تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۱۶
کد مطلب : ۴۷۱۵۰۵
اصولگرایان چه برنامه ای دارند؟ /

«قشقایی» جریان سیاسی اصولگرایان گچساران و باشت را از انزوا نجات می‌دهد

۶
۱
«قشقایی» جریان سیاسی اصولگرایان گچساران و باشت را از انزوا نجات می‌دهد
کبنا ؛انتخابات بعد از اعلام تأیید صلاحیت‌ها جدی‌تر پیش می‌رود و کاندیدا‌های تأیید شده در تکاپو و رایزنی سیاسی و طایفه‌ای هستند، اما جبهه اصولگرایان گچساران و باشت در انزوا فرو رفته است.
جذابیت انتخابات در میتینگ‌ها و برنامه‌های انتخاباتی کاندیدا‌های مختلف است، هر چند که اخلاق سیاسی در  این روز‌ها باید حرف اول را بزند، اما رقابت باید وجود داشته باشد و مردم سخنان کاندیدا‌های مختلف را در انتخابات بشنوند.
عده‌ای از اصولگرایان تصورشان این است که با عدم تأیید سید قدرت حسینی، کل اصولگرایان کنار‌زده شده‌اند، در حالی که در میان اصولگرایان محمدباقر شریفی، ریحان محمدپور، جعفری، زینل‌زاده، از طوایف ترک‌ها فولادی وندا، آقایی، یوسف باقری، حضور دارند و همه این افراد یا شناسنامه اصولگرایی دارند یا گرایش‌های اصولگرایی دارند.
اما تاکنون فعالیت این افراد نه در قالب فعالیت حزبی بوده و نه حزب و جریانی پشت سر این افراد بوده است، بلکه افراد با توان شخصی و فردی و طایفه‌ای پیش رفته‌اند.
هر چند که تاجگردون نیز در میان ترک‌ها سبد رأی دارد، اما همیشه همۀ کاندیدا‌ها از تاجگردون گرفته تا دیگران به دنبال کسب آرای طوایف ترک بوده‌اند و همیشه سبد رأی طوایف ترک قشقایی اهمیت زیادی داشته است.
اصولگرایان گچساران و باشت  برای اینکه از انزوای سیاسی بیرون بیایند، شاید باید این بار دست یک کاندیدای قوی در میان قشقایی را بالا ببرد. هم فولادی و هم یوسف باقری از افرادی هستند که تجربیات خوبی در سطح استان و کشور داشته‌اند و می‌توانند راه نجات اصولگرایان باشند. قشقایی دست کم در این دو شهرستان ۲۰ هزار رأی دارد و اگر اصولگرایان این بار دست کاندیدای قشقایی را بالا ببرند و اتحاد ایجاد کنند، می‌توانند از انزوای سیاسی نجات پیدا کنند.
در هر حال، اینطور نیست که تصور شود کاندیدایی مثل تاجگردون مطلقاً همۀ آرای مردم را دارد، و همیشه برای اینکه تعادل و توازن قدرت ایجاد شود باید مطالبات مردمی از چند کانال مختلف دنبال شود، اصولگرایان باید بتوانند با ارائه مطالبات خود، مردم را همراه کنند و از کاندیدا‌های حال حاضر و از نماینده آینده شهرستان مطالبه داشته باشند.
اصولگرایی و اصلاح طلبی در گچساران و باشت همچنان روال سنتی و بی‌ریشه‌ای را دنبال می‌کند، هنوز بعد از سال‌ها حزب و حتی جریان در این دو شهرستان شکل نگرفته است، و مردم در قالب جریان‌ها مطالبات خود را نتوانسته‌اند دنبال کنند. هنوز هم جریان‌ها فقط در دوره انتخابات و به منظور کسب قدرت شکل می‌گیرند، در حالی که جریان‌های سیاسی باید در همه ادوار فعال باشند.
یکی از دلایلی که جوانان هیچ مأوا و منزلی برای بیان خواسته‌های خود نمی‌بینند همین است که هیچ جریانی در این دو شهرستان شکل نگرفته و حتی جریان‌های دانشجویی هم بسیار ضعیف شده‌اند. گچساران شهر کوچکی نیست و نیاز هست که جریان‌های سیاسی و اجتماعی و فرهنگی شکل بگیرند و افراد شاخص بیشتری در این دو شهرستان به مردم معرفی شوند. در شهرستان کهگیلویه، با وجود محرومیت‌های فراوان، خوشبختانه افراد جوان و پویا در قالب‌های مختلف اجتماعی و سیاسی به جامعه معرفی می‌شوند یا افرادی دارند که در مرکز خود را به جایی رسانده و معرفی کرده‌اند. اما در گچساران و باشت متأسفانه جریان‌های سیاسی و اجتماعی وجود ندارند و بسیار ضعیف هستند، حتی در همین برهه انتخابات هم هیچ فعالیتی دیده نمی‌شود.
خلاصه آنکه، جریان اصولگرایی در گچساران و باشت نیاز به تحولی اساسی دارد، چه در کسب قدرت، و چه در حوزه جبهه‌های مردمی و مطالبات مردم، این جبهه در این دوره برخی از لیدر‌های خود را از دست داده، به دلیل اینکه فرد شاخص و توانمندی در جریان یافت نشده یا اینکه اتحادی در میان جریان وجود ندارد و تفرقه و نفاق جای اتحاد و وحدت را گرفته است. اصولگرایان باید به خود بیاید و خود را از این انزوای سیاسی نجات دهد، و در این دوره رقابت خوبی را رقم بزند، و در دوره‌های انتخابات بعدی نیز از ریزش‌های سیاسی رقبای خود استفاده کند و برای آینده سرمایه‌گذاری کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

