تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۰۸
کد مطلب : ۴۷۰۵۳۲
در شورای آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد مطرح شد:

تذکر فرماندار بویراحمد درخصوص انباری شدن نمازخانه یکی از مدارس: نمازخانه به کاربری خود برگردد/ چانه زنی «دلشاد» با «حسینی نیک» برای مدارس بویراحمد / دلشاد: آقای حسینی نگاه منطقه ای ندارد / مدیرکل نوسازی مدارس استان: بویراحمد جزو 7 شهر سیاه کشور از نظر تجهیزاتی است / نوسازی مدارس بویراحمد در اولویت قرار گیرد

۱۲
۱
تذکر فرماندار بویراحمد درخصوص انباری شدن نمازخانه یکی از مدارس: نمازخانه به کاربری خود برگردد/ چانه زنی «دلشاد» با «حسینی نیک» برای مدارس بویراحمد / دلشاد: آقای حسینی نگاه منطقه ای ندارد / مدیرکل نوسازی مدارس استان: بویراحمد جزو 7 شهر سیاه کشور از نظر تجهیزاتی است / نوسازی مدارس بویراحمد در اولویت قرار گیرد
کبنا ؛
مدیرکل نوسازی مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهرستان بویراحمد جزو 7 شهرستان سیاه کشور در زمینه تجهیزات و امکانات زیرساختی است ولی متأسفانه در آمارهای کشوری به اشتباه جزو شهرستان های فاقد محرومیت در نظر گرفته شده است.
به گزارش کبنا نیوز در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد که در روز سه شنبه (28 آذرماه 1402) برگزار شد، فرماندار شهرستان بویراحمد ضمن تقدیر و تشکر از برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز گفت: امیدواریم خیرین مدرسه ساز متوجه وضعیت بغرنج شهرستان بویراحمد در تجهیزات و زیرساخت های آموزشی شده باشند و در این زمینه کار شود.
مهدوی مطلق اظهار کرد: خیلی از مدارس شهر یاسوج وسایل گرمایشی ندارند و اینقدر مشکلات در شهرستان زیاد است که مشکلات آموزشی بخش های لوداب و عشایر را فراموش می کنیم.

مهدوی مطلق افزود: انتظار ما این است که با وجود حاد بودن وضعیت، ارتباط مستقیمی میان حوزه آموزش و پرورش شهرستان و اداره کل نوسازی برقرار شود و بتوانیم بخشی از مشکلات را از این طریق حل کنیم.
وی خاطرنشان کرد: درخصوص برگزاری یادواره شهدای دانش آموز باید ذیل ستاد کنگره شهدای استان برگزار شود و حتما در این خصوص هماهنگی وجود داشته باشد.
مهدوی مطلق بیان کرد: یادواره شهدای دانش آموز از نظر محتوا، متن، مکان، سخنرانی از نظر کیفی سرآمد باشد و یادواره شهدا که در حوزه آموزش و پرورش برگزار می شود برای برگزاری سایر یادواره ها الگو باشد.
وی گفت: نمازخانه یکی از مدارسی که تبدیل به انباری شده در گذشته دور حتماً تخلیه انجام بگیرد و سرکشی خواهیم کرد، از شما آقای دلشاد که خود متشرع هستید انتظار بیشتری می رفت، و نمازخانه به کاربری خود برگردد.

