تاریخ انتشار
جمعه ۱۷ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۰۳
کد مطلب : ۴۷۰۱۶۷
تحلیلی بر انتخابات کهگیلویه بزرگ؛

پُرنفوذ مثل «موحد» / رمزگشایی از تحرکات انتخاباتی سناتور اصولگرایان

۴۱
۴
پُرنفوذ مثل «موحد» / رمزگشایی از تحرکات انتخاباتی سناتور اصولگرایان
کبنا ؛موحد 24 سال نماینده مردم در مجلس بود، 20 سال نمایندگی مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده و 4 سال هم نمایندگی مردم بهبهان را بر عهده داشت. فردی پرنفوذ و دارای لابی قوی، در فضای انتخابات پیش‌رو در حال رایزنی و لابی با جریان‌های مختلف سیاسی و مردمی است. او بابت اینکه با اکثریت گروه‌های مردمی و سیاسی نشست و برخاست دارد، از چهره‌های معتمد در میان مردم و سیاسیون است. 
چاقوی برنده اقتصاد و تورم و از طرفی بیکاری جوانان زخم‌های زیادی بر تن رنجور مردم گذاشته و حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ به‌دلیل فاصله زیادش از قطار توسعه و کارخانجات و واحدهای تولیدی بزرگ صنعتی بیشتر با این معضلات و مشکلات دست و پنجه نرم می‌کند. «موحد» و هر مسئول دیگری باید نگران این مسئله باشد و تمام هم و غم خود را روی مقوله اقتصاد و بهبود معیشت مردم بگدارد.
حضور تاثیرگذار موحد بر فضای سیاسی کهگیلویه و بویراحمد به‌ویژه شهرستان‌های کهگیلویه بزرگ از او یک چهره چندوجهی با توانایی‌های شایان توجه برای حضور در صحنه سیاسی استان ساخته است. موحد خیلی وقت است که از اصولگرایان و اصلاح‌طلبان تندرو گذر کرده، از آن سو همکاری با اصلاح‌طلبان و اصولگرایان میانه‌رو که چارچوب فکری آنها در ظرف پُر وسعت انقلاب اسلامی گنجانده می‌شود، از او سیاست‌مداری با سابقه و چند جناحی ساخته است. شاید مهمترین چالش شوک‌برانگیز موحد رد صلاحیتش در یکی از دوره‌های مجلس بود که هنوز که هنوز است ترس از تکرار آن وجود دارد.
رفتار‌های سیاسی «موحد» در دوران نمایندگی مردم در مجلس او را به عنوان شخصیتی متمایز از دیگر رقبایش معرفی کرد، سابقه طولانی او در مجلس و کمیسیون‌های مختلف، نشست و برخاست با سران مطرح کشور سبب شده تا او دارای یک چارچوب فکری و اصولی باشد که به نظر من در این رابطه خیلی نسبت به افراد دیگر موفق عمل کرد.
«موحد» هیچ‌وقت با تکیه بر یک طیف سیاسی به مجلس راه نیافت، به نظر می‌رسد؛ ویژگی‌های فردی و برخورد ویژه و خاص با مردم محبوبیت بی‌نظیری را برای او به ارمغان آورده و این مسئله طیف‌های مختلف اصولگرایی و اصلاح‌طلبی را متقاعد کرده که پشت سر او بایستند و همین موضوع نام او را چنان بزرگ کرده که حتی رقبای او بارهای بار وی را رقیب «قدر» معرفی کردند.
«موحد» برای خود یک چارچوب منطقی دارند، اما با گرایش‌های تند منتقدانش جور در نمی‌آید.
«موحد» یک کارشناس است، کارشناسی که در سطح ملی می‌تواند، فعالیت کند. او پتروشیمی را کلنگ‌زد و دیگران او را رها کردند و خودش دو باره به آن رونق داد. نمونه این کارها زیاد است. آبرسانی به شهرستان بهمئی، اتمام پروژه پاتاوه - دهدشت و ده‌ها پروژه عمرانی دیگر همه با فشار و حضور موثر موحد به نتیجه رسیده‌اند یا می‌رسد.
قدرت نماینده بستگی به عمل خود دارد. نماینده مجلس به واسطه رفتار و عملکردش می‌تواند قدرت و قوت نماینده را کاهش و افزایش دهد. موحد هیچ وقت از حقوق مردم حوزه انتخابیه خود کوتاه نیامد، هرکجا دولت‌ها همکاری نکردند و قوانین اجرا نشد، اعتراض کرد. موحد همیشه استقلال داشته و حضور او به عنوان نماینده استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی وزن فوق‌العادی را از این استان به کشور عرضه می‌کند.
از حضور دو باره «موحد» به عنوان نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی رمزگشایی خواهیم کرد. اما اصل مطلب این است که شخص موحد تصمیم بر حضور دارد و حتماً در این باره برنامه متفاوتی باید نسبت به قبل داشته باشد، موحد قطعاً می‌خواهد که عمر سیاسی‌اش با موفقیت‌‌‌های مهم به پایان برسد. هرچند به لحاظ تفکر سیاسی اصولگراست، اما سایر جریان‌های سیاسی زاویه‌ی تند با او ندارند و پایگاه و جایگاه فکری رأی‌آوری بالایی در جامعه دارد و هوادارانش می‌توانند امید زیادی به رأی‌آوری داشته باشند که این موضوع شانس ایشان برای انتخابات 1402 را هم پررنگ کرده است.  پس موقعیت موحد از لحاظ سیاسی موقعیت سختی است و باید تصمیم‌های بسیار سختی بگیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

