تاریخ انتشار
يکشنبه ۳ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۴۰
کد مطلب : ۴۷۰۷۲۵
کبنا بررسی کرد

اصلاح طلبان کهگیلویه و بویراحمد و اما و اگر‌های پیش‌رو

۳۱
۰
اصلاح طلبان کهگیلویه و بویراحمد و اما و اگر‌های پیش‌رو
کبنا ؛گروه‌ها و احزاب رسمی اصلاح‌طلب بنظر می‌رسد قید هر گونه فعالیت رسمی در انتخابات پیش رو را‌ زده باشند. البته هستند نیرو‌های وابسته به این جریان که در انتخابات پیش‌رو حضور هرچند اندک خواهند داشت. گروه‌هایی که به نظر می‌رسد مستقیماً با مدیریت حسن روحانی تلاش خواهند کرد تا بعد از عبور از مرحله تأیید صلاحیت‌ها حداقل کرسی‌هایی را در مجلس به دست آوردند. البته عدم بیانیه دهی و موضع رسمی احزاب رسمی مانع از ثبت نام و فعالیت برخی نامزد‌های اصلاح طلب و همچنین مردم با گرایش‌های اصلاح طلبی نیست و طبق گزارشات در بسیاری از حوزه‌های انتخابیه در شهرستان‌های مختلف نامزد‌های زیادی با گرایش اصلاح طلبانه نامزد شده‌اند. به طور نمونه در همین کهگیلویه و بویراحمد شاهد حضور سه نامزد فعال با سابقه و شعار اصلاح طلبی در هر سه حوزه انتخابیه استان کهگیلویه و بویراحمد هستیم.
در بویراحمد محمد بهرامی با‌امیدواری بیشتری نسبت به دوره‌های گذشته نامزد شده است و در محافل سیاسی از وی بعنوان یکی از دو گزینه اصلی انتخاب نام برده می‌شود. بهرامی در طول چهار سال گذشته فعالیت‌های زیادی داشته است و به عنوان منتقد عملکرد روشنفکر خود را به جامعه معرفی کرده است و حالا در نقش منجی وضعیت موجود‌امیدوار است با اعتماد مردم بتواند به مجلس راه پیدا کند.
اگر چه در گذشته میان برخی اصلاح‌طلبان و بهرامی نیز اجماع کامل حاصل نشد ولی در تمام دوره‌ها افراد و گروه‌هایی از اصلاح‌طلبان بوده‌اند که از بهرامی حمایت کرده‌اند. در همین دوره نیز تعداد زیادی از چهره‌ها و جوانان اصلاح طلب در کنار بهرامی حضور دارند. چند وقت پیش خبری مبنی بر دیدار جمعی از اصلاح طلبان با نادر منتظریان منتشر شد که البته با انتقاد تند بهرامی مواجه گردید. ولی واقعیت آن است که این جمع در دور قبل نیز اکثرا در کنار مهدی روشنفکر بودند و بعد از قهر با روشنفکر به منتظریان پیوستد.
بهرامی در شعار‌ها و برنامه‌های خود نیز بسیار مبدعانه و ابتکاری عمل می‌کنند و در آخرین مورد در یک کلیپ تصویری شب یلدا را به هم استانی‌ها تبریک گفت.
ایجاد هیجان انتخاباتی در کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد بیشترین سود را متوجه بهرامی خواهد کرد اما ایجاد چنین هیجان و شوری کماکان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.
در کهگیلویه نیز رضا دهبانی‌پور با سبقه و صبغه اصلاح‌طلبی نامزد انتخابات شده است و حضور فعالی در آن حوزه انتخابیه دارد. دهبانی‌پور از مدیران دولت حسن روحانی در استان کهگیلویه و بویراحمد و از اساتید علوم سیاسی دانشگاه یاسوج است که طیفی از دانشگاهیان در این مسیر نیز از وی حمایت می‌کنند. پیش از این چند تن از اصلاح طلبان کهگیلویه علیه نامزدی دهبانی پور موضع‌گیری کردند که این موضع‌گیری‌ها بنظر بیشتر ناشی از اختلاف دو طیف اصلاح طلب در کهگیلویه بوده است تا اینکه دلایل مبنایی داشته باشد. هر چند بعد از پاسخ‌های رسانه‌ای به آن اظهارات کمتر شاهد موضع‌گیری علیه دهبانی پور از سوی نیرو‌های اصلاح طلب بودیم.
نشست هفته قبلی جمعی از مردم متعلق به چهار شهرستان حوزه انتخابیه که مقیم یاسوج هستند با دهبانی پور نشان داد که دهبانی‌پور در مسیر انتخابات جدی است و حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد. سخنرانی چند چهره شناخته شده اصلاح طلب در این دیدار منوچهر سیف السادات، سید کمال دولتخواه و جاویدان مدیر سابق آموزش و پرورش لنده نشان داد که وی با برنامه و استراتژی هدف دار و نرم پا در این وادی گذاشته است.
وی رقبای قدرتمندی در حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ دارد. سه نماینده ادوار این بار نیز نامزد شده‌اند و علاوه بر دهبانی‌پور، مژدهی‌پور و سعادتیان نیز نامزد‌های دست بسته‌ای نیستند و این همه فرصتی برای بهره‌برداری سیاسی اصلاح طلبان با پرچم داری رضا دهبانی پور است.
دهبانی‌پور خود را منتقد وضع موجود می‌داند و نمایندگان ادوار را نیز در شکل‌گیری وضع موجود مقصر اصلی می‌داند.
اما یکی از سه نامزد شاخص اصلاح طلب نه در استان کهگیلویه و بویراحمد که حتی با حضور پزشکیان در کل کشور بدون شک «غلامرضا تاجگردون» خواهد بود. هر چند از گذشته تاکنون کسانی بوده‌اند که تاجگردون را اصلاح طلب نمی‌دانند و حتی ثبت نام وی در این دوره در حالی که اصلاح طلبان بنایی برای حضور ندارند را نشانه‌ای از غیر اصلاح طلب بودن تاجگردون عنوان می‌کنند ولی واقعیت آن است که تاجگردون اصلاح طلب است و نمی‌توان این موضوع را نادیده گرفت. در مورد وضعیت انتخاباتی تاجگردون بنظر تحلیل خاصی نیاز نیست و وی اگر از مرحله تأیید صلاحیت عبور کند که خود و نزدیکان و حتی مخالفانش بر احتمال بالای تأییدش متفق القول هستند برای مرحله کسب رای مردم نباید مشکل چندانی داشته باشد.
تاجگردون نشان داده است نماینده‌ای در تراز ملی است. تأیید تاجگردون برای دو نامزد دیگر اصلاح طلب هم یک فرصت است و هم تهدید. فرصت از این لحاظ که جو استان را انتخاباتی – اصلاح طلبی می‌کند و تهدید است که ممکن است در هر دو شهرستان و بویژه کهگیلویه تعدادی از اصلاح طلبان به گچساران رفته و به تاجگردون رای دهند.
هر چه است تصور مجمع نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد با یک ترکیب کامل اصلاح طلبی در مجلس آینده اگر نگوییم غیر مکن که بسیار سخت است ولی هیچ چیز در نهایت محال نیست و این رویایی است که دهبانی پور و بهرامی بیش از بقیه با آن ادامه فعالیت می‌کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

