تاریخ انتشار
جمعه ۲۹ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۴۱
کد مطلب : ۴۷۱۵۴۰
خطیب جمعه شهر چرام:

گزیده خطبه های ائمه جمعه در کهگیلویه و بویراحمد

۰
ترامپ می گوید حتی اگر رأی بدهید و بعدش بمیرید باز هم ارزش دارد
کبنا ؛
 حجت الاسلام سید نورالله افشار در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر چرام با بیان اینکه رهبر انقلاب اسلامی در دیدار با ائمۀ جمعه سراسر کشورفرمودند " رسیدن به هدف‌های اسلامی جز با حضور مردم امکان پذیر نیست. مسئله مردم یک اصل اسلامی است" گفت:  رهبر انقلاب فرمودند «دشمنان ایران، مخالف حضور مردم در پای صندوق‌های رأی و مشارکت حداکثری ملت در انتخابات هستند، اما این بار هم حضور حداکثری مردم در صحنه انتخابات باعث می‌شود تا آن‌ها آرزوی خود را در این رابطه به گور ببرند.»
به گزارش کبنا نیوز، خطیب جمعه شهر چرام با بیان اینکه در دنیای امروز حضور در انتخابات از مولفه‌های اصلی قدرت هر کشور است، افزود: رئیس جمهور سابق آمریکا آقای ترامپ که قدرت برتر اتمی دنیا هستند به طرفدانش می‌گوید: شما نمی‌توانید در خانه بمانید. حتی اگر مثل یک حیوان مریض باشید و بگویید من نمی‌توانم این کار را انجام دهم. حتی اگر رأی بدهید و بعدش بمیرید باز هم ارزش دارد.
 وی با بیان اینکه انتخابات دو فایده دارد؛ ️یکى اینکه با برگزارى آن و توجه به آراى مردم، آن‌ها خود را در ایجاد حکومت دینى سهیم خواهند دانست و در نتیجه بیشتر و بهتر در حمایت از نظامى که به دست خودشان تحقق یافته، مى‌کوشند و آن گاه آرمانهاى مهم حکومت دینى تحقق مى‌یابد، عنوان کرد: فایده دیگر این است که امام راحل (قدس سره) ـ بنیانگذار این نظام الهى ـ با تأکید بر اهمیت نقش مردم و آراى آنان مخالفان نظام را خلع سلاح کردند، زیرا آنان با تبلیغات مسموم خود قصد دارند نظام اسلامى را، مستبد جلوه دهند، ولى هنگامى که آراى مردم در این نظام مورد احترام و اهتمام باشد، حربه مخالفان از کار خواهد افتاد.
 افشار با بیان اینکه نظرسنجی‌ها از رشد نرخ مشارکت می‌گویند، گفت: بر اساس نظرسنجی‌هایی که در فاصله دو تا سه ماه قبل از انتخابات انجام داده‌اند، میزان مشارکت مردم در انتخابات تاکنون در کل کشور به طور میانگین به حدود ۴۰ درصد رسیده است.
سی سخت
حجت الاسلام واهبی زاده امام جمعه سی سخت با تشکر از حمله کوبنده سپاه به مواضع تروریست‌ها گفت: سپاه از خوزستان دست به حمله موشکی زد که می‌توانست از کرمانشاه این کار را انجام دهد که این امر نشان می‌دهد برد موشک‌ها تا به اسرائیل هم می‌رسد و در صورتی که دست از پا خطا کند ایران پای کار است و این آمادگی رار دارد که این تروریست‌های بزدل را به درک واصل کند.
واهبی زاده افزود این حملات در ادامه انتقام سخت است که رهبر معظم انقلاب فرمودند و سپاه هم به خوبی این کار را با موشک‌ها نقطه زن خود انجام داد.
امام جمعه سی سخت با اشاره به ملاقات ائمه جمعه با رهبر انقلاب اسلامی گفت: در این دیدار رهبر معظم انقلاب از وفاداری مردم تجلیل کردند و فرمودند مردم پای انقلاب خواهند بود و وظیفه ائمه جمعه روشنگری است و درمیان مردم بودن و همراه مردم بودن است که سعی ما هم ان شالله بر همین فرمایشات مقام معظم رهبری است که همیشه در خدمت مردم باشیم.
پاتاوه
امام جمعه پاتاوه در خطبه های نماز جمعه این بخش با تبریک مناسبت اول ماه رجب، سالروز میلادامام محمد باقر (ع) به فضایل علمی، معنوی، اخلاقی و سیاسی آن حضرت اشاره کرد و گفت: آن حضرت پرچمدار اتحاد اسلامی بود و در یکپارچه سازی مراسم حج نقش آفرینی کرد.
حجت الاسلام سیادت افزود: وقتی یک ملت اجتماع کردند بر مطالبه ای، نه قدرت شیطانی شاه توانست مقاومت کند، نه پشتیبانی ابرقدرت‌ها توانست در برابر آنها تاب بیاورد.
وی ادامه داد:ما هرجا انقلابی عمل کردیم، پیشرفت کردیم و هرجا از انقلابی‌گری و حرکت جهادی غفلت کردیم عقب ماندیم و ناکام شدیم، این یک واقعیت است.
