تاریخ انتشار
پنجشنبه ۷ دی ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۵۶
کد مطلب : ۴۷۰۸۵۶
جانشین فرماندهی پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد توضیح داد
مصائب جاده پاتاوه - دهدشت / پلیس: اتوبوس اجازه تردد ندارد، عرض جاده کم و گاردریل به اندازه کافی نیست
۱
کبنا ؛جانشین فرماندهی پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ابتدا باید جاده پاتاوه به دهدشت ایمنسازی شود سپس اجازه تردد ناوگان عمومی بار و مسافر داده شود چرا که این محور هم اکنون قابلیت بهرهبرداری برای ناوگان عمومی را ندارد.
به گزارش کبنا، سرهنگ فرشاد براتی شامگاه چهارشنبه در نشست ایمنی راههای استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اجازه ندادن تردد اتوبوسها از مسیر پاتاوه- دهدشت اظهار کرد: عرض این جاده در مقایسه با جادهی اصفهان به یاسوج کمتر است، گاردریل به اندازه کافی نیست و تقاطعهای ناایمن دارد.
براتی افزود: تونلهای موجود در این جاده از روشنایی لازم برخوردار نیستند، علاوه بر این در برخی از نقاط این جاده، تابلوی هشدار و علائم راهنمایی و رانندگی کافی وجود ندارد که باید این مشکل رفع شود.
حمل و نقل عمومی یا ترابری عمومی یک سیستم حملونقل انبوه و جابجایی مسافر است که در دسترس عموم مردم است و به طور عموم طبق برنامه زمانی مشخص و در مسیری خاص عمل میکند. هزینههای ثابت برای هر سفر برخی از نمونههای حملونقل عمومی شامل اتوبوسهای شهری، یا قطار سبک، مترو و کشتی است. حمل و نقل عمومی بین شهری تحت سلطه خطوط هوایی، اتوبوسهای بین شهری و راه آهن بین شهری است.
جادهای پس از ۲۶ سال معطلی که میتواند یکی از افتخارات دولت فعلی باشد چرا باید با ندانم کاری و توجه نکردن به ایمنسازی یکی از مسیرهای پرتردد درون استانی و حتی برون استانی حادثهآفرین باشد، بنابراین باید تدابیر لازم اندیشده شود.
علاوه بر نواقص فعلی این مسیر پرتردد استان که جانشین فرماندهی پلیس راه استان آنها را برشمرد، جا دارد به ریزش و رانش کوه توجه کرد چرا که مسیر این جاده از دل کوه و درهها عبور میکند و با توجه به فراوانی برف و باران و نبود ایمنسازیهای لازم، امکان ریزش کوه و خطرات آن وجود دارد.
مدیر حوزه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل استان، راهداری، راه و شهرسازی و بحران استان موظف هستند که از بروز خطراتی که در این فصل زمستان برای این محور ارتباطی امکان رخ دادن آنها وجود دارد با برنامهریزی و تدابیر لازم برای جلوگیری از خطرات اقدام کنند.
اولویتهای این مسیر پرتردد علاوه بر روشنایی تونلهای تاریک آن، ایمنسازی نقاطی است که امکان ریزش و رانش کوه وجود دارد.
برخی از نقاط محور پاتاوه - دهدشت که امکان ریزش سنگ و رانش زمین وجود دارد و ضرورت ایمنسازی آن برای همه رهگذران روشن است، شامل: حد فاصل روستای گردوه تا قبل اول دمچنار (۲ تونل وجود دارد که هم امکان رانش و ریزش سنگ در کنار آنها وجود دارد)، حد فاصل زنگوا تا قبل از آب چنداران، در کنار تونلها، امکان ریزش سنگ و کوه وجود دارد که متاسفانه امروز هم در همین نطقه، ریزش اتفاق افتاد، همینطور حد فاصل پل قلعه دختر تا روستای دشت قاضی نیز امکان رانش هست.