جهان آباد
Iran, Islamic Republic of
گزینه ی اصلی جریان اصلاحات در بویراحمد و دنا و مارگون دکتر بهرامی است
فرشاد طحانیان
Iran, Islamic Republic of
بهترین گزینه بین افراد موجود دکتر محمد بهرامی است
امیر عباس گلاب نژاد
Iran, Islamic Republic of
دکتر بهرامی به خاطر صلابت و متانت و دانش و توانایی که دارد بهترین انتخاب خواهد بود
نتیجه پایانی در اسفندماه ۱۴۰۲
Iran, Islamic Republic of
فقط دکتر بهرامی به امید خدا
شمسیان
Iran, Islamic Republic of
بهرامی آدمی خوب و مردم‌دار و توانمند است
مراد
Iran, Islamic Republic of
به نظر می رسد درگچساران جعفری ودرکهگیلویه موحد ودربویراحمد منتظریان انتخاب شوند
مراد
Iran, Islamic Republic of
به نظر می رسد درگچساران جعفری ودرکهگیلویه موحد ودربویراحمد منتظریان انتخاب شوند
مراد
Iran, Islamic Republic of
به نظر می رسد درگچساران جعفری ودرکهگیلویه موحد ودربویراحمد منتظریان انتخاب شوند
Iran, Islamic Republic of
رای ما فقط دکتر دهبانی✌️✌️✌️
Iran, Islamic Republic of
چرا میگید بهرامی اصلاحطلب به چه زبونی بگیم ما به ایشون رای نمیدیم
از دنا
Iran, Islamic Republic of
لطفا بهرامی را اصلاح طلب ندانید ایشان دو رو است نه اصلاح طلب
تمنک
Iran, Islamic Republic of
بهرامی ناجی بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
عجب! از کی تا حالا تاجگردون شده اصلاح طلب؟!
ایشون همیشه فصولگرای فرصت طلب بوده و در خدمت منافع خودش بده و هست و بس
اصلاح
Iran, Islamic Republic of
اگر دکتر تاجگردون تایید صلاحیت نهایی شود شک نکنید اکثر اصلاح طلبان کهگیلویه آماده اند در حوزه گچساران به ایشان رای دهند . چون احتمال به یقین قبولی تاجگردون بسیار بیشتر از دیگر اصلاح طلبان استان است . مخصوصاً خیل عظیم جوانان ، دانشجویان ، وفرهنگیان این شهرستان .
اصلاح طلب قدیمی
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون هرگز کمترین هزینه ای برای اصلاحات پرداخت نکرده همواره به نرخ روز مواضع داشته و باب طبع جو غالب کار کرده.
در ریاست کمیسیون بودجه بیشترین کمک را به نهادهای اصولگرا کرد البته اون هم در جهت تثبیت جایگاه خودش و کسب منافع خودش.
احسان
Iran, Islamic Republic of
به نظر شما اصولگرا یا اصلاح طلب بره مجلس چه دردی رو دوا می کنند؟ مثلا مشکل بیکاری استان حل میشه، انتقال آب از استان به دیگر استان ها حل میشه، بی فرهنگی، بی سوادی مدیران، درگیری‌های قومی و قبيله ای ...؟ البته اگر کبنا حذف نکنه مابقی رو خودتون تو ذهنتون مرور کنید ...
کوهیار خان.
Czech Republic
در کهگیلویه فقط دهبانی پور شایسته است.
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلب یعنی پزشکیان
اصلاح طلب یعنی علی مطهری
اهل سیاست
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون در طول چهار سال گذشته کوچکترین حرفی در حمایت از جنبش مردمی نزد و هرگز در شرایط سخت کنار اصلاح طلبان نبود فقط برای سوء استفاده از موقعیت و رسیدن به قدرت خود را به این جناح و آن جناح نزدیک می کرده و به قول اون همکارش در کمیسیون بودجه به همه صاحبان قدرت در تقسیم بودجه حال می داد.
Iran, Islamic Republic of
من اصلاح طلب هستم با افتخار رای خود را به بهرامی میدهم
