تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۰۱:۲۷
کد مطلب : ۴۷۰۵۱۴
یادداشت؛

پاسخی به مطلب کبنانیوز؛ نشست منتظریان با اصلاح طلبان عبور از مرز‌های سیاسی نبود

۱۰
۱
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
پاسخی به مطلب کبنانیوز؛ نشست منتظریان با اصلاح طلبان عبور از مرز‌های سیاسی نبود
کبنا ؛بعد از انتشار مطلبی با عنوان «نشست اصلاح‌طلبان با منتظریان: فرصتی برای عبور از مرز‌های سیاسی» یکی از مخاطبان کبنا نیوز با ارسال متن زیر به آن پاسخ داده که در ادامه آن را می‌خوانید. در تمام دنیا رسم بر این است که هر حزبی، فرد مورد نظر خود را برای رقابت با دیگر احزاب سیاسی معرفی می‌کنند و در اجتماعات و رسانه‌های مختلف سعی می‌کنند که برنامه‌ها و دیدگا‌های خود را به تناسب جایگاهی که قرار است در آن عضویت پیدا کنند، عرضه می‌دارند.
در ایران، به دلیل عدم برخورداری از احزاب، جریان‌های مختلف سیاسی و گاهی هم افرادی به صورت مستقل به صحنه رقابت می‌آیند و دیدگاه‌های خود را مطرح می‌کنند. در این که بزرگترین چالش پیش‌روی سیاست در کشورمان همین عدم وجود احزاب سیاسی است، شکی نیست. اما این دلیل نمی‌شود که جریان‌های سیاسی بخواهند اصول اولیه قانون اساسی و مضامین ماهوی نظام را زیر پا بگذارند. متأسفانه تاکنون بسیاری از افرادی که می‌توانستند با حضور در عرصه‌های سیاسی، به مردم و منطقه خود و نهایتاً کشورمان خدمت بکنند، به دلیل تقابل با قانون و مفاهیم عالیه نظام، این فرصت را از خود و مردم گرفته‌اند.
در استان کهگیلویه و بویراحمد، علیرغم اینکه سیاست به عنوان یک ضرورت مهم، زندگی مردم را فرا گرفته است، لیکن سیاسیون نتوانستند از این فرصت مناسب برای توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد استفاده کنند. حداقل اینکه افراد مطلع و منصف، سوای اینکه وابسته به جریان‌های اصلاح‌طلب و اصولگرا باشند، نتوانستند نگرش سیاسی مردم را گامی در جهت توسعه‌محوری و عبور از چالش‌های مدیریتی استان کهگیلویه و بویراحمد قرار داده و مردم را از این محدودیت‌ها و محرومیت‌های نهادینه شده، نجات بدهند.
مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد، با وجود اینکه تقریباً محور اصلی مدیریت استان بوده و عصاره تمامی جریان‌های سیاسی، فکری و اقتصادی است، باید نماینده‌ای در تراز ملی داشته باشد. مردم باید نماینده‌ای کارآزموده و مجرب را به مجلس شورای اسلامی بفرستند. اینکه کسانی بخواهند با فکر مردم بازی کنند و از خلاء حضور یک جریان سیاسی سوءاستفاده کرده و خود را بر مجلس و مردم تحکیم کنند، اگر نگوئیم خیانت، کم‌مهری است نه مرز شکنی. چرا فکر می‌کنید عده‌ای گمنام و منفعت طلب را به نام اصلاح‌طلب و به وعدۀ «گندم ری» دور خود جمع کردن، مرز شکنی است؟ مگر بین مردم مرزی وجود دارد؟ مگر همه این مردم در یک مرز مشترک نیستند؟ چرا باید تضارب افکار را به نام همگرایی و به کام منفعت‌طلبی خود، گرفتارِ آفتِ مصلحت‌اندیشانۀ گروهی نوکیسه کنید؟
مگر بزرگان و خردورزانِ جریان سیاسی اصلاح‌طلب نیستند که برخی فاقد وجاهت و اعتبار سیاسی بخواهند چوب حراج بر وجهه سیاسی و اعتبار اجتماعی‌اش بزنند؟ مگر دانشجویان و نخبگان و علما و فضلای این‌اندیشه و تفکر فکری- سیاسی لال هستند که گروهی بخواهند مثلاً به نام اتحاد، به خود و کسی که بین بزرگان اصولگرایی موجه نیست، اعتبار بدهند؟
یا در جایی نوشته‌اند که نادر منتظریان می‌تواند دو جریان سیاسی را برای مبارزه با قوم‌گرایی و واپسگرایی و انحصارطلبی بسیج کند. اگر آقای منتظریان به دنبال انحصارطلبی نیست، چرا در کنار دکتر خرامین، حاج زارعی، روشنفکر و مقدم و بقیه اصولگرایان نمی‌نشیند؟ اینکه برخی بی‌نام و نشان سیاسی را با شناسنامه جعلی اصلاح‌طلبی، دعوت کنی و با هم بگو و بخند داشته باشی، مرزشکنی و انحصارشکنی است؟ چگونه ممکن است که نحلۀ فکری- سیاسی اصلاح‌طلب که برای مبارزه با انحصارطلبی اصولگرایان تاوان داده است، با چهره تمام عیار اصولگرایی نادر منتظریان، بسیج عمومی تشکیل بدهند؟
اگر مقبولیت مردمی داشتند که عده‌ای را تحت عنوان اصلاح طلب دور خود جمع نمی‌کردند که وجهه سیاسی بگیرند. این‌ها تله‌ای است برای مردم و فکر می‌کنند با این شانتاژ بازی‌ها می‌توانند اعتبار اجتماعی- سیاسی بخرند و برای خودشان تجربه و توانمندی و واقع گرایی و مقبولیت بگیرند.
