تاریخ انتشار
جمعه ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۲۴
کد مطلب : ۴۷۲۰۸۶
رئیس اورژانس 115 کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

نجات جان ۳ مسافر از مرگ در یکی از کافه‌های بین راهی یاسوج

۰
نجات جان ۳ مسافر از مرگ در یکی از کافه‌های بین راهی یاسوج
کبنا ؛سرپرست اورژانس۱۱۵ استان از نجات جان ۳مسافر که دچار مسمومیت با گاز منوکسید کربن شدند، خبرداد.
به گزارش کبنا نیوز، محمدامین نیکویی نژاد با بیان اینکه با اقدام به موقع نیروهای اورژانس ۱۱۵ از بروز حادثه منجر به فوت مسافران در یکی از کافه های بین راهی جلوگیری شد، گفت: کارشناسان فوریت‌های پزشکی پایگاه‌های اورژانس آب سفید و دشتروم خانواده ۳ نفره که در یک کافه بین راهی در محور یاسوج_ بابامیدان که برای استراحت توقف کرده بودند و دچار مسمومیت شده بودند، نجات یافتند.
وی با اشاره به اینکه در این حادثه که در یکی از اتاق های این کافه رخ داد، تصریح کرد: متاسفانه به دلیل برودت هوا و روشن کردن منقل برای گرم کردن هوای اتاق باعث مسمومیت آنها با گاز منوکسید کربن شده بود.
سرپرست اورژانس ۱۱۵ استان اضافه کرد: امروز صبح در حادثه ای دیگر، در گردنگاه لوداب خانم ۴۵ ساله بر اثر مسمومیت با گاز کربن منوکسید توسط کارشناسان فوریت های پزشکی به مرکز درمانی منتقل شد.
نیکویی نژاد اضافه کرد: در نیمه دوم سال به دلیل سرد شدن هوا و افزایش استفاده از لوازم گرما زا و بی احتیاطی در زمینه استفاده از بخاری‌های معیوب همچنین رعایت نکردن اصول ایمنی شاهد افزایش مرگ‌ها به این طریق هستیم و گاهی می‌بینیم حتی در یک خانواده با چند عضو، دیگر از خواب شبانه برنمی‌خیزند و دچار گاز گرفتگی می‌شوند و با یک بی‌احتیاطی کوچک به راحتی به کام مرگ کشیده می‌شوند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: هر سال از سوی سازمان‌ها و نهادهای ذیربط مانند اورژانس۱۱۵، پزشکی قانونی و آتش نشانی هشدارها و توصیه‌هایی ارائه می‌شود اما باز هم شاهد این گونه مرگ‌ها هستیم؛ مرگ‌هایی که با کمی تدبیر و دوراندیشی و رعایت اصول ایمنی از آن کاسته می‌شود و ده‌ها خانواده در سوگ عزیزانشان داغدار نخواهند شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

عبدی: بودجه فرهنگ آب دریاست، می‌خورند و تشنه‌ترند

عبدی: بودجه فرهنگ آب دریاست، می‌خورند و تشنه‌ترند

روشن است که مدیران فرهنگی می‌خواهند بگویند مشکل، فقدان کار فرهنگی است و آن هم بودجه می‌خواهد....
افزایش تنش میان پیونگ‌یانگ و سئول؛ قوای نظامی کدام کشور قوی‌تر است؟

افزایش تنش میان پیونگ‌یانگ و سئول؛ قوای نظامی کدام کشور قوی‌تر است؟

به گفته موسسه مطالعات استراتژیک یک اندیشکده دفاعی مستقر در لندن، کره شمالی در آغاز سال ...
مصوبه عجیب نمایندگان مجلس

مصوبه عجیب نمایندگان مجلس

 محمد حسین فرهنگی نماینده مجلس گفت: مجلس به حکم بسیار عجیبی در جریان رسیدگی به بودجه ...
1