Iran, Islamic Republic of
من اصلاح طلب هستم با افتخار رای خود را به بهرامی میدهم
Iran, Islamic Republic of
این سه نفر هم خیلی اصلاح طلبان واقعی و توانمندی نیستند
۱. اگر اصلاح طلب اصیل و شناخته شده بودند در همون مراحل اولیه در هیات اجرایی رد صلاحیت می شدند
۲. یکی شون که تاجگردونه که بیشترین خدمت را در دوران ریاستش بر کمیسیون بودجه به اصولگرایان کرد و در تهران اصولگرا بود و در گچساران اصلاح طلب می شد!
۳. بهرامی هم اندیشه سیاسی اصلاح طلبی خیلی قوی نداره و دهبانی پور هم پایگاه قوی اجتماعی در کهگیلویه بزرگ نداره و توان اتحاد اصلاح طلبان را نداره.
کلا امیدی به اینها نبست
خان احمد
Iran, Islamic Republic of
ای دفه وگمونم گگویل اصلاطلب بیراحمیی ایبرن ،الان سیتو دلیل ایارم ، آغی بهرامی هردوره بین ده تا پونزده هزار تا ایره سر رآیلش دعای قبل ۴۳ هزارتا رآی آوورد ای دف خووا بخا هم ۷ هزار تا هم بره سرشو برنده چون بدلیل تعدد کاندیدل وافت زیای آغی روشنفکر کسی که قبول اییابو زور بزنه ۵۰ هزار اداره
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
شما را به خدا اصلاحات بیچاره را بدنام نکنید و سعی نکنید که با چسپ دوقلو غلامرضا تاجگردون را به اصلاح طلبان بچسبانید.
او هیچوقت اندیشه اصلاح طلبی نداشت
خیلی خیلی بعید می دونم که کسی از نزدیک تاجگردون را بشناسه و او را نزدیک به اصلاح طلبان معرفی کنه البته اصولگرا هم نیست
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون مهره سوخته ای هست که دیگه همه شناختنش و نمی تونه مثل سابق نقش بازی کنه
مکرو و مکرالله والله خیرالماکرین
Iran, Islamic Republic of
هر سه تا هر جا که منافعشون باشه میروند
شهروند
Iran, Islamic Republic of
فقط دهبانی اصلاح طلب هست اون دو نفر دیگه منفعت طلب هستند
از یاران حاج بهرام
Iran, Islamic Republic of
از کی تا حالا غلامرضا تاجگردون اصلاح طلب شده؟!
ایشون از نام نامی حاج بهرام بزرگ نهایت بهره شخصی را برای اسم درکردن خودش برد و خدا می دونه که چقدر سوء استفاده کرد از این برند تاجگردون و چقدر برای خودش استفاده برد و کمترین وفاداری به تفکر حاج بهرام در آزاد اندیشی نداشت تابع جو حاکم بود و جز خودش و منافعش هیچی براش اهمیت نداشته.
آگاهان سیاسی و مطلع هیچ گونه همراهی با چنین افراد نخواهند داشت.
Iran, Islamic Republic of
حاج سعادتیان از دهبانی اصلاح طلب تر هست ....و خواهیم دید آرای کدوم بیشتر خواهد بود.....چهره های شاخص که فرمودین یعنی سیف سادات و دولتخواه سبد آرایی ندارند....این را یک کودک ده ساله هم می داند...دهبانی در صورت ماندن برای همیشه از صحنه سیاست محو خواهد شد.....طایفه ی سیف و دولت یا عدلی هستند یا بزرگواری ؛؛؛ موحدی ها و مژدهی ها و سعادتیانی ها و نجات نیایی ها بمانند....این خط و این نشون
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
اگر تاجگردون تایید بشه تصمیم دارم برم گچساران و بهش رای بدم ، اما متاسفانه تایید نمیشه .
بهرامی هم نباید میامد که متاسفانه تجزیه و تحلیل منطقی از شرایط ندارد و بالاخره برای آخرین بار هم آمد و تمام میشود
دهبانی وسط راه بالاجبار به موحد ملحق خواهد شد و تمام
ج ا ن
United States
مبنای مشروعیت هر کاری رای مردم است و