دلشاد رئیس آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد گفت: برگزاری یادواره شهدای دانش آموز را برای اولین بار برگزار خواهیم کرد، 19 شهید فرهنگی و 126 شهید دانش آموز در شهرستان بویراحمد داریم.
دلشاد اظهار کرد: کمبود شدید فضای آموزشی و ملزومات در شهرستان بویراحمد داریم، سال گذشته از نظر تجهیزات امکاناتی بسیار عالی و خوب بود و بیش از 60 درصد تجهیزات به شهرستان بویراحمد اختصاص داده شد ولی امسال بخاطر کمبودها مشکلات زیادی داشتیم.
دلشاد گفت: از مدیرکل نوسازی مدارس تشکر می کنم که هیچ گاه نگاه منطقه ای نداشتند و همیشه به شهرستان بویراحمد توجه ویژه ای دارند.
رئیس آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد بیان کرد: در شهرستان بویراحمد 49 مدرسه برای فضای آموزشی و پرورشی کمبود داریم، این شهرستان 70 هزار دانش آموز و بیش از 500 مدرسه دارد و ورودی دانش آموز شهرستان بویراحمد بین 3 تا 4 هزار نفر است.
وی گفت: 60 مدرسه بدون آسفالت هستند، 46 مدرسه یا فاقد سرویس بهداشتی هستند یا سرویس بهداشتی ندارند، یا نیاز به تعمیر دارند، 63 مدرسه نیاز به ایزوگام دارند.
دلشاد افزود: در بحث حوزه پرورشی، ساعت نماز در دستگاه تعلیم و تربیت اهمیت زیادی دارد که خیلی از مدارس ما یا فاقد نمازخانه هستند یا سجاد و فرش ندارند، نیاز به 50 تخته فرش، سجاده و وسایل گرمایشی داریم. 180 مدرسه نیاز به تجهیزات آزمایشگاهی دارند. قریب به 1500 میز و صندلی و تعدادی کامپیوتر و ... نیازمندیم.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهرستان بویراحمد جزو 7 شهرستان سیاه کشور در زمینه تجهیزات و امکانات زیرساختی است.
سید رضا حسینی‌نیک اظهار کرد: متأسفانه در آمارهای کشوری شهرستان بویراحمد جزو شهرستان های فاقدمحرومیت از نظر امکاناتی درنظر گرفته شده، که باید این موضوع حل شود.
حسینی‌نیک بیان کرد: شهرستان بویراحمد وضعیت متفاوتی از کل استان دارد، از نظر دانش آموزی، این شهرستان افزایش بیش از 50 درصدی نسبت به کل استان دارد.
وی اظهار کرد: فصل آموزش فصل بسیار مهمی است و باید به مسئله مهم آقای استاندار و فرماندار بویراحمد تبدیل شود.
وی بیان کرد: 9 ردیف بودجه ای فصل آموزش شهرستان بویراحمد صفر است، اعتبارات خوب بوده و  14 میلیارد تومان است، ولی این اعتبار به هوشمندسازی و تجهیزات اختصاص می یابد و نمی توانیم آن را صرف مدرسه سازی کنیم، پاسخی که به ما داده اند، گفته شده در تخصیص بعدی، برای فصل آموزش شهرستان بویراحمد اعتبار درنظر گرفته می شود و برای کل استان 7 میلیارد تومان تخصیص داده می شود.
مدیرکل نوسازی مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بار آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد بر دوش شهرستان بویراحمد است، و ما نیز تلاش خود را می کنیم، کلیه خیرینی که کلاس های دو سه کلاسه می سازند به سمت شهرستان بویراحمد سوق داده ایم، مدارسی که نمی توانیم آنها را تخریب کنیم، در حاشیه این مدارس در حال مدرسه سازی هستیم، که اینها مسکن های کوتاه مدت هستند.
راه حل برون رفت شهرستان بویراحمد از مشکل نداشتن فضا ساختن مجتمع است، از 12 مجتمعی که در مصوبات سفر پیشنهاد دادیم، 8 مجتمع برای شهرستان بویراحمد بوده است. اعتباری که در نظر گرفته شده به بحث اعتبارات مولدسازی ربط داده اند که به نظر می رسد با وجود معضلات و مشکلاتی که شهرستان دارد، این اعتبارات محقق نشود؛ قانون اجازه داده که زمین های مازاد فروخته شود و با این پول، مدرسه و مجتمع ساخته شود.
مدیرکل نوسازی مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: کمبود فضای آموزشی شهرستان بویراحمد باید تبدیل به بحث اول آقای استاندار و فرماندار بویراحمد شود.
حسینی‌نیک خاطرنشان کرد: با آقای شاهینی در خصوص معضلات صحبت کردیم، مدارس ما تعمیرات ندارند، ایزوگام قرضی گرفته اند، وقتی تخصیص صفر است چطور می توانیم مناقصه برگزار کنیم.
وی گفت: 10 هزار متر موکت برای مدارس خرید می کنیم، که حداقل 50 درصد آن به شهرستان بویراحمد تعلق می گیرد، از 30 میز کامپیوتر، 23 میز به بویراحمد داده می شود، 100 دستگاه کپی، 100 دستگاه کامپیوتر، 100 دستگاه پرینتر به اداره کل آموزش و پرورش تحویل داده شد. تجهیزات آزمایشگاهی خرید و تحویل داده می شود، که این خرید تخصصی است و به اسم مدارس خریداری می شود.