بهرهبرداری از جاده پاتاوه - دهدشت که یکی از انتظارات ساکنان کهگیلویه بزرگ بود و با اولویتگذاری در دولت فعلی به موقع به نتیجه رسید، بنابراین اصلاح نقاط حادثهخیز و ایمنسازی هر چه بیشتر این جاده نیازمند تدابیر لازم است که از هر گونه خطرات جبران ناپذیری پیشگیری شود.
به گزارش کبنا، سرهنگ فرشاد براتی شامگاه چهارشنبه در نشست ایمنی راههای استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اجازه ندادن تردد اتوبوسها از مسیر پاتاوه- دهدشت اظهار کرد: عرض این جاده در مقایسه با جادهی اصفهان به یاسوج کمتر است، گاردریل به اندازه کافی نیست و تقاطعهای ناایمن دارد.
براتی افزود: تونلهای موجود در این جاده از روشنایی لازم برخوردار نیستند، علاوه بر این در برخی از نقاط این جاده، تابلوی هشدار و علائم راهنمایی و رانندگی کافی وجود ندارد که باید این مشکل رفع شود.
حمل و نقل عمومی یا ترابری عمومی یک سیستم حملونقل انبوه و جابجایی مسافر است که در دسترس عموم مردم است و به طور عموم طبق برنامه زمانی مشخص و در مسیری خاص عمل میکند. هزینههای ثابت برای هر سفر برخی از نمونههای حملونقل عمومی شامل اتوبوسهای شهری، یا قطار سبک، مترو و کشتی است. حمل و نقل عمومی بین شهری تحت سلطه خطوط هوایی، اتوبوسهای بین شهری و راه آهن بین شهری است.
جادهای پس از ۲۶ سال معطلی که میتواند یکی از افتخارات دولت فعلی باشد چرا باید با ندانم کاری و توجه نکردن به ایمنسازی یکی از مسیرهای پرتردد درون استانی و حتی برون استانی حادثهآفرین باشد، بنابراین باید تدابیر لازم اندیشده شود.
علاوه بر نواقص فعلی این مسیر پرتردد استان که جانشین فرماندهی پلیس راه استان آنها را برشمرد، جا دارد به ریزش و رانش کوه توجه کرد چرا که مسیر این جاده از دل کوه و درهها عبور میکند و با توجه به فراوانی برف و باران و نبود ایمنسازیهای لازم، امکان ریزش کوه و خطرات آن وجود دارد.
مدیر حوزه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل استان، راهداری، راه و شهرسازی و بحران استان موظف هستند که از بروز خطراتی که در این فصل زمستان برای این محور ارتباطی امکان رخ دادن آنها وجود دارد با برنامهریزی و تدابیر لازم برای جلوگیری از خطرات اقدام کنند.
اولویتهای این مسیر پرتردد علاوه بر روشنایی تونلهای تاریک آن، ایمنسازی نقاطی است که امکان ریزش و رانش کوه وجود دارد.
برخی از نقاط محور پاتاوه - دهدشت که امکان ریزش سنگ و رانش زمین وجود دارد و ضرورت ایمنسازی آن برای همه رهگذران روشن است، شامل: حد فاصل روستای گردوه تا قبل اول دمچنار (۲ تونل وجود دارد که هم امکان رانش و ریزش سنگ در کنار آنها وجود دارد)، حد فاصل زنگوا تا قبل از آب چنداران، در کنار تونلها، امکان ریزش سنگ و کوه وجود دارد که متاسفانه امروز هم در همین نطقه، ریزش اتفاق افتاد، همینطور حد فاصل پل قلعه دختر تا روستای دشت قاضی نیز امکان رانش هست.
بهرهبرداری از جاده پاتاوه - دهدشت که یکی از انتظارات ساکنان کهگیلویه بزرگ بود و با اولویتگذاری در دولت فعلی به موقع به نتیجه رسید، بنابراین اصلاح نقاط حادثهخیز و ایمنسازی هر چه بیشتر این جاده نیازمند تدابیر لازم است که از هر گونه خطرات جبران ناپذیری پیشگیری شود.
حالا آقایون نظریه نوشدارو پس از مرگ سهراب میدن؟؟