بنابراین مردم شهرستان‌های مرکز استان باید هوشیار باشند و بدانند که مسیر توسعه و تحول‌گرایی با این ادغام و مخلوط‌های ناهمسان و ناکوک صورت نخواهد گرفت. ما در گذشته هم دیدیم که کسانی آمدند و از این بازار سیاهِ ائتلاف بین دو جریان که کاملاً غیرواقعی و دروغین بود، کلاهی دوختند و بار خود بستند و به ریش همه خندیدند و سر از وزارت نفت درآوردند. بهتر آن است که دانشجویان، دانشگاهیان، علما، نخبگان و بزرگان جریانِ اصلاح طلبی، از کاندید خود حمایت کنند و اجازه ندهند که نسل‌های آینده بخاطر سکوت در مقابل اینگونه شومن بازی‌های انحصارطلبان، نفرین‌تان کنند. چراکه مرزبندی مهم استان ما، مرزِ بین افراد توانمند و ناتوان است. شک ندارم که قبیله و طایفه و جریان و گروه، اجازه نخواهند داد که با وجود اهل فهم و درک، منفعت طلبانِ اغواگر، رأی مردم را به یغما ببرند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
هیچکدام از کاندیداهای موجود اصلاحطلب ناب نیستن. در بینشون زارعی رو بیشتر می پسندم. البته دوستان همه بدانیم تمامی کاندیداها محترم و از همین خاک هستن
Iran, Islamic Republic of
برادر اسفند ماه متوجه خواهید شد
که مردم چه جواب دندان شکنی بهت خواهند داد
هم اصولگرا هم اصلاح طلب ها خیانت کرده اند ملت این دوره به پا خواسته اند ونادره دوران را به مجلس میفرستند
Iran, Islamic Republic of
🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏
هوکلی
Iran, Islamic Republic of
انی که چه
همشهری
Iran, Islamic Republic of
واقعا حرف دل مردم را زدی .
عالی بود من واقعا لذت بردم
درود بر نویسنده که مطالب را به نحواحسن فرمودند.
اینها منفعت طلب هستند .
موشکی
United States
سلام.برادر من آقای منتظریان هم به خود ظلم کردن هم به اون افراد به ظاهر اصلاح طلب هم به ما چرا که نباید قوانین بازی را خراب کردن چون این وسط فقط آقای روشنفکر سود کردند خود آقای منتظریان کاملا میدانند با نشستن با این افراد که امکان نداره بهش رای بدن چه افرادی ازش جدا شدن و به روشنفکر و دیگر کانديدا ها پیوستند
Iran, Islamic Republic of
انصافا اقای روشنفکر دیگه کاری از پیش نمیبرد چرا چون نماینده دور دوم با این عملکرد ضعیف و بسیار ضعیف دارد چرا چون نماینده مرکز استان با توجه کردن به چند خانواده بانام یک ایل معتبر و بزرگ و نام اشنای ما را هم بدنام کرد به اسم طایفه گری اتحاد و همبستگی و اتحاد مردم که از مولف های و توصیه های بزرگان نظام هم هست ایراد وارد شده است چقدر باید تلاش کرد و کار فرهنگی انجام داد تا ایت ایراد جبران و رفع شود چرا چون در بین همین طایفه عزیز و بزرگ هم اختلاف ایجاد شده است و شاید مشکلات دیگری پس با یاد و نام خدا انشالله پیش قدم ایت تغییر مبارک را همین بویراحمد سفلی تحت عنوان بویراحمد واحد رقم خواهد زد
Iran, Islamic Republic of
این بار دیدگاه سیاسی و انتخاب سیاسی چاره ساز مردم نیست
همه با هم از چپ و راست اصولی و اصلاحی تصمیم به حذف طایفه کری و خویشاوند بازی و خذف فرزندان بویراحمد و دنا لبیک گفته و برگشت شایسته سالاری را آرزومندند.
این اقدام لازمه کنونی بویراحمد و دنا و مارگون است که به خوبی حس شده و انجام گرفته است.
همه با هم تغییر وضعیت اسفناک کنونی
تامرادی ایلم خاکم مارگون
Iran, Islamic Republic of
چه اصلاح طلب چه اصول گرا چه تامرادی و چه بقیه طوایف محترم به نتیجه رسیدیم که روشنفکر/ خدا بی آبروترش کنه
رستمی
Iran, Islamic Republic of
دیگه چپ و راست برای مردم اهمیتی نداره فقط گروهی با این نام جیب و عزت مردم را غارت میکنن!!!!11 الان بین تمام کاندیداها ، بدون تعصبات قومی و احساسی تصمیم گرفتن حاج منتظریان از همشون اصلح تره!!!!!!!!
مزایا و معایب «مهاجرت»

مزایا و معایب «مهاجرت»

این که نیرو‌های انسانی ما به کشور‌های مختلف و به ویژه کشور‌های حاشیه خلیج فارس مهاجرت ...
بازگشت ۳۵ داوطلب شبهه‌دار کنکور به دانشگاه

بازگشت ۳۵ داوطلب شبهه‌دار کنکور به دانشگاه

دیوان عدالت اداری حکم بازگشت موقت به تحصیل ۳۵ داوطلب مشکوک به تقلب کنکور را که اکثرا ...
قاچاق موتور هواپیما در هرمزگان!

قاچاق موتور هواپیما در هرمزگان!

مدیرکل تعزیرات حکومتی هرمزگان از محکومیت بیش از ۹۶ میلیارد ریالی قاچاقچیان یک نگله موتور ...
1