تاریخ انتشار
پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۴۹
کد مطلب : ۴۷۰۵۹۴
در جلسه اخلاق رسانه‌ای در استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

امام جمعه یاسوج: رسانه‌ها با نقد منصفانه مسئولان را آگاه کنند

۲
۰
امام جمعه یاسوج: رسانه‌ها با نقد منصفانه مسئولان را آگاه کنند
کبنا ؛نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: رسالت شما در جامعه قبل از هر چیز‌امید آفرینی است؛ دشمن تلاش می‌کند واژه ما می‌توانیم را به ما نمی‌توانیم تبدیل کند؛ نیاز است شما در رسانه‌ها با نقد کردن مسؤولان را آگاه کنید اما باید نقد‌ها عاقلانه و منصفانه باشد.
به گزارش کبنا، ظهر امروز جلسه اخلاق رسانه‌ای در استان کهگیلویه و بویراحمد در دفتر آیت الله سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر یاسوج برگزار شد.
در این نشست نماینده ولی فقیه گفت: اگر رسانه به درستی به رسالت خود عمل نکند، شکاف در جامعه ایجاد خواهد شد؛ خبری که آرامش جامعه را می‌گیرد و آبروی افراد را می‌برد ارزشی نداشته و خلاف اخلاق است. رسانه‌ها سربازان و افسران جنگ نرم بوده که باید آبروی افراد برای آن‌ها مهم باشد.
نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه من روزانه اخبار رسانه‌های مختلف را می‌بینم گفت: برخی‌ها خوب مطالبه‌گری می‌کنند نسبت به جامعه آگاهی ایجاد می‌کنند؛ بدون شک وظیفه بیان بخش عمده‌ای ازمشکلات، بر عهده شماست و باید مردم و مسئولان را آگاه کنید.
امام جمعه یاسوج با بیان اینکه نباید مردم را ناامید کنید گفت: ناامیدی یک خطر بزرگ است و رسالت شما در جامعه قبل از هر چیز‌امید آفرینی است؛ دشمن تلاش می‌کند واژه ما می‌توانیم را به ما نمی‌توانیم تبدیل کند، در حالی که ما کشوری هستیم که بعد از ۴۴ سال تحریم در حوزه‌های مختلف پیشرفت کرده‌ایم.
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: نقد باید منصفانه باشد؛ نیاز است با نقد کردن مسؤولان را آگاه کنید اما باید نقد‌ها عاقلانه و منصفانه باشد.
وی در کلاس درس اخلاق رسانه‌ای با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی را از یاد نبرید یادآور شد: از وظایف شماست که سنت‌های غلط را نقد کنید سنت‌های غلطی مانند تیراندازی در تشییع جنازه‌ها و عروسی‌ها که البته به وظیفه خود به خوبی عمل کرده‌اید.
امام جمعه یاسوج: رسانه‌ها با نقد منصفانه مسئولان را آگاه کنند
وی گفت: یکی از سنت‌های غلط نصب شیر بر روی قبور است که هزینه گزافی را بر دوش خانواده می‌گذارد هم ثواب ندارد و هم تنزل فرهنگی به شمار می‌رود در دفن و کفن باید تابع و تسلیم ادبیات اسلام باشیم.
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از اظهارات خود در جلسه اخلاق رسانه‌ای با بیان اینکه می‌بایست عقلانیت جامعه را تقویت کنیم گفت: در حوزه فرهنگی اگر نظم را همراه با عقلانیت داشته باشیم نتایج زیادی خواهیم گرفت همه کار‌ها هم در حوزه فرهنگ‌سازی فقط با پول درست نمی‌شود.
حسینی به نقش رسانه‌ها در ترویج سبک زندگی ایرانی- اسلامی اشاره کرد و گفت: در جامعه دچار تناقض هم شده‌ایم زیرا عده‌ای که پول و زندگی خوب دارند ازدواج نمی‌کنند؛ در حالی که باید فقرا چنین باشند اما می‌بینیم که ثروتمندان و اغنیا دیرتر و کمتر ازدواج کرده و فرزندآوری کمتری هم دارند؛ برای این‌ها باید فرهنگ‌سازی شود.
وی به مشکلات مربوط به اسراف و تبذیر اشاره کرد و گفت: بر روی موضوع مصرف آب و برق و گاز بیشتر کار کنید چرا یک کشور ۸۰ میلیونی باید اندازه کشور ۴۰۰ میلیونی مصرف داشته باشد.
حسینی افزود: در بحث غذا هم متأسفانه مشکلات زیادی داریم گاه برای ۵ نفر تا سه برابر آن غذا پخت می‌شود چرا باید در چنین وضعیت اقتصادی برنج و مرغ و سایر اقلام را در سطل زباله بریزیم.
وی همچنین در این نشست در لابه‌لای سخنان خود به برخی از سؤالات خبرنگاران در زمینه‌های مختلف هم پاسخ گفت و اظهار کرد: یک مدیر را می‌گذارند و چند روز بعد همان مدیر را تغییر می‌دهند این بازی با سرنوشت مردم است ما با مدیر مخالف نیستیم بلکه با بی‌ثباتی در مدیریت‌ها مخالفیم چرا باید باید با سرنوشت مجموعه ۷ هزار نفری چنین کاری انجام شود.
حسینی همچنین گریزی به استخدام‌ها و بکارگیری‌ها زد و گفت: چرا باید در یک خانواده همه بچه‌ها بیکار باشند و یک نفر هم سر کار نرود اما از خانواده دیگر همه به کار گرفته شوند البته در حوزه زیرساخت هم مشکل داریم.
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص وضعیت بد فضای فیزیکی برخی امکان مذهبی هم گفت: در فضا‌های فرهنگی مشکلاتی وجود دارد برای مثال در گلزار شهدا و مصلای نماز جمعه مشکلاتی وجود دارد مصلا نماکاری خواهد شد نصف از پنجره‌ها را حذف می‌کنیم و محراب و منبر جدیدی برای آن در نظر گرفته‌ایم.
نام شما

