تاریخ انتشار
شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۲۴
کد مطلب : ۴۶۹۹۲۸
در گفت‌‌وگو با رسانه‌ها مطرح شد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد: کسانی که به دنبال دلالی زمین دولتی و خرید و فروش در برنامه دیوار بودند با آن‌ها برخورد شد / کمبود زمین داریم / برخی واحد‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد که تغییر کاربری داده بودند پرونده آن‌ها به حوزه قضایی ارجاع داده شد /گلایه سرمایه‌گذاران از بانک‌ها داستان همیشگی است

۷
۰
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد: کسانی که به دنبال دلالی زمین دولتی و خرید و فروش در برنامه دیوار بودند با آن‌ها برخورد شد / کمبود زمین داریم /  برخی واحد‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد که تغییر کاربری داده بودند  پرونده آن‌ها به حوزه قضایی ارجاع داده شد /گلایه سرمایه‌گذاران از بانک‌ها داستان همیشگی است
کبنا ؛مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از مشکلات اصلی شهرک‌های صنعتی استان کمبود انرژی برق است که با اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور به استان از جمله ایجاد پست برق و احداث دو شهرک تخصصی خورشیدی به رفع ناترازی انرژی در واحد‌های صنعتی استان پایان می‌دهد.
«سهیل مرادی‌نژاد» در گفت‌وگویی اظهار کرد: احداث دو شهرک تخصصی خورشیدی در سطح استان به منظور رفع ناترازی انرژی برق در استان در سفر دوم رئیس جمهور مصوب شده است.
وی گفت: یکی از مشکلات اصلی شهرک‌های صنعتی استان کمبود انرژی برق است که این مشکل در شهر‌های یاسوج و دهدشت شدت بیشتری دارد اما در سفر دوم رئیس جمهور احداث پست برق تصویب شد.
وی بیان کرد: قرار شد که ۳۰ درصد مبلغ مورد نیاز برای احداث پست برق را شرکت شهرک‌های صنعتی و ۳۰ درصد سازمان برنامه و بودجه استان و ۴۰ درصد برق منطقه‌ای خوزستان تقبل کند. این پست مشارکتی باید تا سال ۱۴۰۳ احداث شود.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: برق بازوی بالنده صنعت است و با احداث این پست بخش عمده‌ای از مشکل برق واحد‌های صنعتی استان رفع خواهد شد.
مرادی نژاد در ادامه افزود: پیش از سفر رئیس جمهور به استان، تنها تا ۵۰ هکتار توسعه اراضی و تملک شهرک صنعتی در اختیار شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بود اما در سفر دوم رئیس جمهور مصوبه‌ای گرفتیم که در سطح کشور بی‌نظیر بود به این ترتیب که تملک اختیار تا ۲۰۰ هکتار زمین به شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان داده شد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: مصوبه سوم احداث شهرک کوثر گچساران است که به مساحت ۵۰۰ هکتار نزدیک به دشت دریلا در کنار منطقه ویژه اقتصادی تا دو ماه آینده به سرانجام خواهد رسید.
مرادی نژاد عنوان کرد: سفر دوم رئیس جمهور به استان مصوبه‌های بی‌نظیری داشت و به زودی مردم متوجه برکات این سفر پر خیر و برکت خواهند شد.
وی تصریح کرد: طبق ماده ۸۱ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، دستگاه‌های خدمات‌رسان موظفند خدماتی همچون گاز، آب، برق، فیبر نوری و تلفن را تا مبادی ورودی شهرک‌های صنعتی بیاورند اما در این استان انجام نمی‌شود و مصداق عینی ترک فعل است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تملک هر زمین تا استقرار اولین واحد صنعتی حداقل پروسه سه ساله است و باید خدماتی از قبیل آب، برق، گاز و تلفن تأمین شود و انجام این خدمات مستلزم زمان است.
وی افزود: دستگاه‌های خدمات‌رسان استان در ارائه خدمات به نواحی صنعتی ترک فعل می‌کنند و با این روند شرکت شهرک‌های صنعتی استان مجبور است این خدمات را خود برای واحد‌های مستقر در نواحی صنعتی تأمین کند که در پی آن هزینه‌های هنگفتی به شرکت شهرک‌های صنعتی استان تحمیل می‌شود.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: یکی از اقدام‌های شاخص شرکت شهرک‌های صنعتی انجام می‌دهد فراهم‌سازی زمینه سرمایه‌گذاری در استان است که نیازمند کار جهادی و تیمی است.