صادق
United States
یک‌بار امتحان کردیم . و قشقایی و
. .. توجهی نکردند . دیگر تکرار نخواهد شد
ر
Iran, Islamic Republic of
کبنا راه جدید یادشون نده این بندگان خدا عقلشون به این کارها نمیرسه
Iran, Islamic Republic of
نه قشقای ونه سید قدرت ونه جعفری توان رقابت باتاجگردون را ندارند ولی اگر روی یه قشقایی یا جعفری توافق کنند حدود ۱۵الی ۲۰هزار رای دارند وباعث میشه تاجگردون بادرصد پایین تری قبول شود
..
Iran, Islamic Republic of
آقاااای😀😀😀
اندیشه...
Iran, Islamic Republic of
جریان اصولگرایی در چهارسال قبل نشان داد که برای رسیدن به هدف وسیله قابل توجیه است!!!!!

رسیدن به هدف مهمتر بود از مصلحت کل مردم گچساران و باشت با بیش از ۱۲۰هزار نفر جمعیت!!

به کجا چنین شتابان....
اندیشه..
Iran, Islamic Republic of
ولی تاجگردون به صلاح مردم فکر کرد
سکوت کرد و دوباره برخواست...
پشت پرده سکوت احمدی‌نژاد

پشت پرده سکوت احمدی‌نژاد

عضو نهاد ریاست جمهوری دولت دهم می‌گوید: احمدی‌نژاد با این برخورد نسبت به حادثه کرمان ...
عباس عبدی: کاری نکنید مردم به جای پول با طلا و دلار معامله کنند

عباس عبدی: کاری نکنید مردم به جای پول با طلا و دلار معامله کنند

عبدی ایده ستاندن مالیات به زور ولو با رنگ و لعاب قانون را نادرست می داند و می‌گوید: کوشش ...
آیا آمریکا مستقیم وارد جنگ خواهد شد؟

آیا آمریکا مستقیم وارد جنگ خواهد شد؟

در روز‌های اخیر گزارش‌ها حاکی از هشدار آمریکا نسبت به حمله علیه مواضع گروه انصار الله ...
1