آنالیز وضعیت مدیریتی آنها به بهبود دردی از دردهای مردم محروم و مصیبت‌زده کهگیلویه و بویراحمد پرداخته تا شاید دستی از غیب و مددی از رحمان برای اصلاح وضعیت نابسامان و بیمارِ درمان در این دیار بیرون آید...
این گزارش نافی خدمات دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیست و کبنا نیوز صرفاً در راستای رفع کاستی‌ها و نواقص این اخبار را منتشر می‌کند و آمادگی پاسخ مسئولان مربوطه را دارد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
تو رو به اونی که میپرستید شهامت رو بردارید
سپهری
Iran, Islamic Republic of
سی سال پیش وضع خزانه مملکت و تورم و دستمزدها هم بهتر از الان بود کبنا.
سی سال پیش جمعیت شهری و جمعیت کشور هم به مراتب کمتر از الان بود آقای کبنا.
معلومه وضعیت کشور و استان در همه جهات از درمانی و بهداشتی گرفته تا سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی در سی سال پیش بهتر از الان بود کبنای دانشمند و باهوش.
شما کبنا، اول موقعیت زمانی و مکانی کشور رو در حوزه های اقتصادی بسنج، بررسی کن بعد بیا تحلیل و تفسیر بنما دانشنمند. . با این اوضاع اقتصادی و تحریمها و خزانه خالی انتظار مدینه فاضله داری برادر؟ خداوکیلی از کجا اومدی؟ مگه فکر میکنی در سوییس داری زندگی میکنی؟ اینجا ایرانه، کشوری که چهل ساله درگیر بحرانهای عدیده بوده و هست و همچنان دشمنیهای غرب با این کشور ادامه داره.. شما همین الان هر مجموعه دولتی رو دستت بدن به والله نمیتونی دوماه اداره اش کنی. توی کار اجرایی نیستی کبنا مدام از اون بالا نشستی و نسخه میپیچی گویی در سوییس داری زندگی میکنی. دولت به زحمت داره بودجه دستمزد کارمنداشو تامین میکنه و برای تامین تنها بخشی از حقوقها مدام باید از هزینه بخشهای اساسی دیگر بکاهد.. بیدار شو کبنا، زمستون تمام شده چشمات باز کن اینجا داری زندگی میکنی، از توهم بیا بیرون برادر.
گاهی باید منصف بود. کدام سازمان و نهاد دولتی اینگونه که بخش بهداشت و درمان در کشور داره با وجود همه کمبودها زحمت میکشه و خدمات مستقیم به تمامی اقشار مردم ارائه میدهد پا به پای پزشکان و پرستاران و بهیاران ما با وجود اینهمه کمبودهای مالی و انتقادهای پوشالی زحمت میکشه؟! گاهی باید منصف باشیم و مسائل رو از همه جهاتش ببینیم نه فقط سیاه و سفید نگاه کنیم.
با تشکر
Iran, Islamic Republic of
مدیریت ها در این استان ضعیف هستند چون همه روسا معاونین و.... به واسطه نماینده ها منصوب می شوند و رابطه ای و قومی قبیله ای هستند. اگر مردم توان مبارزه با این انتصابات را دارند که بسم الله اراده و عزم خود را نشان دهند اگر نه هم تن بدهند به عوارض وضع موجود. خیلی به کمبود بودجه و... مرتبط نیست. بیشتر ناملایمات به خودخواهی ها برمی گردد. با درمان و سلامتی مردم شوخی نباید کرد.
Iran, Islamic Republic of
رئیس دانشگاه و معاونان همگی باید تغییر کنند ضعف اساسی هم اینها هستند
محمدی
Iran, Islamic Republic of
بنظرم بیمارستان شهید بهشتی هم به امان خود رها شده است دیگه اون بیمارستان قدیمی نیست افسوس صد افسوس البته در بحث کادر درمان و پشتیبانی مشکلی نیست پرسنل نجیب خوب کاردان و زحمت کش اما مدیران متاسفانه در حد این پرسنل نیستن تو را خدا خواهشا تعجیل بفرمایید خودتون جناب آقای کمایی بررسی میدانی کنید ببینید آیا مدیری هست که گوش شنوا داشته باشد
Iran, Islamic Republic of
شهامت باید برود،،مدیریتش ضعیف و فقط روز گذران هست
هیات علمی
Iran, Islamic Republic of
مدیریت دکتر غلام نژاد درتاریخ دانشگاه ماندگارشد.