مرادی نژاد ادامه داد: این شرکت به عنوان یک شرکت ۱۰۰ درصد دولتی نمی‌تواند به تنهایی کاری انجام دهد و شرکت درآمد و هزینه هستیم.
وی تصریح کرد: اکنون ۱۴ شهرک و ناحیه صنعتی در استان وجود دارد که ۹۰ درصد خدمات زیرساختی آن‌ها شامل برق، آب و گاز، آسفالت و فیبر نوری آن‌ها آماده است.
مرادی نژاد عنوان کرد: طبق قانون وظیفه شرکت شهرک‌های صنعتی بسترسازی است و در استان دیدگاه ما این است که همکاری‌های لازم در همان ابتدای اجرای طرح با سرمایه‌گذار انجام شود.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: زیرساخت‌های لازم در همه شهرستان‌ها فراهم است، تنها در یک شهرستان استان (لنده) شهرک و ناحیه صنعتی وجود ندارد.
وی تأکید کرد: معضلی که بطور مکرر در نشست‌های متعدد بیان شده این است که در یاسوج و گچساران بحران زمین برای شهرک‌های صنعتی وجود دارد. این شهر‌ها به شدت تقاضا محور هستند و در آینده بسیار نزدیک با بحران مواجه خواهند شد البته هشدار‌های لازم داده شده است.
مرادی نژاد ابراز کرد: دستگاه‌های اجرایی استان باید دست به دست هم بدهند تا زمین مورد نیاز برای نواحی صنعتی در این ۲ شهرستان تملک شود.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: زمین‌ها به صورت تکه تکه در اختیار طرح‌های کوچکی قرار می‌گیرند که بسیاری از آن‌ها هم بازده چندانی ندارند. از سوی دیگر وجود معارض‌های محلی در شهرستان‌های مختلف نگران‌کننده است و می‌طلبد رسانه‌ها کمک کنند تا از این بحران عبور کرد.
وی ادامه داد: در مدت یک سال اخیر، کسانی که به دنبال دلالی زمین دولتی و خرید و فروش بودند با آن‌ها برخورد شد. افرادی بودند که قصد داشتند زمین‌های دولتی را در برنامه دیوار به فروش برسانند اما جلوی آن‌ها گرفته شد.
مرادی نژاد تصریح کرد: برخی هم به بهانه اجرای طرح چندین قطعه زمین دولتی را در اختیار گرفته اما کاری از پیش نمی‌برند و ما اقدامات قضایی علیه آن‌ها انجام دادیم.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: در مدت یک سال اخیر حدود ۱۶ هکتار اراضی دولتی فسخ قطعی قرارداد شده است.
وی گفت: سرمایه‌گذاران در حوزه زیرساختی مشکل چندانی ندارند اما عمده سرمایه‌گذاران از وضعیت اقتصادی گلایه مندند که نمی‌توانند کار را به مرحله تولید برسانند.
مرادی نژاد تصریح کرد: در یک سال اخیر شرکت شهرک‌های صنعتی استان در شاخص‌های بسیاری رشد چشمگیر داشته که از جمله آن‌ها توسعه حوزه زیرساختی و تعریف پروژه‌های جدید، تعیین تلکیف پروژه‌ها و آغاز ساخت ۲۴ سوله کارگاهی و آماده‌سازی ۱۰ مورد از آن‌ها بوده است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این سوله‌ها به زودی افتتاح و به صورت استیجاری در اختیار افرادی که تمکن مالی ندارند سوله بسازند (به خصوص شرکت‌های دانش بنیان) قرار می‌گیرد.
وی تأکید کرد: انتظار می‌رود بانک‌های استان در حوزه تسهیلات سرمایه‌گذاری سختگیری نکنند و نگاه ویژه‌تر داشته باشند. بسیاری از سرمایه‌گذاران از قوانین سخت بانک‌ها در وثایق در رهن بانک گلایه مندند.
مرادی نژاد ابراز کرد: صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک در استان ایجاد شده است، این صندوق یک ضمانت نامه بانکی صادر می‌کند و در اختیار سرمایه‌گذار قرار می‌گیرد و بانک عامل به عنوان ضمانت نامه آن را از سرمایه گذران می‌پذیرد. چنانچه اقساط معوق شود صندوق موظف است اقساط وام را به حساب بانک واریز کند.
وی با اشاره به تعطیلی برخی واحد‌های صنعتی، گفت: بخشی از این تعطیلی‌ها از جانب بخش دولتی و بخشی هم به خود بخش خصوصی بر می‌گردد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: برخی واحد‌های صنعتی استان که تغییر کاربری داده بودند (حتی به انبار تبدیل شده بودند) پرونده آن‌ها به حوزه قضایی ارجاع داده شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