آدرس ايميل شما

فریدون دیل
Estonia
رای ما سید قدرت و سید ناصر حسینی
Iran, Islamic Republic of
حاج آقا؛ لطفا بیشتر دقت کنید !
توی شبکه بهداشت /، کارشناس مسئول سلامت روان ، مقابل فساد ، امر به معروف و نهی از منکر کرده ، از ۴۵ روز پیش تا حالا ، حبس اداری شده ! پست سازمانی اش لغو شده ، حضور و غیابش در سیستم تردد شبکه حذف شده، به دادسرا با اتهام تصرف عدوانی معرفی شده ، به تخلفات اداری معرفی شده و از همه مهم تر ، حقوق خود و خانواده اش بطور کامل قطع شده !!!!!
حاج آقای حسینی عزیز ، منویات رهبری رو در خصوص فساد توی ادارات بخصوص شبکه بهداشت گچساران، پیاده کنید .
خدایی مدیون دنیا و آخرت هستین اگه منتشر نکنید !!
مزایا و معایب «مهاجرت»

مزایا و معایب «مهاجرت»

این که نیرو‌های انسانی ما به کشور‌های مختلف و به ویژه کشور‌های حاشیه خلیج فارس مهاجرت ...
بازگشت ۳۵ داوطلب شبهه‌دار کنکور به دانشگاه

بازگشت ۳۵ داوطلب شبهه‌دار کنکور به دانشگاه

دیوان عدالت اداری حکم بازگشت موقت به تحصیل ۳۵ داوطلب مشکوک به تقلب کنکور را که اکثرا ...
قاچاق موتور هواپیما در هرمزگان!

قاچاق موتور هواپیما در هرمزگان!

مدیرکل تعزیرات حکومتی هرمزگان از محکومیت بیش از ۹۶ میلیارد ریالی قاچاقچیان یک نگله موتور ...
1