تاریخ انتشار
پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۴۱
کد مطلب : ۴۷۰۵۸۹
نشست اخلاق رسانه‌‌ای خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد: با بی‌ثباتی در مدیریت مخالفم / استخدام‌های غیرقانونی باید نقد شود/ درخشان: اصحاب رسانه کهگیلویه و بویراحمد سالم‌ترین و بی‌ریاترین خبرنگاران کشور هستند

۱
۰
نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد: با بی‌ثباتی در مدیریت مخالفم /  استخدام‌های غیرقانونی باید نقد شود/ درخشان: اصحاب رسانه کهگیلویه و بویراحمد سالم‌ترین و بی‌ریاترین خبرنگاران کشور هستند
کبنا ؛مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیویه و بویراحمد، با بیان اینکه رسانه‌های استان از سالم‌ترین و بی‌ریاترین اصحاب رسانه در کشور هستند، گفت: در سطح استان در همه‌ای عرصه‌ها و موقعیت‌ها و شرایط حساس چون بلایای طبیعی و آشوب‌ها و اغتشاشات همگامی و همراهی رسانه‌های استان با حاکمیت را شاهد بودیم و رفتار نجیبانه داشتند.
به گزارش کبنا‌، امین درخشان در نشست اخلاق رسانه‌ای که با حضور نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و خبرنگاران برگزار شد، خاطرنشان کرد: بیمه خبرنگاران در یک و نیم سال گذشته ۲برابر شد اصحاب رسانه‌ها در صندوق بیمه هنر عضو شدند و محدودیتی برای بیمه و عضویت ندارد و با سرعت در حال انجام است و مشکلی برای بیمه خبرنگاران وجود ندارد.
وی با اشاره به مشکلات معیشتی خبرنگاران، گفت: اگر خبرنگاران دغدغه مسکن و معیشت داشته باشند نمی‌توانند به خوبی کار را انجام بدهند.
درخشان در پایان گفت: در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی هستیم. هیچ انسانی و شخصیتی بدون گرایش سیاسی وجود ندارد و ممکن است به جریان فکری وابسته باشیم اما شخصیت و استقلال رسانه‌ای ایجاد کند که منصفانه قلم بزنیم و نگرش قومیتی نداشته باشیم.
بازی با آبروی مسئولین در‌شان خبرنگار مسلمان و متعهد نیست
همچنین رئیس بسیج رسانه استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به حضور مؤثر خبرنگاران در مناسبت‌های مختلف گفت: اصحاب رسانه استان همواره در راهپیمایی‌ها انتخابات و حوادث طبیعی چون سیل و زلزله حضور گسترده دارند.
عباس رضایی اظهار داشت: برخی رسانه‌ها ممکن است با نشر خبری اشتباه با آبروی مسئولین بازی کنند؛ که شایسته خبرنگار متعهد و مسلمان نیست.
وی ادامه داد: از سویی دیگر مسئولان برخی خبرنگاران را متهم به ارتباط با اصحاب ثروت و اصحاب قدرت می‌کنند.
رضایی با بیان اینکه استفاده از تیتر‌های تند و الفاظ نامناسب نیز از آسیب‌های رسانه است، گفت: ممکن است خبر متن خوبی داشته باشد اما تیتر تند را به کار برده باشد و باعث التهاب جامعه می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه در استان رسانه معاند وجود ندارد، عنوان کرد: خبرنگاران در مسیر جریان انقلاب حرکت می‌کنند و همواره سعی در نشان دادن دستاورد‌های نظام به مردم دارند.
رئیس بسیج رسانه خاطرنشان کرد: وظیفه بسیج رسانه بسیج‌کنندگی تمام خبرنگاران برای تشکیل جبهه رسانه‌ای انقلاب است و باید بتواند با همه رسانه‌ها ارتباط داشته باشد.
وی افزود: رسانه‌ها گاهی با انتشار یک خبر به شیوه نادرست باعث اختلاف افکنی بین ادارات می‌شوند.
نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد: با بی‌ثباتی در مدیریت مخالفم /  استخدام‌های غیرقانونی باید نقد شود/ درخشان: اصحاب رسانه کهگیلویه و بویراحمد سالم‌ترین و بی‌ریاترین خبرنگاران کشور هستند
رضایی گفت: گاهی اوقات بعضی از مدیران برکنار شده دست به افشاگری‌های نادرست یا تحریف اخبار می‌زنند؛ که رسانه‌های استان باید سعی کنند در دام این افراد نیفتند.