شهروند
Iran, Islamic Republic of
احسنت به آقای دکتر مرادی نژاد و خدمات ارزنده‌ای که انجام شده و در شرف انجام هست واقعا دیگه وقتش هست. مدیران جوان جای مدیران سن بالا را بگیرند چون هم جوانان هم باسواد هم با انگیزه و بدرستی که نقاط ضعف و قوت را میشناسند و انشالله با چنین مدیران لایق و توانمندی شاهد رشد و شکوفایی در استان عزیزمان باشیم
صنعتگر
Iran, Islamic Republic of
با برخورد های قضایی که آقای مردای نژاد انجام داده چیزی نمانده بساط این دلالی ها تو شهرکهای صنعتی جمع بشه با برخوردهای سریع که داره میشه حساب دست دلالها اومده دارن کوچ میکنن به استانهای همجوار
Iran, Islamic Republic of
چ برخوردی؟؟!
زمین که واگذار میشه معلومه برای چه طرحی استاگر قوانین سفت و سخت اجرا بشه دلیلی برای وجود دلالی نیست.
اقدامات خوبی را گزارش کرده اید.
منتظریم ببنیم نتایج مدیریت شما برای شهرک های صنعتی، واحدهای مستقر در این شهرک های که عمدتا راکد، نیمه فعال هستند چیست.
اقدامات مقتی اثربخش خواهد بود که نتایج روشن و مشخصی را حاصل کند.
امیدواریم که این اتفاق بیفتد و شاهد فعالیت همه واحدهای صنعتی در شهرک ها با ظرفیت تولید اسمی و اشتغال کامل باشیم.

منتظریم که از این دو موضوع یعنی
1- فعالیت همه واحدهای صنعتی با ظرفیت بالا
2- اشتغال واقعی نزدیک به اشتغال مندرج در طرح بهره برداری واحدهای صنعتی

خبر دهید.
مشاور
Norway
جناب مهندس برادر عزیز
البته عذر خواهی می کنم
بزارید از اول شروع کنیم .ببینید برادر عزیز و بزرگوارم بزار واقعیت را بیان کنم . به فرض . یک نفر میخواد در زمینه طرح های صنعتی در استان و شهرک های صنعتی سرمایه گذاری بکنه و میاد یک سری تحقیقاتی ، و مشاوره در مورد اون طرح و نیاز استان به اون محصول . در لحظه اول به سازمان صنعت معدن و یا جهاد کشاورزی صنایع کشاورزی نسبت به صدور جواز تاسیس اقدام میکنه و در همون اول کاری سنگ انداری های صورت میگیره که بقیه استان ها اینطوری نیست دوم این که سرمایه گذار برای زمین محل اجرای طرح از سازمان بانی معرفی میشه به سازمان شرکت شهرک ها و خوب سازمان هم باتوجه به طرح و نوع طرح عقد قرارداد به صورت اقساط می بندند.و در زمین محل آجری طرح شروع به کار میکند و پیشرفت فیزیکی دارد . حال متقاضی جهت دریافت تسهیلات بانکی باید شب روز مکافاتی بکشد تا به بانک عامل معرفی شود و به بانک عامل معرفی شد . اینجا دیگه بحث فرق دلرد . با توجه به سخت گیری شدید بانک های عامل جهت تسهیلات بانکی چنان طوری سرمایه گذار اذیت میشود هم برا سهم اورده متقاضی هم برا وثایق تضامین و خود روند کاغذ بازی بانکی که متاسفانه متقاضی دلسرد میشه و عملا با مشکل مواجه میشه و دیگه منصرف میشه و حد نهایت بر میگرده رو پله اولی و آخرین چیزی که به ذهنش می‌رسد طی یک نامه به سازمان شرکت شهرک ها
نسبت به‌ انصراف زمین محل اجرا می‌شود و چون در زمین پیشرفت فیزیکی صورت گرفته سازنان شرکت شهرک ها نمیتواند بردارد و متقاضی مجبور هست از طریق معامله شخصی و فردش زمین در بنگاه های املاک اقدام کند . علت اصلی این هست.
کیانی
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای دکتر مرادی

بعد از حضور شما تغييرات در شرکت شهرکها اونقدر ملموس بوده که سازمان صنایع کوچک نیز بر صحت کارهای شما تاکید دارند
خدا قوت
Iran, Islamic Republic of
درود بر جناب دکتر مرادی نژاد متدین و علمی
مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

در دو انتخابات اخیر (۱۳۹۸ و ۱۴۰۰) رکورد کاهش مشارکت شکسته شد و اصولگرایان پیروز میدانی ...
عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی سال ۱۴۰۳ کارگران که در اسفند ۱۴۰۲ دریافت می‌کنند اعلام شد. با توجه به مصوبه جدید ...
در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در زمانی که بسیاری از جوانان در مکان ‌هایی مانند کالیفرنیا و نیویورک نمی‌توانند راهی ...
1