دلشاد در این خصوص گفت که 50 درصد موکت سهم و حق طبیعی شهرستان است و باید بیش از این به بویراحمد تعلق بگیرد.
حسینی‌نیک تصریح کرد: سال گذشته اعتبار خوبی داشتیم ولی در شهرستان بویراحمد در خصوص سرویس بهداشتی کمتر کار شد، چون پایان سال مالی برج 12 بود و پارسال فصل سردی را در زمستان بویراحمد داشتیم، ولی امسال از 5 میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبار برای سرویس های بهداشتی، 3 میلیارد تومان برای شهرستان بویراحمد قرار داده شده است.
وی گفت: کانکس ها از حوزه آموزشی خارج شده اند، ولی مدارسی داریم که مشکل فضای آموزشی دارند، آموزش و پرورش استان این کانکس ها را مدیریت کند که جابجا شوند.
حسینی‌نیک بیان کرد: در دو سال گذشته دولت 150 هزارمتر ایزوگام به فضاهای آموزشی استان کهگیلویه و بویراحمد داده است. چند مدرسه معرفی کنید تا ایزوگام آن انجام گیرد.
حسینی اظهار کرد: امسال 12 میلیارد تومان برای وسایل گرمایشی ابلاغ شده، ولی هنوز تخصیص پیدا نکرده است، شهرستان های گچساران و باشت را حذف کرده ایم، برای بویراحمد، لوداب، مارگون، ممبی، سرآسیاب، لنده، حومه دهدشت، سرفاریاب، چاروسا، دهدشت در نظر گرفته شده است.
دلشاد در انتقاد از اینکه باید بیشتر اعتبارات به شهرستان بویراحمد اختصاص داده شود گفت که شهرستانی مثل شهرستان دنا مشکل وسایل گرمایشی ندارد، اما شما از مدرسه کاکان بازدید کنید، دانش آموز نمی تواند از سرما یک دقیقه هم بماند.
وی گفت: سرویس بهداشتی مدرسه شهدای کوشک یک سال است که هنوز ساخته نشده است.  که حسینی‌نیک گفت این پروژه واگذار شده و در حال کار است.
حسینی‌نیک گفت: از 12 میلیارد تومان 8 میلیارد تومان برای مناطق سردسیری است و 4 میلیارد تومان برای شهرستان بویراحمد در نظر گرفته می شود.
که دلشاد گفت 4 میلیارد تومان برای شهرستان بویراحمد کم است، حتی اگر بر اساس جمعیت نیز محاسبه کنیم این میزان اعتبار کم است.
حسینی‌نیک نیز گفت: در شهرستان بویراحمد مدرسه بخاری سوخت کم داریم، ولی مثلا در شهر سوق 8 مدرسه بخاری مبلی دارد، که باید تبدیل به پکیج شوند. 200 روستا در 4 شهر کهگیلویه داریم که مشکل تجهیزاتی دارند، برخی از موتورخانه ها در شهرستان دنا، بویراحمد، دهدشت مشکل دارند، بنابراین تقسیم بندی اعتبارات کمی مشکل است.
وی بیان کرد: در شهرستان بویراحمد هر موتورخانه ای از مدارس مشکل دارد باید کارشناسان حضور پیدا کنند و مشکل رفع شود.
بحث در اولویت قرار دادن ساخت و ساز فضاهای آموزشی در حضور فرماندار بویراحمد، استاندار و مسئولان اقتصادی استان محقق شود.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد گفت: خرید قرص آهن و تجهیزات مورد نیاز دارویی فقط برای 3 ماه مادران باردار در شهرستان بویراحمد بالغ بر 2 میلیارد تومان هزینه بردار است.
بهنام نیازی نیز در این نشست گفت: در حوزه آموزش و پرورش به تعداد خیلی زیادی از مدارس سرزنی داشتیم و تجهیزات و دارو، اقلام بهداشتی، قرص آهن در مدارس توزیع شد.
نیازی بیان کرد: یکی از گروه های هدف مرکز بهداشت دانش آموزان هستند، در روستاهای محروم کودکانی که بدسرپرست بوده اند، مشکلات تغذیه ای داشته اند، نمودار رشد نامنظمی داشته اند، بسته های حمایتی و تغذیه ای برای این افراد در نظر گرفتیم، تمامی خدمات بهداشتی، درمانی نیز برای آنان درنظر گرفتیم، خدمات دندانپزشکی رایگان به این افراد داده شد و حتی در مواردی از سوی گروه های جهادی لوازم التحریر تهیه شد.
نیازی با اشاره به مشکلات تهویه ای مدارس گفت: در بسیاری از مدارس مشکل تهویه هوا را داریم و موج بعدی آنفولانزا را در ماه آینده خواهیم داشت.
نیازی افزود: بعضی بیمارها وجود دارد که طبق دستورالعمل وزارت بهداشت ما موظف هستیم که فقط به فردی که تشخیص بیماری شده دارو بدهیم، ولی متأسفانه وقتی یک فرد مبتلا می شود تمام خانواده هم باید درمان شوند.
