تاریخ انتشار
چهارشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۲۲
کد مطلب : ۴۶۱۵۹۷
کبنا گزارش می دهد؛

ضعف مسوولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در جهاد تبیین / مسمومیت در یکی از مدارس یاسوج تأیید شد / دلیل مسمومیت به دلیل عدم پاسخگویی مسوولان مشخص نیست

۴
۱
ضعف مسوولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در جهاد تبیین / مسمومیت در یکی از مدارس یاسوج تأیید شد / دلیل مسمومیت به دلیل عدم پاسخگویی مسوولان مشخص نیست
کبنا ؛
(عکس تزئینی است) پیش از شروع این گزارش خبری توجه به بخشی از بیانات مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین اهمیت دارد: «جهاد تبیین» موضوعی است که ماه‌های اخیر در بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بارها مورد تأکید و اشاره قرار گرفته است و رهبر انقلاب اسلامی ابعاد مختلف آن را توصیف کرده‌اند. ««جهاد تبیین» یک فریضه است. «جهاد تبیین» یک فریضه‌ی قطعی و یک فریضه‌ی فوری است و هر کسی که میتواند[باید اقدام کند].» ۱۴۰۰/۱۱/۱۹ خطابی عمومی که همه افراد جامعه در جنگ رسانه‌ای دشمن علیه حقایق انقلاب اسلامی مردم ایران، مخاطب آن هستند و می‌توانند ایفای نقش کنند؛ اگرچه مسئولین در این زمینه وظایف سنگین‌تری بر دوش دارند. «در این جهادی که وجود دارد، در این جنگ بی‌امانی که وجود دارد بین اسلام و کفر، بین حق و باطل، بین روایت دروغ و حقیقت -این جنگی است بین اینها- ما در کجای این جبهه قرار داریم و حضور داریم؟» ۱۴۰۰/۱۱/۰۳ . جهاد تبیین مقدمه‌ای برای اصلاح، تحول و مطالبه است. (بیانات مقام معظم رهبری)
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، دانش آموزان دختر یکی از مدارس شهر یاسوج دچار مسمومیت شده و به بیمارستان منتقل شدند.
تعدادی از دانش آموزان دختر مدارس شهر یاسوج به دلیل مسمومیت به بیمارستان های این شهر منتقل شدند، که برخی از اولیای این دانش آموزان این موضوع را گزارش دادند.
به دلیل اهمیت موضوع با مسوولان مربوطه تماس گرفته شد، در همین خصوص جمالی معاون متوسطه آموزش و پرورش این مسمومیت را تأیید کرد ولی به دلیل مأموریت و حضور در زیلایی از جزئیات آن اظهار بی اطلاعی کرد و گفت که این اتفاق بر اثر یک شیطنت دانش آموزی بوده است.
عزتخواه مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز این اتفاق را تأیید کرد ولی در خصوص کم و کیف آن  توضیحی ارائه نکرد و گفت که سخنگوی این گونه اتفاقات آقای جاودان سیرت رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد است.
همچنین شهامت معاون دانشگاه علوم پزشکی و سخنگوی پیشین دانشگاه نیز پاسخگو نبود، تلفن همراه جاودان سیرت رئیس دانشگاه علوم پزشکی که به عنوان سخنگوی دانشگاه معرفی شد، پاسخگو نبود.
همچنین چند تن از خانواده های این دانش آموزان نیز گفتند که باید چند آزمایش گرفته شود و بطور کلی حال عمومی دانش آموزان مطلوب عنوان شد.
گفتنی است؛ پیگیری این پایگاه خبری به دلیل داغ شدن شایعات و حرف و حدیث ها در فضای مجازی است، و رسالت رسانه ها نیز آگاهی رسانی و ایجاد شفافیت است، همانطوری که رهبر معظم انقلاب نیز در هر عرصه از جهاد تبیین، بر فعالیت رسانه ای تأکید کرد، با این حال همچنان جهاد و تلاش و فعالیتی برای تبیین دیده نمی شود.
قطعا هر زمانی که چنین اتفاقاتی می افتد، در فضای مجازی با سرعت بسیار بالایی شایعه پراکنی ها شروع می شوند، و اوضاع از دست مدیرکل و روابط عمومی و سخنگو و غیره خارج می شود، هر چقدر که رسانه ها به دنبال شفافیت موضوع باشند وقتی در میان مدیران جهاد تبیین و همکاری با رسانه ها وجود نداشته باشد، شایعات در صدر اخبار خواهند بود و دشمنان ایران اسلامی نیز از همین شایعات تغذیه می کنند و آن را به عنوان خبر به مردم انتقال می دهند و مردم هم آن را باور می کنند.
مدیران مربوطه به عنوان منابع اصلی اخبار باید در تراز انقلاب، فعالیت جهادی داشته باشند و در مقابل شایعات بایستند، در اتفاقی که پیش آمد، با وجود تماس های پی در پی، مسوولان پاسخگو نبوده اند و مشخص نیست که این مسمومیت به چه دلیلی اتفاق افتاده است.
از طرفی این انتظار وجود دارد که افراد تحصیل کرده و باسواد در فضای مجازی از دامن زدن به شایعات بپرهیزند و هر اخباری را از هر منبعی نپذیرند.
نام شما

آدرس ايميل شما

ناشناس
Iran, Islamic Republic of
باسلام وقتی 44سال مشکلات اقتصادی گرانی و تورم وبیکاری فقر حل نکردن ناامنی بش اضافه شده است
..
Iran, Islamic Republic of
دبیرستان دخترانه شاهد بود.
تعداد ۴ آمبولانس فقط از صحنه خارج شد با تعداد نزدیک به ۳۰ دانش آموز و اون وقت مدیر و معاونین مدرسه و رئیس آموزش و پرورش در پاسخ به صدا و سیما در جهت مصاحبه این خبر رو کلا تکذیب کردن و گفتن بوی تخم مرغ و الکله😂
بابا جمع کنید این مسخره بازیو...
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
اعتماد به مدیران دولت قبل و بانیان وضع موجود همین تبعات رو هم داره
سما
Iran, Islamic Republic of
مسمومیت در تمام استانها هست،چرا فقط دنبال این هستید که عیب و ایراد بچسبانید به مدیران استان؟؟؟؟؟؟؟...
سقوط صدام؛ بیست سال بعد

سقوط صدام؛ بیست سال بعد

20 فروردین روزی است که صدام سقوط کرد. او چرا سقوط کرد عراق پس از صدام روزگار بهتری دارد....
ویدیو / پویانفر، مداح: اگر کسی احساس می‌کند جای اشتباهی نشسته است خودش کنار رود

ویدیو / پویانفر، مداح: اگر کسی احساس می‌کند جای اشتباهی نشسته است خودش کنار رود

انتقادات پویانفر مداح در سحرگاه ۲۱ماه رمضان: امیدوارم امر به معروف در سطوح بالا انجام ...
زنان و دخترانی که با حجاب‌های گوناگون به مراسم «احیا» رفتند/ عکس

زنان و دخترانی که با حجاب‌های گوناگون به مراسم «احیا» رفتند/ عکس

اعتماد نوشت: برخی از کاربران شبکه‌های فضای مجازی با انتشار تصاویری از مراسم شب احیا ماه ...
1