عالی
Iran, Islamic Republic of
یقینا موحد باز به بهارستان می رود شک نکنید چون مردم کهگیلویه بزرگ مردم قدرشناس و مهمان نوازی هستند و می خواهند برای دور آخر موحد را عالی بدرقه کنند
حسینیان
United Arab Emirates
درود بر موحد دلها
روزگار
Iran, Islamic Republic of
پر نفوذذذذذذ؟؟ شما همون ادمای ک‌میگفتید قراره رئیس مجلس بشه 😂😂😂 حتی عضو ی کمیسیون هم نتونست بشه تا اخر سر ی کمیسیون بخاطر تکمیل شدن نفرات اخر عضو شدن ، بابا برید ک کارتون تمومه
پژمان
Iran, Islamic Republic of
چاروسا دیگه ب موحد رای نخواهد داد دیگه کم گول مردم زدی باید جوابتو هم بگیری
تملقق
Iran, Islamic Republic of
نویسنده رو نگاه حتما از سادات رضا توفیقی ، دیگه این چیزا رای نمیشه براتون از همین الان شکست خورده هستید متن پر از تملقققق
معلم چرامی
Iran, Islamic Republic of
قشر معلم چرام یکپارچه مخالف اقای موحد هستن و حقم دارن کم قول الکی نداده ب فرهنگیان ، تو بگو چی برای شهرستان چرام با این همه مردم با فرهنگ داده ؟ کدوم کارش بوده ک بخواهیم نقدش نکنیم؟؟
بتمن
Iran, Islamic Republic of
ک جم کن هالو
پتروشیمی
Iran, Islamic Republic of
انشاالله ک قبول نخواهد شد مردم ی نفس راحتی بکشن
مختار
Iran, Islamic Republic of
یک صدم اقای هاشمی پور کار نکرد ؟ شما بگو کدوم کارش تو این چهار سال ب اندازه گاز کشی ب دیشموک و قلعه ریسی ارزش داشت! بره ی جایی برا خودش ده سال اخر عمرشو‌سپری بکنه
Iran, Islamic Republic of
احیانا" خود حضرتعالی به این متنی که نوشتین اعتقادی که ندارین، چون خود حاج آقا هم می دونن که خیلی اغراق کردین. این بنده خدا اگه این کاره بود و به زعم شما کارشناس، که اوضاع مردم بینوا و شهرستان فراموش شده کهگیلیویه این نبود.
رسا
Iran, Islamic Republic of
سقوط تاریخی برای همیشه خواهد داشت
Iran, Islamic Republic of
آقای موحد به جز کار شخصی چه کار دیگه‌ای انجام داده
وای بر بی‌عدالتی؟
بیمارستان باشت وچرام باهم کلنگ زنی شد حالا مقایسه کنید بیمارستان باشت فعاله چرام...
چرام شهرستاته اما هیچ امکاناتی نداره
بررسی کنید چند بیمار دیالیزی از چرام به خاطر دیالیز باید هفته‌ای چندین مرتبه برن دهدشت؟؟؟؟؟
Romania
در میان گزینه های موجود با توجه به شرایط موحد گزینه ی بهتری است...اما ایراد اساسی موحد هم طایفه ای هایش هستند که همه چیزرا برای خود میخواهند
دهدشت
United States
موحد یک فرد منفور که طی ساله با حمایت به مجلس فرمایشی رفته //حال بگذار نوچه ها ایشان را خادم بنامند
پرستار
Iran, Islamic Republic of
نابودگر مردم کهگیلویه
United States
برخلاف نظر نویسنده ، موحد دیگه مورداعتمادهیچکس نیست .تا رئیس جمهور اصلاح طلب بود با اصلاح طلبان می نشست می گفت اصلاحاتی ام اما تادولت تغییر می کرد واصول گراها امور اجرایی کشور را بدست می گرفتن می گفت اصول گرایم وهمین چرخش های ناگهانی موجب شد دیگه هیچ بهایی بهش داده نشه ومورد تنفر هر دو جریان سیاسی قرار گیرد
شهروند دهدشتی
Iran, Islamic Republic of
تحلیل بی طرفانه ای بود . حقیقتاً بزرگترین عامل موفقیت موحد در۶ دور انتخابات قدرت ارتباطی ایشان با مردم ومسئولین با هر نوع دیدگاه سیاسی بوده وهست ، به فرمایش نویسنده گرچه او یک اصول گرا است ولی هیچ زمانی با تکیه بر طیف سیاسی به مجلس نرفته ، ایشان دربد بینانه ترین شرایط همیشه طرفداران پایبندی در پیرامونش بوده وخواهند بود . البته درتمام دوران تبلیغات انتخاباتی مشاورانی باسواد ومتخصص واهل قلم به ایشان درامورات مشورت داده اند. زبانش گویا ودربرابر هجمه رقبا نیز صبور ومنطقی بوده است ، برای نقاط قوت حرف وبرای نقاط ضعف درپیشبرد امورات حوزه مربوطه استدلال دارد . درهیچ زمانی به تخریب حریف نپرداخته است . درمردم داری وبه قول مخالفان کارهای شخصی مردم ، همواره بامراجعین چه در دفتر ش وچه محل مجلس اهتمام لازم را داشته .