الان مدیر ارشد دانشگاه سلامت مردم اولویتش نیست
اهو
Iran, Islamic Republic of
تمام مشکلات و بدبختی هایی که مردم در بیمارستانها میکشند عامل ان محمود شهامت است ،ایشون ،با انتخابهای نادرست ،بیمارستانها را به این روز کشانده،
احمد
Iran, Islamic Republic of
خدایی در طول این دوسالی که محمود شهامت درمان بوده چه کار مثبتی کرده ،چه انگیزه ای به پرسنل داده،
حسین
Iran, Islamic Republic of
ای بابا ،فقط از صبح تا ظهر دنبال دوربین ها است که دیده بشه و میخواد بیماران را با برگزاری دعا و روضه درمان کنه و هم چون کسی کاری به کارش نداره بیمارستانها را به افتضا کشانده
هوووووو
Iran, Islamic Republic of
یکی از محمود شهامت بپرسه که در طول دوران مدیریت درمان تاکنون چند رییس بیمارستان و مدیر بیمارستان و مترون تعویض کردی ،اقای شهامت انهایی که تو لیخود جابه جا کردی مقصر نیستند تو انقدر ضعف داری که خودت را نمیبینی فقط فکر میکنی دیگران ضعف دارند
Iran, Islamic Republic of
خدایی مگه معاونت درمان در سالهای قبل چکار میکرده که در طول دوران معاونت شهامت اینقدر نیرو به ان تزریق شده و هرچه پرستار در بیمارستانها بوده انها را در معاونت درمان جمع کرده و کمبود نیرو در بیمارستانها بیداد میکنه ،اخه نهادهای نظارتی دانشگاه چه چیزی را نظارت میکنن که یک پرستار طرحی که میبایست در بیمارستان به مردم خدمت کنه اورده معاونت پیش خودش فقط اینکه صاحب داره/
/میگه هر کسی اصولگرا است باید زنده بمونه و زندگی کنه و دیگران یا بمیرن یا همالی کنن
Iran, Islamic Republic of
اخ وبخت مردم بی دفاع استان
باهوش
Iran, Islamic Republic of
راست میگه اقای (م)پرستار طرحی در معاونت درمان
صداقت
Iran, Islamic Republic of
ریاست دانشگاه توانمند و مدیری پاکدسته و شبانه روز وزارتخونه رو برای دریافت مطالبات و بودجه تحت فشار میگذاره. درسته کمبودها زیاده اما این نفی تلاش مدیران دانشگاه و رئیس دانشگاه نیست. بجای حاشیه سازی به دانشگاه کمک کنیم
پرستار
Iran, Islamic Republic of
مرثیه ای بخوانید برای بیمارستان شهید بهشتی /درب ورودی بیمارستان را بر داشتند و کارشناس بازرسی ستاد دانشگاه علوم پزشکی شدند.
محمد ولایی
Iran, Islamic Republic of
باتشکر از رسانه های دلسوز ومردمی::::: هر کاری باشد درهرموردی خاصه شبکه های بهداشت ودرمان:::: اولین واخرین موفقیت به مدیری توانا باتجربه وکاردان واینده نگر: دلسوز مردم ورضای خدا ست ::: که بلحاظ استحقاق نصب شده باشد:::: نه نماینده جذب کرده باشد::: وایشون هم مثل کهگیلویه تمام وکمال فقط رای وقوم قبیله ای گزینش کند زیر مجموعه را:::: البته دکتر ها وپرستارها هرچند مردم ازشون راضی اند:::: ولی خود انها هم ضرر می بینند::::
پرستار
Iran, Islamic Republic of
بیمارستان ها نا توان در تامین دارو و تجهیزات هستند و مطالبات و حقوق پرسنلشون را نمیدن ، تمام درامد بیمارستان ها به جای اینکه خرج خرید تجهیزات و دارو بشه به خاطر کمبود بودجه کشوری خرج حقوق پرسنل دانشگاه میشه با این شرایط کار کردن انتظارات را نمیتوان براورده کرد. زیاد خودتون خسته نکنید تا شرایط اینجوریه خبری از ارتقاء کیفی بیمارستان ها و پرسنل نیست.
احسان
Iran, Islamic Republic of
حالا فهمیدید چرا بعد از ۴۵ سال هنوز مردم استان ما برای درمان به استان‌های همجوار می روند؟
کادر درمان
Iran, Islamic Republic of
وقتی خود دکتر بر اساس باند بازی اومده چه انتظاری از سایر مسئولین در بیمارستانهای دانشگاه دارین؟
علی
Iran, Islamic Republic of
در شرایط فعلی کشور زنده ماندن وحفظ وضعیت کنونی هم اوج مدیریته طلب صد میلیاردی دانشگاه از بیمه ها که نمیتونند پرداخت کنند کافیه تا دانشگاه جانی دوباره بگیره نمایندگان و پوپولیستها دخالت نکنند دانشگاه روبه جلو خواهد رفت
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
1