قرائتی از اسلام در جمهوری اسلامی پذیرفته شده

که همه چیز را بر اساس رای مردم می داند .
در برهه ای از تارخ قرار گرفته ایم که اگر بگذارند مردم می توانند در سرنوشت خود دخیل باشند، بگذارید تا ببینید چگونه مردم فهیم کهگیلویه بزرگ با افتخار دکتر رضا دهبانی پور را انتخاب می کنند و به این وضعیت اسفناک حاکم بر کهگیلویه خاتمه می دهند.
مزایا و معایب «مهاجرت»

مزایا و معایب «مهاجرت»

این که نیرو‌های انسانی ما به کشور‌های مختلف و به ویژه کشور‌های حاشیه خلیج فارس مهاجرت ...
بازگشت ۳۵ داوطلب شبهه‌دار کنکور به دانشگاه

بازگشت ۳۵ داوطلب شبهه‌دار کنکور به دانشگاه

دیوان عدالت اداری حکم بازگشت موقت به تحصیل ۳۵ داوطلب مشکوک به تقلب کنکور را که اکثرا ...
قاچاق موتور هواپیما در هرمزگان!

قاچاق موتور هواپیما در هرمزگان!

مدیرکل تعزیرات حکومتی هرمزگان از محکومیت بیش از ۹۶ میلیارد ریالی قاچاقچیان یک نگله موتور ...
1