بطوری که درسنوات گذشته بخشی از منزل شخصی اش درتهران محل اسکان مراجعین شهرستانی بوده است . واقعیت این است که کمتر نماینده ای حتی به لحاظ امنیت چنین ریسکی را انجام می داد . به قول خودش درجواب یکی از اعضای هیئت رئیسه مجلس می گوید : اینها اگر به منزل ما نیایند پس کجا بروند . اینها بخشی از دلایل موفقیت موحد بوده اند که مورد قبول عام وخاص نیز می باشند .
India
مگه آب بهمئی اوکی شده؟!
Iran, Islamic Republic of
کبنا چرا خبر الکی میزنی بقرآن زنگ میزنه کسی جوابشو نمیده
کهگیلویه
United Arab Emirates
قلمت بشکند نویسنده ک ایقد ظلمی ک‌موحد در حق این مردم روا داشت رو ندیدی و اینطور داری ازش تمجدید و تعریف میکنی
Iran, Islamic Republic of
تمومه کارش،
سجادی
Iran, Islamic Republic of
-------
موحد یک کارشناس است ؟!!
------
محمد
Iran, Islamic Republic of
خدایی استان ما با این مسولین و مدیران ناکارامد بدبخت فلک زده شهرستان بویراحمد بدبخت کهگیلویه صدبرابر بدبختر 20-سال نمایندگی نباید فقط فقط 4سالی ی یپروزه یا مرکز صنعتی ره اوردش باشه که بالاترین امار بیکاری در کل کشور را داره خدایی نگارنده محترم چه چیزی را موفقیت میدانه راست راست توی روی مردم وای می ایستید از موفقیت میگید حتی بویراحمد ما با ای نماسنده توانمندش عملکردش بهتر از کهگیلویه بوده تو را خدا یکم سی رضای خدا بگوئید و بنویسید اخ و بخت مردم مظلوم ما
Iran, Islamic Republic of
سناتور غلط هست
^^^^^^^^
Denmark
چرخش اصلاح طلبان ب سمت بزرگواری می تواند برای همیشه، موحد را از گردونه خارج و به عمر سیاسی وی پایان دهد
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
آخه بیسواد وبی کلاس ، خون ، ومغز ، وروح بزرگواری ضد اصلاح طلبان است . او در۸ سال نمایندگی تنها کاری که انجام داد مرگ برخاتمی، مرگ بر روحانی ، مرگ بر بر جام ، مرگ برموسوی ، مرگ بر تمام رهبران اصلاح طلب بود برعلیه تمام برنامه هایشان همگام با جبهه پایداری شعار داد وبرجام را به آتش کشید . آنها را باچماق لری تهدید کرد .تما اسناد ، فیلم ومدارک هم موجود می باشد . حال کدام اصلاح طلب واقعی حاضر است عقیده ، وجدان واندیشه ی خودرا زیر پا بگذارد وبه مخالف سرسخت وقسم خورده ی خود رای دهد .بله ، یک شرط دارد وآن اینکه شخصاً از گفته ها وکردار گذشته ی خود اعلام پشیمانی وانزجار نماید ورسماً از سران اصلاح طلب معذرت خواهی نماید .که این کار از شخصیتی مانند ایشان بعید است .
United Kingdom
^
Iran, Islamic Republic of
بله عملکرد او زبان زد است مگه نمی بینید کهگلیویه ابادترین منطقه در کشور هست
Iran, Islamic Republic of
دورا ذلت موحد به پایان می رسد انشالله سردار هاشمی پوزه را به خاک کی مالد
امید
Iran, Islamic Republic of
پر نفوذ فقط و فقط برای روستای طولیان است برای بقیه ایلات و طوایف هیچ نفوذی ندارد و یا نمی خواهد داشته باشد اسفند ماه می رسد این موضوع جواب خوبی در پی دارد .
Iran, Islamic Republic of
24 سال ،بس است دیگر در این 24 یال باید کهگیلویه گلستان می شد دست بردار.
United States
درود فقط سناتور مردمی و حامی مردم در همه حال .موحد خود راوقف مردم کرده ‌و جز این انتظاری نیست
چرامی
Romania
تنها نفوذش تو دهدشت بود ک هم تبار و طایفشو اورد بالا همین دیگه نفوذی تو کشور نداره همه هم خوب میدونن
Iran, Islamic Republic of
بیکاری مهاجرت خودکشی متروکه ماندن شهرهای کهگیلویه
جز نداشتن نماینده قوی چیز دیگه ایی نبود و نیست