وی گفت: لیست مدارسی که از بابت سرویس بهداشتی ایراد دارند، تحویل داده شده است، و امیدواریم فکری به حال وضعیت سرویس بهداشتی ها شود.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد گفت: برنامه ما برای مدارس این است که در ماه های آینده برای تمام گروه های هدف دانش آموز دختر در سطح بسیار وسیعی مکمل آهن و ویتامین دی توزیع شود، در سالهای قبل وزارت بهداشت دارو را تهیه و توزیع می کرد، ولی در حال حاضر مراکز بهداشتی باید دارو را تهیه و توزیع کنند، به دلیل کمبود بودجه، امیدواریم که آموزش و پرورش نیز در این زمینه کمک کند.
نیازی خاطرنشان کرد: از سال 1389 تا سال 1399 آنومی فقر اهن در سطح شهرستان بویراحمد بسیار زیاد شده و دانش آموزان از نظر قد و وزن دچار افت بسیار شدیدی شده اند و این موجب شده ضریب هوشی دانش اموزان پایین بیاید و دچار حواس پرتی باشند.
نیازی با اشاره به هزینه های گزاف خرید داروی قرص آهن افزود: خرید قرص آهن و تجهیزات مورد نیاز دارویی فقط برای 3 ماه مادران باردار در شهرستان بویراحمد بالغ بر 2 میلیارد تومان هزینه بردار است، امیدواریم استانداری و سایر ادارات برای این موضوع فکری کنند. درآمد مرکز بهداشت بویراحمد با استان های فارس و تهران قابل مقایسه نیست، دخل و خرج در این استان و شهرستان متعادل نیست و مشکلاتی دارد، بنابراین ما توانایی کمی برای خرید دارو داریم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
بودجه بخاری گچساران وباشت را باید واسه کولر در این دوشهرستان کنار گذاشت یعنی چی گچساران وباشت را حذف کردیم
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
آموزش و پرورش سیاه ترین دوران خود را سپری می‌کند.کاش دلسوزی پیدا می شد.اولیا دانش آموزان به فکر فرزندان‌تان باشید.معتمدین بویراحمد به فکر آینده باشید.دست روی دست گذاشتن صدمات جبران ناپذیری به دنبال دارد.
رضا
Iran, Islamic Republic of
آخ وبخت هنرستانهای بی صاحب که کسی از مسولین اصلا از تجهیزات و وضعیت کارگاه‌های آنها خبری ندارد البته تقصیر هم ندارند چون نه مدیرکل نوسازی نه مدیرکل آموزش وپرورش نه معاونین آنها هیچ کدام از آنها در خصوص هنرستانها تخصص ندارند .
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
آموزش و پرورش تبدیل شده به ستاد اما ان شاءالله دو سه ماه دیگه باید بساط خودشون رو جمع کنند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
ضعیف ترین مدیران در یک قاب
آخ وبخت ایما بخاطر داشتن امثال شما
Iran, Islamic Republic of
جناب مدیر کل نوسازی طوری طلبکارانه می فرمایند جزو ۷ شهرسیاه از نظر تجهیزات هستیم که انگار عملکرد پدر من است که کشاورز است!!!
عملکرد خودت است وقتی می دونی توانایی نداری بکش کنار تا یه نیروی کارآمد جایگزین شما شود
یا علی مدد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
راستی دکتر نیازی چه خبر از استخدام های فله ای خخخخ
کارشناس
Iran, Islamic Republic of
بابا این آدم آموزش و پرورش را نابود کرد تو را به خدا فکری به حال بچه های ما کنید
موسوی
Iran, Islamic Republic of
خدایی ضعیف ترین مدیر آموزش و پرورش بعداز انقلاب ایشان هستند
بنگرو
Iran, Islamic Republic of
آخ سی آموزش وپرورشی که ۴۰ سال عقب رفت
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
طائف گرایی و قوم گرایی تنها دستاورد نماینده و دلشاد بود
Iran, Islamic Republic of
خییلی از نمازخانه های مدارس تغییر کاربری دادند
لطفا ی گزارشی از این کار کنید
مزایا و معایب «مهاجرت»

مزایا و معایب «مهاجرت»

این که نیرو‌های انسانی ما به کشور‌های مختلف و به ویژه کشور‌های حاشیه خلیج فارس مهاجرت ...
بازگشت ۳۵ داوطلب شبهه‌دار کنکور به دانشگاه

بازگشت ۳۵ داوطلب شبهه‌دار کنکور به دانشگاه

دیوان عدالت اداری حکم بازگشت موقت به تحصیل ۳۵ داوطلب مشکوک به تقلب کنکور را که اکثرا ...
قاچاق موتور هواپیما در هرمزگان!

قاچاق موتور هواپیما در هرمزگان!

مدیرکل تعزیرات حکومتی هرمزگان از محکومیت بیش از ۹۶ میلیارد ریالی قاچاقچیان یک نگله موتور ...
1