وی اظهار داشت: بعضی از کاندیدا‌ها برای پوشش برنامه‌ها و فعالیت‌های خود مستندساز‌ها و فعالین رسانه‌ای را استخدام می‌کنند اما خبرنگاران در این میان باید از‌ شأن و شخصیت رسانه‌ها حفاظت کنند.
رضایی بیان کرد: رسانه صحبت‌های تمام کاندیدا‌ها را منتشر کنند اما نباید با وسوسه پول و قدرت سعی در تخریب کاندیدا‌ها کنند.
خبرنگاران میان خوف و رجا حرکت کنند
آیت‌الله سید نصیر حسینی، نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست، با قدردانی از زحمات خبرنگاران و اصحاب رسانه استان، بر ضرورت رعایت اخلاق رسانه‌ای و پرهیز از انتشار اخبار کذب و تحریف شده تأکید کرد.
وی با بیان اینکه رسانه‌ها باید خود ترمیم‌گر باشند نه اینکه شکاف ایجاد کنند، گفت: خبری که آرامش جامعه را از بین می‌برد و با آبروی مسئولین بازی می‌کند خلاف با اخلاق رسانه و خبرنگاران مسلمان است.
آیت‌الله حسینی با اشاره به اینکه خبرنگاران سربازان جنگ فرهنگی هستند، گفت: خبرنگاری وظیفه خطیر و سنگینی است که بار مسئولیتی سنگینی برعهده دارند.
وی با بیان اینکه باید میان خوف و رجا حرکت کرد، گفت: پستی‌ها، آسیب‌ها و مشکلات را نیز بیان کنیم دلسوزانه نقد کنیم و سعی در حل مشکلات داشته باشیم.
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه باید آسیب‌های اجتماعی و سنت‌های غلط را نقد کرد، گفت: تیراندازی در مراسم‌ها که باعث به وجود آمدن کلی آسیب است یا نصب شیر روی قبور که هزینه سنگینی به خانواده‌ها تحمیل می‌شود و تزلزل فرهنگی است و هیچ ثوابی را به مردگان نمی‌رساند را باید نقد کرد.
وی ادامه داد: درخصوص پوشش‌های نامناسب و بی‌حجابی‌ها باید عقلانیت جامعه را تقویت کرد. باید مردم را نسبت به مسأله پوشش و دلایل آن آگاه کنیم و فرهنگ‌سازی کنیم.
آیت‌الله حسینی خاطرنشان کرد: هزینه‌های عروسی و جهیزیه سنگین است که رسانه باید با آن‌ها مقابله کند. درخصوص ازدواج و فرزندآوری با مشکلات جدی روبه رو هستیم.
وی بیان داشت: در حوزه فرزندآوری با تناقض روبه رو هستیم. در روستا‌ها و مناطق محروم فرزندان زیاد دارند اما خانواده‌های که رفاه دارند هیچ تمایلی به داشتن فرزند ندارند و این آسیب جدی برای آینده جمعیت است.
آیت‌الله حسینی ادامه داد: من با بی‌ثباتی در مدیریت مخالفم، مشاهده می‌کنیم که مدیرکل‌ها را چند ماه یکبار عوض می‌کنند و این باعث سلب اعتماد مردم به مسئولین می‌شود. انسان شایسته برای مسئولیت‌ها داریم باید آن‌ها را پیدا و منصوب کنند.
وی افزود: استخدام‌های غیرقانونی باید نقد شود نباید چون مدیرکل یا رئیس از آشنایان نمایندگان هستند منصوب شوند و جوان‌های که مدارک عالی تحصیلی دارند و بیکارند را به کار نمی‌گیرند.
نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد: با بی‌ثباتی در مدیریت مخالفم /  استخدام‌های غیرقانونی باید نقد شود/ درخشان: اصحاب رسانه کهگیلویه و بویراحمد سالم‌ترین و بی‌ریاترین خبرنگاران کشور هستند

در پایان نیز از زینب خوش‌اندیش خبرنگار کبنا به دلیل کسب رتبه سوم بخش گزارش تحقیقی در دومین جشنواره رسانه‌ای حریم رسالت بانوان تجلیل به عمل آمد.
نام شما

آدرس ايميل شما

ناشناس
Iran, Islamic Republic of
بی ثباتی در ذات بسیاری از مسئولینه
مزایا و معایب «مهاجرت»

مزایا و معایب «مهاجرت»

این که نیرو‌های انسانی ما به کشور‌های مختلف و به ویژه کشور‌های حاشیه خلیج فارس مهاجرت ...
بازگشت ۳۵ داوطلب شبهه‌دار کنکور به دانشگاه

بازگشت ۳۵ داوطلب شبهه‌دار کنکور به دانشگاه

دیوان عدالت اداری حکم بازگشت موقت به تحصیل ۳۵ داوطلب مشکوک به تقلب کنکور را که اکثرا ...
قاچاق موتور هواپیما در هرمزگان!

قاچاق موتور هواپیما در هرمزگان!

مدیرکل تعزیرات حکومتی هرمزگان از محکومیت بیش از ۹۶ میلیارد ریالی قاچاقچیان یک نگله موتور ...
1