نه به سه کاندید بیسواد
سه بیسواد
Iran, Islamic Republic of
۳۲ سال برا نمایندگان کم بوده
عدل موحد بزرگواری

این چهارسال جبران میکنند.
تنها ظلمی ک ما دهه شصت و ۷۰ به خود کردیم رای دادن به این سه نفر بود.....
00
Iran, Islamic Republic of
وای بر کهگیلویه اگر دوباره به موحد چشم نظری داشته باشند
Iran, Islamic Republic of
جون خم دوشاخ کلونه بهم نیزنه نفوذموحدکجابود.
امید
Iran, Islamic Republic of
کدام آدم درست و حسابی را آقای موحد بالا برده یا بها داده! امثال عدل هاشمی رو !!! اگه نخبه های استان امثال عدل هاشمی
و مدرک پبام نوری های انتقالی های آموزش و پروش به ادراتی مثل استانداری و وزارت بهداشت در استان هستند هستند فاتحه استان خوانده است!!!!!
بیطرف
Iran, Islamic Republic of
منطقی و عاقلانه ترین تصمیم برای موحد این است که انصراف دهد
کریمیان
Iran, Islamic Republic of
علت انتخاب به عنوان نماینده شهرستانهای کهگیلویه وبرگ برنده او هنر بالای ایشان درایجاد انشقاق ودودستگی بین گروه‌های سیاسی، فقر ومظلومیت شهرستانهای کهگیلویه ،ایجاد اختلاف ودودستگی بین ایلات مختلف شهرستان ازجمله ایلات طیبی وبهمیی دشمن زیاری وبویراحمدی ازنفوذ حاج آقا میراحمد تقوی استفاده کرد وبعد عامل تفرقه وجدایی بین این سید بزرگوارگردید با ایجاد تفرقه بین دیشموک وقلعه ریسی وسو، استفاده از شهرستانها شدن این دو شهرستان نوعی تفرقه وجدایی بین این درشهرستان ایجادکرد ایجاد تفرقه بین بزرگان ایل طیبی و ایل بهمیی وهمچنین دشمن زیاری وبویراحمدی ،ترفندهای مختلف در ایجاد یاس ونامیدی درجامعه وسواستفاده از قدرت لابی گری در مجلس ایجاددوقطبی کاذب ثلاث وبویراحمدی وهزاران دلیل دیگر
سرفاریاب
Iran, Islamic Republic of
جناب موحد غیر از ایجاد رانت برای عده ای از اطرافیانش هیچ کارنامه قابل دفاعی ندارد.
پربازدیدترین مقالات سال ۲۰۲۳ ویکی‌پدیا

پربازدیدترین مقالات سال ۲۰۲۳ ویکی‌پدیا

محبوب ترین مقاله مورد جستجو قرار گرفته در ویکیپدیا در سال 2023 میلادی در مورد چت جی پی ...
مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

در دو انتخابات اخیر (۱۳۹۸ و ۱۴۰۰) رکورد کاهش مشارکت شکسته شد و اصولگرایان پیروز میدانی ...
عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی سال ۱۴۰۳ کارگران که در اسفند ۱۴۰۲ دریافت می‌کنند اعلام شد. با توجه به مصوبه جدید ...
1