امام جمعه پاتاوه دبه سرخط بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار مردم قم، در «۱۹دیماه» امسال گفت:نقش آفرینی حضور مردم در صحنه_تکیه بر توده‌های مردم راهبرد مهم امام خمینی بود. امام علی علیه السلام در نهج البلاغه می‌فرماید:توده‌های مردم تکیه‌گاه دین، بدنه اصلی جامعه و ذخیره روز رویابی با دشمن هستند. مردمداری، نقطه اصلی سیاست‌های نظام است.
سرفاریاب
امام جمعه سرفاریاب در ابتدای خطبه‌ها با توصیه و سفارش به خود و همه‌ی برادران و خواهران دینی در خصوص رعایت تقوا، گفت: طبق فرمایش امام علی (ع) بنیاد محکمی که بر تقوا استوار است هرگز تباه نخواهد شد و کاشته تقوا هرگز تشنه نخواهد شد.
حجت الاسلام زارعی پور  با گرامی روز غزه، دست قدرت خداوند را همراه مردم مظلوم و مقتدر غزه دانست و افزود امروز دنیا به این مردم و مبارزان گروه‌های مقاومت به عنوان قهرمان نگاه می‌کنند که این از آثار و برکات صبر و توکل بر خداوند است و به فرمایش رهبر معظم انقلاب مردم غزه با ایستادگی خود، اسلام را ترویج و قرآن را محبوب و انصارالله یمن نیز با بی توجهی به هشدار‌های امریکا و انگلیس و حمایت از مردم غزه به یک قدرت تبدیل شده و در مقابل رژیم صهیونیستی در نظر مردم دنیا ظالم و خونخوار و شکست خورده می‌باشد.
حجت الاسلام زارعی پور با بیان اینکه ماه رجب، ماه ولایت و نبوت و به باور اهل سلوک مقدمه ماه رمضان است، افزود: اولیاء الهی که در مقام تحصیل رضای حق و رسیدن به مقام عبودیت بودند، سعی و کوششان در این ماه بیشتر از ماه‌های دیگر بوده است.
وی به سنت حسنه اعتکاف به عنوان یکی از اسرار آمیزترین عبادات و عبادتی ترکیبی (نماز، روز و شب زنده داری و...) در ماه رجب اشاره کرد و گفت: در شرایط امروزی زندگی که اغلب گرفتار اضطراب و فشار‌های مضمن روزگار مادی هستیم، توفیق انجام این عبادت موجب آرامش، سبک بالی و نجات انسان از هلاکت خواهد بود.
امام جمعه سرفاریاب با تبریک ۱۳ رجب سالروز ولادت امیرالمؤمنین امام علی (ع) و روز مرد، آن امام بزرگوار را صاحب فضائل و خصلت‌های بی انتها دانست و در این خصوص گفت: طبق آنچه در منابع اهل تشیع و اهل تسنن آمده، رسول گرامی اسلام (ص) فرمودند اگر درختان قلم، دریا‌ها مرکب، جنیان و ملائک شماره گر و انسان‌ها نویسنده، نمی‌توانند خصلت‌ها و فضائل علی (ع) را شماره کنند.
حجت الاسلام زارعی پور به اهمیت هوای پاک و تمیز و تأثیرات فراوان آن بر سلامتی افراد و محیط زیست اشاره کرد و گفت: زیاد شدن شهرها، ترویج فرهنگ شهر نشینی و افزایش بی رویه مصرف انرژی بخصوص در شهر‌های بزرگ از عوامل مهم آلودگی هوا هستند که همه در خصوص آن وظیفه دارند تا با استفاده درست از نعمت‌های الهی در حوزه انرژی و تغییر رویه‌های اشتباه، آلودگی هوا را کاهش و سلامتی خود و محیط زیست را فراهم نماییم.
وی در پایان با ابلاغ سلام رهبر انقلاب به مردم و نمازگزاران، به دیدار اخیر ائمه جمعه کشور با ایشان اشاره کرد و گفت: طبق دیدگاه امامین انقلاب مردم صاحبان و سرمایه‌های اصلی نظام هستند و آگاهی از امور حق مردم است که انتخاب آگاهانه افراد توانمند، دلسوز و معتقد به اصول نظام، زمینه مشارکت، سهیم شدن و آگاهی مردم از مسائل مختلف کشور را ایجاد خواهد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

پشت پرده سکوت احمدی‌نژاد

پشت پرده سکوت احمدی‌نژاد

عضو نهاد ریاست جمهوری دولت دهم می‌گوید: احمدی‌نژاد با این برخورد نسبت به حادثه کرمان ...
عباس عبدی: کاری نکنید مردم به جای پول با طلا و دلار معامله کنند

عباس عبدی: کاری نکنید مردم به جای پول با طلا و دلار معامله کنند

عبدی ایده ستاندن مالیات به زور ولو با رنگ و لعاب قانون را نادرست می داند و می‌گوید: کوشش ...
آیا آمریکا مستقیم وارد جنگ خواهد شد؟

آیا آمریکا مستقیم وارد جنگ خواهد شد؟

در روز‌های اخیر گزارش‌ها حاکی از هشدار آمریکا نسبت به حمله علیه مواضع گروه انصار الله ...
1